1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578014 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 1898232 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.



Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: 300 pers måste det ha varit, alla gånger. 150 pers i buss, sen de som var på planet och då alla (inkl. jag själv) som bilade ner.

Den där Västeråssiffran skulle man väl nästan vilja syna i sömmarna. Minns att man sa att det var åtta bussar iaf, det KAN ju vara så att någon då gjorde det enkelt för sig och räknade 100 pers per buss, när det i själva verket är 50 (väl?). Jag var inte där så jag vet inte. Kan 800 pers stämma?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen:
Ja vi lät nog som 1000 pers..
Vi fyllde upp hela bortastå plus stora delar utav sektion K o L sittplats där de flesta stod upp..
Så runt 500 var vi nog.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Men nog fan var det fler än 200? Anledningen till att jag frågade var att det lät som 1000! Nån av spelarna sa ju att det var som att spela på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ja nog var vi iallafall ett par 100 på plats i Karlskrona!
3 fulla bussar som åkt dit...
Plus alla vi andra...
4 timmars oavbrutet sjungande och över en timme firande på isen med laget..
Grabben min har Jakop Olofssons hjälm hängande på väggen..
Guldgallrets vinnare 2017/2018!
Jag njuter fan fortfarande och ser fram emot seriepremiären mot Linköping den 15 september...
2000 var mäktigt som satan...
Me tåge..
Men mer än dubbelt så lång resväg och att vi gjorde MIRAKELT att vända 1-3 till 4-3...
Det slår fasiken allt ❤
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Hur som helst var det sjukt bra jobbat i match sju. I klass med Västerås borta i kvalserien 00. Då var vi väl 800. Hur många var på plats nu?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: man hör det man vill höra😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
innekillenskomp: Jaså? Jag hörde SHL även tidigare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Man bytte ju dock ut grundtexten som innan löd vi jagar 3 poäng, då det inte riktigt passade in i ett kval utan 3 poängssystem. 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Tack! Det var ”jagar” jag inte hade koll på då. Har sjungit med och mumlat just det ordet.
Men det har ju funkat också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: hubbenorlen: Timrå Timrå, Timrå Timrå, vi jagar 3 poäng, å vi ska upp igen.

Men i sista gjordes den väl om till:

Timrå Timrå, Timrå Timrå, vi jagar shl, å vi ska upp ikväll
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Timrå Timrå, Timrå Timrå, vi jagar SHL, och vi ska upp igen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
....så har jag aldrig riktigt uppfattat texten till ramsan som sjöngs non stop i match sju.
Det här är ju märkligt med tanke på att den sjungits några år och jag flera gånger stått på ett par meters avstånd från klacken. Men jag är alltid för inne i matcherna för att reflektera över orden som sjungs.
Den slutar väl ”vi ska upp igen”?
Men resten?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Bokat o klart! 1928 kr inklusive slutspel/kval är hutlöst billigt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Gorkyman:

Man följer la inte ett helt mästerskap bara på grund av en enda spelare. Kommer att följa utslagsmatcherna med någorlunda intresse oavsett. Spänningen kvarstår trots allt.
Kommentera


Sv: Silly Season 2018/2019
Herminator: Ja va faan Pääjärvi, Frans Nielsen, Peter Regin, Röymark, Fleury, Hundertpfund och alla de andra ex Tikarna är ju fortfarande kvar i turneringen.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Gorkyman: Kanske inte helt ointressant men bra mycket tråkigare i alla faĺl. =(
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
roger_sundsvall: Då blev VM helt plötsligt ganska ointressant.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
snyggt 2--0 mål
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
En fråga angående VM . Varför fick INTE Elias assist på 2-0 målet mot Schweiz ?? Hur lyckas dom skriva Janmark ?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Dags för en finnkedja igen?
Ja tar gärna 20 24 86 💪hehe
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Så helt plötsligt är det oklart om vi ska ta in en center till eller ej...Han har ju sagt att det ska in en förstacenter, eller minns jag fel?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
timråhockey: Ja blir det Haugen får jag lite lätt ångest på förhand.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: lägger nog pengarna på en bra målvakt hoppas på Lindbäck fast det är ett långskott
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Bekräftat att Olimb inte spelar i Timrå nästa säsong, sen är det inte säkert att Nubben kommer satsa på nån mer center.

PS Artikeln går att läsa gratis utan plus tom kl 18:35
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: nej Haugen känns fel för Timrå frågan är ju om dom hittar nån bättre
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Ja...Haugen känns inte fräscht...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Precis mina tankar! Värvar man Haugen så hänger nog tyvärr väldigt mycket på att Brattström får en monstersäsong likt Anders Lindbäck hade, inte helt omöjligt förvisso.
Annars lär det bli målvaktsjakt för nubben längre framåt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Damien verkar väldigt het i Frankrike fd Tik lirareren..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hauke alla dar i veckan före Haugen.

Haugen har sina bästa år bakom sig. Han fick inte vara kvar i FBK och tittar man till hans insatser i VM så kan inte jag se honom som 1:a i ett lag som med största säkerhet kommer att få många/flest skott emot sig och befinna sig i egen zon betydligt mer än genomsnittet. Dessutom är han relativt småväxt om man ser till keeprar i stort och det är sällan en fördel.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Nu hänger jag inte med. Vad är det som är så pinsamt?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Hahahahah. va faan...en blivande klassiker!
Vi trycker upp tröjor direkt, jag köper en...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: visst att man ska få engagemang i sociala medier men det där är lite skämskudde
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
sargad: Schnabel som Schnabel... kan man ju tycka. Storleken är inte allt...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Frans Nielsen hade 1+1 igår i Danmarks skräll mot Finland. Värt att uppmärksamma :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Vadårå? Det är ju helt rättstavat? 🌞
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Rip Kirby: Oops... Robert var det ju 😊
Karl Schnabl var ju den store backhopparen på 70-talet.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
sargad: Robert Schnabel 😅
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
hubbenorlen: Gemensam nämnare för mindre lyckade värvningar är namnen. Nubbs har helt enkelt köpt efter hur coolt namn spelaren har. Wade Böörgman och Hundrapundaren är ju helt ok namn och Mac Hulda är inte heller så pjåkigt. Karl Schnabel är ett respektingivande namn men han tycker jag var riktigt funktionell på isen också.
Annars skulle vi haft Bob Beers medan han höll på 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jag orkar inte, vem har hand om det här? Så pinsamt
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: När jag tänker efter så var ju Wade Bergman en ännu konstigare värvning. Känns som att Nubben lika gärna kunnat blunda och sätta ner fingret var som helst på en lista över samtliga backar i NCAA och inte lyckas sämre.
Väldigt random värvning. Fattar inte vad Nubben såg i denna 175 cm långa backvärvning som hamnade på 69:e plats i NCAA:s poängliga.
Helt ofattbart.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
hubbenorlen: Så lär det sannolikt ha varit, det var nog fullt sjå att få ihop ett lag överhuvudtaget. Om då respektive agent kommer dragandes med Hundertpfund och Bergman så var det nog bara att testa och köra, Bergman liknade ju sig själv med Torey Krug haha. Förhoppningen kring Bergman var ju att vi kanske hittat en ny Mat Robinson men det blev det verkligen inget av.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: Blake Sloan gjorde inte många glada heller...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Fast han hade ju kunnat bli bra. Jag tänkte mer på värvningar man inte ens förstår på papperet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: Den mytomspunna Kevin Hodson, va hände där egentligen? Minns att dom meddelade att han var klar för klubben på Canal + och visade några räddningar från NHL men han dök aldrig upp sen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Märkligt att ingen nämner den inte alltför längesedan floppen JT Barnett. Blä, usch fy säger jag om honom!

För övrigt verkar Wade Bergman göra det hyffsat i tyska ligan nuförtiden.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Minns även Henrik Petré, som punkterade lungan i sitt första byte(?) (åtminstone första matchen)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
..så var ju detta en riktigt lyckad värvning. Om jag inte minns fel så bröt han väll armen redan i sitt första byte?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Silly Season 18/19 går varm, kul att se! Synd bara att det mesta av innehållet inte har ett dugg med just Silly Season 18/19 att göra bara..
Kommentera

« · 1898232 · »