1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580527 inlägg · 6216 ämnen

Försäsong 2022

2371636 · » Till forumet


Sv: Försäsong 2022
Captain Crash:

Om Timrå ska ta in en person som jobbar med psykologi, så ska det vara en legitimerad psykolog inriktad på idrottspsykologi.


Sportvärlden vimlar av självtitulerade "mentala coacher" och all möjlig sorts kvacksalvare, det är inte vad Timrå IK behöver.

Om Timrå tar in en legitimerad psykolog skulle på heltid vore det banbrytande.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Dr.Krykov: Nu måste du dö en VooDoo-död!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove: Tar Bernhardt från er runt Jul.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
DenRöda: varken Ekberg, Bertov eller Glad känns som något för Timrå anno 2022/23. PUNKT!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Sputnik: Leksand skeppade honom till Rögle som skeppade honom till HV som nu vill bli av med honom. Nej, nej och åter nej. Ger ett drygt intryck och jag minns eg bara hur han ställt till det på isen för sina respektive lag. Samt hur han trashtalkade rätt rejält inför mötena med oss i HA-finalen 2018. Vi var ingen match, Dahlén överskattad etc
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Sputnik: Toppen, tack!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
ionloo: Matchen mot Modo går på Expressen Premium Max. 👍
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Dags att damma av tangentbordet igen då kanske, premiärvecka och allt. En premiär som undertecknad tyvärr helt missar pga bröllop 😒. Planerar eventuellt socialmediaskugga och skygglappar för att kunna se matchen på söndagen men det finns utmaningar i detta (läs folk) som får mig att tvivla på ett lyckat resultat. Hur som, jag hade då tänkt att åka ut och se matchen mot Modo på onsdag för att stilla abstinens en lite men dras med en förkylning så det gick också i stöpet. Jag hittar ingen info om att den streamas någonstans, söker jag dåligt eller är situationen hopplös?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Hahl Bundy 2.0: Bertov/Glad är mer något för Östersund.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Hahl Bundy 2.0: Om Didde.


Han återvände med ett skadat lår och avslutade säsongen i båset efter att ha drabbats av en fraktur i handen.

Förra säsongen blev inte vad Didrik Strömberg hade tänkt sig.

– Nu är jag med från start och är väldigt, väldigt taggad, säger han.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
mikenomad: Neeej… ingen Bertov 🙏
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Elliot12: Glad/Bertov känns så jävla 2017
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Sputnik: Förslag, men de tyckte att det kändes troligare än Glad/Bertov.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Elliot12: Aha ok. Jag hann aldrig lyssna färdigt på avsnittet. Var det ett rykte eller bara ett "förslag"?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Elliot12: Tar hellre Ekberg om det är så.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Sputnik: Även Tobias Ekberg vilket sägs senare i avsnittet.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Sputnik: Nej tack, då tar jag hellre en junior
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Gorkyman: Sanny Föreslår Daniel Bertov, ja eller Daniel Glad som han heter nu när han gift sig. Som förmodligen lär bli över i HV när de får tag på back.
Själv känner jag att vi passar på honom och går på nått annat.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Gorkyman: NI behöver ytterligare backar, så det är nog på gång..
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022 Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
empa11: ja Jonte behöver också matchträning! Där har vi en till anledning till match! 😁
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove: Tack. Ja, nu ska det bara omsättas i faktiska resultat på isen också 😁
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove: HV eller Leksands back till Timrå
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
mikenomad: Lycka till! Det börjar se bra ut för er på många plan!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tom Topp: Det är ju en träningsmatch i mängden. Hade den legat tidigare på försäsongen hade jag antagligen varit mer pepp. Nu är vi så nära allvaret att den mest känns som ett gupp på vägen
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tom Topp: Ja där har du en poäng. Samt att få se Jonte ge Karlin PTSD 😏
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
empa11: jag hoppas att OJ får mycket speltid, och Edfeldt plus någon mer junisback. Det skulle vara intressant att se! Men annars har ni rätt, det kittlar inte mycket, tyvärr!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Hahl Bundy 2.0: Håller med!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove: Är för otränad just nu. Håller mig mest till att fäktas online nu för tiden.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tom Topp: Inte ett skit. Onödig tramsmatch.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
empa11: Vill du slåss? Förstår dock att det är annat som kittlar. Som att brotta ner Brynäs...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tom Topp: Ytterst lite 😅 Inte för att starta ett onödigt tjafs med Mödö, men kittlar väldigt lite nu för tiden att möta dem. Hoppas att de ändrar sig framgent, för vår rivalitetshistoria dvs!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
empa11: Modo på onsdag, det lindrar abstinensen lite iaf!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Hur ska man få tiden att gå fram till lördag? Det var riktigt, riktigt längesen jag längtade så jävla mycket till någonting. Försöker fördriva tid genom att läsa mycket om valet, men det känns helt oviktigt. Förstå att ett sånt speciellt val, som generera helt nya och historiska spelregler knappt påverkar mig för att allt jag bryr mig om nu är att hockeysäsongen ska sätta igång?

Försöker lyssna på hockeypoddar. De kommer inte alls ut i sån frekvens att jag blir mättad. SHL-Bibeln har jag läst ut. Matcherna från serien mot djurgården har jag sett så många gånger att jag snart kan fylla i det kommentatorerna säger innan de sagt det. Jag förstår själv att detta är ett onormalt beteende. Och lyxproblem. MEN GE MIG LÖRDAG FÖR FAN!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Öndulat: Fan vad den här jävla Wedin ställer till det för oss 🤣
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
kulltorp: Ja det funkar för mig. Men du måste gå via Plus-menyn och "tidningar och magasin".
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
kulltorp: Ingen aning
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
mikenomad: Det är nog ingen slump att vi värvat som vi gjort. Vi har fått in spelare som ökar konkurrensen mellan främst forwards något fruktansvärt. Konkurrens är något bra, på alla plan. Det ökar kampen mellan spelarna att vara bäst. Detta får spelare att på ett individuellt plan att måsta träna bättre för att den ökade konkurrensen inte ska bli något som gör att man tappar i rankingen. Den vill man behålla! Så en ökad konkurrens främjar utvecklingen dels individuellt bland spelarna eftersom alla behöver höja sig för att inte tappa sin plats. Och detta i sin tur gör laget bättre. Inte konstigare än så!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Hahl Bundy 2.0: Kunde man läsa AB:s Hockeybibel i Ab appen om man har Plusabb?
Funkar inte för mig.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
RunarUp: Lät väldigt mycket som det i AB:s hockeypodd. 😅
Alla är smygtimråiter innerst inne. Har du glömt det?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Hahl Bundy 2.0: Leifby är Tingsrydit.
Men jag är rätt säker på att han vurmar för underdogs, och i den kategorin kan väl vi räknas in.

Jag tycker hans krönikor är läsvärda, även om jag inte håller med honom om precis allt.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Leifby är Timråit… han får 5 plus av mig!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Dubbeld: Jag får ff ståpäls när jag tänker på när Halloran trampade runt Leksands "stjärnback"!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Dubbeld: Käftsmäll? Är Wedin hel och fullt fit for fight är det ju ingen dussinlirare Halloran ska peta direkt. Kan Wedin gå för fullt ska han naturligtvis in i en topp 2-kedja. Kan inte föreställa mig att det skulle kännas så himla sidsteppat för Halloran att gå ner i en 3:e kedja med det superlaget sett till forwardssidan vi har. Kanske den främsta forwardssidan i hela SHL. Jag är lite defensiv och skriver "kanske", i min värld skulle jag lika gärna kunna skippa det
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Zäta75: Kommer ju kännas som en rejäl käftsmäll för Halloran som har gjort de nå jävulskt bra nu under försäsongen bara för att "petas" för att ge rum till en lyxspelare som inte har spelat någon match än
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Zäta75: Får hoppas att de lyckas få in i mentaliteten att i år blir man inte nedpetad, kedjorna är så jävla bra så vi måste lufta lite mellanåt;-) Håller det inte omöjligt att tredjelinan (där Lundin förmodligen kommer regera) också kommer vara extremt produktiv
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Rip Kirby: Hoppas Ante har kontroll över detta. Den spelare som är mest vass under en match, ska spela mest också. Effektivt. Hittills är Halloran bäst på den kanten. Speedkulan. Hartmann och Wedin är någorlunda lika som spelare. Hartmann bäst framför mål och Wedins styrka är att frakta pucken in i offensiv zon.

Timrå har extremt mycket verktyg i lådan.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Zäta75: Är ändå lite sjukt att kunna ha den här diskussionen. Ett lyxproblem. Kan det på sikt bli ett faktiskt problem är väl frågan?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Öndulat: Och Zäta75: Om jag själv får spekulera så kommer det att rulljeras på dessa 3 spelare.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Zäta75: Jonte lol
Låst ämne

2371636 · »