Jag kan inte låta bli att spekulera i vad oddsen är att Oskars bara vinner en match i sin nu förmodade liderska knäpp? Förmodligen sämsta tillfället på hela säsongen att möta fanskapen. Jag kastar in handduken på oddset 1.01 på bortaseger och hoppas att jag blir av med min hunka och min handduk!
Skämt å sido: Fan vad det står skrivet i kasksumpen att fanskapen tar en par tre raka nu, och vi är i den åkriktningen….
OlliJanne: Att förlora mot Övik i deras kula en serielunksmatch i december, det ser inte jag som någon katastrof. Ambition slår klass! Men att få stryk hemma mot Oink i en lördagsmatch! Det finns fan inte på kartan!
Kulltorp: Tack du fina premium människa 🤗 Förhoppningsvis var gårdagen bara ett olycksfall i arbetet men blir det torsk imorgon också då jävlar kommer jag in här och röjjer med motorsågen... eller motorsåg och motorsåg, jag tror fan jag rullar in med en stor jävla skördare och gör kalhygge av alltihopa
Modo vann det andra länsderbyt mot Timrå. Här bjuder Expressens reporter Adam Johansson på tre spaningar om klubbarna efter torsdagsduellen. Han är prio för Modo att skriva kontrakt med Hur länge orkar Timrå? Utmanar om att vara seriens bästa just nu Han gjorde en av säsongens bästa matcher ? efter oväntade beskedet
Ja, undra om inte Sebastian Hartmann gjorde en av säsongens bättre matcher mot Modo under torsdagskvällen. Det var faktiskt förvånande att se att Tre Kronor-ledningen tog ut honom till decembersamlingen. Inte för att Hartmann är en dålig spelare, utan för att han haft en sisådär säsong med utebliven form och skade- och sjukdomsbekymmer.
Han har haft betydligt bättre höstar under sin Timråepok, det kan man lugnt säga.
Men Hallams inbjudan till landslaget verkar ha gjort Hartmann gott, för han var på alerten mot Modo. Han vann flera sargdueller, var tung att möta och fick också göra säsongens andra mål efter en fullständigt briljant framspelning av Erik Andersson, som för övrigt varit en av Timrås mest underskattade forwards den här säsongen. Frågan är om det inte är läge för Kimmo Kapanen att påbörja förhandlingarna där.
Apropå sportchefer och hur de hanterar sina trupper: Jag har imponerats av det lugn Timrås sportchef Kimmo Kapanen lyckats hålla under hösten när var och varannan back dragit på sig skador. Nu har han inte haft något större ekonomiskt svängrum, men det hade varit lätt att trycka på panikknappen i Timrå, särskilt under delar av oktober och november, som var tuffa månader.
Det är inte bara förvånande, det är rakt igenom beundransvärt hur Timrås friska backar spelat under senare delen av november till i dag.
Simon Forsmark har stått ut allra mest och han börjar sakteliga uppfylla den potential som alla såg i honom för ett par säsonger sedan då han tillhörde Örebros juniorverksamhet.
Tim Erixon har agerat försvarspappa när bjässarna Per Svensson och Didrik Strömberg gått skadade.
Och Noel Edfelt har spelat som att han har betydligt fler än ett 50-tal SHL-matcher i benen.
Det finns fortfarande mer att hämta av den finländska trion med Joonas Lyytinen, som varit långt ifrån förra säsongens standard, Axel Rindell, som inte blivit den offensiva kraft Timrå hoppats på, och Elmeri Eronen, som gjort det okej ? men inte mer.
Nu ska Per Svensson vara tillbaka inom ett par veckor och Didrik Strömberg kommer, om inget oförutsett sker, kunna spela den här säsongen. Positivt för Timrå, men frågan är hur det intensiva matchandet på backar som inte hade tänkt bära den här istiden påverkar laget framöver? Vilka förslitningsskador kan uppstå? Hur mentalt dränerande blir det för yngre backar att axla roller som de kanske inte riktigt är redo för än?
Den närmaste tiden kommer utvisa om Kimmo Kapanen gjort rätt som suttit lugn i värvningsbåten, men ska Timrå hota djupt in i ett slutspel kommer han alldeles oavsett vilka som är uppsatta på skadelistan behöva värva innan deadline i februari.
Patrick Polly: Stridh kan vi nog glömma inom nära framtid. Dels har han kontrakt men sen har han väl utryckt rätt konsekvent att han trivs bra däruppe samt att hans barn är numera så pass gamla att det inte är nåt "problem". Inte omöjligt han följer Bulan heller till nästa klubb. Men tids nog händer det nog
JonteD: Stridh vore nog ett bra tillskott att få hem igen. Jag gillar också Eriksson men även Filander som har trollat med OINKS trupp i flera år. Roger Rönnberg är nog många år bort för SHL givet att han drar till Schweiz men tror inte han vore fel heller.
Kulltorp: barnen får en liten grej varje morgon av tomtenissen. Imorse fick de en korg med godis, dricka och ”biljetter” att sitta uppe sent och se derbyt, toknöjda.
Kulltorp: En annan story var när Dalan och supporterklubben stal trumman och trumpinnarna av modoklacken på läktaren inför ett derby. Blev tydligen ett jäkla liv då me.
Kulltorp: Storyn bakom Timråbanderollen är: Det var eventuellt sista året i Kempis, Modo mot Timrå. Dalan som var ordförande i supporterklubben med anhang lurade modopubliken att de skulle hylla modospelare med en stor banderoll. Så modopubliken rullade ut den och där står det Timrå IK. Det blev ett jäkla liv tydligen.
Henrik_Tikare: Japp, jag snackade med Willysson igår, han har en jäkla massa roliga hockeyhistorier f.ö. Han berättade om just den grejen, när de lurade modoiterna att rulla ut en stor Timråbanderoll över läktaren.
Godmorgon, alltid lika skönt att vakna upp som det bästa laget i Norrland!
Idag åker giganterna från västernorrland upp och sätter skräck i övik. Har fått höra att dom ännu inte kommit överens om vem som måste ta grovjobbet mot stora starka Lander, kanske bäst att dom lämnar öppen gata så ingen skadar sig igen.
FH - avdammad: Första gången Tik spelade i Modos nya hall så hade Tik supportrarna tagit sig in på Modos sittplats och fått dom att dra en stor banderoll över läktaren med någon rolig text. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det stod, är det någon som kommer ihåg det, det var några år sedan nu. Samt ev kan berätta mera hur det gick till i mera detalj.
Kulltorp: jag väljer att se det så här, -Timrå är heta just nu, Jennifer du som har kontakter där uppe. -Åk upp till Sundsvall och kolla om du kan snoka rätt på nånting! Jag tror att Expressen har gjort en höna av en fjäder! Men vi får se, jag kanske får pudla. Och i så fall säger jag som dig, jag litar på Kapanen.
Kulltorp: Ja det är såklart en jävla massa parametrar som styr sånt här som vi inte har en aning om. Har dock fullt förtroende för att Kapanen gör det han måste göra för Timrås bästa
pingvin: så är det! Ante ska absolut vara kvar. Det här laget tror vi på. SUPPORT=STÖD OCH VI SUPPORTAR DETTA LAGET MED ANTE O GRABBARNA ÄNDA IN I KAKLET DVS SM GULD!!! FÖR EN RIKTIG SUPPORTER FINNS INGET ANNAT. INGET DJÄVLA TJAFS AV SÅNA SOM INTE HAR KOLL.
Känner mig orolig för att Hanzl, för ovanlighetens skull, är "påslagen". Det vill säga oundvikligen tar en vansinnesutvisning, typ crosscheckar aaaagaaaard i nacken, tidigt under ett boxplay i ett för matchens utgång kritiskt läge.
Ante ska vara kvar! Han var anledningen till att vi vann playout mot DIF. Under hans ledning ligger vi på tredje plats i SHL. Vilka tror vi att vi är? Ge honom istället en bra co-head. Bara att han var i Färjestad visar att han kan hockey.
Tom Topp: Nu e Lilla farbrorn på gång igen i Fribourg!!! Hoppas att Frondell kan spela för de såg otäckt ut igår 😭😭 Men nu ska vi (hoppas jag) ge baggarna en bra o trevlig match!! Sitter med ett stort gäng av både svenska o norska ... | Läs mer
Härligt, grattis! Cash is king 😉😁