1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613945 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Blizzard: Menade inte Världsrekord, menade NHL skills competition record! V-rekordet ligger väl på närmare 191km/h?

Blizzard: Rosa var ju en jäkel på att slå hårt också. Hoppa han kommer till elitserien igen. Synd om Backlund bara.

Blizzard: Ja, och det var väl det ända roliga på hela skills competition.. tyckte den var riktigt kass iår.

Anonymous: Apropå Rosa, spana in första kommentaren :)

nectis: ah, håller med. Hela tävlingen kändes jävligt Underground! Typ som dom bara slängt ihop något på bakgården! Men fina isskulpturer iaf ;-) haha :) Får se om man orkar se matchen inatt kl: 00:00 "All Star Game".

Anonymous: Denna hade inte vart fel att ha heller, ist för Hynning!

Anonymous: "Se upp för Skogs" var ganska roligt.

Anonymous: HAHAHA, vilken jävla skön snubbe xD

Vem kan lite snabbt hjälpa mig med att ta reda på om datum är spikade för denna säsongs slutspel.

SLUTSPELSDATUM, alltså!!!

...och jag vet att det är långt kvar och jag tar inget för givet heller men det skall planeras in helger framöver. Då kan det ju vara bra att veta att man eventuellt bör finnas till...

pratarn: Kopierat från Hockeyligan.se

"Speldagar för SM-slutspelet

Kvartsfinal 1 Torsdag 5 mars 19:00 CANAL+/Kanal 9/PPV
Kvartsfinal 2 Lördag 7 mars 16:00 CANAL+/Kanal 5/PPV
Kvartsfinal 3 Måndag 9 mars 19:00 CANAL+/Kanal 9/PPV
Kvartsfinal 4 Onsdag 11 mars 19:00 CANAL+/Kanal 9/PPV
Kvartsfinal 5 Torsdag 12 mars 19:00 CANAL+/Kanal 9/PPV
Kvartsfinal 6 Lördag 14 mars 16:00 CANAL+/Kanal 5/PPV
Kvartsfinal 7 Måndag 16 mars 19:00 CANAL+/Kanal 9/PPV

Semifinal 1 Torsdag 19 mars 19:00 CANAL+/Kanal 9
Semifinal 2 Lördag 21 mars 16:00, 18.30 CANAL+/Kanal 5
Semifinal 3 Måndag 23 mars 19:00 CANAL+/Kanal 9
Semifinal 4 Onsdag 25 mars 19:00 Kanal 9/CANAL+
Semifinal 5 Torsdag 26 mars 19:00 Kanal 9/CANAL+
Semifinal 6 Lördag 28 mars 16:00 Kanal 5/CANAL+
Semifinal 7 Måndag 30 mars 19:00 Kanal 9/CANAL+

Final 1 Onsdag 1 april 19:30 Kanal 9
Final 2 Fredag 3 april 19:30 Kanal 5
Final 3 Söndag 5 april 16:00 Kanal 5
Final 4 Tisdag 7 april 19:30 Kanal 5
Final 5 Onsdag 8 april 19:30 Kanal 5
Final 6 Fredag 10 april 18:30 Kanal 5
Final 7 Söndag 12 april 18:30 Kanal 5"

Paddan: bugar och bockar respektfullt. :-)

pratarn: Men var slutspelet verkligen så där kompakt förra säsongen? Sju matcher på tolv dagar i både kvart, semi som final.

Paddan: Ja, det har jag för mig att det var. Det som var nytt var väl ihoptryckningen av match 4 & 5 och vad jag minns så gällde väl det hela vägen så att säga. Man undrar däremot om röstningen kommer att gå till på samma sätt som tidigare eller om man får för sig att ändra på något där.
Även frågan om hur många lag som skall vara med i kommande säsong känns oavgjord än så länge vilket i sin tur ger nya huvudbryerier om hur kval och andra saker skall genomföras.

Tror någon att man väntar på att få se vilka lag som ligger pyrt till innan man avgör ev utvidgning av kommande Elitserie månne???

Anonymous: Rosa kommer så klart ej att komma till Timrå denna säsong, han är med all säkerhet alldeles för dyr!
Dessutom behöver vi INTE någon ytterligare ytterforward!
Jag tror inte vi värvar något mer alls men skulle det hända så måste det bara vara en back!

Laken:

Det riktas ju en hel del misstro och kritik mot Backe härinne, även om jag personligen tycker att han är bättre än sitt rykte och att räddningsprocenten inte alltid visar sanningen (svårt med hög räddningsprocent när man har backar som Lotvonen, RJ och DP framför sig, till en viss del gäller detta även Skogs) så kan jag nog hålla med om att vi skulle behöva en målvakt med större förmåga att vinna matcher åt oss lite då och då.

Vet inte om nån föreslagit detta tidigare men vore isf inte Robert Kristan som f.n. står i Mora ett bra alternativ? Tycker TIK skulle reka lite där, tror han skulle passa väldigt bra hos oss!

Laken: den ev. värvning som kommer att bli , är väl om dom tänker ersätta dee-caz efter januari

...så garvade man ju gott för några veckor sedan när försäsongens snack från ledningen om en topp 4 placering kom på tal. Tänk vilken j-a sjuk säsong det här är, trots alla sorger och bedrövelser så känns just det målet i dagsläget inte bara som en avlägsen möjlighet utan som en helt rimlig målsättning! 4 pinnar upp till Skellefteå verkar inte direkt ointagligt om man säger så.....

Ååhh vilken omröstning till höger, den går ju inte att rösta i ju. Haha

mikenomad: Nu ska jag inte såga backe vid fotknölarna men, i min mening, så gör han för många misstag och för få monstermatcher. Nu är det inte i varje match som han släpper returer som senast mot fbk men när han gör det, så får det även backarna att se ganska tafatta ut också.

På kort sikt är han en gångbar lösning men med högre sportsliga ambitioner i föreningen så ser jag inte hur han skulle kunna finnas med i några långsiktiga planer.

Olle: Ditt sista stycke, syftar du på Kristan då? För jag tror han håller hög ES-klass...

mikenomad: Enligt aftonbladet idag så längtar han hem till Slovenien, frågan är om Nik Zupancics ande vilande över Timrå kan vara nog lockande för att flytta uppåt landet istället.

mikenomad: Nä det sista stycket var avsett för backe. Kristan är en potentiell lösning men jag tycker att det är onödigt att spekulera på målvaktssidan innan Åkerlund har fått en chans att stå. Han har ju varit backup hela tiden, den stämpeln lär han ju få dras med ända tills han får en chans, en chans jag tycker att han förtjänar.

El Maco: Ok...och en utländsk spelare med hemlängtan känns plötsligt inte lika intressant.

Olle: "Backe är slut som artist."

Det var väl ändå att ta i?!?
Men när jag läst era inlägg så håller jag med om en sak, Backe kanske inte är någon målvakt som vinner matcherna åt Timrå helt på egen hand men han har en hyfsat jämn och stabil form. Ibland kan han dock släppa in någon enkel puck.
Men efter 'formdippen' i början av serien (eller när det nu var) så har han faktiskt varit bra! Tänk också på att våran backsida inte är den allra bästa...

Berglund: Att dom inte tänkte på att ta med
Rådbjer som allternativ där :-D

...så fortsätter Timrå IK att locka publik till sina hemmamatcher. Föreningen har ökat publiksiffrorna mot de senaste två åren i EON arena. Den bedriften har endast två andra lag i elitserien lyckats med, Linköping och Luleå (Luleås ökade intresse bör kunna hänföras till lagets positiva tabelläge). Timrå placerar sig på en åttonde plats i publikligan något som än mer aktualiserar var arena ska ligga.

Färjestad och Djurgården är de lag som tappat flest åskådare under denna tvåårsperiod (är dock osäker på hur man räknar Djurgården Hovet/Globen). Färjestad lockar för övrigt knappt 1000 åskådare fler än vad Timrå gör på sina hemmamatcher. Dags att bygga nytt i Karlstad för att locka publik igen?

Laken: början av serien ? tills jonte stack skulle jag vilja säga ..

superfalle: Ja, du har rätt, det var väl i november någon gång.

superfalle: Instämmer! Backe har måhända inte "vunnit" några matcher åt Timrå efter att Jonte stack men hans insatser har blivit bättre och bättre.

Det är klart att det finns bättre målvakter men Backlund har inte alls gjort bort sig, tvärtom. Då finns det andra spelare (läs backar) som inte levt upp till sitt goda rykte.

Försvinner Backlund hoppas jag att han hamnar i något annat elitserielag som tror på honom och att han där visar sin kapacitet. Typ att han vinner en match för sitt lag, mot Timrå. Tycker helt ärligt att han får mycket skit för något han inte förtjänar.

Sådeså, Skarin.

250kg kärlek: "Försvinner Backlund hoppas jag att han hamnar i något annat elitserielag som tror på honom och att han där visar sin kapacitet. "

Tror inte timrå Ik på honom då? Han har spelat 132matcher för Tik. När ska han visa sin kapacitet här då? Det Backe visar nu är vad han kan, han blir ingen topp målvakt bara en Ok målvakt i ett skapligt Elitserie lag, timrå går aldrig hela vägen med honom!

Blizzard: Tänk jag inbillar mig att Backlund kan bli hur bra som helst om han får jobba med sig själv i lugn och ro. I år efter att Jonte drog (vad nu det kan bero på) har han hela tiden växt. De senaste matcherna har han hållit en jämn nivå. Och visst, här har Backlund en del att jobba på. Det hade varit önskvärt om han hade ytterligare en nivå i sitt målvaktsspel som han kan ta fram då det verkligen gäller. Den tror jag kommer om Timrå fortsätter jobba med honom.
Tarvainen skulle lätt få ordning på det som brister under förutsättning att Backlund är fokuserad.

Ska man sedan resonera som dig, tja, då är väl Backlund ett alldeles utomordentligt exempel på spelare som passar in i Timrå IK - ett medelmåttigt elitserielag som knappast har något med toppen att göra. Vad jag vill ha sagt är att utifrån de förutsättningar vi har så är Backlund en bra målvakt sett ur Timråprespektiv.

Laken: Det är ju bara min åsikt. Jag tycker verkligen inte att hans prestationer i år ger honom något högre betyg än "medelmåtta". När det gäller räddningsprocent så finns han inte ens med bland ligans 12 bästa (ok man får ta statistiken lite med en nypa salt).

Jag tror att hans glansdagar är över. Jag ser gärna en ny målvakt mellan stolparna nästa säsong. Åkerlund (med blott 5 matcher spelade dock) har en betydligt bättre statistik, både när det gäller räddningsprocent och snittet för insläppta mål. Ser inte varför han inte ska få chansen (när han blir hel igen).

250kg kärlek: Jag tycker att TIK har trott på Backlund länge.

Jag tror Backe hamnar i nolaskogs nästa säsong.

Skarin: Och jag är tämligen övertygad om att han gör det, hamnar i MoDo (det var också därför jag skrev som jag skrev i något inlägg tidigare).

Är det så köper jag såklart det, även om jag tycker annorlunda.

Om DJ Hemp kan prata om Muslimer, nynazister, vinkartonger och dyligt. Då kan jag också passa på att berömma Sverige till VM-guld i Bandy 6-1 mot ryssarna, riktiga kalas mål :) 4mål på 10min eller något sånt :) alltid skönt att slå ryssarna oavsett sport! Dom hade så mycket framgång 2008.

Blizzard: ja för faan . grattis Sverige . bra match
-

Blizzard:
Ett VM guld jag värderar otroligt högt...
i en sport där man lika gärna kan slopa gruppspel
och bara köra en ren VM final vare år mellan sverige och ryssland.
Så bred är sporten och så bra är övriga nationer.

TIKbiff:

Gjorde Ingemar Aava något mål idag?

Bissett19: Nej men Sune Back var på hugget...

TIKbiff:

Lenne Lundberg då?

TIKbiff: ja och bempa erikson funderar tydligen på att vara med nästa år

superfalle: Även Kimmo Lotvonen har skrivit ett 3års kontrakt med Sandviken bany. Sandviken säger såhär om värvningen:
"vi är riktigt glada att vi kan presentera Lotvonen som förstärkning, vi behövde en spelare som är smidig i höfterna och kan få igång farten......"

Blizzard: hahaha .. de var som faan ..

Läs kommentarerna, borde man inte kunna ge mognare svar som skribent...

KniveN: Beror iofs på vad du menar men jag måste säga att jag gillar Robert P på HS. Han är ju dessutom ganska rätt ute gällande de minde begåvade som kommenterar artiklar och bloggar på sajten.

Frella: Dock då beter han sig som en fjortonåring när han svarar på kommentarerna...

DJ Hemp: Jag förmodar att det handlade om att det var för mycket ohockey i en ohockeyämnestråd, eller något sånt.

Men varför ska Backe få en massa skit, bara för han gör nån dålig match. Så är det väl för alla målvakter, även den bästa. Markström släppte in 4 mål sist mot Timrå, och Backe 1 mål. Tycker det är så orättvist mot Backe, kan inte va kul att läsa allt skit här för han.

Värst vad Backe får skräp i boken idag.. För det där 0-4 målet igår antar jag..
Men hörrni.. Hur många matchvinnarmålvakter finns det i elitserien idag då?
1. Brynäs - Jacob Markström (makalöst bra)
2. Frölunda - Johan Holmqvist (bär upp bedrövlilgt lag, tjänar mer i månaden än en direktör på Posten)
3.?

Vilken målvakt letar vi efter egentligen? Modig i Luleå blandar och ger (mestadels ger). Henriksson i LHC är snart ett minne blott. Henke Lundqvist lirar i New York. Patrick Roy:s tröja hänger i Montreal. Pekka inte nära comeback.
Magnus Åkerlund (även känd som "Messias" för vissa) är skadad - men finns faktiskt i vår trupp.

Backe är stabil och helt godkänd elitseriemålvakt. Men eftersom detta inte duger så får vi väl satsa på att värva Markström till nästa säsong och det känns ju otroligt realistiskt.. Dessutom; Kapanen har slutat!! Den där puckleveransen var inte en del av en comeback..

Jag håller på Backe jag. Mot Tur BK håller han nollan om inte backarna är lika jävla yra som mot Färjestad.

The Palm: Äntligen nåt vettigt om Backe

« · 1117189 · »