Modano: de är små aktigt att vara sur o spydig mot vissa spelare / värvningar även när de gör bra saker. glöm inte att du enligt egen utsago håller på de här laget o vill de väl då måste man kunna ge cred när de vinner poäng åt oss.
Boyce gör en bra match igen. Bara keep it simple och jobba klart situationerna och byt!
Pääjärvi ser fortsatt seg ut och vi blir återigen passiva och djupa i defensiven ganska snabbt.
Dom måste försöka hitta bättre balans för visst det är bra att vara i det egna slottet men när man ger motståndarna de övre 5 metrarna i egna zonen kommer det alltid gå att hitta krosspassarna och det blir ett jävla elände för JJ eller Juel.
Dom måste ta det där jobbet med vinklar mot puckföraren.
Offensivt börjar man matchen bra! Skottar på och är rakare!
Sedan mattas man av och ska spela lite taktiskt. Det kanske kommer lite extra med tre raka torskar men det går fan inte och där måste Tommy och de övriga nå fram på något jävla sätt att, visst!, ha koll på vår tredjegubbe och ligg safe där men i övrigt rulla på och ha kul för att sitta i JJ’s knä är fan i mig definitionen av INTE KUL.
Lite ok i läget efter torskarna där vi inte är vana med förluststreakar men det måste igång igen med lite mer fortsatt spel.
Tycker Landers formation fortsätter spela konsekvent genom matchen men…
Dom måste få över Hartmann på andra sidan i anfallen med så vi kan utnyttja att hans klubba är åt ett snabbare håll!
Jag älskar Timrå!
Tack för friden till slut! Bajsmacka till domarna främst för den sjukt svajiga bedömningen!
Dom tappar det fan på Liljas holding the stick som är i sak ok. Men den påverkar spelet jävligt lite! Så när dom gräver upp den så blir det lixom tvingande för Enroth att fortsätta men Harnebring fortsätter hålla en ”nykter” nivå.
Då blir det jävligt orättvist. Hakningen på Svensson är också korrekt! Men den sker VAREEEENDA gång en spelare tar sig in på mål! Samma jävla Enroth har sedan inte ryggrad att stå för den ribbjävel han själv lagt när han släpper trippingen på Dahlén. En utvisning som också är korrekt att ta men som med en nykter bedömning kan släppas!
Lite intressant med spelschemat ändå...efter nästa lördag har vi spelat 11 matcher hemma och 15 borta. HV 15 hemma och 11 borta. Ganska stor skillnad faktiskt. Men det jämnar ut sig under Jvm, då har vi 5/6 matcher på hemmaplan....då vi har ett svagare lag.....bra eller dåligt?
Känns som att man ville ge Jonte chansen på hattrick. Men så kan det rimligen inte vara. Som du säger: märkliga signaler. Är det något den kedjan är mindre bra på så är det spelet i egen zon.
Söderöver: Skön seger, Dahlén gör sina poäng. 50 sek kvar eller dylikt och man skall stänga ner matchen. Jag förstår inte att man då kan sätt in 54:an, Samuelsson mer eller mindre pissar på dom som har rollen att stänga ner matchen.
FLÅT Timrå ikväll... MEN ni kriga i 60 min trots allt... Åre viktigaste vinst 🏒🥅🏒🥅🏒🥅 Wästemann fick bryt torkan 🙏 Å vi ä topp 6 igen 💪💪💪 Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Jävligt sköna poäng! Men: detta ser verkligen inte bra ut. Hoppas verkligen vi lyckas krampa in några pinnar till innan JVM. Klar risk för riktigt brunt läge efter den kommande tiomatchersperioden.