1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577911 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 1903412 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
BlackBay: Det är för Rinkside Club, som jag förstått det. Den byggs om för att användas som någon form mötesplats för dem helt enkelt, vilket känns rimligt med tanke på hur sällan den där ytan använts sedan den byggdes (och skapade ett ganska så rejält hål i ekonomin, ska tilläggas). Oklart om det hela påverkar den totala publikkapaciteten något.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vad är det som byggs om på "balkongen" i hallen? Försvinner dessa 200 platser i förmån för nåt annat?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: ST sänder live.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Timrå kan lära sig mycket av Sheffield angående sociala medier. Har ni kollat på deras Youtube-kanal? Klasser bättre än de flesta SHL-lag. Förstår inte hur svårt det ska vara att anställa en som får hålla på med detta, kostar garanterat en halv miljon men det är så värt det..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Förmodligen här
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: nån som vet ifall matcherna mot steelers kommer gå att se nånstans?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Steelers har ett litet ansvar för den lokala puben också. Då körde dom alltså ale-racet före match två! Där ser man skillnaden på att dricka öl och tälja trähästar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: I en stökig match med tveksamma domaringripanden vann Steelers med uddamålet mot knätofsarna ja. Matchen efter vann gatstens if med 7-0.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Det är faktiskt så att Steelers bjuder på flyg, mat och boende. Gjorde samma sak för SSK förra året och Leksand och TIK denna säsong. Vita Hästen tackade nej av någon konstig anledning. Tror de har en svensk ordförande/sportchef eller något liknande. Blir kanon för grabbarna att få åka iväg tillsammans
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Men det där GB-blåbärslaget slog Leksand förra veckan. Förvisso också ett lag man inte tar på allvar. Men med alla tranatlanter i SHL kan det säkert vara språkresa också. Era inskränkta jävlar;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: mycket riktigt inga fler skador dom är inte rumsrena i GB
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
lungan: möjligen som 8e back vad man sett hittills, tyckte det var knepigt att man släppte Dalroth var ju outstanding tillsammans med Larsson var ju det som var kanon allafall i mina ögon playoffet var dessai 1line alla matcher i HA finalen och Direkt kvalet till SHL... Jag kan inte ha fel...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TD: Lär väl snarare vara risk för fler skador med tanke på ryktet om Sheffield.
Rögle krossade Örebro med 6-2 idag btw.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: ja inte kan det vara för det sportsliga L eksand hade tufft där spelade grinigt Sheffield...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det är för att svetsa ihop gruppen, läste det i nån artikel på ST har jag för mig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Det måste vara nån gruppstärkande tanke med att komma iväg tillsammans som man värderar så högt att man gör detta. Och det kan säkert löna sig.
Men hockeymässigt håller jag med dig fullständigt. Måste finnas 20-30 lag (taget i luften, byggt på känsla) här hemma i Sverige som skulle stå i kö för att matcha mot ett SHL-lag och dessutom bjuda på bättre motstånd.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: varför åker man till England för att spela träningsmatcher mot blåbärsgäng? Om nu plånboken är så tunn, varför inte spela mot mora, Frölunda eller Örebro och spara pengar samtidigt som man får öva mot bättre lag?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Min tanke också. Verkar alldeles för professionellt. Kanske Cmore har skickat ut ett team till dom olika SHL-klubbarna för spela in intervjuer inför säsongsupptakten.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bra snack! Är det verkligen Timrå som har producerat detta?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Jag tror inte att Enström är vår frälsare mm men han gör vårat lag minst sagt starkare. Enström håller fortfarande en bra nivå,han är ingen defensiv klumb utan en bra skridskoåkare och hans spelstil passar perfekt in i den vi vill spela.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Det är självklart positivt för Modo om Enström skriver på för dem och en av Svensk hockeys största värvningar den här säsongen. Ett redan intressant HA-lag blir ännu starkare och Björn är nog rätt tränare att förstå hur rollfördelningen i laget ska se ut i händelse av en sådan värvning.
Med det sagt tror jag inte att ytterst ansvariga i Modo ser Enström som någon frälsare så här omedelbart. Att däremot många av deras supportrar gör det är en annan femma...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Han kommer sitta hela hösten och halva vintern på Fiskafänget och zippa bira. Ingen NHL lag vil ju ha honom så hur bra kan han va??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
modomille: jag var naturligtvis ironisk när jag skrev att Timrå skulle hugga på honom. Men i sann Modo-anda tror ni att en enda spelare kommer tillbaka och frälser er, den förväntningen har ju svikit er förr.

Enström är inte längre den spelare som lirade i elitserien för femtioelva år sedan, han har hankat sig fram i ett dassigt Jets och nu när dom börjar bli ett lag att räkna med så får han inte plats. Att tro att Enström skulle få samma effekt som en Elias Pettersson eller en Dahlén, det tror jag är en önskedröm.

Sen det här med om det finns bättre spelare. Dick Axelsson var en bra spelare när han var hos er men inte hjälpte han laget speciellt mycket för det? Daniel Corso var en bra spelare i Timrå med något av en skitstövel i karaktären. Jag tror mer på lagbygget än på individer.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: Skaffade Silver utbud på Comhem, fick Csports till 199kr/6 månader 👌🏻
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
modomille: Molinder > Enström alla dagar i veckan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
modomille: Oj vad nöjd man är....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: ta på tolv månader 349kr/mån och dela med en polare så blir det 174,5 kr/mån
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: ett tips är att dela med en polare också, funkar bra
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Undrar vad för värld ni lever i? Enström har själv sagt att det är Modo som gäller om det blir spel i Sverige,att han då skulle gå till Timrå är lika med noll. Defensiv back? 😂

Har ni en bättre spelare än Enström i erat lag?
Och säg nu inte Anton Wedin ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
För er som inte vill punga ut 449:-/månaden för cmore så kan man, om man känner en student som är generös, få rabatt. 50% första månaden, därefter 20%/månad. Blir några hundralappar på en säsong. Sådär apropå nånting...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: 33-årig 😁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: ja men fan, då kanske han är aktuell för oss ändå?! :) nä men det blir säkert en positiv injektion för Modo om han kommer men att tro att en 35-årig defensiv back på halvdekis som vill runda av karriären kommer att plocka upp dom i SHL, då famlar man efter halmstrån. Det är inte sedinarna vi pratar om här.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Inkazar: Fälth och Sunken, klart o betart om du frågar mig 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Inkazar: Köp 2, betala för 1? :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
PontusPilatus: ja Lassen känns som en rimlig värvning. Bra på att hålla rent runt egen kasse och inte helt oäven i spel med pucken heller.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
lungan: Fast Landin blev ju också skadad sist. Knä...inte lika illa som Carlsson dock utan det skulle handla om nån/några veckor. Men ändå...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Algot Landin anser jag ska förtjäna en plats tyckte han visade upp ett riktigt klokt spel förra säsongen, om han blir den ena backen in så borde det finnas mer att tillgång för den defensive försvarsgeneralen, då A Carlsson långtidsskada bör påverka lönekostnaderna positivt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
I brist på annat så hittade jag att Tim Erixon verkar ha harvat i AHL en längre period, lär ju dock inte vara någon billig back dock och Skellefteå lär ligga närmast om det blir Sverige. Även HV har ryckt i han.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
PontusPilatus: får ni in Sunken får ni en defensiv och extremt laglojal klippa som ofta fått en del skit av Brynäsfans och då ofta rätt oförtjänt.

Visst, han börjar blir lite till åren. Men än har ”gubben” mycket hockey hockey kvar.

Tror han skulle passa in perfekt i ett orutinerat Timrå

Fälth vore också ett bra alternativ. Men där snackar vi ett helt annat löneanspråk. Han är dyr för vad man får på isen. Men det kan vara värt det med tanke på vad han står för vid sidan av isen och i båset.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Och vem fan gillar inte sponken!?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Svedbergs fokus under matchen senast kan säkert ifrågasättas men måste säga att jag gillade den loja, kaxiga approachen vid straffarna. När han lutade sig lite snett över målburen vid inledningen av varje Modostraff och såg närmast ointresserad ut för att sen blixtra till och vara 100% närvarande.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Skrubben: Det har du nog rätt i! Känslan har ju dock varit att man i första hand letat efter en defensiv pjäs men så länge man inte hittar något i det facket lär man ju snegla även mot andra spelartyper - och då håller jag med om att Fälth vore ett spännande namn för Timrå. Har såklart ingen aning om vad han har för löneanspråk men vid 37 års ålder dräller det väl inte om lukrativa erbjudanden, kan jag tänka mig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
PontusPilatus: Jag tror att Elias Fälth skulle passa väldigt bra in i erat lag. Bidrar med mycket rutin (vilket ni kan behöva) och håller hyfsad SHL-klass fortfarande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
JobbaPuck: Jag hör vad ni säger, men ser aldrig det han ska besitta. Hoppas det kommer i år,
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Skadebenägen kille som gillar sponken. Do the math....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Två andra kontraktslösa gubbar är ju David Printz och Jörgen Sundqvist. Den sistnämnde är ju från Härnösand dessutom. Massor av rutin men frågan är ju om åldern tagit ut sin rätt...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Stefan Lassen, Oskar Eklund och Per Savilahti-Nagander känns som rimliga namn. Två andra som är lediga är rutinerade bjässen Nolan Yonkmam och Niklas ”stötbrytningskungen” Torp...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jonathan Carlsson kanske ersätter Carlson. Han bor ju redan i Bergeforsen så...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Passar inte in i budgeten? Ska man inte ha råd med fler än en en riktigt etablerad spelare i truppen (Svedberg) Är inte SHL platsen högre värderad? Det kan ju faktiskt vara skillnaden på att bli dyng sist inför de närmas sörjande och en plats lite högre upp med betydligt fler åskådare. Det kan bli dyrt att vara dum snål.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikare08a: Enström känns slut. Inte spelat en hel säsong på 5 år. Jag tycker vi ska sikta högre.
Kommentera

« · 1903412 · »