1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613945 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
The Palm: Case closed.

zita: ja varför ska han få massa skit, det var väl bara 4-0 målet som han skulle ta.
Det brister ofta i center och back-spel....

Men någon syndabock måste det alltid finnas, konstigt att han inte får den kritiken när timrå vinner matchen med 5-4.

Så har ju iaf Moe fått sitt stora genombrott denna säsong, killen ligger före killar som Benoit,Marttinen,Lasse Jonsson o Mikko Luoma i backarnas poängliga och han är plus 10, bara hoppas han blir kvar i TIK en bra tid framöver :)

diffe: ja visst är det .. det blir sällan 4 mål på en riktigt bra målvakt .. jo timrå brynäs .. då gjordes 4 mål på en bra målis -

Den viktigaste veckan på mycket länge har tagit sin början.

så borde allaläsa Jimmys blogg angående silly season och övergångar

klockrent

Andersson: Länk?

Portello: Titta några cm övanför det senaste inlägget. Där finns länken. :)

The Palm: Jag bugar och bockar, ett s.k. klockrent inlägg! Delar dina åsikter kring målvaktsfrågan till 100%. Skrattade dessutom gott åt Åkerlund=messias...:-)

..så är Bagarn ende Timråit i Tre Kronor i LG Hockey Games.

Hahl Bundy: Tom Wandell trodde ja lite på endå men han har haft de lite knackigt sen han kom tillbaka men de har blivit bättre o bättre, men de kan ju va bra att så många som möjligt blir kvar i Timrå och får träna :)

Dagens Nyström 2.
Själv tar jag mig för pannan.
Att ens jämföra allsvenskan med Elitserien o dessutom NHL! Say No more!

Hahl Bundy: Han är bra dum den där karln kan jag tycka...

Ambroo: I det här fallet avslöjade han hur dum :)

...så ökar antalet åskådare för Timrå IK.
Finanskris?
Jag tror resultaten o spelet spelar större roll!

Hahl Bundy: Nä, HUR kan du tro att spelet och resultaten spelar roll? När vi (TJ) har en lämplig finanskris att skylla publikbortfallet på istället för det besvärande faktum att en klubb på dekis tappar åskådare...

mikenomad: Det är ju flera klubbar som tappat publik. MoDo och Färjestad är två exempel. Jag roade mig med att räkna hur det ser ut för samtliga lag. Sifforna är baserade på snittet efter 44 matcher innevarande säsong jämfört med fjolårets snitt efter hela säsongen:

Brynäs 5978 (-18)
Djurgården 5884 (rättvist underlag saknas, då endast Hovet använts den här säsongen. Förra säsongen fanns även Globen med som hemmarena)
Frölunda 11159 (-529)
Färjestad 6327 (-673)
HV 71 6975 (-27)
Linköping 7369 (+187)
Luleå 4887 (+331)
MoDo 6405 (-607)
Rögle 4802 (rättvist underlag saknas även här, då man har bytt till en ny och större hemmaarena)
Skellefteå 5314 (-72)
Södertälje 3949 (-321)
Timrå 5335 (+36)

Störst ökning har Luleå gjort. Säkerligen beroende på att det gått så mycket bättre rent resultatmässigt. Den ökning Linköping har kan också säkert den förklaras med ett bättre resultat. De största minskningarna står 3 klubbar för: Färjestad, MoDo och Frölunda. Att MoDo svarat för en anmärkningsvärt svag säsong är troligtvis förklaringen där. Värre då är det väl att förklara tappet för de båda klubbarna i väst. Färjestad ligger ju i vanlig ordning med och nosar i toppen. Frölunda har ju, trots en mer än ojämn säsong, iaf på sista tiden parkerat på den övre halvan.

Dream Team: Sportslig framgång=mer publik
Sportslig kräftgång=publikbortfall

It´s as simple as that!

mikenomad: konstiga är att FBK tappat 600personer när dom har 16vinster 1 oavgjord och bara 5förluster......

mikenomad: Ja, krasst så borde det ju vara så enkelt. Men hur förklarar du Färjestads tapp på närmare 700 pers? Att Södertälje tappar folk torde vara lika självklart som att man får spela kvalseriehockey framåt våren, men om vi ser till de klubbar som gått sämre rent sportsligt så borde väl även vi ha tappat folk.
Att MoDo gör det förvånar mig inte alls. Swedbank Arena (a.k.a Klotterplanket) har alldeles säkert inte längre samma drag i stan som under premiärsäsongen eller fjolåret då man fortfarande hade guldet att försvara. Och lägger vi då till den urusla säsong man gjort har vi ju en fullgod förklaring till varför de tappat folk.

Blizzard:.....nästan 700personer är det till och med!

Från kommentarsfältet under Jimmys blogg:

"- Magnus Pääjärvi har skrivit ettårskontrakt med Frölunda.
- Mikko Lehtonen har skrivit tvåårskontrakt med Frölunda. Har dock fått en NHL-klausul till en bra bit in på sommaren.
- Johan Andersson har skrivit tvåårskontrakt med HV71.
- Fredrik Hynning har skrivit tvåårskontrakt med Linköping.
- Mika Pyörälä är i förhandlingar med Linköping och HV71. Det handlar här om smått enorma summor som går utanpå det mesta i det här landet för icke-artistskattsspelare…
- Mark Owuya är i slutförhandlingar med Timrå om ett tvåårskontrakt.
- Timrå är en av intressenterna i Elitserien på tvillingarna Ahlström i Huddinge.
- Linus Klasen är högaktuell för Timrå och har fått ett erbjudande om tvåårskontrakt. Djurgården är också spekulant på Klasen men det råder starkt delade meningar om honom inom klubben, så det är ytterst tveksamt om lägret som vill se Klasen i Djurgården kan förmå klubben att lägga något större bud rent ekonomiskt.
- Daniel Widing ligger högt upp på Timrås önskelista. Det kommer dock bli dyrt för klubben som signar honom - massor av spekulanter, däribland Färjestad som har Widing som en av sina absoluta “primary targets” till nästa säsong…"

Finns det någon sanning i detta, tro...?!

Laken: enda positiva i det där är väl de spelare som han nämner är på ingång till klubben. Jag skulle gärna vilja se t.ex. Linus Klasen i Timrå! Tvillingarna såg spännande ut.

Laken: Som sagt bara spekulationer. Att alla dessa namn skulle vara klara o har skrivit för VF, LHC o HV, det vete katten.

Att vi har spelare som intresserar storklubbarna det vet vi ju men att allt detta skulle vara klart, O som dessutom droppas i ett kommentatorsspår i en blogg?
Det har namndroppats spelare till höger o vänster i alla möjliga o omöjliga kommentatorsfält denna säsong.

Hahl Bundy: Bagarn räknar jag bort till nästa säsong då ryktet om att han redan är muntligt överens med HV71 kommit ifrån såå många olika källor.
Han verkar ersätta Andreas Falk (som går till Färjestad)?

Laken: Men alla dom källorna har väl sitt ursprung ifrån expressen?

Yellowcard: Vet ej men jag känner på mig att han lämnar. Jag räknar bort honom - ifrån nästa säsong. Han har ju en säsong nu, att slutföra först...

Laken: Ja vem vet=/ Men något vi vet med säkerhet är att silly season kommer att bli helt sjuk silly!

Viktig match för oss som går ikväll på sopcast, dvs. LHC-Djurgården. sop://broker1.sopcast.com:3912/48857

Eventuellt enligt forumet på länken nedan så kanske de andra matcherna också kommer att visas. Skulle vilja se Brynäs - MODO. Satan så skönt om MODO skulle förlora!

Yellowcard: Jag har endast ett svagt hopp om LHC i kväll. Vi får vara glada att de slog Modo.

..så hade tydligen Modos supprterordförande ett finger med i spelet när det gäller vandaliseringen o avgår idag.

Så kommer Pyörälä och Lehtonen att spela LG hockey games.

Laken: Betänk hur Timrås silly season har varit i år. Mängder av rykten har florerat, långt fler än vad det brukar vara inför en säsong. De flesta rykten har dykt upp i olika kommentarer på olika nyhetssidor/bloggar. Jag menar, ett tag satt vi ju och diskuterade Sakic... Ta det med en nypa salt. Så jävla illa kan det ju inte vara att spela med Timrå så att nästan alla spelare väljer att lämna.

Men visst är det beklagligt att det är så här i dagens hockey. Spelare blir klar långt innan säsongen är klar. Det är fan snudd på att spelarna vet vilka deras kommande tre klubbar är innan säsongen ens har börjat.

Men Timrå är förmodligen likadan. Vi har säkert skickat ut mängder av kontraktsförfrågningar eller förslag. Vi har varit på spelare som är intressanta riktigt tidigt. Kan tänka mig att Linkan släppte ner ett kuvert i handen på den där finska centern han var och tittade på innan jul. Det är ju liksom så det fungerar, och Timrå är inte en bisittare i den cirkusen.

Det löser sig vad det lider.

Yellowcard: blir det MoDo torsk idag, ja då jävlar måste Timrå vara laddade till 999.9% mot MoDo på Torsdag, snacka om hett MoDo! Drygt att vi möter dom på Tors, dom hittar alltid energin mot oss. vill inte möta Tråk MoDo nå mer iår! blääää!

Hahl Bundy:

Så här skrev en viss Loma i ämnet 090105:

"Det är nästan så att man skulle ta och skicka upp en pall sprayflaskor och ett lass gråsten till Palm och Co..."

Han hade nog inte så fel ändå när allt kommer omkring;-)

Ambroo: Ha ha :)

Svarar här istället för i nästa säsongs silly-tråd.

Långben: Man kanske inte vill rasera den stämning som han och Sonnenberg sprider i truppen? Man står nu bra rustade för ett slutspel/kvalserie med tre målvkter (vi slipper scenariot från kvarten mot FBK) där också Åkerlund visat i år att han är oerhört skadebenägen. Vi har en bredd på forwardssidan som lovar gott inför de sista tunga matcherna av serien. Ett namn på backen vore såklart önskvärt men på något sätt skönt att man fortsätter ge Moe och Erixon stort förtroende då dessa lär tillhöra stommen några år framöver på backsidan.

Ambroo: Ja den där Loma, vad blev det av honom eg?

mikenomad: han tog en stöd vila......

Blizzard: Äh...att fbk tappat är inte heller det konstigt. Där råder inga normala värderingar utan deras publik är nu så sjukt bortskämd att snart räcker endast en finalserie för att locka folk.

Blizzard: Det var lite upp som en sol o ner som en pannkaka med den pöjken...:-)

mikenomad: Jag tror att han tröttnade på alla geniala inlägg. Men nånstans så tror jag ändå att han har full koll på vad som händer härinne...

Ambroo: Du menar ungefär som att hans ande liksom svävar över oss...?

mikenomad: Ja jag känner hans närvaro. Det är nåt creepy över det hela...hua!

Dream Team: Jag vill inte föringa ditt arbete med att ta fram all denna fakta. Men här har du en sida som visar det du beskrev på ett snyggt och smakfullt sätt.

Ambroo: Det är lugnt, med rätt diagnos finns hjälp att få för sånt! :-)

250kg kärlek: Halleluleå! ;) Jo, jag visste nog att det fanns färdiga fakta i ämnet (det gör det ju vad gäller i stort sett all statistik numer), men då jag av födsel och ohejdad vana försöker samla på mig och räkna på egen hand så ville jag såklart inte göra det jobbet förgäves. Man skulle nästan kunna tro att den där sajten har tjuvkollat mina fakta.. ;)

Det ser ut som befarat i Linköping. Ett lag på plan...

Järnkaminerna jobbar på!!

Å brynäs!!!

« · 1117366 · »