1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Försäsongsmatcher 2020

2083293 · » Till forumet


Sv: Försäsongsmatcher 2020
Hassan: Kan bli så här 2 serier södra /norra , kanske 10 lag i varje , 4 bästa i varje serie till slutspel , 1 och 2 får kvala till SHL
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Sputnik: Kan köpa den känslan. Men jag är så jävla avigt inställd till SHL-pamparna att jag inte vill flyttas upp som nåt ”stockholmsleksand”. Jag vill fan gå upp som mot Karlskrona, ingen jävla friplåt, ingen jävla grinolle-mentalitet. Hjälm in och 2-0, vackrare än så blir det inte.

Hälsningar Motsträvig norrlänning
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Hassan: Vanligtvis high Chaparall förslag, håller med. Men tycker det vore en bra kompensation för flera lag som blev blåsta förra säsongen. Speciellt vi Björklöven och Modo som hade slagläge...
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
rabon: kommunicering under tisdagen...
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Hassan: Att gilla Hassan...ett helt vilt förslag. Men, du har helt rätt. så fint med upp o ned. Mera Hassan åt massan!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Sputnik: Ett helt vilt förslag, låt alla som vill få spela i SHL. 240 lag, sen lottar man vilka som möter vilka. Alla får dela lika på TV-pengarna, så man får typ 20 lax var.

Obs! Ironi.

Kalla mig gammalmodig men det är något fint med upp OCH nedflyttning. Sedan att typ Vita Hästen och Södertälje lånat in alla som varit i USA, trots att pengarna är slut.... ja det är ju deras problem.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rytter: Finns inget att diskutera. Du har fel, naturligtvis!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rip Kirby: Näej, de skrev att de skulle kommunicera ut idag.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nisse på Mon or: Jag hörde samma sak. Kanske man tog beslut idag och beskedet lämnas imorgon?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Fattade det som att idag skulle Timrå IK bestämma, hur de 50
biljetterna skulle fördelas på säsongskortsinnehavare inför premiären...kanske missförstod?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
ante08: Wikegård är ju inne på det. Alltså exakt samma upplägg för SHL. Jag är ej emot det heller.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
GatstenenRules1:

Bra och uttömmande svar, öppnar verkligen för en diskussion.

Vi får väl se hur löven reagerar när dessa drar och den griniga crandall ska motiveras till att börja leda laget.

För övrigt lär ni behöva en ny målis om ni ska konkurrera med Timrå.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
GatstenenRules1: Bara sådär. Han har alltså fel, behöver inte utvecklas mer än så tycker du? Han har fel eftersom du önskar det, motsatsen är ju rätt besvärande för er. Så fortsätt lek struts du, det hade nog jag också behövt göra om jag höll på Löven
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
TimraStockholm: Stänga nedåt och ha öppet uppåt? Då tycker jag man ska stänga SHL för nedflyttning också, av exakt samma orsaker. Man kan inte både ha kakan och äta den - det är sedan gammalt.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Sputnik: Ställs säsongen in, lär seriesystemet behövas ses över oavsett, då flera klubbar lär få det kämpigt ekonomiskt.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Sputnik: Varför ska man ändra? Förutsatt att säsongen spelas klart är det väl redan bestämt vad som gäller. Avbryts säsongen hamnar saken i ett annat läge. Gå upp och åka ur är ju tjusningen....
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rytter: Du har fel, naturligtvis!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
jå1: Ja är det som Wikegårds förslag(som jag först dissade pga misstolkning) så är jag för.

Alltså att SHL skall stänga för nedflyttning men att 2-4 lag upp från HA och ta en lösning säsongen efter hur serien skall formas med nedflyttningar och dylikt. Samma med HA då och 2 lag upp från div 1 via nått kval.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Tikkare: Öppen för att gå upp, stängd för att åka ner står det i förslaget.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
TimraStockholm: ja det var ju klart att Västervik vill stänga, alla lagen i nedre regionerna vill nog det. Men vad ska div 1 lagen spela för då? Nää..Svensk hockey ska ha kvar upp och nedflyttningsystemet.!!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
GatstenenRules1: Vi kommer pissa på Björklöven.! Eller hur var det han sa Jonte Hedström😅
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
"En diskussion, som snart kommer leda till ett förslag, har blossat upp i Hockeyallsvenskan.

SportExpressen kan avslöja att upp emot hälften av klubbarna vill att ligan stängs för nedflyttning."
(Gäller endast kommande säsong).

Vad tycker ni? Själv tycker jag det är helt fel väg att gå.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
GatstenenRules1:

Klart det blir problem om Grundström och Steen tar plats i första/andrakedjan samt snor all speltid i PP och ersättarna får finna sig med begränsad speltid i PP och i en lägre kedja i 5 mot 5.

Att vara i zonen kräver förtroende och att man får spela i dessa lägen och skapa självförtroende. Det går inte att bara en dag från en annan gå från en roll i tredje och utan tid i PP till att bli en poängspelare som ska leda PP.

Hur reagerar en sådan som crandall om han går från given i PP och starta där till att endast ta några sekunder i slutet av ett PP? Han har ju sett rätt värdelös ut under försäsong, kanske pga att han vet att han inte är den stora stjärnan och den ledande spelaren.

Du ska inte underskatta egot hos poängspelare.

Så samma gäller för löven, era lån har tagit plats från någon som var värvad/lovad den rollen.

Sedan ska det in spelare i fjärde/tredje som varit på läktaren pga lånen. Så klart detta påverkar ett lag.

Timrå har inte samma problem då man avstått lån.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Tikkare: De spelare som ska in finns redan i laget och är inspelade.
Det blir större problem för lagen som har flera lån, typ Hästen.
Men visst, däremot är "skallen" den största motståndaren för Löven, förutom då några motståndare ;)
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Tikkare: Byt ut MoDo-märket mot Löven, så får du många vänner för livet, haha
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Tikkare: Jag skiter i om vi vinner serien eller inte... bara vi vinner "slutspelet" och går upp! 😄☝
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Matsg: Alltid detta Löven högst upp, nånting säger mig att Löven inte kommer vara som ifjol. Lika överlägsna. Dom har mycket press på sig, alla lag kommer att vilja slå dom. Sen pyser NHL spelarna i höst, då ska dom in med nya spelare i truppen, spela ihop sig med mera. Kan bli oroligt i Björklöven. Timrå är laget som kommer vinna serien i år. Kom ihåg vart ni läste det först nu gott folk.✌😊
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Matsg: Kan inte reglerna exakt, men om lägsta placerad möter högst placerad i slutspelet så möts vi först i finalen, himla kul för Västernorrland!

Kursar sedan nåt lag, går båda upp
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
kulltorp: mr madhawk tippar HA 2020/2021 ....
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Känns lite som att Löven drabbats av lite storhetsvansinne efter förra säsongen. Enligt lövenspelarna och ledarna så förlora man till 100% på sig själv, inte för att motståndarna faktiskt var lite bättre.

Löven är en kungklubb, dock så kanske fjolårets hybris bör ha lagt sig nu kan man tycka?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Jag tror också det kan finnas risk att SHL ställs in och likaså Allsvenskan... beroende på läget i Europa just nu
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: vi kommer bli mycket bättre ju längre säsongen blir. Dessutom tappar löven sina importer i höst. Nää..det här blir en paradgata för Timrå i år. 😂😘
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Hassan: Hahaha
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
kulltorp: Ja, hoppas på det. Men lite bitter är man allt ändå. 1,5 miljarder kineser mumsar fladdermus som om det inte finns någon morgondag. 1,5 miljoner stockholmare slickar varandra i ansiktet i tunnelbanan. Jag håller samtliga dessa personligt ansvariga för att jag inte får gå på premiären om en vecka.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Hassan: Yes, och Lodin tror jag kan bli riktigt viktig i år. Teknisk rapp och målfarlig
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Andersson: Saknades bara en kommentar om att de måste köpa en ny målvakt, helst i förrgår!

Det såg riktigt nervöst och fladdrigt ut från Polins sida. Höll på att skapa tavlor för både ett åttonde och nionde mål.

Kul att se andra- och tredjelinan matchas så mycket på slutet av matchen.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Det känns som att styrkeförhållandena har ändrats. Ifjol var vi lite sämre, iår är vi lite bättre. Och har en bättre målvakt!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
bar mofftak: Som det är nu så är "slashing" jämförbart med slag inom innebandy, man letar en "slashing" hela tiden.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
kulltorp: Men Lodin gör ett Gordie Howe hattrick! Plus ett bonusmål!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Woody: För oss som var med på den tiden: Virusvarning. ;)
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rallarn: NHL har väl gjort sin upprensning av spelförstörande för ett många år sen. De är kanske inte riktigt lika hårda på slashing men interference tas betydligt oftare i NHL redan.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: Jo, Hartman försökte bara ta sig loss.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: jo
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rallarn: tvärtom. Vi har varit usla på spelförstörande. Sedan kanske crandalls var löjlig, men...
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rallarn: Vad hände i slutet? Hoppas inte det blir massa jävla avstängningar på det där..
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: Jag tror hockeysverige kommer måsta tänka om när det gäller den här nivån man satt upp för domarna. Jag tror t.ex inte många NHL lag i framtiden kommer vilja utbilda sina spelare i Sverige när det ser ut på det här sättet.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
erathoo: alla avstängda i nästa match....🙄🙄
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Woody: Björklöven måste vinna tekningen , Björklöven måste göra mål nuuuuu , Björklöven slarvade osv . Aningens färgade kommantatorer
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Woody: Var det inte Steen som höll i Hartmanns klubba och kastar sig????
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
bar mofftak: Jo, det är sant. Samtidigt tycker jag att Hardegård har varit mycket mer tongivande än Westerlund i kväll.
Låst ämne

2083293 · »