1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580065 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08

1929585 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Raggaren Putte: det där bevisar ingenting
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Johannes Hedberg: Laddade upp bild på den igår. Ganska uppenbart att dyket kommer liiite för sent på den för att det ska vara helt trovärdigt.

Zebran köpte den dock, så ni får väl se det som en slags kompensation för det som hände er mot Frölunda antar jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Herminator: Du måste skoja?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Herminator: den "filmningen" verkar endast Timråögon sett.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Axle San: Filmning är när man förstärker en situation medvetet för att få med sig en utvisning. Som Bertilsson lyckosamt gjorde när han agerade döende svanen och fick till PPt som gav 3-1.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Axle San: vad jag såg fick han en klubba mot skridskon men åker vidare något skär, sen faller handlöst.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Jensen_12: Vadå filmning?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Duncan: Ja, det var ett uselt byte som låg bakom den fadäsen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Är det bara jag som är förvånad över att Bertilssons diving igår inte granskades? Resulterade ju i powerplay och 3-1...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
JohnnyKnoxville: Då skulle Fasth också få böter efter kontakten med Gallo mot Växjö i onsdags....
Lika inför lagen finns inte i SHL heller....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Nisse på Mon: Brynäs andra mål gjordes med 3 Brynäsare i Timrås försvarszon. Ingen Tik-are utom målis fanns i egen zon. Sanslöst dåligt försvarspel. Vad säger tränarna om detta faktum. Jag har tidigare klagat på att Timrå förlorat de viktiga tekningarna. Med viktiga tekningar menas tekningarna i egen zon och när man är en man mer eller en man mindre. Men nu har detta blivit mycket bättre. Man kan ju hoppas att de gör något åt försvarsspelet också. Vänligen, Duncan.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
jå1: de måste ju säga nåt...vad som helst.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Inkazar: Tror du vi kan förvänta oss tyngre namn än så oavsett tid på året?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
”– Punkt två är att vi måste få fram fler producerande målskyttar. Det räcker inte med Anton Wedin och Sebastian Collberg.” Hur ska vi skaka fram en målskytt till i befintlig trupp? 🤔
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
modomille: är stor skillnad på det laget Modo hade då och det Timrå har nu.

Modo offrade alla egna talanger i laget och köpte varende nordamerikan de hittade och skapade ett lag helt utan sammanhållningen och blev därför tokjumbo i SHL. Det är en av de mest pinsamma lag jag sett i SHL.

Timrå är fortfarande med i racet och har ett skridskoskickligt och hårt jobbande lag med många spelare på väg uppåt i karriären, de bör klara av alla lag i allsvenskan.

Men med det sagt så ser det inte bra ut för Timrå i SHL just nu. Brynäs gjorde en av sina sämre matcher för säsongen igår, med Kousal borta och med en riktigt svag forwardsuppsättning förutom förstakedjan. Ändå vann man ganska bekvämt.

Jag tror Timrå klarar sig kvar i SHL, men de får göra det genom kval.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Smokey: Hela jävla föreningen är ju i obalans. Jag blir frustrerad att det är så tyst ifrån ledningen. Jag vet att allt behöver dom inte informera om, men nåt tycker jag man borde få veta. Om det nu finns några planer eller ideer till att vända det här.

Ska man försöka snåla sig kvar i SHL och hoppas det går vägen? Och samtidigt vill man sälja aktier till sina supporters? Det är nååt som inte är bra i föreningen. Varför stack Guter te x? Nää..det här luktar skit.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Mer om Svedberg. Känns lite i obalans just nu...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Inkazar: Tja kan ju säga så här. Det mesta som går att få tag på lär nog vara spets om man jämför med dagens trupp..... Speciellt om man har spelat Morten madsen som förstecenter tex...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
TIK-Lund:
mellan tummen och pekfingret en ca 35 matcher
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
TIK-Lund: Med vårat försvarsspel kan ett lag i Div-1 såra oss bakåt. Jag är inte speciellt säker på att jag vill ha AIK i en kvalserie. Speciellt med tanke på vår historik på Hovet samt vårat redan nu helt urusla bortaspel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
modomille: Det va över 2 år sedan ni åkte ur, klyftorna har ökat rejält på dessa 2,5 åren, jag lovar.

Sen kan du inte jämföra eran matchserie mot Leksand på det viset, ni gjorde mer än 10 mål fler än Leksand, ändå vann Leksand! Tror du på riktigt att det någonsin händer igen?

Sen är det skillnad att ha en AJ i båset och ha en freddan i båset ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Nisse på Mon Sputnik och jå1: är ni medvetna om hur FRUKTANSVÄRT tunn marknaden är för ett SHL lag före nyår? Det ör alltid samma viss..

Efter nyår börjar det dock uppnå upp sig lire när det gäller det. Har nubben för avsikt att värva måste ni ha is i magen.

Kolla det som kommit in i ligan på det senaste (förutom hemvändare): Finnen i Örebro och finnen i Växjö. Är det några spelare som skulle göra er speciellt glada?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
EllaDa: det är enligt mig tjänstefel att inte spela Drugge, slöseri att ha honom på läktaren. Bättre att ha honom som scout och betala honom för det istället, för han har väl snart suttit i alla hallar och observerat.

Återigen, tjänstefel av ledningen att inte ens testa honom och då speciellt i pp. Hade mycket bättre poäng totalt i fjol än både Kinnvall och Hardegård. Har man verkligen råd att inte spela honom? Med tanke på läget 🤔
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
TIK-Lund: Varflr skulle Timrå vara bättre än AIK, är ni ens starkare än förra säsongen (med all respekt)?.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
RunarUp: Så här skrev vi med, men ni får gärna fortsätta :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
jå1: Kan inte ngn ta på sig att ha en auktion? Där man kan lämna in en massa gamla TIK prylar om man vill.
Jag har en målvaktsklubba av Pecka L tex.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Nisse på Mon: Möjligt, men det lär inte ske.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
jå1: det behövs nog alla pengar snarare än en del...men dock...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
jå1: bra initiativ...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
JanneH: mittemellan dom skulle jag säga, det som är problemet är att vi gör 2 bra bortamatcher och förlorar med udda målet sedan följer vi upp det med 2 klara förluster sedan förlorar vi 2 nya med uddamålet så vi kommer aldrig närmre en seger.. en ond jävla cirkel som vi inte kommer bryta om inte ledningen agerar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
JanneH: Ärligt så gör man inte bort sig, men det är uddlöst. Det sista avgörande kvalitén finns inte där.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Raggaren Putte: ni som sett matchen... var detta en hedersam förlust där siffrorna rann iväg eller var det en Örebro match igen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Nisse på Mon: är ganska säker på att folk skulle vara betydligt mer intresserade att satsa pengar på förstärkningar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Nisse på Mon: Jag har precis ställt frågan till Dernebo på twitter, om Timrå är villiga att lägga en del av aktiepengarna på nyförvärv alltså. Prio ett bör ju vara att stanna i SHL.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Nisse på Mon: Dags att börja inse allvaret från ledningen nu. Döp om Aktien till Nyförvärvsaktie istället. Börja fokusera på damlag och andra satsningar kan man göra när vi ens klarat oss kvar i SHL denna säsong. Tror det hade klirrat in mer pengar om folk visste det var till nyförvärv..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
jå1: just för att det är omöjligt att förutspå, så borde man göra allt för att undvika att hamna där. Har inte TIK pengar att värva för nu, så har man det inte till kvalet heller. Om det inte spetsas nu, så spetsas det inte till kvalet. Största frågan kvarstår...var är alla miljoner? Och varför är det viktigare att satsa aktieemmissionen på juniorer och sociala projekt, än att göra allt för att slippa kvala?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
nils: det är iallafall 54 matcher. Hur många matcher har du sett i HA hittills i år?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Nisse på Mon: Det är helt omöjligt att förutspå hur ett kval slutar, speciellt när en halv säsong finns kvar att spela. Det kommer spetsas i trupper, skador hit o dit osv. Vore trevligt att slippa ett kval men om det rullar på som nu så landar vi där till slut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
nils: I veckan..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Nisse på Mon: Nä vi behöver en härförare som kan dra det stora lasset, som visar vägen. Tänk en dröm som typ Dahlen som slår hål i gipsväggen innan man går ut och skriker typ "den som ger upp på vad vi tror på lär jag aldrig förlåta". Man måste ju få drömma, snälla nån skänk oss en hjälte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
TIK-Lund: kanske bättre spel nu men om 20 omgångar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
TIK-Lund:
Minst 2 matcher ! haha, priceless!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
TIK-Lund: Men vi ska inte dit, hamnar man där spelar det ingen roll vart man har varit innan. Det blir en helt främmande dimension, det vet vi bättre än många andra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
RunarUp: Jag har nog sett minst två allsvenska matcher i veckan hittills denna säsongen och jag kan helt ärligt säga att det finns hittills inget lag i den ligan jag oroar mig för nämnvärt i ett kval. Tror folk underskattar skillnaden mellan ligorna.
Vi har också ett mycket bättre spel än vad exempelvis KHK gick in i kvalet mot oss med.
Nu riskerar man alltid att åka ur på samma sätt som Modo gjorde, omöjligt att värja sig från det. Och det bästa vore ju såklart att slippa kval.
Men snälla lugna er lite med högafflarna
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Sputnik: Håller med en som skrev på Twitter. Bättre att kört en fjärdelina med Kaijser, Jansson och Enqvist. Man hade nog Fått en Hyffsad lirare för lönen från Madsen, Ohlsson och Törnqvist tex. Hade ju inte saknat dom ändå precis...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
RunarUp: Vi kommer inte leka med Aik, Oskarshamn eller vilket lag det nu blir i kvalet det är en sak som är jävligt säker, motivation slår klass, det var så vi gick upp förra året!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Sputnik: Kanske skulle göra som de andra lagen, ta in en 3:e tränare, en matchcoach typ...
Sen måste det värvas in kvalitet från typ AHL, svenska spelare som vill framåt.... men frågan är om de vill till Timrå... Marknaden är oerhört tunn just nu då det gäller BRA spelare men vi behöver spets och inte bredd.
Fillle o Jacke försvinner till J-VM vem förutom JP ska viv ersätta dem med?
Jallasvaara? Kondition som en varmkorv, måste sättas i fyskarantän nu under uppehållet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
RunarUp: Håller helt och hållet med!

Se bara på Karlskrona när de gick upp. De hamnade sist i SHL och lekte ut AIK i direktkvalet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
RunarUp: Ja, spelar vi som bäst så, men spelar vi som sämst så vinner vi inte.
Kommentera

1929585 · »