1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581094 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05

1935613 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Synct: Ja samma här. Hittar inte mitt inlägg men tror jag avslutade meningen med ett frågetecken. Känns bara som nåt påklistar fotbollspatrask hela CHL grejen.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Öndulat: Jag hade verkligen inte brytt mig om Timrå spelade i CHL, jag hade bara hoppats att alla spelare skulle komma därifrån skadefria.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
TIK-Lund:

Ja alltså Collberg är ju den spelare man känner mest osäkerhet kring, inte bara för de nya skadan, utan även för den tillbakadragna spelaren han varit sedan han kom tillbaka från höstens skada.

Om det skulle komma in en spelskicklig center så är jag faktiskt lite lur på att testa spela in honom tillsammans med just Collberg som trots allt är en målskytt. Om det skulle ge effekt är ju svårt att förutse. Därav skulle Rensfeldt flyttas på och istället vara en av dem som slåss för en plats i laget, kanske som ytter... Han kommer ju inte att petas med A:et på bröstet och dessutom ett ganska fint lönekuvert.

Många kanske tycker det är dumt att inte sätta ett sannolikt spetsförvärv med Wedin. Men som jag ser det så är det ganska tydligt att Freddan inte coachar laget så hårt att det skulle innebära någon jätteskillnad i speltid att inte spela i förstakedjan. Och PP kan man ju lira i vilket fall. Dessutom är jag inte så mycket för att direkt sätta helt nyinkomna spelare i en miljö som andra förtjänat att vara i, speciellt inte om grabbarna fortsätter på den inslagna vägen nu efter Frölundamatchen där man gjorde en kollektiv höjdarinsats. Jag tycker som sagt Palmberg ska spela med Wedin och Törnqvist. Vore bättre att få igång tilltänkta produktiva spelare såsom Collberg och kanske Ohlsson.

Men men, det är här är ju långt ifrån verkligheten, just nu i alla fall.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Öndulat: Frölunda-Pilzen 6-3...hela hockey-Sverige jublar ???

Heja Timrå...Heja SHL......
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
PontusPilatus: Spännande! Jag har själv haft funderingar på Hållander som center, och kanske något som hade varit värt att testa om vi hade haft centerbrist!

Kul att du också satt Palmberg i första som center!

I övrigt ser det hyffsat lika ut med mitt lag, inte jättemycket som skiljer.
Laxen - Persson försökte jag sära på, inte för att de inte är bra tillsammans utan för att jag känner att de blir lite kaka på kaka, framförallt deras tunga hårda sargspel vill jag sprida ut. JP är lite vassare än Laxen men Laxen är bättre på att hålla puck.

Sedan är Collberg utanför mitt lag, får han inte plats i de två första formationerna är han pengar i sjön enl. mitt tycke.

På backsidan är det väl Molinder som skiljer, men om man prompt skall spela honom så hade jag iallafall särat på honom och Ohårdegård som i mitt tycke är det sämst formerade backparet i Timrå för stunden, där skiljer vi nog oss åt mest!

Kul att läsa dina tankar och motiveringar, snabb fråga bara, hur skulle du formera laget om det kom in en ny tilltänkt förstacenter?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
PontusPilatus: 99,5 %, jag håller med dig till fullo vad gäller Falk. En spelare som vad jag förstått ville ha mer speltid i DIF och valde att gå till TIK, i mina ögon en spelare som inte alls förstått vad hans styrkor är och vill ha en mer offensiv roll.
Ganska vanligt att spelare inte inser sin begränsning och vad man är bra på, i Falks fall så skulle han tagit klivet ner i HA om han ville utveckla sin offensiva sida.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
NDR: Jag kan till viss del hålla med dig, faktiskt. Det är bara det att jag har väldigt svårt för Falks slarviga spel med puck i kombination med hans många gånger dumdristiga spel i egen zon. Men samtidigt har ju Molinder har problem med tempot... Det är väl Molinders rutin som jag lutar mig emot.
I grund och botten är ju inte Molle någon back. Tror faktiskt han hade klarat av rollen som fjärdecenter/avlastande forward, typ. Men men...
Kul att vi är 99% överens ändå!!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
PontusPilatus: Den enda synpunkten jag har är Molinder, i min bok platsar han inte på 6 backar.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Synct: Håller fullständigt med dig.....CHL vilket skämt....man upplever att det bara är uppehåll i SHL hela tiden så man tappar den där riktiga hockeykänslan. Det enda som är bra med HA är att där spelar dom varannan dag känns det som......
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
TIK-Lund:

Spännande!
Så här skulle jag, som läktarexpert, ställa upp laget förutsatt att alla är friska och hela:

Törnqvist - Palmberg - Wedin
Salomonsson - Hållander - Persson
Ohlsson - Rensfeldt - Collberg
Gallo - Madsen - Boyce

Extraforwards: Berglund, Blomberg
Utlåning: Olofsson

Kinnvall - Larsson
Hardegård - Molinder
Jalasvaara - Drugge

Sjundeback: Falk
Utanför laget: Printz, Carlsson
Utlåning: Söderberg

Kommentar forwards:
Ovan uppställning baseras på hur jag tycker att spelarna presterat sett över hela säsongen. Har även försökt behålla vissa konstellationer som jag tycker sett bra ihop, exempelvis duo Salomonsson/Persson. Emellan dem skulle jag faktiskt vilja se Hållander som center. Tycker nämligen han är mogen nog i sitt spel för att axla en centerroll och dessutom han har kvaliteter som gör sig bra centralt i banan.
Palmberg förtjänar verkligen en plats bredvid produktiva spelare, därav center i första line där även Törnqvist visat att han ska vara med nuvarande form.
Rensfeldt är enligt mig ingen topp 6-forward och därför sätter jag honom i tredje där han får sällskap av Collberg, två spelare som spelat ihop många gånger förr. Dessa två är behöver dock speed och där kommer Olsson in i bilden, som som sagt sett pigg ut på sistone. Förhoppningsvis kan Collberg komma igång med målskyttet igen...
Gallo och Boyce är enligt mig givna gnuggare och kulturbärare i laget, även om den sistnämnda varit lite blek många matcher. Madsen kan man lita på och så länge han är på planen ska det enligt mig vara som fjärdecenter.
I omklädningsrummet och båset har Berglund stor betydelse för laget, det vet vi. Därför ska han aldrig sitta på läktaren. Men han är dock inte given på fyra kedjor i mitt lag, i all fall inte med alla tillgängliga.
Blomberg är en spelare som jag tycker gjort det bra när han fått chansen men han verkar inte vara någon spelare som Freddan vill satsa på. I och med att jag vill se Hållander som center fanns heller ingen plats för Blomberg.
Blomberg och Berglund är dock två spelare som alltid gör jobbet och det är ju sällan man har full trupp, så dessa spelare är nyttiga i långa loppet.
När det gäller Olofsson skulle han nog må bäst av att göra lite poäng och få förtroende på Allsvensk nivå ytterligare en säsong. Ser ut att ha tappat allt självförtroende och är fortfarande lite för mjuk och tafatt i sitt spel, tycker jag.

Kommentar backar:
Kinnvall och Larsson ska lyfta mycket speltid tycker jag och bör funka ihop. Hardegård och Molander har alltid kompletterat varandra bra, tycker jag och jag tror de trivs ihop. Jalasvaara kan stå upp för Drugge som visade senast att han förtjänar en ärlig chans på tre backpar.
Falk har varit väldigt slarvig, både offensivt och defensivt enligt mitt tycker och inte har han heller bidragit mycket i spelet utan puck, snarare tvärtom. Statistiken säger en del... Lyfter säkert en stadig lön men han har helt enkelt inte levt upp till förväntningarna.
Printz kan göra det okej ibland men är i mitt tycker ingen SHL-back längre. Söderberg är, precis som Printz, för temposvag och känns inte redo för SHL ännu och en utlåning eller ny klubbadress känns sannolikt.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Synct: är det ens någon som bryr sig om CHL? Kanske är intressant om ens eget lag spelar? Men i slutändan, vem fan bryr sig och vad är ens idén?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Sputnik: Uppehåll i SHL pga att några lag ska spela nån jävla pajasturnering ingen bryr sig om, DÖD ÅT CHL!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
KniveN: Inte i den avancerade/underliggande statistiken, dvs corsi osv. Då är det bara fem mot fem som gäller.

Vill man försöka förstå mer kring detta så kan jag rekommendera Hockeylabbet som CMore producerar.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
TIK-Lund: Jävelberg missförstod totalt. till plus räknas BP mål framåt och i 5 mot 5 och minus det motsatta. Förstår inte hur jag kunde få detta till Special teams, även om det vid specifika tillfällen räknas in i totala +/- statistiken.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
JanneH: Håller mina tummar på Erik Karlsson! Wedda, Karlsson och Laxen. Där har vi en fin 1:a kedja. 🙂👍
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
josha840: Special teams = BP/PP
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
TIK-Lund: Gällande just Ohlsson så var det nog jag och några till som hade högt ställda förväntningar där att han skulle blomma ut till en poängmakare, mkt baserad på att han gjorde ett riktigt bra slutspel men vi såg nog bara det vi ville se. Ligger man sist i tabellen så blir det lätt så att ingen är helig och nya huvuden ska rulla efter varje match. Tycker precis som du att Ohlsson har sett lite bättre ut på senare tid men just nu så behöver vi nog värva in en riktig poängspruta på forwardssidan. GÄRNA en playmaker och center som dessutom får fart på de han har bredvid sig
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
TIK-Lund: Man räknar väl inte BP heller?
Kommentera


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
TIK-Lund: räknar man med pp och bp i +- statistiken?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Perreman: Vidare intressant fakta om Hardegård är att han inte gör några poäng i PP men släpper heller inte in några i BP.

F.Ö är jag inget fan av +/- statistik då den egentligen inte säger så himla mycket, den tar inte special teams i beaktning exempelvis, en spelare som lyfter mycket tid i BP kommer ha sämre +/- än en som inte gör det.
I fallet Molinder/Hardegård så spelar Hardegård 18.46 minuter i snitt och Molinder bara 13.11, det också något som +/- inte visar.
Även om jag kan hålla med om att Hardegårds -28 faktiskt är anmärkningsvärd.

Nu erbjuder SHL avancerad statistik på sin hemsida och jag skulle rekommendera att gå efter den istället om man vill veta hur en spelares prestation motsvarar verkligheten istället för +/-.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
nectis: Intressant!

Ja Ohlsson har ju onekligen lämnat mycket att önska, men han har faktiskt en grej som sticker ut och det är (utöver att han inte ens har ett 3e assist) förmågan att lyfta upp spelet, faktiskt en av de bättre forwardsen i laget på det, ser bättre och bättre ut, även om jag inte tror han kommer bli någon producerande spelare i större utsträckning; 10-15p/säsong ish.

Jag skulle vilja, även om det tar emot lite, peka ut en annan forward som jag kanske tycker presterat långt mycket sämre än Ohlsson sett till förväntan och det är Collberg. Collberg har gått lite under min radar med anledning av den starka inledningen men han har verkligen haft det tungt sedan dess, och till skillnad från nästan samtliga övriga forwards, ingen uppåtgående trend heller, varken statistiskt eller okulärt. Thörnkvist har däremot steppat upp och tagit Collbergs roll i mitt tycke. Otur med skador skall tilläggas.

Jacob Olofsson spelar helt utan självförtroende, syntes även i JVM tycker jag.
Om vi skulle få in en förstacenter, kanske att man skulle låta Olofsson gå ner en division genom utlåning, finns massor av lag i HA som skulle ta emot honom med öppna armar, och han skulle få oändligt med speltid.
Påtal om centrar tycker jag Palmberg är bättre som center än vinge.
Madsen har varit vår bästa defensiva center med råge senaste fem matcherna i synnerhet.
Rensfeldt har en kurva som pekar spikrakt uppåt.
Blomberg är en bättre center i 4e än EB.

Forwards:

Thörna - NY/Palmberg - Wedda
JP - Rensfeldt - Hållander
Laxen - Madsen - Ohlsson/Palmberg
Boyce - Blomberg - Gallo/Ohlsson

Extra: Ohlsson/Gallo/E.B

På backsidan anser jag att vi har två herrar som har det tuffare än de andra; Falk och Molinder.
Falks problem är nog att han vill utveckla sig som tvåvägsback och hamnar fel/tar dåliga beslut som följd.
Ohårdegård blandar och ger men de dagar spelet stämmer är han Timrås kanske bästa tvåvägsback, man ska inte glömma att han bara är 21 år gammal.
Drugge väntar jag med spänning för att se om han bara hade en formtopp eller ej senast, men kapaciteten har han.
Söderberg tycker jag ersätter Printz rakt av, i skuggan av Thörnkvist/wedin tycker jag Söderberg haft den starkaste utvecklingen av alla spelare i TIK.
Nu tycker jag att Printz har varit helt okej, men upplever att åldern/storleken märks av ju längre matcherna lider, och att motståndarna kan använda Printz ganska enkelt för att få med sig en utvisning.
Jalle var helt ur form när han anlände, men kommit in i spelet mycket bättre, skjuter som en häst sparkar, däremot är hans frånvaro titt som tätt lite prekär.

Personligen anser jag att Timrås starkaste backsida hade sett ut såhär (bortser från Carlsson då jag inte sett honom på SHL nivå):

Söderberg/Printz - Kinnvall
Larsson - Hardegård
Jallasvaara - Druggels
extra: Falk (tror Timrå tror stenhårt på honom)
notis: varför är inte vår 8e back en J20 lirare?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Öndulat:
Utan att vara någon statistiker så tycker jag mig ändå se lite intressant saker.

1. Hardegård är inne på 28 baklängesmål, klart mest av alla spelare (ja, förutom målvakterna då). Det kan sättas i relation till att vi totalt släppt in 96 mål under de 30 första matcherna. Alltså är Hardegård inne på 29 % av samtliga baklängesmål. Visserligen är han också inne på 17 mål framåt, vilket är bland de bättre i laget. Det är också 28 % av det totala antalet mål framåt (60). Jag får känslan av att risktagandet är högre när han är inne, vilket leder till mer mål åt båda håll.

2. Molinder har fått kritik för att inte ha hängt med, men faktum är att han "bara" varit inne på 14 baklängesmål och 6 framåt.

3. Kinnvall är inne på flest mål framåt (20). Alltså 33,3 % av vårt totala målskapande!

4. Collberg och Wedin är duktiga på att sätta sina skott (19.4 % respektive 16.9 %). Johan Persson har än så länge 25 %, men det är svårt att säga något om de siffrorna än då han inte spelat så mycket.

Det var i alla fall lite spännande tyckte jag, lämnar resterande åt mer kunniga.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
TIK-Lund: Renfeldt blev ju presenterad som en spelare som både kan spela center och ytterforward. Kanske har han lirat mer center än jag trott. Fick mest känslan från Rensfeldt i nån intervju i början i ST att han är mest van som ytter men spelar där tränaren vill ha han typ.

En annan fundering, Nubben snackade ju om på nått klubbmöte eller dylikt innan säsong att han hade epitet både "försteback" och "" förstecenter på g. Sen blev Falk presenterad och Jalle har anslutit i efterhand. Men den där centern såg vi inte skymten av(Madsen ser jag defenitivt ej som en förstecenter). Rensfeldt va ju redan presenterad, så jag funderar, brände man allt krut på Jalle? Annars måste det ju ändå finnas en slant kvar till center, en position även Freddan nu snackat om att han helst värvar för.
Kommentera


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Näst bäst på målskytte verkar herr Collberg vara , ingen är dock i närheten av Wedins (offensiva) siffror
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
jå1: Nu snackar vi Olsson dårå ? 😁
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
sargad: Vettefan om han blommar ut till en poängspelare vilket borde varit förhoppningen. Tycker han kämpar bra iaf.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
TIK-Lund: Forward är ett angenämnt problem för Freddan. Som sagts är väl Olsson den som ännu inte "bidragit" men han bör väl få lira ett tag som frisk o visa annat.
Hur är det med Jalla på backen? Behövs han i den form han befinner sig i? Kan/har han varit mer rörlig tidigare i karriären?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Andersson: blir helt yr av alla siffror. Något intressant eller som sticker ut? :)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Statistik osv efter drygt halva serien
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
TimraStockholm: Jag hopppas du skämtar. Som marknaden ser ut idag är det väl inget att säga om den lönen. Det är väl snarare Berglund som har väldigt låg lön i så fall, speciellt med tanke på att han har ett A på bröstet.
Sedan har Olsson haft det tungt med produktionen hitlls, men det är ju en annan femma.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
TIK-Lund: Ohlssons lön är ingenting att leka med! Önskade ibland hockeyspelarna hade en gedigen utbildning på sidan av så att det inte skulle behöva kräva dessa monsterlöner.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Öndulat: I expressen går att läsa om 23 spelares månadslöner med anledning av böter som numer är en procentsats av lönen, däribland två timråspelare nämligen:
EB - 35k/mån
Ohlsson - 70k/mån

Parentes: Erik Gustavsson får 248.000kr/mån för att representera Luleå
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
nectis: jag skulle vilja tillägga att Boyce har börjat visa framfötterna dom senaste matcherna. Tycker han sett riktigt het ut framför mål och att han också gör skitjobben defensivt och offensivt gör han sjukt nyttig för laget.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
TIK-Lund:
Forwards:
Sebastian Olsson är väl den jag tycker mig ha imponerat minst. Samtidigt har han haft oflyt med skada osv och det finns ju verkligen potential i killen.

Jacob Olofsson önskar jag också mycket mer utav. Känns som han åker runt och vill att allt ska se så snyggt ut som möjligt. In och ta skitjobbet så kommer poängen rulla in även för honom.

Henrik Törnqvist WOW! Vilken fart och finess han spelar med just nu. Konkurrerar till och med med Wedin om att vara bästa forward i laget.

Palmberg grym i PP, har även börjat hitta formen i spel 5 mot 5. Otroligt smart spelare som är duktig på att ta in pucken i anfallszoon och skapa farliga lägen. Grym tekare.

Salmonsson fortsätter att imponera med sin kyla att vågs hålla i puck och hitta bra passningar.

Gallo/Berglund/Boyce/Madsen alla fyra gör ett otroligt bra jobb i det tysta.

Ja det känns som alla forwards har hittat/accepterat sin roll i laget och det börjar visa sig även på planen.

Backar:
Printz är stor och stark och vill bestämma i egen zoon men han måste fan skärpa till sig och inte överdriva varje situation. Sjukt många onödiga utvisningar och det var bara tur att han inte åkte ut i slutet mot Frölunda. Skärpning.

Molinder platsar inte för fem öre. Vet inte vad han tillför med i omklädningsrummet och i båset men på isen ska han inte vara iaf.

Drugge bör verkligen få chansen ett par matcher. Har även haft ett bra kroppsspråk i båset trots att han suttit på bänken och på läktaren halva säsongen. Visar på bra karaktär.

I övrigt är väl Hampus Larsson en general där bak. Kinnvall är bra offensivt och börjar även imponera defensivt. Hardegård blandar och ger, om han kan minimera sina misstag så har vi en riktigt bra back i Harde.

Målvakter:
Svedberg vill man ju att han spikar igen ett par matcher irad så han täpper igen käften på oss. Högsta nivån är enorm, synd han inte visar den allt för ofta. Tycker dock han är det självklara valet som förstamålis.

Brattström är stabil och säker men gör inga monstermatcher direkt. En bra andramålis som bör avlasta Svedberg men inte mer för tillfället.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Andersson: Undra sa flundra om det är Rensfeldt själv eller Timrå som vill att han ska spela center.
Själv är man ju som fast i hur man ska få plats med en ytterligare center i laget. Vi har alldeles för bred trupp mitt herrskap.

Möjligheten att låna ut två spelare till H.A kvarstår, vilka skulle det vara?

10 backar på kontrakt när Carlsson/Falk börjar närma sig spel. Drugge som verkligen visat upp att denne håller för denna nivån med råge gör det än svårare (hans stats från Frölunda matchen senast fick mig att häpna, även om man inte ens räknar med poängen...).

15 Forwards som ingen för stunden känns som man vill säga tack och hej till.

Hur tänker HS egna hockeyexperter? Hur resonerar ni?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Andersson: Och kul att John Westins nya roll som materialare uppmärksammas med ett inslag i Sportspegeln i kväll! Det är minsann inte varje dag Timrå får vara i rampljuset.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Hoppas Rensfeldt har kommit igång på allvar nu . Bra match och dessutom 2 assist :)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Sputnik: Han borde åtminstone få en lika stor chans som dom andra backarna i laget!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Kerstin_k: Drugge vill helst stanna och spela i SHL och Freddan ger han beröm i en intervju i ST. Såg också att Drugge fick ta emot västen och snorkeln efter matchen. Måtte han få chansen på allvar nu!!
Kommentera


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Precis sett klart matchen en gång till jag med 🙂Kan konstatera att vi gör en grymt bra match i alla perioder. Faktum är att vi lirat väldigt stabilt och bra i senaste 6 matcherna. Det känns som vi är på väg att växa in i SHL kostymen till slut. Våra unga spelare utvecklas hela tiden och Freddans hårda träning under säsong kanske ger samma resultat som ifjol vår. Vi var inte direkt lysande förra hösten heller så förhoppningsvis har vi vår bästa hockey framför oss även. Nu tar vi upp jakten på övriga.

Ruggigt kul att Drugge får näta , det var han verkligen värd och Hardegårds första även👍🏻

Oj, vad man inte längtar tillbaka till Allsvenskan en sådan här kväll. Nu kommer man somna gott😎
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Woody: Gallo var bra också . Ineffektiv i början men sen lossnade det
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
TimraStockholm: Förhoppningsvis är den inte ett dugg intressant. Åtminstone inte för oss. I den bästa av världar parker vi på en säker plats då.

Matchen idag då? I ärlighetens namn såg jag alldeles för lite av den för att göra några djuplodande analyser. Jag såg tredje. Jag såg Frölunda göra 4-2 och jag såg den episka upphämtning Timrå stod för.

Låt oss stanna där. Få lite perspektiv på saker. För en månad sedan hade deras 4-2 mål inlett det monumentala raset för Timrå. Vi hade säckat ihop, blivit små och släppt in ett par kassar till. Vi hade försökt gjort något men motståndarna hade spelat av det hela ganska komfortabelt.

Men faktiskt inte idag. Inte nu. Och det säger oss en hel del. Vi börjar se en utveckling. En tydlighet i spelet. En tro på sig själv. Vi börjar se - vad jag tror - Anderssons filosofi och mantra sätta sig. Och visst; en otippad vinst borta kan hända när som; även en blind höna... Jada jada.... Men den här segern, den här vändningen kommer inte av en slump. Spelet har blivit bättre och bättre successivt, framför allt dom sista 5-10 matcherna. Och nu äntligen fick vi lite lön för mödan.

Och det ger mig hopp. Kanske inte så mycket att vi ska undkomma kval. Men åtminstone så pass att jag tror att vi kommer att stå väl rustade den dagen kvalet inleds. Det känns ta mig faan ganska bra!

Drugge då'rå; mål idag. Så jävla perfekt. Mannen som berör. Nu hoppas jag att det här var startskottet på vår näste franchise player. Vår Åkerman. Vår Erik Karlsson Light. Vår givna pp-back de närmsta tio åren. Åh, vad jag hoppas!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Andersson: Ja, vi spelar så här bra trots att Wedin inte är med. Vår bästa är bonus.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Andersson: Jag tror han menar att det kan se bra ut när Wedin är tillbaka
Kommentera


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Woody: Och särskilt skön att få revansch på Frölunda som vi släppte ledning mot hemma. Det matchen såg jag på plats och den sved.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
mikenomad: Jag såg matchen i efterhand. Vilken match och vilken vilja. Timrå spelar lite som fotbollslandslaget i kväll och så måste vi spela. Vilken kamp från JP, EB och Boyce. Wow. Och så Wedin på det. Mumma.
Kommentera

1935613 · »