1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581116 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 2228977 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: Precis. Tycker det släpps på alldeles för tidigt. Från strikt till att släppa lös fullständigt känns sådär. Vi är nog snart tillbaka med restriktioner igen😐
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Är det ngn som förstår varför Timrå inte låter swishkampanjen vara öppen?
Jag vet att folk vill kunna swisha fortsatt och bidra till matchbiljetter mm även om man inte kan vara på plats i hallen.
Känns ju spontant idiotiskt att stänga intäcktsvägar
Eller är det ngt jag inte fattat?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Skulle vilja se Timrå uppdatera antalet sålda biljetter på Facebook löpande och samtidigt göra reklam för att fylla arenan, men det verkar tyst än så länge utöver ett inlägg om att köpa säsongskort..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: biljetter köpta här! 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kattan: Blir det inte fullsatt är det en besvikelse. Det enda som jag skulle kunna tänka mig vore en orsak till att det inte blir fullsatt är att folk drar sig lite för stora sammankomster fortfarande.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TD: 3500 är inte en rimlig siffra, vore katastrof. Vi har inte fått haft publik på 1,5 år och är tillbaka i SHL, målsättningen måste vara mycket högre än så, och det är den också. Dags att sluta upp på läktarna och visa varför vi har i SHL att göra.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Greven: bara drömma om 5000 folk ser på tv men 3500 bör vi sikta på det är trolig siffra
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
VST: Självklart bidrar jag till TIFOT. Kämpa på.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
josha840: Jag ska ställa mig i kö vid öppningen imorn och köpa ett par plåtar till Luleå. Sidan lär dock krascha, brukar bli så när det är högtryck!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
VST: Ja, ja...

Då skippar man givetvis kvartingen med Explorer till lillördag och brände i stället i väg en slant till tifogänget.

Man offrar den enda och sista livlinan i livet just nu när allt rödvitt är söndergnällt och mörkt mörksvart...

Jag har också hört ett rykte att Brynäs seger mot Frölunda skulle vara fejk news.

Bara så att kvarvarande muntergökar kan släppa sargen och ge upp det sista hoppet om ett hockeyliv i höst.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Matsg: Vi verkar ha inspirerat Brynäs damer också.. Men den lektionen bjöd vi på.

www.facebook.com/125858087471495/posts/4457681107622483/
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SWISHA TIFOGRUPPEN! Efter att ha maxat budgeten med en pyroshow värdig en Medelpadskarneval behöver kassan fyllas igen. Var med och bidra till tifoarrangemang i toppklass, inga bidrag är för små, NU ÅKER VI!

Swisha till: 0703975831
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det blir mycket korv i vinter. Sibylla och HA = sant. Läser man reportaget så låter det som en tv-puck samling.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Precis!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Han syftar med all sannolikhet på Emil och inte Elias ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kattan: Lander känns mer som han vill göra ngt bra för både sig själv och för sin familj. Riktigt där är ju inte Elias Pettersson. Sen får i alla fall jag känslan att det kvittar helt var nånstans på näringskedjan som Timrå IK befinner sig när Anton Lander väl har bestämt sig att flytta tillbaka hem.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Lander och Pettersson har öppnat starkt iaf, men någon av dom 3 bör vi väl ändå kunna få hem till nästa säsong, förutsatt att vi är kvar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nr 2 av veckans mål :Laleggia's millimeterpassning som skär rakt igenom Brynäs försvaret , Rattie kommer som skjuten från en kanon och de 3 backarna ser endast baksidan på honom med hälsningen " From Timrå with love " :) innan han avslutar kliniskt.

Hockeygodis av högsta klass !
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Wedin har efter en het försäsong haft det tyngre nu när väl säsongen startat i KHL. Lyckades förvisso stänka 1 mål i sin senaste match men står endast på 1 poäng på 5 matcher. Hans målfirande vittnade om att han har mycket press på sig att leverera om inte annat.

Man önskar ju Wedda all lycka och framgång, men skulle det skita sig finns dörren alltid öppen. 😁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Jag minns när jag stod vid plexiglaset i början på 80-talet och blev förbannad på Luleåklacken bakom. Har för mig att jag kastade en bit av en korv i frustration mot bortaklacken vid ett baklängesmål. Strax efter knackade en Luleåsupporter på min axel och uttryckte vänligt men bestämt: Bråk int med oss, vi bråk int mä däg. En bra läxa för en 7-åring
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TiKTenkrat: Hehe…. Avgränsningen för bortastå var inte direkt stenhård back in the days. Minns slutspelet mot LHC, då när Manderville mosade Norrena. Två feta LHC-gubbar var på alla bortamatcher i ladan. Nån nöp den ene gubbens keps och kastade iväg den när det fäktades som värst….
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: 29:e ser man fram emot som tusan. Samtidigt hoppas jag att folk vaccinerat sig som går på hockey.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
tjobba: Tror tyvärr det kommer landa inom spannet 4800-5200...Det känns som stampubliksiffran i SHL ligger nånstans runt 4500, sedan är resterande del upp till fullsatt, marginalarna. En del av dem kommer bara när "det går bra". Hoppas abstinensen och nyfikenheten på att åter tillhöra SHL ser till att locka de tusentalet marginalåskådare.... Lapp på luckan vill man alltid se :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TD: Jag läste någonstans 5800 är kapaciteten nu. Men känns ju som att den inte bör ha blivit så pass mycket lägre sedan ombygget till resturang på balkongen eftersom det samtidigt blev en ny borta-sektion som bör rymma fler åskådare än vad det gjordes med sittplats där? Dessutom tar vi väl in mer på ståplats nu än då vi fick avgränsa för bortastå?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
tjobba: 5900 tror jag nu
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
tjobba: Jag har gjort mitt iaf. Köpte säsongskort till farsan i 65-årspresent.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Är väl 5800 sedan det blev restaurang i stället för sittplatser på balkongen?
Men det vore ju lite märkligt och tråkigt om vi landar in på 4500-5000 där mot Luleå…
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
tjobba: Tar vi inte in 6000 jämnt längre?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vet inte om någon här har läst artikeln med Alexander Steen i Hockeynews men den var intressant. Framförallt den delen om Timrå IK som jag tror många här inne kan försöka ta åt sig innan man går ut till ladan och tar fram högaffeln

Hur går det för Timrå?

– Timrå kommer göra det bra som nykomlingar och sen tar det tid med nya spelare innan allt faller på plats så tålamod inledningsvis. Men det är bra ledare och en bred trupp vad jag förstått så dom har något positivt på gång där uppe också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
… Så hoppas man ju verkligen på fullt hus, 5800 mot Luleå. 1,5 år sedan vi fick gå på hockey senast. Det ska väl ändå bara bli fullsatt?!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KB65: Man märker att JFK:s dna infekterat eran modobok, kanske utan att ni märkt det själva.. :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting... Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KB65: ….såklart….
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: tänk att man kan nästan kalla modos j 20 för styf-20…
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Dålig domare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
vonDöbeln: Lillebror fick på näsan igen
stats.swehockey.se/Game/Events/547695
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: De flesta lag i Sverige har bleka intron. Förra årets var ett av de bästa på länge, detta helt ok.

Man kollar nog mer kritiskt på sitt eget lags intro
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Vi har ett rätt blekt intro
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RunarUp: kan bara hålla med. Duktiga människor runt föreningen, proffsiga..där har många klubbar att ta lärdom av. Jämför med Leksand som hade en överlägsen budget och ändå misslyckats så många år. Fel folk på fel plats..Nu har vi i Timrå en genuint duktig klubbdirektör och det ser hoppfullt ut även för oss. Kan vi bara få hänga kvar 2-3 år så kan nog Timrå oxå vara framme och hugga på gulle. Den kapaciten finns i bygden.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Vill ha livesändning där han käkar upp sina båda skor framåt våren(han skulle ju göra det ifall Brynäs hamnar efter Timrå i tabellen)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: tycker vi ska skapa en egen gästbok för alla supporters i exil, dvs. dom som fått kicken från sin ”egen” gästbok. Gökboet 2.0
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
F.ö är det roande för mig att läsa i Brynäs gb där deras alldeles egna lilla troll Biffelibiffen retar gallfeber på dom. Hur länge får det pågå? Hur länge orkar dom? 😅
Älskar det ännu mer att han inte är här längre.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Håller med dig. Duktigt folk på alla platser i organisationen och en tränare av klass betyder mer än ekonomiska supermuskler. Växjö har lyckats med att göra bra värvningar och bygga upp en vinnarkultur.

Dessutom har man utvecklat Vida Arena till en attraktiv mötesplats för staden och det har blivit en stor succé. Sam Hallam är Sveriges bäste tränare och 3 Sm guld på 10 år talar sitt tydliga språk.

Så istället för att klaga på Växjö Lakers för att vara ett köpelag utan egna talanger så kan vi väl istället jämföra oss med dem på ovannämnda punkter och se om, vi kan bli lika framgångsrika.

Med vår hockeykultur och en bra ungdomsverksamhet mm har vi bra förutsättningar.

Nu hoppas jag vi tar poäng idag mot svenska mästarna !
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Visst, men jag menar mer generellt.
Historiken är ju svår att ändra, klubben är ju ett resultat av en misskött förenings konkurs.

Och några driftiga personers övertygelse om att det måste gå att bygga ett hockeylag i en fotbollsstad på dekis.

Konceptet kopierades rakt av från Halmstad Hammers och med smartness och tur bar den resan betydligt längre än originalets.

Det är klart att en förening utan en vettig ungdomssektion måste värva spelare. Ännu fler än vad andra elitklubbar behöver göra. Men nu är man på väg ikapp även där. Lakers lockar talanger nästan lika mycket som Frölunda gjort under ett par decennier nu.
Sånt tar tid, inte lika lång tid som det tar för plast att brytas ned. Så det epitetet lär dom få dras med länge än, oavsett vad dom gör.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Tror nog det späddes på lite extra i affekt när Lakers Snubben kom in och trigga igång här. 😅
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
snushane: Tre.
-15, -18, -21.
De två sistnämnda sammanföll med våra avancemang. Hyfsade hockeyår för en Timrå-supporter och Växjöbo.

Jag är ju inte helt objektiv i detta, men jag tycker Lakers får lite oförtjänt mycket skit på vissa ställen. Klubben har långtifrån varit laget med högsta spelarbudget men ändå lyckats vara med i toppen nästan varje år.

Duktigt folk i alla led skulle jag säga är den stora anledningen till Lakers resa, snarare än ekonomiska supermuskler. Och landets bäste tränare, utan tvekan.
Jag skulle hoppa jämfota av glädje om Hallam kom till oss.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Ni får visa var skåpet ska stå idag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: det är möjligt, men ingen kan ta ifrån deras två Guld på väldigt kort tid. Och hur dom lyckats etablera sig som ett topplag i SHL på väldigt kort tid. En rätt så skaplig resa dom lyckats med. Verkar vara en sund förening. Respekt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: absolut . plast av värsta sort
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Växsjö är en plastförening,det kan ingen ändra på!
Kommentera

« · 2228977 · »