1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578026 inlägg · 6216 ämnen

BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18

2015021 · » Till forumet


Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
mikenomad: Du brukar ju oftast skriva rätt vettiga inlägg, så det känns som att du i detta fall omöjligt kan tro på det du själv skriver.

Men OM det är så, skulle det isåfall vara intressant att höra hur du kommit fram till den slutsatsen.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Hahl Bundy 2.0: Modo spelar alltid så, att skada är inbyggt i deras dna. Sjukt patetiskt att det ständigt är de som gnäller på domarna men det är ju samma med bofors
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
mikenomad: Mycket bra... tror dock att Modospelarna går all in på att proppa Madsen imorgon ifall han spelar. Behövs inte mycket för att han måste kliva av. Ju fler timråiter borta desto bättre för Modo.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
JanneH: Madsen är på is idag iaf enl ST
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
JanneH: Tror inte heller han vill spela i HA, däremot tror jag vi skulle ha nytta av honom
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Synct: Pass på Widrig och jag tror inte vi har råd heller, eller att han skulle vara intresserad av spel i HA för den delen. Hur gick det egentligen med Madsen igår?
Han behövs verkligen imorgon!!!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
hockey_21: Det lär bli så ja...
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
kulltorp: nix, ni får ta nya tag efter den matchen!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Nya tag mot Modo!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
mikenomad: Gärna, han är väl lagomt svinig och obekväm att möta, vi behöver en sån!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Ring Nubben
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Widing får inte förlängt i Luleå. Skulle inte hans rutin vara nyttig för oss? Tror inte det handlar om fantasisummor där...
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
JonteD:

Härligt!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Costanza: Ta gärna med han på bussen hem tillbaks till Nolaskog. Tack på förhand. 🤝
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
mikenomad: Haha! OK! Vi har ju varit med ett tag på detta forum jämfört med de förvirrade lövarna. Jag litar på dig i denna fråga :-)
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Costanza: Även en blind höna hittar ett korn, här är han ju helt rätt ute. Vet att du håller med mig också, din lille spjuver 🤭
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Hur ödmjuk man än bör vara så är en sak helt säker:

Domarna var inte lika dålig åt båda håll.
Deras urusla insats förstörde den här matchen totalt!

Utvisningen i slutet på Ohlsson är korrekt! Inte mycket att orda om.
Ohlssons klubba far upp i huvudet på bik spelaren.

Då har man släppt Madsens på Thorell och den som slås i nyllet på Filip Westerlund...

Det är bra!

Lundins utvisning som är den som får Timrå Ik helt ur balans är 2min på Boforsspelaren om man ska döma något.

Hardegård tacklar ingen i ryggen utan även det är en filmning. Man tar ingen utvisning vilket är fel. Boforsspelaren skall vara utvisad.

Men ja man kan acceptera att det inte blir något där.

Värst är ändå att man tillåter Bofors att tackla Madsen klockrent i ansiktet utan att döma på det.

Två linjedomare och en huvuddomare ser situationen men ändå resulterar det inte i utvisning...

Detta i proportion till Lundins utvisning...

Den insatsen borde innebära att man förpassar domarteamet till arbetsförmedlingen!

Inkonsekventa, okunniga, helt och fullständigt utan känsla för sporten, och precis som nämndes av någon annan här med, i vägen. Placerade på ett vis att man missar situationer för att man är placerad mitt i händelsernas centrum. Iofs är det kanske det mest tydliga exemplet som visar att man saknar känsla för sporten.

Att säga att båda lagen var utsatt för detta är väl ändå inte riktigt sant?

Ett lag utnyttjar detta och ett lag drabbas av detta!

Jag vill inte se dessa domare döma en elitmatch mer denna säsongen!

Jag ger mig fan på att lagen hade bjudit på en bättre match om man skippat domarna helt och bara lattjat och erkänt sina brister själva på isen!

Brattström gör en godkänd match sett till helheten. Han har några svaga insatser som blir dyra men han gör även vassa räddningar!
Dahlén gör tre ass och är ständigt farlig!

I övrigt tycker jag inte att det är värt att kommentera spelarnas insats.
Det är omöjligt att genomföra matchen, på bästa sätt, under de förutsättningar som ges.

Att deras publik skriker och försöker påverka hör till och det måste en domare kunna koppla bort. Jag kan göra det! Klart det irriterar men det hör ändå till.

Vinst mot Modo?

Glöm det!

Inte en chans!
Blir Madsen borta någon månad med nu så blir det spännande och se hur vi håller uppe det här.

Oerhört viktig spelare för Timrå Ik! Slår sällan ett dåligt pass jobbar rätt 95% av sin istid och vass både framåt men framförallt bakåt.

Visst kan vi flytta in någon vinge men det påverka formationerna och vi har absolut inte någon som kan täcka upp den luckan som uppstår...

Det gör lite ont i mitt hjärta att se hur vi inte står upp för oss under de förutsättningar som domarna ger oss man blir försiktig och ger Bofors utrymme istället för att smälla på och vara frän...
Vi blir avslagna istället och känns inte sugna att vinna längre.

Enskilda spelare håller igång men det blir klart mesigare spel från en majoritet av de våra och det räcker för att man ska låta det genomsyra tillställningen...

Jag skippar Modo matchen och skapar distans till det här.

Älskar föreningen likt förbannat!
Timrå IK
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Brattström gjorde ikväll som mot Hästen...
Han läckte för lätt tyvärr...!!
Men men...hann stäng igen på freda!!!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Woody: Det kunde ha varit värre ;-)
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Costanza: Jonte skulle äga på den internationella nivån, gäller bara att man vågar ta ut honom så kommer folk bli bra chockad.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Det här artar sig präxis som jag befarade i mitt inlägg häromdagen. Den farligaste o en av de svåraste bortamatcherna mot en toppkonkurrent följs upp av en låååång bussresa och knapp återhämtning och så ny toppmatch med det mest upphausade runtomkring-snacket, mental utmaning och fullsatt.
Ursäkta "busslasten" av negativism, men så känner jag det inför dessa två "bortamatcher".

Bara hoppas att grabbarna kan ladda om bättre än ett vacklande fan :-)
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Synd vi int hade " Jalle " kvar som kunn tatt ett par nackar o tänder på Modoliderna framför kassen på freda!!!!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
JonteD: på fredag får 6 fingrarna från Banjoland betala priset!! Fy fan va gött
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
JonteD: Schas, Ove. Haha. En klassiker. Tänk att vi får ha vår egen snål-Ove här inne då och då. Undrar om han tänker titta in på fredag vid 21-tiden också. Nä, då tror jag vi är där inne och tråkar.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Costanza: Schas!!!!!!!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
mikenomad: Hahaha! Wennerholm...En pajas :-)
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
JonteD: Heads Up, Max Wahlgren, dina mer framgångsrika tvillingbröder kommer att hälsa på dig nere i sarghörnet ;-)
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
JonteD: Wennerholm vill se din namne i Tre Kronor nästa hemmaturnering och tror det skulle locka några tusen extra till Globen
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
SMÅLAND: absolut. Bofors fick oss ur balans. Men sättet de gjorde det på var inte vackert. Fy fan vad fult det var. Lismande griseri a la HV eller nått annat kärringlag. Jag trodde inte detta var Bofors DNA. Fula : Ja . Men jag visste inte att de var patetiska snyftande primadonnor i Värmlandsskogarna.

Ja ja - nu vet man det. Hur är det visan går: En värmlandspöjk är aldrig ensam. Han har sin pojkvän tätt intill...
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Tikkare: Jag tror att dom som vi möter på fredag MORDOR kommer att få sota för den här matchen rabbarna kommer att komma ut som Detroit när dom va som bäst!!! En RÖD O VIT HOCKEYDYNAMIT!!!! Som bara tänker på revansch för den här matchen sanna mina ord är!!! Kom igen nu Timrås stolta furor!!!!😈😈😈😈🔫
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
lincoln: Det är mycket möjligt! Men vi ägde matchen innan Lundin blev utvisad och det var en billig en i mina domarögon!
I toppmatcher så tar man dom uppenbara utvisningarna. I det här fallet så plockar de alldeles för billiga åt båda håll.
Nä...Karlskoga fick oss ur balans och vi lade tyvärr alldeles för mycket fokus på domarna ikväll.
Utvisningen på Ohlsson var en utvisning. Men i sådana här matcher så måste de vara lite mer uppenbara för att ge utvisning..tyvärr!
Men men nya tag på fredag..
Då väntar en mycket tuff batalj mot Modo...
Där kräver jag en vinst OM vi vill vara med och kriga om topp 2..
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
TD: men Tik gör en godkänd match svårt i Värmland få med sig segrar
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
SMÅLAND: Nu har du tittat för djupt i flarran. Det är ingen tvekan om att ett lag filmade vid varje chans de hade. Och det var inte Timrå.

Jag trodde Bofors var tuffa grisar - inte filmande fjollgrisar...
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Raggaren Putte: som dom alltid gjort förr när dom hade Kåberg och Berglund sen fick de härja i SHL i Fbk värsta laget i Sverige men det var väntat fegt lag
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
2 mål på 43 sek förstörde denna match...
Brattström var mänsklig och förlorade målvaktskampen mot en junior!
Vi hade allt i egna händer...
Domaren var likadan åt båda håll...
Kunde inte hantera en toppmatch tyvärr!
Bofors var mer effektiva än oss...
Vi hade chansen med en utvisning med ett par minuter kvar...
Men den ville inte in...
Vi ledde med 2-0 och hade bud på mer...
Men tappade...
Vi går in med 3-2 i tredje...
Men Bofors är ruskigt effektiva i PP..
Nä...bara att steppa upp hemma mot Modo..
Ikväll förlorade vi dock 2 poäng i jakten på andra platsen vilket inte är bra.
Björlöven går som tåget..
Tur att Södertälje vann mot Västerås..
Vi behåller fjärde platsen iallafall..!
Nya tag mot Modo i en kokande hemmaarena på fredag kväll!
Vi är Timrå IK och vi ger aldrig ALDRIG upp!!
Älska Timrå IK i VÅTT OCH TORRT ALLTID!!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Dagens dummare
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
VIK torskade i sudden, alltid nåt 👍
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Laken: Med såna här domare kan det bli riktigt allvarliga skador! Jag hoppas att dom tittar på matchen en gång till.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Tycho: Domare Enroth, tidigare HG och Timråjunior, lika obegåvad i just denna matchen som sin kollega :-(
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Alltså, vicken snurrig match.....jaja,...... tycker Timrå gjorde det överraskande bra.
Men det blev lite lotteri till slut...eller vad man ska säga...
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Domarna tappade matchen fullständigt! Åt båda håll! Det räcker så. Tycker ändå vi krigar bra.
Wahlgren vinner som vanligt knappt en närkamp (ser rädd ut). Jag förstår inte hur många chanser han ska få. Har vi något lån kvar att nyttja?
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
bar mofftak: jävligt svårt då Bik spelarna var värre hela tiden..skandal att domarna får låta en match avgöras..fy fan va äckligt!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
The great one: jag håller med. Förhoppningsvis kan ungtupparna dra lärdom av detta. Tycker de visar lite oaktsamhet mot några av de bra lagen. Var likadant mot björklöven och till viss del Modo. Ögon i nacken!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Det var länge sen man var så här jävla förbannad efter en match. Vidrigt äckligt lag att torska mot som konsekvent förstärker varenda kontakt förutom de som de helt sonika slänger sig i.

Dessutom verkar deras utrustning vara insmetad med handbollsklister då våra klubbor bara tycks fastna i sörjan hela tiden. Nä fy faan vilket vidrigt lag. Definitivt ett lag värdigt att hata resten av säsongen.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Bee: Man måste ändå se hur detta började. Det är klassiska tjeckiska filmningar som får domarna att tappa det. Det får Pajaserna i Karlskoga ta på sig. Att man ska måsta hålla på på det där viset är bedrövligt på den här nivån. Dykningar kommet förr eller senare få domarna att ge med sig.

Nä fy fan vilket jävla grisgäng. Dom kan dra åt helvete med sina jävla divings
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
The great one: Sjukt kassa domare och 2200 inavel på läktaren, fyfan vad man spyr av illska!!
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Propagandus: Instämmer
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Propagandus: Man får vara nöjd med 1 poäng efter förutsättningarna.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Ruggig grismatch med allt vad det innebar. Tyvärr kostade det för mycket kraft och skador för en ynka poäng i en match vi skulle haft alla 3.
Låst ämne

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Det är några Timråspelare som ska kolla sig i spegeln lite när det gäller utvisningar. Jäkligt många dåliga beslut där ute...
Låst ämne

2015021 · »