1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08

2307672 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
AVGÅ SUNE, (IFSH-Kramare)
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Om vi gnuggar spåkulan nu, ser vi då en Paigin första PP uppsättningen på en ståtlig högerbacksposition och blir matad med puckar för att dundra åskviggen i krysset?

Ser vi en Lallegia som inte gör misstag i försvarszonen? Inte för att övriga backar rosar marknaden. Men är man näst bäste back poängmässigt och ändå lyckas leda minusligan så måste ju något i försvarsarbetet vara lite offside.

Ser vi en hel match utan hutlösa indianare?

Ser vi en Åberg som börjar göra lite pytsar? Ganska många tusenlappar per hittad nätmaska där.

Sedan får vi ju hoppas Freddan kollar lite tutorials om hur man coachar ett lag for dummies. För man kan faktiskt göra aktiva förändringar mitt i matchen. Tro det eller ej.

Imorn vinner vi, det är då fan inte hälsosamt att vara Timråit men vad fan ska man göra? Det är lite för enkelt för alla Växjö, Lule, Rögle och Frölundafans. Magsår, håravfall, sorgedrickande och högt blodtryck är standard för oss!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
i morgon tar vi 3 poäng...
lhc ..brynäs..malmö
vem vinner/torskar?
som att KASTA tärning
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Kongo: Viljan att vinna och förmågan att vinna behöver inte korrelera. Vad sägs om att förändra en säsongs skeende snarare än en matchs skeende?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Kongo: Redogör gärna för hur du tycker att Timrå skulle hanterat säsongen bättre. Eller du kanske tycker att föreningen agerat optimalt, att inget kunnat gjorts annorlunda? Vore fräscht att nån gång läsa några konstruktiva idéer från dig och inte bara luddiga lallarinlägg med anspelningar på hur lite vi vet och hur fullkomliga Nubben, Freddan mfl är
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
mikenomad: Det får vara din hypotes.

”Ju mer jag lär mig, desto mer inser jag hur lite jag vet” - Sokrates
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Ja tro tom en påtänd Thorsten Flink had coachat Timrå nu än Freddant!!!
Nä imorgon spänn vi pilbågen å kör öve Örebo!
Ikväll ladd vi i hemmabaren å hopp på att vi gö mos som mot Gävle i lördas i EON 🎉🥳
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 💦💦💦
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Kongo: Så Timrå har helt enkelt bara haft lite mer otur än övriga lag? Intressant tankesätt. Rätt dumt
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Labban: Instämmer.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Kongo: En aktiv coach kan påverka väldigt mycket. Det handlar om att matcha rätt spelare vid rätt tidpunkt, ha koll på vilka spelare som är heta och vilka som har en dålig dag, lägga upp taktik, ta timeout när motståndarna har momentum osv osv. Självklart har de inverkan, sen kan de såklart inte förändra allt.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
mikenomad: Värva avdankade "hemvändare" brukar sällan ge lyckat resultat.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Kongo: börjar skolan senare om Timrå spelar i HA?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
mikenomad: Så Freddans påstådda konflikträdsla trumfar hans vilja att vinna? Nja, milt uttryckt. Viljan att vinna är den ledande drivkraften hos idrottare och ledare på elitnivå. Jag skulle även säga att det uttrycks en övertro på hur man kan förändra en matchs skeende.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Kongo: Vi har gått igenom det där längre ner, jag rekommenderar dig att läsa RasmusVS:s inlägg från tidigare idag. Det sammanfattar det rätt bra och tycker du det är mer komplext än så så visar det mer på hur lite du förstått
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: En Lander i HA tillför säkert vid 35 också men visst, inte är det den stjärnglansen man kanske fantiserat om
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
mikenomad: Ja han ville ju komma hem när han fortfarande har nått att ge, lika aktuellt det med antar jag som allt annat "lovat"..
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: Är man säker på att Freddan är en dålig tränare och att vi är ett bottenlag på grund av honom så visar det främst hur lite man själv har förstått.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Kongo: Precis så. Men inte till Sverige och annan klubb i SHL utifall Timrå är i HA. Isf kvar utomlands lite längre och Timrå i HA vid, säg, 35-36 års ålder
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Labban: Utifrån vad han sagt och övriga omständigheter är väl förutsättningarna ganska givna; Han vill återvända till TIK. Om TIK är i SHL blir det tidigare, om TIK är i HA blir det senare. Fullt förståeligt.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: ja ett självspelande piano trivs kanske rent av bäst med en coach som låter dem sköta sig själva och kryddar med nåt skönt tillrop som "kämpa" och "kom igen"
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: "I Sverige gäller bara Timrå" har ju Lander sagt. Ja fast underförstått om Timrå inte är i HA då?.."

Tror man ska tolka det som, i de östra delarna av Medelpad är det bara Timrå som gäller :-)
Annars blir det väl HV med redan klara Nubben, Strömgren, Sune & Modano.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Olle: Precis det jag försöker få fram. Det där om att han skulle vara intresserad oavsett liga är gammal skåpmat och har nog aldrig varit aktuellt.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Kerstin_k: Kan leva med Freddan en säsong till om det blir SHL med Lander, Wedin, Emil.P mfl. Inte ens Freddan kan fippla bort SHL platsen med en sån trupp..
Snarare sådana spelare Freddan behöver, ett självspelande piano där karaktärerna på isen driver först och främst.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Kerstin_k: Det stämmer!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Olle: "I Sverige gäller bara Timrå" har ju Lander sagt. Ja fast underförstått om Timrå inte är i HA då?..
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: av nyfikenhet skulle jag vilja veta hur stor diffen är mellan hans kontrakt i Schweiz och hur mycket en toppcenter i SHL får i lön. Jag menar, så man får en känsla för hur mycket det där alpklimatet är värt egentligen.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Olle: blir väl Hv då för Lander..särskilt om Nubben är sportchef..så gör han väl som sist han drog, tog med sig några från Timrå..
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Olle: Dahlén gick princip in i NHL direkt från Timrå i HA, men det är klart Lander spelade ju "reservOS" det slår ju högre!!
Kalla mig bitter men som det inte var nog med att vi är på väg att spela oss ur SHL ännu en gång..
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Labban: nubben sa ju uttryckligen i senaste hockeypuls att om Timrå spelar i allsvenskan så kommer inte Lander. Hans ambitionsnivå som OS-forward är högre än så.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: Om vi åker ur och jag ser Lander i annat SHL lag så blir jag otroligt besviken faktiskt, och dä ä sant dä!!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
mikenomad: Förskoleklass tror jag han började? Börjar väl förstaklass nu? Inte riktigt koll dock.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: Började inte Viggo i skolan i höstas?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Labban: Ja jag vet folk härinne sagt att man inte skall övertolka en podd med Adam på hockeyexpressen, men det här är en intervju i ST i februari förra året. Går inte ens att feltolka detta. Upp till Lander att bevisa att han är av samma kaliber som Dahlén nu, oavsett serie..

"Frågan är inte om det blir en återkomst till Timrå. Frågan är bara när. För Lander spelar det ingen roll om klubben spelar i SHL eller Hockeyallsvenskan – han ska hem.

– Skolan börjar ju ändå för Viggo, så det har ingen betydelse alls om det är i Allsvenskan eller SHL. Jag vill spela i Timrå och det kommer jag göra. När det blir kommer vi få se.
– Det har man längtat till och det har väl vuxit fram ännu mer de senaste åren sedan jag kom till Ryssland där det är närmare hem och lättare att följa allt. Jag längtar verkligen och det har vuxit fram allt mer senaste tiden."
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Rip Kirby: Det uttalades nog i samma veva som han sa att "Senast när sonen börjar skolan vill de vara hemma i Timrå". Och det vet vi ju hur det blev med den saken
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Gorkyman: Freddan blir också kvar om Timrå håller sig kvar, eller hur? Visst har han kontrakt över nästa säsong också?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Inte mycket som talar för en klang och jubelkväll för vår del i morgon heller. Öret är knappast en drömmotståndare, på 7 försök har vi tagit 3 poäng. En övertidsseger och en dito förlust
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Rip Kirby: Jaha jag vet inte.. artikeln som st hänvisar till i Aftonbladet så rör det sig om ett längre kontrakt om Timrå håller sig kvar. Men jag har också tidigare sett artiklar som säger annat. Är nog bara Anton och möjligtvis Nubben som vet. Såklart välkommet om det stämmer, men känns som klubben har större bekymmer än Landers vara eller inte vara att ta itu med.
Låst ämne


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Gorkyman: fan vilket ”hönan eller ägget”-resonemang det där är om Lander. Han är klar om vi håller oss kvar men hade han bara skrivit på förra säsongen så hade vi inte varit på kvalplats idag.

twitter.com/stsporten/status/1501605851823579136?s=21
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Labban: Är det bara jag som läst att Anton Lander "oavsett nivå kommer att spela med Timrå IK"?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Hoppas innerligt på att vi får med oss MIF i kvalet. Lill Snorre och fröken Sörensen tillåts göra vad dom vill framför domarna så lika bra att inte ha dom med sig. Tar hellre MIF som är trubbiga och passar Timrå rätt bra.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: Vore ju guld om Lander anslöt ifall vi blir kvar i SHL. Men det finns en hel del att jobba på. Vi behöver nya tränare och behöver spetsa laget med ett antal nya spelare ifall vi ska ha en bra chans nästa år när många spelare lär komma från KHL. Detta är ju dock bara spekulationer och sannolikheten att vi blir kvar är inte särskilt stor.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Rallarn: Såg matchen på plats live igår och i början av matchen var TIK riktigt bra. Sedan vid powerplay blir det riktigt dåligt. Nu måste man tänka om. Alldeles för dålig fart och inga alternativ till att Rattie skall komma till skott. Alla (inkusive Rattie) måste ha bättre rörlighet och framförallt börja gå på mål, utmana, ta returer och sluta upp med att dom skall försöka göra det smyggaste målet, passningen, droppningen mm. In med Paigin och låt honom mata på med skott och jobba in eventuella returer.
Tacksamt att lira mot TIK eftersom dom (med några undantag) aldrig
fullföljer o tacklar. Och en tragisk detalj var när det var ett litet gruff
och en TIK spelare knuffas runt av 2 DIF:are och andra TIK spelare bara tittade på!!! Kan TIK inhandla några armband ”RÖR INTE MIN KOMPIS) eller kan man steppa upp och visa lite mer jävlar anamma.
Slutligen tycker jag att Lodin kan vara supervass i fyra byten och sämst i mellanåt.
Hartman var faktiskt bra igår (bortsett övermodet när han sjabblar som ni såg) Mål Jacob var också helt ok medan några irrade runt och letade handväskan. Trots det så tror jag att det här laget med en tuffare inställning och ett lite flyt och samarbete kan plocka en hel del poäng av de matcher som återstår. Det hoppas jag verkligen för dom är fan i mig värda ett bättre öde än HA.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Rallarn: Känns som en mardröm som går i Loop, vi går upp var 3:e säsong framöver,hamnar sist och får höra om vilket lag vi hade haft om vi blivit kvar. Jag undrar verkligen vad jag gjort i hockeyGudarnas ögon i mitt förra liv för att ha återfötts som Timråit..
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Gorkyman: Historien kan upprepa sig, "Vi hade haft ett riktigt kanonlag i SHL, men.."
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Gorkyman:tar fram och förbereder tvångströjan ifall vi åker ur..
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Gorkyman: Bra det men då måste man vara ett SHL lag tro jag annars lär det inte bli något tyvärr. För jävligt att Nubben Ledningen låter Freddan misslyckas igen på SHL nivå utan bara skiter i Supportrar Sponsorer att det blir Allsvenskan igen jävla amatörer
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Gorkyman: Även om ni åker ur?
Låst ämne


2307672 · »