1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581139 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 2202242 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Det är helt offatbart hur vissa försvarar Brynäs agerande och nu sågar PJ:s pudlande i pressen inne i Brynäsboken. Herregud, han gör bara det han kan göra i det här läget, stoppar blödning och skadebegränsar. Brynäs varumärke är ungefär lika attraktivt och lättsålt som Paolos pasta i dagsläget. Men de grinar på som om det här för föreningens del var en fråga som handlar om juridik
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Karl-Bertil Jonssons julsaga lämnar tronen. Jennifer Engström i ST har skrivit ett epos som får vuxna män att fälla en tår. Så befängt vackert!

I den fina texten citerar hon bland annat Timrås klassvärvning Torines:

”Dahlén och hans resa i Timrå IK är unik.

– Det har varit så märkliga, annorlunda och lite old school-karriärsval han har gjort. Han har varit alldeles för bra för att spela i Timrå, men ändå valt med hjärtat, trots att han hade kunnat ha helt andra kontrakt och erbjudanden”.

Torines lyfter fram Dahléns ödmjukhet och sätt att vara utanför isen.

Hur han tar hand om juniorerna och hur han med öppna armar tar emot de som kommer till klubben, för att alla ska känna att de är del av samma sak.

– ”När han går upp och äter lunch här på ishallen så går han alltid fram till ungdomar för att fråga hur läget är. Det kan göra hela deras dag, eller deras vecka.

– Jag tror inte ens han tänker på det själv. Han tycker nog att det bara är ganska kul och naturligt. Det är väl det som är charmen och det stora i det hela, att han inte själv förstår vad han betyder och tillför. För jag tror inte att han själv gör det”.

Jag hoppas att den fantastiskt dugliga Jennifer står ut med att jag saxar en del ur artikeln här på HS.

Underbart epos! Läs!

www.facebook.com/182374243682/posts/10158394373883683/?d=n
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Och Brynässupportrarna grinar för att alla har nåt emot Brynäs... buhu buhu!
Nu bryter Unicef med Brynäs också?! Varför?! Buhu buhu... vad alla är dumma!

Nähä alla Sherlocks... hur ska sponsorer som Unicef annars agera med sitt renommé?!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Heja timrå hoppas ni kommer upp.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Jo exakt, så därför tar jag det lite med en nypa salt att Lööke drar oavsett.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det är ju för att kontrakt som signas i HA gäller vid uppflyttning, medans det är tvärtom vid nedflyttning från SHL, då rivs dom. Det har Nubben själv sagt i nån intervju
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Det är ju kul med rykten, men vi kan väl vänta tills Silly säsongen drar igång! Spelare kommer och går, det kan vi inte göra något åt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Här summerar Ingman både Brynäs och Modos problem precis i prick.

”Är din känsla att klubben kanske trott att dom, med tanke på raden av SM-guld, varit bättre än vad dom faktiskt är?
”Lite grann. Ödmjukheten måste alltid finnas i stoltheten. Det spelar ingen roll om jag skulle göra ett hattrick, vilket jag såklart inte gjort, men är jag inte ödmjuk efter så är det ingenting värt. För jag kommer inte göra om det då.
”Det är lite av vad som behövdes komma in i klubben, vilket jag också tror att det nu gjort på ett helt annat sätt. Brynäs har insett att det inte går att tänka ”vi har alltid varit bra och ska alltid vara bra”. Man måste vara ödmjuk inför uppgiften och utvecklas med den.”
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Ja som sagt så gäller Löökes kontrakt om vi går upp i så fall. Kan nog endast bryta om vi inte går upp, om inte Nubben skrivit in nån väldigt udda klausul..
Väldigt konstigt att det var så svårt för Nubben att beyta kontrakt han skrev senast med spelare utan att kunna bryta när vi gick upp till SHL..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ionloo: Jamendåså. Då kan vi ta alla rykten med en ännu större nypa salt.
I knew it
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ionloo: Näe precis, det lär ju vara tvärtom, att han är fri att lämna om vi inte går upp..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Johansson, Hartmann, Blomqvist, Liljewall, Lööke och Olofsson står listade som kontrakt för säsongen 21/22
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Jo enligt eliteprospect så ska han ha kontrakt även över nästa säsong. Borde väl inte finnas någon klausul för att bryta det om vi går upp? Går vi inte upp så har såklart alla möjligheten att krita på för SHL lag skulle jag tro.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
gso321: Skrev inte Lööke på för två år? Då borde ju det avtalet gälla om vi går upp?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
gso321: Vart placerar dina källor Lööke och Lodin?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
gso321: Var det därför Lodin gav bort pucken i början och nästan nån gång till. Och sedan missade öppet mål? Vill inte vinna för då blir det jobbigt?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
gso321: Nu fokuserar vi på en match i taget. Mycket kvar av det här.

Gäller sedan att se möjligheter istället för hinder oavsett vart vi spelar nästa säsong.

Glaset är halvfullt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Det är superilla att det blev framflyttat. Vi slår Löven enkelt, men det kommer bli tungt att inte få med Lööke och Lodin till SHL (även hört att Lundin kan vara förlorad, men osäker källa där).

Om Dahlén drar till Nordamerika har Nubben verkligen ett tufft uppdrag att bygga ett slagkraftigt lag. Dels ska vi stå för HV:s fallskärm, dels står vi i mitten av maj brandskattade och utan spelare för top2-lines på SHL nivå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Just i Wedins fall ser jag nog hans svar som väldigt diplomatiskt. Det hade inte spelat någon roll om vi varit färdigspelade redan för en månad sedan, när han får en sån där chans så måste han ta den i det läge av karriären han befinner sig i. Det gäller att mjölka det där nu, och hoppas att han får ordning på sin skadebenägenhet.

Han får testa en säsong där borta nu så får vi se var respektive part står efter kommande säsong.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MR T: "Nu berättar förre Timråspelaren om beslutet.
– Det ville ha svar ganska snabbt, så jag hade bara några dagar på mig att bestämma mig, säger Wedin."

Lite mer uppenbart citat om varför det är katastrof att matcherna vart framflyttad.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Förutom att det var en skön seger för Timrå ikväll verkar Brynäs ha fått ännu mer trassel då det verkar vara ytterligare en person som inte kan hålla gylfen stängd.
Tråkigt trist och urkasst
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
gso321: Låter som du har svårt att unna framgång till andra än dig själv. Förmodligen är du sådan som person också antar jag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kapten Långnäsa: Nu lät du mer som en modoit. 😉

Jag älskade förövrigt Foppas kommentar innan finalen. Bidrar till känslor och fick mig att väsa för mig själv "och jag hoppas att ditt jävla Modo åker ned i ettan".

För känslor hör till hockey. Vem älskade inte Cam Abbotts utbrott idag? Men var är känslorna om vi som länsrivaler plötsliga börjar tycka gott om varandra.

Nu är det inte troligt att ni är ett topplag nästa säsong, men om ni trots allt lyckas gå till final och får möta Löven där så kommer jag resonera som Foppa: hoppas finalen ställs in och att ingen av er går upp!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
gso321: onödig och osund kommentar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
gso321: Okej, bara för din skull hoppas jag allt ställs in och ingen går upp. Övriga Timråiter: ROCK ON 👉🏻👌🏻
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kapten Långnäsa: Jag förstår att du bara vill vara trevlig, men va fan, vi ska INTE vara gemytliga med varandra. Urholkas känslorna i ishockey om vi helt plötsligt ska börja gälla på varandra. Föredrar bra mycket mer att ni sjunger nidramsor om oss.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
gso321: Kul för dig då!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kapten Långnäsa: Det är gulligt att ni modoiter gillar oss numera. Vi avskyr er alltjämt. Finns inte ett enda lag jag skulle lyckönska er mot.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Se nu till att piska skiten ur Björklöven
👉🏻👌🏻
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ionloo: Stämmer, antog det också. Hoppades på att någon prenumererade på NSD. :-D
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spock: lämna Hockeyettans serieförening antar jag
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spock: hade inte boden nån konflikt med hockeyettan då de streamade sina egna matcher fast streamingrättigheterna var sålda redan. Kanske Karlskrona också vill sända sina matcher själv?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Någon som vet vad som menas med detta?

"Karlskrona överväger att gå samma väg som Boden Hockey"

nsd.se/bli-prenumerant/artikel/r3zezzxj
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TimraStockholm: Match imorgon. Äntligen!
Nu ger vi allt och vinner.

Timrå IK mot SHL! 💪💪💪
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: vart kommer ryktet om att Lodin skulle va klar för Leksand?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spock: Efter dagg kommer tår..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Woody: tänkte på en sak, jag tror att det lag som har den bästa grundfysiken tar hem det här, och där ligger väl Timrå rätt bra till vad jag förstått av deras genuina bakgrunds träning. (Med tanke på Coronan)
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
...americanos 💩
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Ja, ge oss nya saker att diskutera! Det känns som om vi har dissikerat allt som går att plocka sönder i tre veckor nu. Låt Björklöven få långsemester om de är så trötta!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Håller med!
Oj, oj vilket snick o snack det har varit den senaste tiden.

När vi gick upp till Allsvenskan första gången, jag var med som 11- åring, mot Tranås i mars 1956 var det inte så mycket surr som nu i år.
Nästa gång jag var med om att klättra upp till högsta serien då nere i Karlskrona så var det ett jubel som hördes ända upp till Medelpad.

Nu inväntar vi morgondagen och hela nästa vecka för nästa uppgångsjubel och vi väntar med spänning på detta och sedan får Nubben ta tag i jobbet att bygga vårt nya lag för framtiden.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nu ere dags o börja piska upp
stämningen här inne..
sovit i 3v..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Eftersom Hartmanns säsong är över tycker jag vi ser till att nästa gång Rahimi spelar en tävlingsmatch är det i grundserien i HA
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TimraStockholm: Sjukt intressant var vi står någonstans. Efter att ha lyssnat på Freddan och Lodin igår samt Kenttä och Freddan i Expressens specialare idag så känner åtminstone jag viss förväntan. Lodins svar på hur spelsugen han var, det spontana skrattsvaret, kändes sjukt taggat.

Hör man Kenttä och läser mellan raderna så verkar de rätt slitna, han höll förhållandevis låg profil och återkom hela tiden till vilken tur de har som har bred trupp samt att flera spelare nog får räkna med att bära betydligt mer speltid än de gjort under säsongen. Att det är ovisst hur det påverkat dem med Coronan.

Freddan å sin sida ondade väl lite över det ovälkomna uppehållet men kändes hyfsat tillfreds med hur truppens status ser ut trots allt. Han passade även på att kasta lite ved på diskussionen kring Lövens grisspel. Visade att det inte är glömt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Gameday i morgon! Känns mycket konstigt, men så är det. :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Det är märkligt men Brynäs klarade kvalet fast HV känns fräschare och friskare. Är övertygad om att deras framtid är betydligt ljusare än Brynäs
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Brynäs hör hemma i Hockeyallsvenskan vid det här laget. Sorgligt gäng med snicksnackare Campese i spetsen. Kan verkligen inte se nånting de gör bra.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spock: Vem är Daggen? Och varför pratar alla om han och ser skön ut?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Slagskottet: Patrick Wiercioch.
Kommentera


« · 2202242 · »