1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577864 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 2244158 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
TIKTok: Tog du mitt inlägg som om jag på nåt vis gick dig till mötes? O Herre....ni om några hade fan inte gjort det bättre
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
kulltorp: ännu ett skäl till att bryta sig ut. Cmore lär inte betala 8 klubbar 50 mkr vardera om många publiklag finns i en annan liga.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
gnäll i leksand över ej mål
kör ju in mållisen
o herre
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
kulltorp: Det borde ju vara ett bra skäl för Nubben att agera nu!

"Det tråkiga är att om bara ngt år så går reklampengen från cmore upp med typ 20 millar per lag. Då kommer gapet bli ännu större"
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
The great one: ligan är ju i praktiken redan stängd, förutom för dom stackarna som går upp och dom fyra lagen i botten som får äventyra sin ekonomi varje år för att få äran att vara slagpåse i SHL en säsong till.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Olle: Det tråkiga är att om bara ngt år så går reklampengen från cmore upp med typ 20 millar per lag. Då kommer gapet bli ännu större
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
TIKTok: Du är bara ngn vi skrattar åt, vill du fortsätta så? Björklöven- Clay
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Gorkyman: men är det roligare att vara slagpåse i SHL några säsonger och sen åka ner igen? Du kan väl omöjligt tro att Timrå har någon annan framtid till mötes när förutsättningarna ser ut som dom gör? Ett drömscenario är ju typ kvartsfinal mot Färjestad och torska i fyra raka. Det går inte att vinna på lotto fyra gånger i rad. Vi kommer alltid att få väja värvningar sist av alla. Det gäller ju inte bara oss, det är samma för Modo, löven, AIK, Tälje osv. också.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Olle: Japp, nu stänger vi bums!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Olle:

Är du skön eller? Stängd liga? Nä, bevare mig väl.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Olle: Nä fy fan, då lägger jag ner, och börjar samla frimärken
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Timrågogogo: ergo även inte Timrå perse..
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Hockeyleksing: men jag undrar lite om SHL har låtit detta segla iväg lite för långt? Man kan ju inte klaga på Färjestad, Frölunda osv. för att dom har varit framgångsrika och byggt upp monsterekonomier men vad finns det egentligen för incitament för att ha en öppen liga när förutsättningarna är så enormt olika för klubbarna? Man kanske ska ta dom klubbar som har riktigt bra ekonomi och stänga ligan? Oskarshamn kommer åka ur igen, Leksand kommer också göra det, Timrå likaså. Kanske ska man göra två serier som fördelas lite mer på klubbarnas ekonomiska förutsättningar? Vad ska man hoppas på i dom fattigare klubbarna? Gå upp, kravla sig kvar, klara play in ett år och åka ur nästa gång?

Den ”sämre” serien skulle som sagt fortfarande locka till sig talanger eftersom det helt enkelt inte finns plats för alla i topplagen. Och då snackar vi ingen farmarliga till den rikare serien, inga övergångsklausuler mellan ligorna skulle gälla, kontrakt måste hållas osv.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Bössa 68: Självklart! Du gör väl samma om modo? Även om ni inte kommer att spela i SHL under överskådlig tid.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Timrågogogo: oj vad du tänker positivt ang. Timrå
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Zäta75: Måste hålla med, då jag inte behövde lägga så mycket i svärburken ikväll.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Sputnik:
tyvärr ovanligt tyst
Men...lyssnar man på sanny..nubben intervjun
så är han...NÖJD...med vissa
missnöjd med andra
..om man utgår från DET..så lär vissa bytas ut
frågan är.. NÄR då ???
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
TIKTok: Timrå spelar I SHL och Björklöven och Modo I HA. Så kommer det även att se ut nästa säsong. Livet leker trots allt 😄
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Olle: bry dig inte om BLUÄ
han är bara bitter att
kentäs lagbygge..al'a AMERICANOS 🇱🇷
inte spelar i SHL
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
J F K: Men de kan bedöma det som en 5:a och sedan sänka till en 2:a eller inget alls, så varför inte alltid ta det som en 5:a, så får man ju kolla video
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
roger_sundsvall: Jo alla bottenlag utom Timrå gör ändringar, undrar om Nubben kanske hittat nån magisk formel som inga andra lag fått nys om?
Hur man stoppar ned huvudet i sanden så löser det sig på ett övernaturligt sätt..
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Olle: mycket sant löne tak skulle behövas tex. nu har vi lyckats bra men hade vi fått kvala corona säsongen vet man inte hur det gått. mora dom har helt enkelt inte dom resurser som behövs. det kostar pengar och spela i shl.

man borde ta bort fallskärms pengarna dom borde alla shl lag få vara med och dela på. Björklöven skulle inte göra det nå bättre än timrå. man kan helt enkelt inte värva ihop slagkraftiga shl lag första säsongen det tar tid.

Oskarshamn har dock gjort det bra man har värvat bra i år men det har tagit dom tid med. hv kommer få det svårt nästa år med om dom går upp.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
fortsätt med kämparglöden
några spelarbyten lär göras
DET gör ALLA lag
så kan detta bli bra
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
TIKTok: typ som varenda lövensupporter som tror benhårt på att man hade spelat i SHL om det inte vore för covid?
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
TIKTok: Jo i Löven med vad det verkar..
Låt oss sörja ifred så kan ni fortsätta skandera avgå Wallson etc i eran bok istället..
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Sputnik: Självinsikt verkar saknas totalt hos många i Timrå lägret. Trist.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
jå1: Typ så.. 🤦
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
mikenomad: samtidigt kan man fråga sig om klubbar som Timrå, Oskarshamn, Modo, Björklöven, Mora osv. har en framtid i SHL. Lätt att sitta och sura när det nu är vi, för andra gången, som ser ut att bli slagpåse men SHL/Cmore har ju byggt systemet för att missgynna nykomlingar. Vi är ju heller inte unika, vi har Mora, Karlskrona, Leksand osv. som inte kunnat etablera sig.

Finns det någon realistisk chans att bryta sig ur denna kartell med SHL’s sjuka system och cmores tv-rättigheter? Vi har nu blivit pissade på av domarna mot Frölunda X2 och idag mot Färjestad, det känns inte som en slump längre. Även om det skulle bli 8-10 lag kvar i SHL att dela på hela kakan tv-pengar så finns det för många spelare utan klubb så det borde bli spelare över till en utbrytarliga som skriver eget tv-avtal och lönerna skulle behöva dumpas. Hade spelarna varit tillräckligt bra hade dom ändå spelat i Schweiz, vad ska dom göra? Spela i Norge och Danmark?

Det går inte att sitta och sura över SHL’s orättvisor och samtidigt acceptera att vara statister i topplagens charad.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Mcmac: Haha, vad är det för fråga du ställer? Få inte dödsångest nu, men JA du hinner troligtvis dö innan Timrå tar SM-guld.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
She: man vet aldrig att det blir förlust innan matchen är spelad. sitta och va tjej sur och gnälla hjälper ingen stötta laget i stället så bidrar du alla fall till något positivt
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
söder över: Hoppet är det sista som överger en, håller inte alls med dig om alla lovord, men nånting ska han nog kunna bidra med, vore konstigt annars.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Som det ser ut nu så jobbar man för en ny omstart i HA.

Det går bajs och det händer ingenting.

Svårt att se hur man vill förmedla något annat från föreningen…

Jag kommer fortsatt älska Timrå och hänga med där med…

Jag har betydligt lättare att trivas med hockeyn när föreningen inte är ett passiva medan laget agerar ligans säckgäng…

Jag bryr mig fan inte vilken serie dom spelar i. Så länge det är Timrå IK på bröstet så är jag med.

Det blir mest en årgång av bajs man minns fast man önskar att det bara inte hade hänt…
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Det blir bottenfinal mot Brynäs och det har Nubben koll på. Det blir SHL även nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Sputnik: Man kanske ska försöka göra det bra i HA innan man börjar käfta liksom 😂
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
jå1: Ja om Kentää inte lyckats få ihop en trupp som håller pga ha kommit sent in på marknaden, hur skulle det då sett ut i SHL?..
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Sputnik: Håller fullständigt med. Kommer gå på de matcher jag kan. Som jag skrev förut själv också, det blir bara så kontraproduktivt att skrika om förändringar utan att själv bidra till möjlighet att faktiskt förändra om budgeten totalhavererar pga lite publik.

När det går så här illa kommer man liksom förbi punkten där besvikelsen förtär en och istället skrattar man mest åt eländet... Vi är Timrå och kommer alltid sist, kommer alltid sist, kommer alltid sist.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
nu tycker..t.o.m frugan..synd om timrå
dom har kämparglöd..men förlorar ändå
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
jå1: Nej, det gör HV som väntat.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
GurraG: Nej jag var rätt tveksam med när jag läste det. Men hade ju inte hört vad som sades så därför jag ställde frågan här..
Det enda skall vara om Malmö inte har råd och han har nån form av Timråhjärta kvar.

Säger mer, Lander gör din PLIKT och riv kontraktet i Schweiz och kom hem nu!!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
TIKTok: Hur går det i HA då? Leker ni hem serien?
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
GurraG: kan bara hålla med. Defensiva brunkande forwards dräller det av i TIK.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Propagandus: Laget är ju i helhet alldeles för svagt..
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
JJ tog 13 av 17 skott= 0.76...
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
kulltorp: Såg dagens debacle..
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
TIKTok: bättre för vad menar du?
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
TIKTok: Varför är du här och skriver om Timrå?
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
mikenomad: Ja, tyvärr fick jag mothugg tidigare när jag skrev att det kanske vore bättre om vi tagit platsen istället. Kardinalfel av Nubben, ni hade ju lärt er sas det.. Tyvärr skämmer laget ut klubben nu men det är Nubbens fel helt och hållet. Spelarna är inte bättre.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Sputnik: Jag är i 20-års åldern och har många gånger funderat på om jag hinner dö innan Timrå tar SM-guld.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Sputnik: Ni kan väl inte på allvar hoppas på Pääjärvi? Han har varit brunkare de senaste 7 åren och skulle isåfall fortsätta att vara så. Skriker floppvärvning om han värvas in som en toppspelare.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Ja ä så jävla bitter……
Låst ämne

« · 2244158 · »