1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580917 inlägg · 6216 ämnen

HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14

1710650 · » Till forumet


Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
oldboy: undrar varför jag kommer att tänka på gamar och banjomusik?

Även om årstal har passerat så har Timrå IK har uppstått förr, och då med flerdubblad kraft. I den nivån finns inget jämförbart "i distriktet".

Sedvanlig men ändå ovanlig kollaps så här års. En bra Skottstatistik är ju bättre än ingen alls.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
jå1:Timrå IK behöver nog all uppmäksamhet man kan få, kultur och tradition visar sig inte ha mycket värde i dagens läge.
Kommentera


Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Ulf Dahlén.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
oldboy: Jag tror på Kovland där. Inga gamla laster, en ny historia får skrivas. Slussa över spelarna dit, från både TIK och IFS. Men man bör noga se över vilka spelare som har kvalifikationer att vara med på resan.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
oldboy: Eller så fortsätter du helt enkelt följa bobbers o lämnar detta forum?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
jå1: Det skulle vara det bästa för distriktet för oss som vill uppleva hockey av hög klass. Man skall naturligtvis hoppas att Timrå och Sundsvall hänger kvar, men man bör nog se över vilka spelare som har kvalifikationer att vara med på resan och slussa över dessa till Sundsvall och göra en seriös satsning i stan.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Sparka tränarna. Rädda det som räddas kan.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Andersson: Är du full?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Kort sammanfattning av matchen

Period 1 Hästen målar mest , startar läktarfest

Period 2 Många skott och mycket lägen , men i deras mål står en häst i vägen

Period 3 Ut med våran målvakt . Friskt vågat , men hästen vunnit :(
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Tänk även på trenden. Det går fort att halka efter nu.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Ja inte blev det bättre med en tredje person i båset,hellre sämre. Något är fel!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Måste vara system fel för matcher vinner skotten
Men skjuter i fel lägen nåt att träna på i ett orutinerad lag grattis Sundsvall har mer rutin tyngre lag börja om i ettan är ingen lösning då får vi bli topp 3 i Medelpad som mål faktiskt sant från en expert...
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Scharnhorst: Du har alltså inget annat argument annat än att upprepa vad du vill se. Patetiskt trollande göre sig icke besvär. Off you go.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Per HApps: Att situationen onekligen är av prekär art. Att bli fastcementerade i botten och distanserade av ovanstående lag vore ett skrämmande scenario.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Friskt vågat , hästen vunnit
Kommentera


Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Sådärja, Hallin! Då blir det en uddamålare i a f!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Mål! Hur svårt ska det va undrar man..??
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Kongo: En total systemåterställning där föreningen byggs upp från noll ur alla perspektiv, i synnerhet ur ekonomiskt sådant, och naturligtvis även ur mentalt avseende.

Bragd-Birger: Ta och sluta själv. Du har noll insikt i mitt alias, utan far endast med blint raljerande som till synes verkar vara format i din fabricerade sagovärld.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Att det blir inte sämre än såhär, bara att gilla läget.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Per HApps: Att vi är topp5 i Medelpad?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Ja där verkar IFSH vinna över LIF samtidigt som TIK ser ut att torska.

Vad skall man dra för slutsatser av det ?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Scharnhorst: Vad menar du är fördelen med "nystart i ny regi i lägre division"? Kan du inte svara på detta är ditt argumenterande lika hållbart som att argumentera för att föreningen borde köpa en rymdraket och åka till månen.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Scharnhorst: Men sluta nu. Du är så uppenbar, oavsett hur många nya signaturer du lallar med. Regga dig ordentligt och diskutera utifrån dina sympatier istället.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Börjar det inte bli dags för grabbarna att träna på hur man ska spela sig ur egen zon? Hur man ska hjälpa varandra när motspelarna pressar? Timrås osynk och yrvakenhet när man sprider puckarna helt random har jag inte sett hos något annat lag i den här serien.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Kongo: Blåst? Tja, hellre det än att framstå som fullkomligt hjärndöd som du bevisligen verkar vara :)

Jag förordar en fullständigt systemåterställning som således yttrar sig i en nystart i ny regi i en lägre division. Björklöven, Vita Hästen, AIK och Västerås genomgick en sådan resa och återhämtade sig med bravur.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
IceTee: Nubben sa att han byggt ett lag för topp fem, föreningens målsättning är topp åtta. Uppfattar du det som att föreningen ljugit så är det upp till dig. Jag delar inte den uppfattningen.

Finns det någon som tror att "börja om" i ettan är ett bra alternativ? Skulle vilja höra argumenten för det i så fall.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
IceTee: Nu tror ju jag att Nubben verkligen trodde på att han byggt ett topp5-lag. Då ljuger han ju inte om han går ut och berättar det.

Annars: sedvanlig timråperiod. Fet press, inga mål. Och när man väl gör ett i sista sekunden döms det bort. Jaja.

En period kvar. Genomkorkad som man är fortsätter jag hoppas på mirakel. Så kom igen. Baffle me.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Går bra nu . Pucken går i mål 19.59 , 7 eller något . Efter måldomarkoll så blir det hög klubba istället
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Kongo: Nu är det väl så att man gick ut och sa att de har ett lag för topp 5. Då skapar man lite förväntningar hos supportrarna och även sponsorer eller? Det blir ju liksom lite marknadsföring. När man sen får se att det här är ju faktiskt ännu sämre än i fjol åtminstone hittills då känner iallafall jag mig lurad o besviken.
Timrå har väl inte lägsta spelarbudgeten i serien?
Sen om det beror på spelarmaterialet eller ledarna eller både och så blir ju frågan: Vad göra? Det blir styrelsens uppgift. Att börja om i div 1 tror inte jag är lösningen med tanke juniorsatsningen på lång sikt.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Tyvärr så är det nog ganska så enkelt i grunden, vi har missat i satsningen på tre positioner: center ett och två och målvakt. Tillika de tre viktigaste positionerna också. Vi saknar nog en spelfördelare, en center av klassiska mått. Elias kommer kunna bli den, men inte såhär pass fort.

Jag fick någon tanke för några dagar sen: Jonas Lindström. Lars-Ejes son, Ejes barnbarn. Klassisk center. Blev hyllad för någon vecka sen som Hudiksvalls främste poängplockare genom tiderna. Har gnuggat hockeyetta i väldigt många år nu. Det kanske inte vore så jävla dumt att bara testa honom. Hans spelartyp saknas.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Ice Tee: Ljugit? Knappast.

Hur stort handlingsutrymme har styrelsen? Det man uttalat - eller har jag inbillat mig? - är att ekonomin och föreningens överlevnad går före allt. Den andra vägen har vi provat med känt resultat.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
T T: Jumbo i denna tveksamma serie. Lyckat. Bra jobbat.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
jå1: Exakt, man tänkte att okej att vi åker ur, men då får vi en möjlighet att stärka upp föreningen osv. Göra omstruktureringar, effektivisera, "gå tillbaka till grunderna".

Vi måste ha tålamod, så är det ju. Att försöka få en ungdomlig satsning att börja flyga tar ett tag och jag vet faktiskt inte ens om det går att hoppas på att det ska ta fart med nuvarandra organisation och lagbygge. Vår trupp utgörs ju till stor del av spelare från egna leden, ifrån juniorlag som i ärlighetens namn inte varit speciellt bra. Hade det inte blivit som det blev när vi åkte ur så hade nog väldigt många av våra spelare lirat hockeyetta idag.

Saken är ju den att tålamodet testas något alldeles oerhört. Ju billigare trupp vi har desto sämre blir vi med usla publiksiffror och ihålig ekonomi som följd. Eller, det är så det är i vårt fall. Billig trupp lika med dåliga resultat. Andra klubbar fixar att balansera det där, men det är något som felar hos oss. Detta trots att vi har massvis med rutin från att bedriva hockeyverksamhet på elitnivå.

Jag är för övrigt i stort sett övertygad om att Elias Pettersson är vår ledande spelare när den här säsongen är slut.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Kongo: Släpper det, än så länge är det en hypotetisk diskution. Hoppas på mirakelvändningen ist, får gärna börja ikväll.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
...och där gick Sundsvall om oss. Det går bra nu.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
jå1: Jag har aldrig argumenterat på det sättet. Det får du ta med någon som gjorde det.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Kongo: Så gick snacket när vi låg i botten av ES, åka ur, bygga om och komma tillbaka starkare. Vad är det som säger att vi ens kommer tillbaka om vi hamnar i 1an? Sundsvall bör väl bli storebror deluxe om det händer? Blir det inte vi som får harva på som Bobbarna har fått gjort i skuggan av oss?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Bragd-Birger: Jag är spontant skeptisk till "göra om" som självändamål. Men vet man varför - självklart.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Tur att det är AIK nästa hemmamatch . Om dom tar med sig lite fans kanske vi kan hoppas på 2500 besökande
Kommentera


Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Kongo: Ytterligare en fördel är att det då kan bli en nystart på riktigt. Börja om från noll, med helt ny ledarstruktur och nytänk. Vi är så akterseglade i hockeysverige att det är pinsamt.

Merde!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Kongo: Det var väl grejen nu med, bygga om från allsvenskan?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Bragd-Birger: Det är bara att skriva under på det. TIK är inte tillräckligt bra för den här serien. Fördelen förr var att det hade räckt ganska bra i gamla norrettan, nu är ju nivån motsvarande gamla Allsvenskan efter jul. Enda fördelen med degradering är att hyresnivån kan omförhandlas. Tre år i ettan, sedan får resan uppåt ha börjat.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
jå1: Ja, det är fruktansvärt frustrerande att bevittna. Liksom anfallsspelet. Slå in i rundeln, gräva puck, passa upp och ner efter sargen, tappa pucken...

Fantastiskt byte där. Ser stabilt ut. Snart vänder det!!!1
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Bragd-Birger: Vettefan alltså, Det är en barnlek att göra mål på oss. Näe nu stänger jag av den här matchen, pallar inte mer.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Börja grisa!

Kliv in på mål och avsluta närmare, sluta upp med primadonna avsluten från distans.

Sedan kan ni ju öka pucktempot, lite väl många fjöspassningar hittills.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
jå1: Timrå är fan helt chanslösa i den här serien. Totalt ofarliga framåt, komplett odugliga bakåt. Allt går på chans, ett skridskoskär från total panik hela tiden.

Skulle vi ens vara topp5 i ettan?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Hest målar mest , på läktarn är det fest
Kommentera

1710650 · »