1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577893 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2007-10-18

926852 · » Till forumet


Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Efter att ha sett matchen på plats så måste jag säga att jag blir mer imponerad av Björn Svensson för varje match han spelar.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Hahl Bundy: Hahl spelade halva tredje vad jag kunde se, sen gick Erik Andersson in i ett par byten och jag såg ej Hahl på slutet alls, det var ju iofs inte så många byten. Jag hoppas det var en försiktighetsåtgärd eller taktik från Challes sida, man kan bara hoppas.
Vilken match de våra gör, vilken match!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Herminator: som sagt,nu är råttet mågat....
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Haha, man märker ju att alla kommentatorer har pluggat namn..


"Å Pyrä kommer med pucken...."



Aja, skönt med vinst igår!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Herminator: Finns det inga specialskydd för handleder när man haft skador där måntro? el. begränsas rörligheten för mycket..annars borde ju hahl ha nåt skydd där...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
actionleif: Då måste kommentatorn snackat goja för jag uppfattade det som att vi mönstrade alla dessa 3 herrar + Hahl så jag tänkte att nu går Challe för vinst, så blev det också.
Hoppas kungen bara var försiktig.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Hahl Bundy: De sa nog Hahls namn istället för Pyörälä då 37 och 32 är ganska lika nummer och Pyöräläs namn är rena rama tungvrickaren... :)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Hahl Bundy: Hahl spelade icke då. Vi mönstrade Jonte, Pyrret Pärssinen på topp då.

Roligt f.ö. att höra alla kommentatorer m.m. staka sig eller uttala Pyörälä fel, värst var nog Ankan.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Bissett19: Ja jag hörde också Hahls namn i PP spelet på slutet. Men det är flera här som säger att han inte spelade sista perioden.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Hahl Bundy: Hahl fick ju ett handledsrapp mot Bruass också.
Kanske detta tog på samma ställe och rågade måttet...
Eller råttade måget som Ledin skulle ha sagt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Hahl Bundy:

Jag hörde slutminutrarna på Sportradion på väg hem från jobbet,o kommentatorn nämnde då Hahls namn i spelet då.

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Är det locket på när det gäller Hahl? Eller var det ingenting, utan mer en försiktighetsåtgärd?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Vilka pajas journalister vi har här i stan. Lagets största sjärna kliver av i slutet av andra perioden och det skrivs inte ett ord om det i tidningarna.
Snacka om dålig journalistik.

Hurrö Henning på ST som brukar hänga här. Forska lite om detta är du bussig.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Timrårocker: En finne kliver inte av SÅ lätt.....

Var fan är Ambroo när man behöver honom som bäst.... ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Har inte hahl varit febersjuk för en dryg vecka sen? kanske därför han klev av med ?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Så skönt att se att vi är tillbaka i den toppform som Timrå IK är, vi är ett lag som verkligen kommer att ha goda chanser på SM-Guldet iår.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Att Erixon är skadad kommer ut direkt. Men ingenting om Hahl :/
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Godmorgon alla timrålovers.har precis vaknat upp efter en god natts sömn,oj det blev några pilsner igår,men det är ok jag hade tagit ledigt från jobbet idag.vi var 9vänner som tillsammans åkte in till scandinavium för att se hockey igår 7pers håller på fröl,1 på hv-71,1 på TIMRÅIK dvs jag själv,det var mycket snack innan om hur mycket fröl,skulle förnedra tik,dom som inte var med ringde eller skickade sms till min nalle.på jobbet flinade alla timrå har inte en chans här nere,jag svarar bara att jag är nöjd om timrå gör en bra match,hjärnan sa att det blir jävligt svårt att ta poäng härnere,men magkänslan var ändå 2-2, vidare sa jag att jag fantiserar att timrå ska vinna med 2-3,gissa hur glad jag blev när jonte avgjorde,alla som varit på scandinavium vet vilket tryck det är där,speciellt när fröl gör mål det är inget skoj,men igår fick jag verkligen jubla högt,det var en härlig seger helt rättvist,synd att jag tog ledigt idag hade varit skönt att gå där på jobbet idag.men på måndag ska jag nog ha en timrå t-tröja på mig,EN HELT JÄVLA UNDERBAR SEGER!!!! TIMRÅIK VAR JÄVLIGT BRA!! FORTSÄTT SÅ GUBBAR!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
RTS: Samtidigt är det väl märkligt att ingen i media nämner en endaste mening om att Hahl klev av efter två perioder.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Skarin: Ju längre det går innan vi hör något ju jobbigare blir det för nerverna, men hade skadan varit allvarlig borde vi nu hört något nu.
Typ expressen"TIMRÅS STORA AVBRÄCK" eller AB "TIMRÅ SLAGITS I SPILLROR".
Vi får bara vänta, hör vi inget innan kl 10:00 så är det nog ingen större fara.
Vi håller tummarna.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
mikenomad: Inte ett ljud någonstans så här långt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Nån som vet ngt ang Hahl?

Logiskt annars om han är skadad, Jonte är ju tillbaka och snart ansluter Tenkrat. Har hört om en uppgörelse mellan TIK och övriga lag i ES á la den alpina reformen på 80-talet. Ni som är gamla nog minns kanske att Stenis var så överlägsen att reglerna för den totala världscupen gjordes om så att han inte skulle vinna varje år.

På liknande vis lär TIK ha lovat att aldrig spela med fullt manskap i den svenska elitserien. Denna uppgörelse trädde i kraft efter inledningen av förra säsongen och vi kommer ju ihåg hur det såg ut då. I år, med ett ÄNNU starkare lag törs man knappt tänka hur det skulle se ut om ett helt ordinarie TIK mötte t.ex ett dito Modo....uj uj, slakt är väl förnamnet...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Röda Tallen: "Har vi tur så är han tillbaka lagom till slutspelet" = Vit rock.
Usch. Det blir nog inte så svårt att drömma mardrömmar inatt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Matchen slut, vi vann även reprisen skönt!
3-2 målet var nästan lika skönt nu. Skrek och skrattade lite för mig själv :-)

Nu ger jag upp det här för idag.
Jag förbereder mig för det värsta när jag slår upp tidningen imorrgon bitti.
Halh svårt handledskadad och måste gipsas. Har vi tur så är han tillbaka lagom till slutspelet.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Skarin: Tyvärr ger NY-blodet ingen vägledning.

Däremot är det imponerat av Colorado Rockies insats i basebollen senaste veckorna. Tror det är 21 segrar på 22 matcher eller något annat lika sjukt. Först gör de ett tokrace och når slutspel i sista matchen, sen krossar de allt. Nu klara för World Series, troligen mot Cleveland. Tar de titeln är det makalöst. Min favvo är hopplösa förloraren Kazui Matsui som Mets skeppade dit. Jag är stolt (nåja) av en Matsuitröja i vackert Metsorange. Bär den i WS för Rockies.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
El Maco: Du som har lite NY i blodet. Hur allvarligt är det med Hahl, vad har hänt? Du får inte ha fel.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
El Maco: Haha :) Smaken är som baken vet du väl ;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Skarin: Gillar inte Stipe Staffan Westerberg heller?

Kändisar jag sett nyligen
- Staffan Westerberg
- Per Hallin
- Jocke Berg

Mycket ångest där. Saknar Hallin.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Röda Tallen: Kopplingen är självklar, förstår inte att klubbdirren inte inser det, de där jämrans jänkarna och deras förtryck av indianer. Vilket forum är då bättre för att föra ut USA-kritiskt budskap än de svenska indianernas hemsida? Eller nåt...

Fast världspolitik i all ära, jag är just nu helt egoistiskt intresserad av mikroperspektivet, d v s statusen på Hahl... Men no news - good news?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
El Maco: Precis som rockbandet R.E.M. skulle ha uttryckt det. Och inte bara dem ;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
JimmyH: Min allvarligast invändning mot bloggen är när du påstår att barnprogrammen på 70-talet var trygga. Folk klagar på storpotäten, jag säger bara Broster, Broster.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
JimmyH: Och även Zäta är skadad verkar det som (Ljumske) Inte bra detta.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
El Maco: Visserligen är det så. Men det vore skönt att veta nått, för nattsömnens skull.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Röda Tallen: Ju tystare det är ju större chans är det att det bara var en försiktighetsåtgärd. Tiden talar för oss.

Men tystnaden är samtidigt en tortyr.

Vi lever i ett IT-samhälle men ingen kan få fram något om varför världens nästbästa center (efter Zäta) inte spelade tredje perioden borta mot Frölunda.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Röda Tallen: Inga nyheter är väl goda nyheter?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Det här var tydligen jätteviktigt så det slänger dom upp en artikel om direkt. (Länken)

Men inget om Hahl ännu.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Röda Tallen: Nej, hur fan kan jag missa det :O Men jag la märke till en annan sak, challe matchade lite konstigt om jag inte såg fel. "FinnFemman" var inte inne jättemycket, med alla finnar alltså, dom matchades med lite olika spelare, men jonte och regin fick spela idag iallafall. Och Backlund, vilken match han gör!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
"Tänk om det är handleden igen?! illa!

Jag hatar handleder!!!"


Förutom hela fina känsliga handleder.
Dom älskar jag.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Jensen_12: La du inte märke till att han inte spelade på hela tredje perioden?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Jensen_12: Han klev av i tredje perioden. Det är allt vi vet.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Tänk om det är handleden igen?! illa!

Jag hatar handleder!!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Hemma från matchen och det första jag läser är att Hahl är skadad, eller det är vad jag lyckats läsa, stämmer det?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
El Maco: Ordnat. Hatar det där systemet.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
JimmyH: Jada, jada, jada, bara du släpper igenom mina fantastiskt djupsinniga kommentarer till dina bloggar. Känner att jag lyfter hela läsupplevelsen för alla besökare.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
JimmyH: Ja det tycker jag, det blir ju en del genom åren ;)

Nej men det vore ju för tråkigt om vi fick utnyttja samtliga spelare någon gång nu när dessutom Tenkrat kommer. Det är ju lika bra att fortsätta med att ha minst en nyckelspelare borta per match året och livet ut.

Hugaligen. Det är värsta skräckfilmen om Hahl nu.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
JimmyH: Skulle han bli borta länge så måste vi värva en center. Vi har bara två andra som håller offensivt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Skarin: Ja jag kanske borde börja källförteckna allt jag skriver.

"Finländare målade två gånger och Sanny Lindström var typ Paul Coffey i förarbetet på det ena målet. (Skarin, 2007)"
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
RocknRolf2: Ja nog fan är det märkligt att inte någon skrivit om varför Hahl klev av. Att inte kommentatoren nämner det är ju inte så konstigt eftersom han ändå inte ser någonting.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
RocknRolf2: Frågan är om nån frågade om det på presskonferansen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Klart att Hahl nu är skadad och borta länge. Det vore ju väldigt oväntat.

Jag menar Petr Tenkrat är ju på väg in och det får ju inte se för bra ut.
Kommentera

926852 · »