1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580937 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03

2437588 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
söder över: Visst var det väl så att många av spelarna är "underåriga" i denna upplaga? Det vill säga att de har chansen att vara med även nästa år.

Tyckte Renberg surrade om det mellan alla jinxningar.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
JanneH: exakt så. Man kan snacka om mycket kring denna fina insats av en rätt anonym småkronoruppsättning.

Men som du säger. Tar man inte vara på 1:55 i pp 5-3 då är det för svagt.

Ändå.

Det jag tycker denna uppsättning överträffat mina förväntningar.

Ruskigt starkt mot finnarna och en ordentligt genomförd match mot tjeckerna både i semi och gruppspelet.

Den här uppsättningen kommer vara stark nästa år!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Natthaj: jaa, exakt så menar jag! Har du inte fattat det du???😵😵😵😵
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Dubbeld: ja att inte göra mål i 5 mot 3 i 1:55 min kostade matchen
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Sur förlust, men med så här pass uselt lag så får man ändå se en medaljmatch som en bragd.

Vi var flera nummer mindre än Finland.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
snushane: Menar du att han påverkar spelet, i Kanada, från en studio i Stockholm?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
"Jag tycker Sverige är bättre"

Jaha? Varför gör man då inte mål på alla PP chanser man fick? Varför gör Tjeckerna mål på deras få chanser medans Sverige missar alla sina? Varför spelar man på 1-0 istället för att utöka för att säkra en seger?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Dubbeld: den förlusten får idioten Rehnberg ta på sig.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Dubbeld: Jävla surt. Lindbom var värd en final. Helvete vad grym han är.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Och där kom det. 1-2
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Tack Renberg!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Nä han slutar verkligen inte "Tjeckerna är trötta de känner jag på mig"
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Hahl Bundy 2.0: Svart bälte i jinxning 🤦🏻‍♂️
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Hahl Bundy 2.0: "Sverige är bättre Sverige är bättre Sverige är bättre"
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Han fortsätter jinxa!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Hahl Bundy 2.0: mm men Vaffan man spelar på 1-0…

Det vinner man väldigt sällan…

Menmen…

Vågar hävelid göra en Ante K?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Dubbeld: Renberg har suttit o jinxat hela perioden. Vilken sopa!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Dubbeld: Då var ju det kört troligen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Tjeckien kvitterar med 38.8 sekunder kvar
Låst ämne


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
bar mofftak: Aha ok, hade för mig det stod annat i en artikel om spelares löner i blrjan av säsongen, men den kanske inte var helt visande då.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Sputnik: Han fick en bot på 17500 vilket innebär att han tjänar 140k.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
KniveN: Rätt säker på att Alvarez har mer än 140k dock.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Sputnik: visst förstår du att lönen till stor del baseras på tidigare prestationer?
Skulle inte säga att 140k i månaden är speciellt dyrt sett till vad han har presenterat innan, ålder och med tanke på att vi var nykomlingar. Det är ju bara strax över snittlönen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
mikenomad: Fan om man fick en krona för varje gång Nubben öppnar ett svar med "Nääeee men..."
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Sputnik: Sen är det en del andra exempel.
Jalaasvara kom otränad och på ett dyrt artistkontrakt och det ställdes inga krav på honom därefter. Flera andra exempel på det med överbetalda spelare.
Vill inte klanka ner allt för mycket på Nubben, men jag tycker han blev för bekväm här utan egentligen stlrre krav på sig från föreningen och gjorde inte de obekväma besluten som var nödvändiga, ja förutom kicka Freddan efter mycket om och men.

Men direkt i HV med kniven på strupen så agerar han med ketchupeffekt, typ. Visst att börsen är större men ändå lite talande i min bok.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
mikenomad: Sen är jag lite fundersam till hur han skrev vissa kontrakt med. Alvarez på 150k-170k etc.
Där är ju Fröberg i Oskars ett riktigt exempel och har tagit över manteln som den sportchef med bästa fingertoppskänsla som får ut mest bang for the buck över sina lagbyggen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Sputnik: Jag tycker det talar för sig själv när Nubben själv säger att han brinner för att se unga talanger utvecklas och eg inte är så intresserad om det sker i HA eller i SHL. Det är ju som en direkt match till ett SC-jobb i HA men det rakt motsatta för samma tjänst i ett SHL-lag
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Rallarn: precis en sån där "kapten" man vill ha i sitt lag 😅
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
cloon: Jo allt går inte lasta Nubben för med det finns ju också delar som ham gjort mindre bra trots allt.
Kan känna att jag fått lite rätt i mitt "tjatande" om att Nubbens tid i Timrå skulle få ett slut.

Kapanen har kommit in och visat att tiden var helt rätt i tiden för att ta oss framåt.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Sputnik: Ja jag håller med dig. Jag hävdar att nubben inte kan lastas för allt detta. Sedan tycker jag fallet Laleggia är en märklig värvning samt hur FW misslyckats men men.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Rallarn: Fyfan vad pinsam Rödin är, gnäller på att andra filmar och gör det hur mycket som helst själv
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
cloon: Nubben var väl iofs rätt försiktig med att uttala sig om guld och tryckte ändå på att man är nykomlingar trots allt, vill jag minnas?

Grejen är väl den att supportrarna i HV kräver rätt mycket då det inte riktigt verkar landa hur svårt det faktiskt är att bara gå rätt upp ur HA med allt det innebär, även att de har den ekonomi de har.
Sen så kom väl Nubben in rätt sent och den dåvarande sportchefen var det väl aom gett många av kontrakten från de som hängde med upp från HA?
Sen kanske det var i kontakt med Nubben under tiden han var kvar i Timrå iofs och bollade hans tankar?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Sputnik: Nej inte alla men de fick väl flest röster? Och jag kan hålla med det förvånade mig rejält. Min poäng är väl mest att det var fler experter än nubben som trodde hårt på HV s lagbygge som lite av försvar till honom.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Vet inte om den postats förut men ett ganska intressant klipp på Brynäs kapten.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
cloon: Var väl inte alla men det fanns ju dom experter som tippade guld till HV. Jag hade svårt redan då att förstå hur de resonerade.

Dicken var väl en av dem, säger väl det mesta egentligen..
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Bragd-Birger: Det är ju också lätt att vara efterklok för innan säsongen vill jag minnas att majoriteten av SHL tränarna tippade sm guld till HV.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Bragd-Birger: Tror HV har stora chanser att klara sig kvar även om det blir kval. Men Nubben känns ibland som han har lite tendens att försöka trolla med knäna bara för sakens skull. I Timrå visst, där förstår man det med begränsad budget. Men varför han signade så många spelare från Hockeyallsvenskan i HV är lite oklart för mig. Vigneault t.ex var ju succé förra säsongen i Modo men har sina begränsningar som spelare. Samma sak med Vessel, bröderna Davidsson mfl. Lätt att vara efterklok såklart, men de hade nog behövt gå in med mer beprövade spelare. André Petersson är fantastisk dock, men de hade behövt lite fler sådana spelare. Hjalmarsson kom ju in för ett tag sen och har inte direkt rosat marknaden. Backsidan känns ju rätt HA-mässig, förutom Andrae och kanske Sjöholm.

Vi får se hur det går. Lär komma in några sista-minuten värvningar. Ser gärna de klarar sig kvar och Malmö eller Oskarshamn(allra helst) åker ur.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Bragd-Birger: Precis!
Tycker han ska ha lärt sig iaf från förra året med Timrå att steget upp från att vara bärande spelare i allsvenska till att vara stabil i shl är mkt större än vad man tror. Sedan går han och gör precis samma sak igen fast med hv och sedan samma usla svar när han blir intervjuad.

Ja att hans tid i Timrå är förbi det tror jag de flesta av oss tycker.
Men evig legend, har stor tacksamhet för hans arbete.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Bragd-Birger: Ja det har blivit ett jävla vändande och vridande på stenar de senaste säsongerna för den gode Nubben. Hos oss var det mest frustration över uteblivet handlande under säsong och ständiga kommentarer om att "Vi har det lag vi har" och "Supportrarna ska inte förvänta sig nån frälsare". Det förväxlades med handlingsförlamning och insinuationer om skedning med vissa spelare. Men vi kan nog konstatera att anledningen stavades ekonomi. För när han ges resurser så sitter han sannerligen inte fast och så här i efterhand kanske vi ska vara tacksamma över att han inte gavs samma möjligheter här.

Men med det sagt, tack för allt Nubben! För Timrå har du varit ovärderlig
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Timrå4ever: tycker man känner igen bristerna i lagbygget också. HV gick in i serien med usel back- och centerbesättning. Signaturvärvningar a'la Nubben (Vigneault, Fille W, Rasmus B m fl) floppade alla hårt.

Jag tror inte att Nubben blir långlivad i HV. Paradoxalt nog kanske chansen för honom ligger i att HV åkte ur. Han har bevisligen lyckats bra med lagbyggen i HA.

Intervjun ger mig lite rysningar, dock. Kan vi vara överens om att eran Nubben för alltid är över i Timrå? Skicka upp västen i taket när han lägger av sportchefandet, thanx for the memories, nu blickar vi framåt.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Olle: ja han har det nog inte så lätt. Såg intervju med honom nyss och gud vad man känner igen dessa intervjuer, inget konkret alls.

youtu.be/Bc3emK3weno
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Rip Kirby: Japp, så kanske bör han vara kvar i HV.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Från Hvs forum 😂
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Nisse på Mon or: Tycker lite synd om nubben faktiskt. Värvningarna han gjort till HV71 har väl objektivt sett inte varit dåliga? Han hade en halv allsvensk trupp till att börja med. Samuelsson är ju helgonförklarad i svensk hockey men frågan är om inte problemet sitter där? Att gå upp från allsvenskan till SHL kan ha mer med truppen att göra och mindre med tränaren tänker jag. Om Freddan klarade det.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Rip Kirby: LL fick väl gå forward till slut i RBK?
Kanske var tunn forwardssida som gjorde att LL fick gå in som forward istället kanske?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
DenRöda: Victor Sjöholm, Emil Andrae och Fisker Molgaard. Enbart pga potentiella NHL-pengar.

Från malmö vet jag inte riktigt... Matrisen kanske?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Charliejfz: Var LL samma defensiva risk hos er i RBK som han uppenbarligen var hos oss i Timrå och på samma sätt nu i HV?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Nisse på Mon or: RBK kunde byta Sund mot Laleggia.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Triathlet: Rödin erkänner bokstavligen att han filmade/överdrev i den aktuella situationen. Vad finns det ens att försvara eller försöka förklara bort??
Låst ämne

2437588 · »