1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581073 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02

2233553 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Olle: Bredd är bra som sagt, men det är kvalitén på bredden jag ställer mig kritisk till. 🙃
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Sputnik: Angående corsi och sånt där:

Timrå har i nuläget en corsi på 46,43 vilket innebär att vi står för 46,43 % av skottenni våra matcher. Kollar man dock på "corsi close", som visar läget när.matcherna är resultatmässigt jämna så är vi tvärsis i ligan på 41,36. Tydlig dipp efter Frölundamatchen, vilket väl kan ge en hint om att det var en rättvis Frölundaseger.

PDO ligger på 96,01 vilket tyder på att vi underpresterar lite (landar oftast mellan 98-102 i ligor med bra nivå som t.ex. SHL).

Andra lag som sticker ut är Oskars med PDO på 105,87. Alltså klart överpresterande hittills. Skellefteå har högst PDO på 106,34 så det är väl positivt inför vår match mot dem. Luleå, Djurgården och Linköping ligger också på ca 96-97 i PDO och underpresterar alltså hittills.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Guldet är BIF : Blomqvist har växt ut till en riktig ledare som dessutom producerar riktigt bra. Man kunde se det i slutspelet ifjol men framförallt nu i SHL verkar han lagt in en växel till. Tung i närkamperna, duktig i det defensiva arbetet och verkar aldrig få slut på energi. Hoppas verkligen han blir kvar i Timrå länge. Solklart topp 3 bästa spelare i Timrå just nu.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
hubbenorlen: Kan inte riktigt se vem annars som skulle behöva stryka på foten om vi ska in med en senior poängforward för en andralina. Vi har gott om grovjobbare men det är ju inte en roll som Olofsson kan ta.

Men det är lite väl tidigt att hissa och dissa spelare. Hanzl surade jag ur på igår men fortsätter han att ligga på 1p/match så är det ju svårt att förbanna honom.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Olle: Mm, Walli, Olofsson och Lööke känns närmast på utlåningslistan. Det vore lite sorgligt om min känsla att Lööke levde på Dahlens passningar blev sann. Just nu talar mycket för det.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Jag ser att Jacob Blomqvist står på 5 poäng efter 5 matcher. Jag är väldigt glad för hans skull, Blomman är en riktig krigare och kämpe i mina ögon och verkar väldigt sympatisk 🙂
Han hade gärna fått vara kvar i Brynäs för min del, men tyvärr fanns det inte plats just då på grund av att vissa andra spelare som var sämre redan hade kontrakt.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Olle: Tycker absolut inte att Olofsson ska lånas ut. Han har spelat med mer energi de senaste matcherna än han gjorde på hela säsongen ifjol. Tror att han är på gång.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Sputnik: samtidigt, om man jämför med förra svängen i SHL, så har vi ju en bredare trupp nu och poängen med det är ju att vi inte ska vara lika känsliga för skador. Tycker utlåning fyller flera funktioner. Dels blir man av med en lönepost och dels får man speltid på utvecklingsbara spelare som sedan kan komma tillbaka starkare än innan.

Walli till Modo känns ok. Olofsson skulle man kanske lånat ut till Mora eller något lag som har uppenbara problem med offensiven. Sen exakt på vilka positioner vi ska förstärka är lite oklart tycker jag. En erfaren SHL-räv skulle inte skada när tex. det ser tufft ut för spelare som Lööke att ta klivet till SHL. Han kämpade och slet mot Frölunda på ett sätt jag tycker man saknat tidigare men han har svårt att skapa på egen hand.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Sputnik: Nån som har lite koll på läget med Corsi och sådär. Dels för Timrå, men också om det är nått övrigt lag som har siffror aom sticker ut och enligt statistiken kan få det tuffare framöver?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
sargad: årets SHL kommer bli en otroligt jämn serie. Men som tidigare år är det nog vid omgång 25 - 30 som vi kan göra en lägesrapport. Såvida inte ett par lag drar ifrån rejält. Finns en möjlighet att det sker. Då blir det en jobbig säsong.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Olle: Ja samtidigt var det väl i princip den enda som var färdig så tidigt med. Nubben uttalade ju sig med att han hade signat honom oavsett serietillhörighet typ. Njae underlig värvning som sagt.

Ser nog helst utlåning eller att man bryter med ett gäng forwards och bereder plats för eventuell spets istället.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Sputnik: Liljegren var väl å andra sidan klar innan vi gick upp? Det är bra om vi kan få igång en liten lånekarusell, finns ju ingen större nytta med att ha en massa spelare på läktaren utan speltid.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Labban: Om du tycker Timrå tabbade sig i försvaret, borde de inte vara förlåtna i så fall. Vad väl skapliga försvarstabbar av Frölunda också på Timrås båda mål. Blomqvist lämnades sopren bland annat.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Bragd-Birger: Jag tycker att starten känns bra. Vi har, på kort tid, korrigerat det som inte funkat och har möjlighet att slå alla lag.
Jag tror vi ska vara väldigt nöjda med hur det ser ut just nu.
I min bok så ser det bättre ut än jag hade trott.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
inte lätt att möta frölunda på bortaplan
tycker vi gör en bra match
misstag händer..när dom öser på hela tiden
med lite flyt...vi fått en straff
satt nån av 2 mot 1 lägena
så kunde vi tagit poäng
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Bragd-Birger:Jag skrev ett nära nog identiskt inlägg igår men råkade radera det. Använde till och med ordet realitycheck
Vi är nykomlingar som spelar borta mot ett topplag. Vi gör en väldigt bra bortamatch. Skapar chanser och står upp bra i bp. Det gjorde att jag inte ens var besviken efter slutsignalen. Matchen hade lika gärna kunnat sluta 2-3, och i det här skedet av säsongen är det betryggande att se att så mycket av vårt spel stämmer och att vi klarar av att spela i ett så högt tempo.
Betryggande är en bra summering av mina känslor efter matchen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
jå1: jaa, man får nog vara lite ödmjuk. Timrå gjorde det bästa dom kunde för kvällen. Och dom stod emot bra, kämpade som djur ute på isen. Bara det var en seger tyckte jag. En lagmoral som kommer väga tungt framöver.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Bragd-Birger: BP var väl också okej. Vi blev uppätna och orkade inte 5mot5 dock förutom enstaka sekvenser. Största problemet idag var att vi stressade helt i onödan. Fan sånna här matcher saknar man Marcus Hardegård som vågar driva lite med puck istället för att slå ogenomtänkta långpass rakt i gapet på påpassliga Fröflundror
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Bragd-Birger: Jag anser då inte att resultatet speglar matchbilden. 5-2 hade varit ett rättvisare resultat. Tänkte ett flertal gånger att där var det ren tur att vi inte åkte på ytterligare baklängesmål. Jag var nöjd i matchen mot Luleå, dagens match var ett steg bakåt som jag ser det. JJ i mål håller jag med om dock, han var grym och var den som såg till att vi spelade om poäng i slutet.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Labban: men vad menas med att "spela på topp"? Är det att åka ner till Götlaborg och möta det Frölunda vi mötte idag och kontrollera matchen? Möta deras offensiv med en lika solid defensiv, och skölja över dom i lika hög grad offensivt, göra en 50-50-match av det?

Lite reality-check här. Vi hade fantastiskt målvaktsspel, bra BP, högkvalitativa chanser framåt. Det gjorde att vi var ytterst nära att plocka iaf en, möjligen två, pinnar ikväll. Hatten av för det. Det är nog så mycket man kan hoppas på när vi möter lag som, just nu, är bäst i serien.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Labban: Klart man ska spela på topp men möter man bättre lag som också spelar på topp så blir det ju tufft att ta poäng. Kommer bli en tuff säsong det här men starten känns rätt bra, Bara hoppas att laget fortsätter bli bättre framöver.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
jå1: Jo absolut. Det gör det ju viktigare att spela på topp. Går inte skylla på att alla man möter är "guldkandidater" och att man därför inte ska kunna vara besviken för att man inte tar poäng.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Labban: Det är ju rätt många lag som är bra i år, på papperet iaf.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Matsg: Vilken match tittade du på???
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Sputnik: Ser matchen i efterhand. Hur kunde det inte bli straff när Rattie kom fri?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
KB65: Lugnt vi tar Anton Wedin istället sen. 😁👍
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Sputnik: Vi har paxat Forsbacka Karlsson. Ledsen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
tjobba: Jojo Frölunda är bra visst. Men guldkandidat tycker jag det slängs med lite väl mycket. Var och vartannat lag verkar vara det nuförtiden. Finns mycket att göra förrän man kan vara helt nöjd med spelet, försvarsmässigt var det ett steg bakåt jämfört med Luleå, JJ räddade oss kvar.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
kattan: Ja nu är det dags! Det enda som talade emot speltid var den svajiga inledningen men nu tycker jag det finns harmoni i gruppen och i spelet. Så in med Oliver som har självförtroende från J20 nu! Kolla bara på ungtupparna i Frölunda. Han besitter en offensiv kraft som kan ge en dimension till. 👍
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Fille Filur tyckte jag var bra ikväll, han tar steg hela tiden. Kul att se!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Sputnik: Ja det kan ifrågasättas. Hur länge väntar vi med att testa Oliver btw? Låt han visa upp sig säger jag.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
kattan: Liljegren har väl inte rosat marknaden heller, också en underlig värvning tycker jag. Är väl solid men för trubbig.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
kattan: Jo som sagt så valde Nubbe en lite underlig lösning att signa så många breddspelare och gå in med 15 forwards. Borde kunnat visa lite kyla och väntat in marknaden lite mer. Vad gör Forsbacka Karlsson nu förresten? Inte sett han signat med nått lag? Där har vi en klassisk Nubbenvärvning. 👍
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
sargad: Ja sheriffen visar smartness tycker jag, hamnade på dekis i ett 1 mot 1 läge men efter det så spelade han mer safe och tog lärdom av det. Konstigt att han aldrig fått en ärlig chans att visa upp sig på SHL nivå faktiskt.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
cloon: Testa kan man väl alltid göra, men jag tycker det är tydligt att han inte räcker till i någon ”toppkedja”. Han har inte dom verktygen helt enkelt. Tycker vi kan låna ut en eller två spelare (inte till modo dock) och titta på något nytt, Även om Olofsson har varit bättre så har vi inte råd med att Lööke, Walli, Jacke osv inte tar några nämnvärda kliv.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
kattan: Själv är jag jäkligt nöjd med hela laget och tränartrojkan. Man har helt klart läst på mäster LillKents "Hur man uppträder som ett LAG". Tva bra målisar dessutom. Fortsätter vi så här är jag inte orolig.
Tyckte sheriffen växte under matchen och fick stopp på Frölundas kreativitet sista halvan av matchen
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Labban: Jag är jättenöjd. Tycker Timrå tagit stora steg i försvarsspelet sedan försäsongen. Dessutom. Det finns en motståndare också. Guldkandidaten Frölunda. Det var inte Tingsryd eller Kristianstad vi mötte. Man kan inte kräva att vi ska vinna skotten med 30-15 i Scandinavium och spela ut Frölunda.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
kattan:

Håller med . Testa Walli mer än att låna ut han till Modo som det sägs …
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Lub: Och vad har hänt med Jens Lööke? Han bör ha mindre speltid så länge han spelar såhär, kan inte ha vunnit en enda närkamp sen serien började. Oerhört tråkig utveckling.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Lub: Ja där får man ta på sig dumstruten då jag undrade vad vi skulle med Blomman till i SHL. Vissa spelare har helt enkelt ett spel som passar bättre i SHL kontra HA. 👍
Även om Blomman producerade en del i HA givetvis.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Vad har hänt med Blomqvist? Han är ju helt plötsligt hyperfarlig när han får chansen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Olle: Sajtunderhåll , blir det ofta på matchdagar
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Villervalla: Precis lite det jag ville komma till också. Tycker backparen är felbalanserade. LaLeggia är gudabegåvad med puck och Zajac är också kreativ men de 2 får det tufft med det fysiska i att återvinna puck.
Därför vill jag splitta dem. Få mer spelskiclighet i 2 backpar istället och Bohm och Erixon kan fokusera på att spela mer defensivt och enkelt ihop med en kreativ back vid sin sida istället.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Andersson: Eller för några matcher sedan.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Sputnik: Sen tog JJ chansen på riktigt idag och ger nog tränarkojan en ddel att fundera över nu när Rajjan också varit stabil. Ett lyxproblem helt enkelt. Nåja hoppas spelarna skakar av sig snabbt och tar nya friska tag mot Skelefteå på torsdag. 💪
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Villervalla: Jag tycker Didrik ska återvända snart , helst idag
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Sputnik: Överlag tycker jag att backarna antingen spelar fast sig eller så slår man bara bort pucken och hoppas att en medspelare får tag på den fast man borde kunna göra något bättre med den alldeles för ofta.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Villervalla: Zajac slarvar mycket med puck jo. Tyvärr tycker jag varken Bohm eller Erixon är bra defensiva backar i nuläget. Spelet förloras dock redan i mittzon när vi är så tröga i omställningar och ligger helt galet hela tiden. Frölunda stänger till med 3-4 Pers medans vi har typ en gubbe i närheten av deras puckhållare + några som tittar på när de glider igenom.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Villervalla: Bohm och Erixon gav en magsår idag med ärligt talat, tycker Bohm har haft det tungt sen start med och tror han kommer bli extraback när Didde ansluter.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Villervalla: Det är ju näääästan så att zajac bara skulle spela pp. Maken till stressad kille har man sällan sett. Per Svensson har också gjort några indianare och ikväll inledde han med att bli försmädligt frånåkt till ett frölundafriläge. Zajac i egen zon dock, det är rena tombolan.
Låst ämne

2233553 · »