1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605027 inlägg · 6213 ämnen
« · 2944975 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-11-29
BlackBay: Live-tabellen börjar se hemsk ut även för våran del. Hur ska vi klara av kommande veckor?

Hälge: Ikväll lossnar det! Tror på vinst nu o måste väl nån gång få det att lossna i målskyttet.

Och förhoppningsvis kan några andra göra lite mål nu.😁👊🏒

Söderöver: Alldeles för osäkert. Sätt hellre en årslön på att Luleå gör första målet ikväll.
Dock lär oddsen för att motståndarna gör första målet vara typ 1.05 ggr pengarna så eventuella vinstpengar går väl till en stor stark i baren.

Sv: Apropå nånting...
X-Län: Håller med, hela Landet till och med.

Söderöver: Hahah! Friskt vågat! 😂😂
Jag står bakom det!

FrOllik: det är dags för Landet att kliva fram nu

Cobbel: haha!

Äh vaffan!

Tar ett SMS lån och lägger allt på första målet till Timrå!

Då kan man ju köpa Arsenal sedan ju!

(DET KOSTAR PENGAR ATT LÅNA 😅 Stödlinjen)

Söderöver: Jag sätter x summa på att vi släpper första kassen ikväll, ngn som vill betta emot? 😂

Hälge: nja… jag tycker vi ser till att hålla nollan och vinna med 0-0 ist…

Timrå IK - Luleå HF 2025-11-29
Kan vi ta tillvara på målchanserna i kväll?

Jåkkinen: Lövenfansen kommer alltid kunna håna Timrås dito för deras framgångar under -80-talet med guldet 1987 som absolut peak och våra totala motgångar under samma period. Fram till säsongen 1986-87 var det bara 10 lag i gamla Elitserien. Fyra lag gick till slutspel, fyra missade, lag nio till kval och lag tio direkt ur.

Löven spelade under den här perioden sammanlagt 7 slutspel. Man kvalificerade sig för tre finaler, men efter finalen 1987-88 drabbas man av en spelarflykt en masse och åker ur säsongen därefter.

"1988 var Björklöven i final igen, men förlorade, och året efter 1989, åkte man ur Elitserien. Vad hände...?

– Efter att vi vunnit guldet 1987 så försvann många etablerade spelare och killar som Calle Johansson och Ulf Dahlén stack till NHL. Tror det var sju spelare som försvann. Året därpå försvann fem, sex etablerade spelare till. Tappar man så många duktiga spelare så snabbt, så är det tufft, säger Ökvist.

– Inför 1987/1988 var vi nederlagstippade eftersom så många försvunnit, men vi tog oss till final ändå. Vi i laget pratade dock redan då om att klubben inte tagit vara på guldet som man borde, att man skulle försökt hitta spelare när det var medflyt."

Jadu: Ja ikväll önskar man att fler spelare steppar upp och bidrar. Viktigt att inte läcka så mkt bakåt och ta ledningen!!

Hoppas man pratar med vissa spelare som inte levt upp än, det är dags nu!

Verkar bli hyfsat med folk med. Ca 200 sitt kvar nu enligt en snabb koll.

Hoppas på rolig tillställning då jag tar med min dotter som gör debut i ladan!

Viktigt att vi tar 3 poäng ikväll, Rögle Djurgården borta nästa vecka blir tufft

steveroper: Man minns ju att det ploppade upp massa dryga lövenfans här inne när det började gå bra. Hoppas verkligen man slipper dom framöver

Rallarn: och Fitzgerald är extremt överskattad i allt utom PP. Får han stå till vänster i PP kommer han leverera en hel del poäng. Men det fanns en anledning till att löven inte ville förlänga med honom, han är för dålig över hela banan och i 5 mot 5

Söderöver: Legoknektar som förflyttar sig likt flatlöss mellan klubbadresser, samt några avdankade mediokra leftovers som Olofsson & Rundblad så har du ett ståtligt korthus.

Rallarn: Kelleher och Fitzjärard är ju på papper proffs för den serien.

m0d0 är vel en farhåga kring det där med proffs.

Vi kommer ju inte ha råd med så värst full trupp av alla typer av stjärnor och när det blir bistermörkret oct-jan behöver vi verkligen passionerade hockeyspelare om det ska gå…

Det far inte lätt att bygga slutspelslag av Timrå IK år efter år precis…

Inte med Timrå IK’s ekonomiska förutsättning iaf…

steveroper: Har hela tiden ifrågasatt övikarnas hype på försäsongen, finns inte en spelare där som något annat lag skulle vilja ha förutom de lovande juniorerna.

Smörgåsen : Risken är nog stor att Löven tappar en sån spelare dock. Särskillt om det är många lag som visar intresse.

Ofta brukar lagen sätta lite press. Att antingen skriver du på eller så får vi gå på andra spår, typ.

Nu har ju dessutom inte Dower Nilsson nåt gällande kontrakt med Löven om de skulle gå upp. Vilket gör att han nog inte vågar chansa att löven "kanske" går upp men om de inte gör det så kanske han bränt sin SHL chans.

Bernhardt till exempel. Skrev ju på för oss. Men hade ju ett gällande kontrakt med Modo ifall de skulle gå upp. Vilket de som bekant gjorde.

steveroper: du ska se att dom hittar ett sätt att tappa det när det ska avgöras…

Sanyet: kategori: harmoni

Bra me högt i tak iaf!

steveroper: studion är ju inne på att löven kommer slå sitt eget poängrekord på 121 poäng eller nåt sånt just för att HA är så svagt denna säsong och löven så överlägsna.

Ja hopp fan vi slipp se DALLAS åk å glid å titt å tugg på tannskydde i 60 min mot Lulä imorgon!!!
Uppladdat:

500x0-screenshot20240308095815chrome_fPpTpY3pU776wrG.jpg

Sanyet: Knutby 2.0 sekten-torsk är lika med bra början av helgen. Har ofantligt svårt för Löven dock men det är väl bara att börja ställa sig in på att det här kan vara deras säsong. Kan verkligen inte se vilka som ska kunna rubba dem

Vart är modos backar - "dom är i Själevad" vid 0-2. Årets citat av TV4 studion 💕

Måns Carlsson står i TV4 intervju och sågar tränarna 😄 "jag ska inte spela PP bara för att - det finns bättre lämpade än mig i den spelformen så är det."

Rip Kirby: Burkröven robbad på ett mål i öppen kasse där…
Offside som aldrig var ur m0d0zonen…

Slarvigt och trött i Övik…

Rip Kirby: En sån tur , då går det ju vägen ändå tillslut

Andersson: Modos smala lycka är väl att man har väl rustat med coach/sportchef. Här finns enligt säkra källor inget bättre att finna i landet.

Timrå Isstadion: 250 är nääästan samma som 280, till mitt försvar ;)

Smörgåsen : Haha, Får återvända en sväng. Jag har inte - I-N-T-E - say after me, skrivit att t ex Hudon kostar 200'. Jag har bara spekulerat i att han INTE kostar de 280' som du ansåg krävs för en ersättare till Dahlén. Jag SPEKULERAR att med skickligt jobb går det att hitta en rimlig ersättare för max 250'. Hudon är f ö inte något ideal, han kom bara att nämnas.

Välkomna till snurrigt med siffror ......

Modo är just nu fyra och har spelat två matcher mer än trean och femman

Timrå Isstadion: Öh, okej? Aja. Vi kan släppa det här. Blir överlycklig om det finns ett gäng Hudon-lirare för 200k att hitta på marknaden nästa säsong. Skål.

Smörgåsen : Du känns inte särskilt förhandlingsbar. Så pass i nuläget.

Timrå Isstadion: Okej, skrev även att man inte får spets som Hudon (vilket vi kommer behöva) för 200k, så jag har ju delvis rätt, han har inte 280 enligt dig, men ändå en bra bit över 200?

Smörgåsen: Det har han, men du skrev att det krävdes 270-280 för spets, det var det jag replikerade på. Hudon ligger INTE på den nivån. Exempelvis.

Andersson: Lär sluta med att Dower Nilsson fortsätter i Löven när dom går upp.

Hade varit kul med fler norrlandslag i SHL , just löven vet ja inte om det blir så kul

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2025-11-27
Sanyet: Tyvärr är väl den enda kommentaren jag har på det. Man gör mer eller mindre lite som man vill med Modo. Löven är solklart bästa laget i HA.

Seriefinal och löven bollar med modoliderna. Välkommen till SHL löven säger jag. Finns inga konkurrenter just nu.

Smörgåsen : Ja såg det med sen. Läste slarvigt på Elite Prospects först och blandade ihop.
Hursomhelst en intressant spelare. Det lilla man sett.

Om vi landar Dower Nilsson, så får den andra spelaren som skal ersätta Dahlén gärna vara en rightare!

The great one: Malmö har dessutom samma poäng som oss så en vinst vore mer eller mindre underbart ja

Tänk om vi haft Marcus Nilsson istället för Westfält.....

Säsongens hittills viktigaste match i morgon. Förlust och Luleå är ikapp samt lagen där nere närmar sig. Vinst och vi hakar på FBK och har häng på DIF och topp 6.

Montén Python: Dower Nilsson är leftare.

Helvete vad Löven ser samspelta ut. Ändå saknas Lundin Vainio mfl tongivande. Brodin in också som ser ut som hand i handsken.

Nisse på Mon or: Mer än gärna. Lär spela i SHL nästa säsong iaf.

Sitter och gluttar på m0d0 - Burkröven…

Bra utvisning på m0d0it. De här låsningarna av backar med klubban mot sarg och upplåsning…

Starkt att ta holding på det! Gillas!

Spelförstörande.

Om backen jobbar fast genom att trycka så är det ok tycker jag för då är backen starkare helt enkelt…

Men det där att använda klubban för att låsa…
Icke godkänt!

Jag imponeras av att HA lövens backar som kollar upp alternativen innan pucken kommer från kollegan.
Då blir det tempo i uppspelen.
Och när ingen finns så får man oftast ut pucken ur egna zonen iaf…

Kämpa tik backers!

Mycket tomma stolar i Höglunds idag

Bössa 68: Vi har "garanterad" topp 6 plats att locka med..

« · 2944975 · »