1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581125 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 2277731 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
hockey_21: såklart är det vettiga att avsluta serierna som de är nu utan upp/nedflytt. Vinnarna i HA kan få en dunk diesel till kutter9an
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: Rögle får guldet men tik och dif åker ur..😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: Låter helt okay hehe
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rbk får guldet och TIK kan börja bygga för en bättre säsong 😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Kan vi inte avsluta säsongen nu? Det lär ta till sommaren innan serien är slutspelad.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Vecka 6 så är Timrå helt spellediga och Rögle har bara match på lördagen där. Så dit borde dom ju kunna flytta detta dubbelmöte om de inte ska tramsas runt med att ha speluppehåll. SHL måste väl se till sitt och att göra allt för att säsongen ska kunna genomföras.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Glömde en kommande bortförklaring av Nubben. Efter alla uppskjutna matcher kommer hela serien försenas i tiden. Detta torde innebära att kvalet mellan TIK och DIF spelas så sent, att spelarmarknaden är i pricip stendöd när TIK vet i vilken serie man ska spela kommande säsong. Precis som inför denna säsong. Ännu en anledning att försöka göra allt för att hänga kvar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Ja hotell i Gävle och Ängelholm dessutom på det. Blev dyra bortkastade pengar..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Skönt att höra att det inte var något allvarligt med honom då men extra surt att vi inte fick chansen att möta ett skadedrabbat Rögle och vem faan betalar vår flygresa nu? Ska klubben stå med den extra kostnaden eller kliver den solidariska och vänliga ligan SHL in och täcker den kostnaden?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Rattie hade dock varit med enligt Freddan i ST..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Nej till och med Frölunda lyckades ju till slut vinna över Rögle efter 58 miljoner försök så nog faan var de försvagade. Kan tyckas lägligt att fejka lite covid-utbrott (om man gillar konspirationer) men vi har ju Rattie skadad (och Bohm) så en liten ljusglimt för oss är väl att han inte missar så många matcher nu när det blev så här.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Janne Magnusson: Känner igen resonemanget från brynäsboken vid samma tidpunkt förra året. Vi tyckte det inte fanns några rättvisa sportsliga förutsättningar för lagen men SHL visade ingen förståelse. Det kommer de inte göra i år heller...

Enda halmstrået att gripa gällande nedstängning är att SHL får för sig att hockeyns högsta liga inte klarar sig utan lag från stockholm
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lunkan: stänger ner gör man bara om dom ser att det är kört för Djurgården ......inget Stockholmslag i SHL kan vi bara glömma för det kommer dom stora drakarna aldrig att tillåta.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Håller med om mycken kritik men jag reagerar ofta när man bara använder 2 färger, som vi (kanske?) gör lite för ofta. Förståeligt att det är svart-vita penslar under match när det inte ser bra ut och frustationen pyser ur oss lite till mans men vi borde, enligt mitt tycke, kunna se och anylsera i flera nyanser mellan matcher när matchpulsen lagt sig lite.
T ex tycker jag NissesPåMons sammanställning om hur saker hänger ihop från styrelse och hela vägen ner till fotfolket var utmärkt och ställer intressanta frågor. ST får följa upp det..

Å andra sidan är detta ett forum där det ligger lite i sakens natur att alla ska få ha åsikter och få ur sig lite känslor ibland...
Kanske helt enkelt är så att såna som jag bara borde hoppa över att tycka till om vissa inlägg där jag(vi) uppfattar att generaliseringen är i överkant.

För övrigt kan kombinationen av dåliga prestationer/resultat och noll rytm av matchande p g a Covid döda intresset på de mest inbitna.
Aja, det här var bara lite svammel från min sida så här vid måndag lunch... ;-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
thorwald: Undrar vilken lön Nubben gett till sin kompis Molinder? Vaktar han vattenflaskorna, eller vad gör han egentligen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kan inte Timrå spela en match mot Malmö , när man ändå är där nere ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Man vill väl spela av säsongen lite smärtfritt. Dra samma gamla klyschor i pressen. Sen tyna bort och ned i allsvenskan där det är lite skönare tempo och man har gott om tid att dricka kaffe och snacka med gamla polare i periodpauserna. För hur skulle det se ut om någon i sportsliga ledet fick kliva av mitt under säsongen? Nej det vill ingen i föreningen, det har man kommit överens om. Hur skulle det se ut i CVt liksom.

Ok jag överdriver, men ibland undrar man ju. Man gnetar väl på, men det känns som den stora bilden saknas. Nu vet jag inte vad som sägs till spelarna men Freddan verkar aldrig utåt sätt kommunicera ut några visioner eller delmål heller, det är match för match som gäller, oavsett vad den stora bilden säger. Man kör på, "vi vill studsa tillbaka från förra matchen och visa vad vi kan" - typ. Jo jag vet, man måste ta match för match, men var är ambitionerna?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lunkan: Förra säsongen var inget OS till att börja med.
Plus att man dessutom kört utdragen variant av serien nu i början. Man hade kunnat beta av betydligt mer matcher innan utbrotten kom igång.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: nog för att Rattie har ett bra skott men han är ju inte direkt känd för att bomba in distansskott i krysset. Jag hade velat höra den dialogen:

Åberg: Rattie jag vet att du gör mål i nästan varenda pp från samma kant varje gång och det hjälper oss att vinna matcher och KHL-klubbarna kommer böna och be för att få signa dig om du fortsätter så här. Skulle du kunna tänka dig att överlämna den platsen till mig istället?

Rattie: Visst, jag bryr mig inte.🤠


Freddan: 🤡
Ante: 🥶
Nubben: 🤯
Torines: 😵‍💫
Supportrarna: 👹👹👹👹
Målsnittet: ⬇️

Åberg: 😎
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Janne Magnusson: Varför stänga ner? Höjer det intresset? Jag fattar att det blir svårt att klämma in alla matcher men som det såg ut förra året ljusnade det för lagen någon vecka efter utbrott. Ligan kommer likt i fjol göra allt för att det ska spelas
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse1: Det är väl vad som definierar Nubben och därigenom Timrå IK allra bäst; den totala avsaknaden av kravbild och visioner
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Vi har en klubbledning som fullständigt skiter i vart vi spelar. Självklart blir det omöjligt att vara i shl när ledningen inte håller måttet, man varken vill eller kan.
Man känner sig lurad (Nån sa, vi ska till slutspel. Vi är tillräckligt bra!) Hade det här varit ett vanligt företag med normal kravbild hade de flesta "nickedockorna" fått lämna för länge sedan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Sammanträffande att man har covid i Rögle när man har så pass stort bortfall redan innan... 🥸
Ställ in säsongen och skicka ner oss om det är så. Pallar inte med en sån här pajassäsong där man drar ut på lidandet ändå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Perfekt att de hann flyga ner till Ängelholm också..🙄När dom väl kostar på sig det..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Jaja, vi åkte inte på torsk i kväll i alla fall. Det är ju ändå kul…🤪
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Inga matcher mot Rögle!!!
Stäng ner skiten!!!
Vårt matchtempo ras ännu mera nu 😖😵‍💫
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ser att ST funderar precis som vi varför Åberg spelar på Ratties position i PP. Svaret från Freddan är att det bestämmer spelarna själva men att dom nu ska prata om det.
Va?! tänkte jag o frågade kompisen som spelat i Väsby. Hur fungerar det i PP? Är det så?
Svaret var Ja. Spelarna kommer själva överens om hur dom ska styra upp PP o positioner.
Hans tanke ang vårt PP är nog att spelarna kommit överens om att Åberg tar Ratties plats och Rattie tar backplats för att på så sätt få 2 vassare avslutspositioner eftersom båda har bra skott. Men sånt kan ta lite tid att spela in, sa han.

Vi har inte mer tid till förfogande. Därför måste vi se över den här uppställningen... Vi har inte tid att vänta på att det ska kugga i.

F.ö anser jag att det här måste vara Freddans sista säsong i Timrå IK oavsett hur det går. Vi kan inte ha en tränare som spelar HA hockey i SHL. Han är ingen SHL tränare. Punkt slut. 100% säkert!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Inte en chans. Om de slutförde förra säsongen, och sedan en tid tillbaka ser över möjligheterna att förlänga kontrakt och säsong till en bit bortanför maj så kommer det krävas något rejält i covidvåg för att det ska ställas in. Då pratar vi total lockdown av samhället en längre tid.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Freddan inför rögle: "Hoppas vi ser ut som ett annat lag"

Spyr lite i munnen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lunkan: det var inte konsekvenserna av spelarnas hälsa jag tänkte på om du läser igen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lunkan: Säsongen kommer stängas ner
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Janne Magnusson: Vad händer med intresset om man stänger ner helt? Hur många spelare har fått allvarliga konsekvenser av viruset jämfört med allvarliga konsekvenser av själva sporten?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Stäng ner den här jävla tombolan nu. Låt dom fyra främsta i HA göra upp om två platser till SHL. Sen får nog SHL börja köra hockeyn under sommaren till Jul då smittan är låg. Fortsätter det så här varje år kommer nog intresset för många att dala ganska snabbt. Uppskjutna matcher hela tiden. Lag blir ringrostiga som får möta matchvarma lag. Det blir ju så jävla orättvist. Och värst av allt, ingen publik på matcherna.!!
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Bra läge att testa för lite Covid då med andra ord även om ingen visar på symptom, nån positiv får man väl alltid. Vila lite och få tillbaka lite folk. Bah att det är såna känslor som ska färga en på en matchdag är så tråkigt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Tror dem två kommande matcherna som skulle ha vars mot Rögle har blivit inställt pågrund av smitta inom Rögle truppen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bli re ” Miraklet ” i Röggle ggr 2?
Hemmabaren öppna kl 10…
Låt dä rinna lätt Ida rabbuslingar 🎉🥳
Ge oss FRID å VINN IKVÄLL 🙏
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: vi får väl tacka IKO att hoppet lever men då har vi inte råd med fler plattmatcher som igår. Vi måste höja lägstanivån, så kanske kanske det finns ett litet hopp om att knapra in poäng och sätta lite nervdaller i Malmös stjärnor.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Stäng ner säsongen! Det tycker jag till 100% iaf 🤣
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Fast flera av de du nämner har ju ett större fokus än enbart ett A-lag i SHL. Nu har ju Timrå IK valt att anordna såväl barn och ungdomshockey som junior och damhockey (tillsammans med Sundsvall). Alla dessa verksamheter ingår för styrelse och klubbchef. De bör alltså bedömas efter hur hela klubben mår och fungerar inte bara A-laget.

Nu vet jag inte hur involverad Nubben är i juniordelen, men annars börjar väl ansvaret för enbart representationslaget där?

Det kan man såklart tycka vad man vill om.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nu vore det för övrigt ett fint läge för Nubben att kasta in en back, en fw och en målvakt, med kanske 4-5 matcher mindre spelade än övriga lag i botten. Med två inställda mot Rögle. Javisstja, det är ju Timrå IK vi talar om.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ja det kanske du har rätt i. Är inte så uppdaterad på övriga lag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kattan: Hadedock passat bra med Rögle? Hade väl 7 juniorer senast mot Frölunda?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Vi borde kunna klämma in en match mot Örebro istället. Vi skulle ju ha mött dom innan schemat ändrades om, och Örebro spelar inte förens om 4 dagar. Lite trevligare motstånd för våran del dessutom.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan:
Vi torde ha styrelsen, Torines, Nubben Fredantmol och spelarna i fallande ansvarsordning.
Vad styrelsen gör och tycker om läget rent konkret, är inte lätt att veta. Det senaste var att om Nubben behövde mer kapital för nyförvärv, fick han väl komma till styrelsen. 18/19 tyckte väl styrelsen att SHL inte var så noga. Viktigare var sociala insatser och ett damlag. Ställer styrelsen några krav på Torines? Vill styrelsen göra det som krävs för att hänga kvar?

Torines har varit osynlig ett tag han också. Vad han gör och vad han tycker om läget är inte heller lätt att veta. Ställer Torines några krav på Nubben? Vill Torines göra det som krävs för stt hänga kvar?

Nubben har inte varit osynlig, men när han sagt något, så har det känts som bortförklaringar. Missbedömning av SHL, missbedömning av HAtruppens kvalitet (både 18/19 och 20/21)
missbedömning av spelarmarknaden (både 18-19 och 20/21), supportrars naiva syn på truppbyggande och dess kostnader etc.
Ställer Nubben några krav på Fredantmol?
Vill Nubben göra det som krävs för att hänga kvar?

Det är inte lätt att veta det heller. Det verkar rulla på utan några större genomgripande förändringar
Dock ingen missbedömning av Fredants kvaliteér vare sig 18/19 F.A eller 20/21 Fredant. De är fredade från kritik och kommer ej att sparkas vad som än händer? Trots ett ej satt försvarsspel på 3 säsonger, felaktiga backsammansättningar, underliga mvuttagningar, obefintliga toppningar, vissa spelares obegripliga mängd av speltid och spel 6 mot 5 som resulterat i minst 10 mål i baken.

Viss kriik har framförts över vissa spelare, inga namn nämnda. Men eftersom Nubben inte sparkar några spelare? så rullar truppen på med två undantag.

Ställer Fredantmol några krav på spelartruppen?
Vill Fredantmol göra det som krävs för att hänga kvar? Det är inte heller lätt att veta. Regelrätta bänkningar har inte förekommit hittills vad jag vet? Åtminstone ett par spelare skulle med facit i hand inte spela öht. Trots bred fwtrupp, så räcker inte kvalitén på den att sätta vissa spelare , som inte håller måttet, på läktaren. Backsidan är ju så tunn, så där får alla spela oavsett. Två 2a målvakter, vem ska man välja ?.

Vilka krav bör man kunna ställa och vilka ska kräva dessa resultat? Vill föreningen Timrå IK göra det som krävs för att hänga kvar? Jag är tveksam.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Barkborren: ingen match imorn och på tisdag då..
Jippie ännu mer utdragen serie och tightare spelschema framöver. 🥳

Kan vi inte bara köra färdigt den här serien nån gång och sluta dra ut på lidandet?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Freddan har i SHL varit en katastrof. Förra sejouren när vi var uppe så var Svedberg stundtals ett såll i målet så hände ingenting.
Han har inte vad som krävs för att leda ett lag i högsta serien då den taktiska delen inte räcker till.

Vill man spela i SHL nästa år då får man ta in en tränare som är kapabel att leda laget
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Ytterst ansvarig=100%
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Kanske 15% Ante kan jag sträcka mig till. Men det säger jag med bara 90% säkerhet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Alltså, jag har aldrig påstått att Freddan är rätt man att leda det här laget. Hela den här diskussionen har handlat om huruvida tränaren är 100% ansvarig för resultatet eller inte.

Jag hävdar nej då jag menar att spelarna också har ett ansvar. Tränaren/tränarna har självklart en stor del av ansvaret, de är ytterst ansvariga för lagets prestation. Att däremot ansvarsbefria samtliga spelare i truppen pga ”dåliga” tränare, nej det kommer jag inte göra.
Kommentera

« · 2277731 · »