1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613927 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
så är Mika Pyörälä i ganska bra form nu.

jens_88: jo såg de men hade ingen länk så den tackar jaq för

verkar en lite skadebenägen kille tror ja

RTS: Enl. Kanal 9 så var han( Nyström) imponerad. Han hade aldrig trott detta o kände sig nästan tvungen att ändra sig :)

En annan som verkar vara i bra form är Crippe. Får vi se honom i Tik dressen nästa år?

Hahl Bundy: Jäklar det hade jag velat se.

NuMo: Personligen har jag aldrig haft någonting emot Spud här inne, däremot har man väl blivit lite hatisk ibland. Men jag har aldrig röstat för att han ska blockas - så för min del får han gärna chansen igen.

RTS: Jag njöt! T o m Petter var...... tyst . :)

RTS: Tomas Johansson trodde att om Timrå spelade så här så skulle man få fördel av hemmaplan i slutspelet. :)

RTS: Instämmer angående domaren. EN överkryssad geting minst, Nyström.

Hahl Bundy: Nyström är värsta sortens kappvändare lika oduglig som Roos på Aftonbladet.
Läs vad grabbarna på hockeysverige.se skriver istället det är grabbar med koll.
Tänk mina vänner vad bra vi är idag, årets bästa match helt klart och skönt att skriva här igen efter en stunds frånvaro.
Tänk bara tänk om vi och Brynäs skulle byta målvakt då mina vänner så stog vi nog i våran första final eller hur??
Backlund gör en helt ok insats så jag skall inte vara allt för hård mot honom idag gör han en bra match tycker jag.
Sonnenberg borde spela ytter istället för Björn Svensson och Bogg går in som center i fjärde där har ni draget för säsongen och tro mig Di Casmirro borde tyvärr skickas hem med tanke på hans lönekostnad ,Anton Lander håller minst lika bra klass.

Värdefull statistik: Vi passerade Schellet i publikligan ikväll. EOn kvar i Timrå!

kidcox: Dee-Cas är väl inte så dyr? 100k för en månad är ju inte så farligt. Hade han haft 100k i månade ett helt år kan jag förstå om man hade tyckt att det var dyrt. Hagos kostade 120k i månaden för HV....

...så ser jag en liten mysig trend i att få avnjuta lite god nostalgisk "Earth Wind & Fire - You are a winner" i samband med att matchuret räknar ner inför tredje perioden. Jag tror faktiskt inte att vi förlorat hemma sedan grabbarna i ljudbåset dammade av denna gamla klassiker.

Njuter i fulla drag. ;-)

pratarn: Självnjuter jag bara :)

Modo's GB är skrämmande lik våran för några veckor sedan :P

KniveN: Finns många bra allsvenska spelare för 100 000 i månaden

kidcox: Får mycket medicin för 100 000 i månaden också :)

kidcox: för 100k så lär man väl få hela Nybro Vikings IF, varumärket samt säsongsbiljetter för hela deras ståplats?

Näe God natt alla Timråiter, Brynäsare, Di-leva Fans och ni som håller på hitta eran rätta läggning ;-) Drömm sött, de ska jag göra Timrå Ik för hela natten...host....slanten

Blizzard: JAG räknar mig till Timråiter. Bara så du vet!

...så får vi inte glömma att skänka våra landstingsbröder en tanke såhär i deras svåra tid. Vi har det roligt nu, men inte dom, och det gnager mig något alldeles, alldeles fruktansvärt. Jag vill att alla ska vara glada.

Så är sista stycket i Wennerholms krönika briljant. Den innehåller bl a dessa rader:

"Det har ju varit snack om att Magnus Svensson Pääjärvi skulle vara på väg till Frölunda. Jag hoppas verkligen inte det.

Vem har vuxit som spelare i Frölunda de senaste åren?

Det är göteborgarnas problem."

Se länk:

Tänkte bara att jag skulle göra en kovändning, jag som så fullständigt har dissat klubbens val att inte förstärka backsidan. Ser det ut som igår har jag full föståelse för det beslutet, jag är beredd att backa och konstatera att kvalitén uppenbarligen finns där ändå. Gäller bara att plocka fram den lite oftare.

mikenomad: nog vore det trevligt med en klassback till men jag förstår om det ekonomiska läget gör att man väljer att satsa på nuvarande trupp. Både Erixon och Moe är bra framåt, detta är ingen hemlighet bakåt däremot är dom svagare.

Ambroo: Och avslutningen på samma stycke:

"Pengar är inte allt och tyvärr har dagens Frölunda färgats mer av pengapolitik och stora, dyra namn än av känsla.
Jag tror problemet heter Mats Ahdrian – klubbdirektören som gett nej- sägarna till 14 lag i elitserien ett ansikte.

It´s all about the money.

Och precis när jag skriver det här plingar det till i mailen med rubriken:

”John Pohl klar för Frölunda”.

Ännu en desperat miljonvärvning. Amerikanen som jag sett spela live i Toronto Maple Leafs. Där gjorde han ett mål på hela säsongen i fjol. I vinter hann han göra tre i Lugano innan schweizarna rev kontraktet.
Fyra mål på två säsonger.

Är det vad Frölunda behöver just nu?"

Ambroo: Problemet är väl att många spelare ser genom fingrarna när det gäller sånna saker utan det är viktigare att komma till en stor klubb och ev kunna vinna. Sin personliga utveckling verkar man inte ha i åtanke alla ggr. AIK lider av lite samma sak i fotbollsallsvenskan, men är fortfarande jävligt attraktiva att spela för av någon anledning.

Dream Team: Hade det varit Timrå han varit klar för hade nog ingen klagat. Är han snubben som kommer ösa in mål, nej det tror jag inte men han kanske bidrar med andra egenskaper istället?

dr-nix: Det finns väl en klar möjlighet till det. Se bara på Sonnenberg, där snackar vi energikick för hela laget efter hans inträde i truppen.

Frella: Pääjärvi gör ett misstag om han skulle rita på för Frölunda. Jag ser två alternativ som skulle kunna funka nästa säsong.

1. Stanna kvar i Timrå där han troligtvis får en större roll än denna säsong, dvs. han lär få stanna kvar i en motsvarande kedja som han lirar i nu (dvs 1:a eller 2:a kedjan).

2. Åka över till NHL och försöka ta en plats direkt, alternativt jobba på i AHL tills han får chansen.

Jag är okej med dom två valen, att byta klubb i sverige i en säsong eller så skulle bara vara kontraproduktivt i mina ögon.

dr-nix: Intressant statistik gällande backar och insläppta mål. Här är antal mål var och en varit inne på iår:

Lethonen:10 (30)
Moe:10 (31)
Styf:16 (20)
Dennis:17 (38)
Lotvonen:18 (34)
Robin:20 (39)
Sebbe:28 (38)
Skogs:35 (43)

Antal matcher då de varit ombytta är inom parantes. Vette faan vad ni tycker men jag blev allafall förvånad över Skogs?

FM: Hur många av de där målen skogs vart inne på bakåt har han spelat tillsammans med robin eller dennis? Inte lätt att vara tät bakåt med bara en bra back! Dessutom spelar han rätt mkt i boxplay tycker jag.

JonasD: Glömde att tillägga att det bara är mål i 5-5 eller dyl,målen i BR eller PP ingår inte.

FM: haha. AJfan då sprack mitt försvarstal direkt då

JonasD: Han har ju iofs spelat mest matcher,räknar man om snitt/match kan det ju se lite annorlunda ut. Sen tror jag han varit inne på mkt frammåt oxå för +/- ser väl inte så tokig ut tror jag.

FM: -10... känns sådär. Skogs delar nästjumboplatsen med Bagarn.
Är bara Sebbe som e "sämre" med -12.

JonasD: Hm,nu blev jag lite brydd... -7 enligt Swehockey och -10 enligt Hockeyligan,trodde det var samma "databas"?

FM: du har rätt... skummt!

Bra skrivet :) Bra Krönikör :) (Y) se länk!

Blizzard: Jag gillar att han skriver "och sånt tar inte bara på psyket utan även rent mentalt." är inte dom orden rätt synonym med varandra ?

actionleif: *skratt*

actionleif: En rätt pinsam tabbe av en etablerad journalist.

Hur ser Karjalainen ut på träningarna ser han stabil ut? Kanske dags han snart få visa upp sig inte mot färjestad borta kanske men

Barbarossa: Med tanke på att Åkerlund var med och körde på is igår, snabbare än förväntat, så känns det lååångt borta i dagsläget.

Ambroo: Roligt att höra att Åkerlund har blivit snabbskrinnare?

John K: Eh, nu är jag inte riktigt med?

En kappvändare i sitt esse:

"900 000 kronor i månaden till Dimitrakos är förstås helt galet.
46 000 kronor per match till Martin Sonnenberg ännu knasigare."
(Nyström,090119)

"Är Niemi värd sin lön?
Det kan såklart diskuteras - men vem kommer ens fundera över det om Leksand går upp i elitserien."
(Nyström, 090123)

Niemi får 80 000/match....

mikenomad: Kanske jag som är trög... Men vad har det med kappvändning att göra?

jens_88: Ena dan är det jätteknasigt att betala stora löner till spelare som ev. kommer tillföra lag i utsatta lägen något och alla ES-klubbar är panikslagna, lättlurade idioter. Det är ung. vad den första krönikan handlar om.

Idag skriver han i positiv anda om Leksand och om deras jättevärvning av Niemi...och nämner då inte med ett ord att han tycker det på nåt sätt är konstigt eller vansinnigt.

Visst, jag kan hålla med...går Leksand upp och Niemi är en bidragande orsak så lär ingen klaga. Men samma gäller ju för ES-lagen...får SAIK en skytteligavinnare som ser till att laget klarar slutspel och kanske t.om. går långt eller TIK en kille som ger den slagkraft framåt som saknats och som ser till att det blir slutspel, ja då lär ingen klaga där heller...

mikenomad: Ja men Greken vill ha ett lönelyft på 500% och det han kan menat med Sonnenberg är väl för att han inte hört talats om karln tidigare? En kille som spelat i NHL på 90 talet och då att man ger han en sådan lön (vilket inte ens är så stor om man nu går till ev en fruktansvärd Kvalserie eller ev Slutspel)...

Niemi däremot kommer från sin feta lönecheck i Ryssland, och dom flesta hockeyfans i Sverige vet vilken kaliber det är på han och han kan vara värd en slant... Leksand gick med på att betala detta (Jag personligen tror det är sponsorer endast) för att få just denna klassback för att försäkra sig om att nå ES..

PS! Varför läser du ens Expressen för? Skit tidning som oftast ej vet vad dom håller på med... Och speciellt Nyström om du hatar han så mycket :P DS!

Förresten... Nate Dicasmirro har som t ex Niko Dimitrakos dubbelt medborgarskap.. Så innebär det att Dee Caz ej räknas som en icke europeisk (Stavning...) spelare?

« · 1115519 · »