1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581112 inlägg · 6216 ämnen

HV71 - Timrå IK 2018-11-03

1919946 · » Till forumet


Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Perreman: Björn Hellkvist, MODO efter förlusten mot AIK hemma (2-6) " Vi har framförallt tränat på grunderna, spelsystemet och vår identitet som lag. Tittat på videos från gårdagen samt pratat en hel del på individuellt plan och som grupp" Vi måste försöka hitta tilbaka till det spel vi visade upp tidigare. Alla kommer in i svackor och det är viktigt att bryta det beteendet och lära sig något från resan. Timrå IK sitter i samma situation tycker jag så det är bara att kavla upp ärmarna och jobba vidare!
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
TimraStockholm: Sundsvall hockey??? Plz...
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Matsg: Det stämmer bra det.
Ekonomin ser rätt så ljus ut. Men det faktum att Nubben snålar för att vi ska klara av att åka ur SHL tycker jag är mycket klokt tänkt.

En eller två lirare bör vi iallafall kunna hitta för Guters lön.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Matsg: men satsa på ett lag som hänger kvar i SHL är lägre prioriterat än ovanstående? Att sen börja prata om utdelning på aktien innan introduktionen är klar, och innan man fått ordning på det sportsliga och ekonomin är väl lite underligt?
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Sputnik: Ruskigt fattiga är vi inte; Vi har lika stort eget kapital som Linköping, Mora och Rögle (se länk) Efter att Guter lämnat frigörs också pengar för en investering. Dessutom, kommer den pågående aktieförsäljningen dra in minst 6 miljoner kr vilket gör att vi kan etablera oss i SHL, starta upp ett damlag och satsa på juniorverksamheten.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
kulltorp: Det går faktiskt att toppa upp vår leading-line lite till. Skulle föreslå att vi kör med Berglund, Boyce, och Molinder där fram (med eventuellt inhopp av Madsen vid speciella tillfällen), samt Jalle och Prinsen bakom. Ge de chansen att starta i alla PP, BP, samt avgörande situationer minst fram till jul så ska vi nog kunna spela 0-0 åtminstone när de är inne.

Sedan kommer vi kanske släppa in en skock mål när övriga laget spelar, men det spelar ju ändå ingen roll då vi inte ska vinna våra fyra matcher förrän nästa år.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
jå1: Haha men det vore ju lite tragikomiskt ifall det är Salmonsson som dyker upp som spets. Då kan man snacka om att marknaden är tunn...Eller att vi är ruskigt fattiga. 😅😱🙈
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Sputnik: Hehe, poängen i det hela är ju att det inte kommer komma in en kille som vann poängligan i AHL förra säsongen. Nått vettigt bör ju Nubben kunna hitta iaf!
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Gäsp: vem kom på den briljanta idén att vänta med introduktionen tills serien började?
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
jå1: Fast jag skulle nog faktiskt påstå att Salmonsson inte ens skulle vara en spetsspelare i HA. Så är det han som kommer istället för Guter så gråter jag inombords. För även om Guter inte producerade så var han tänkt som spets och var den dyrastr utespelaren och Salmonssons spelartyp har vi redan gott om..
Kommentera


Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
kulltorp: Det finns ju två troliga senarium.
1. Personer har gått in med stort kapital.
2. Personer tror inte på aktien.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Hoppas ni kan studsa tillbaka till den poängfördelning ni hade i början av säsongen efter uppehållet. Timrå hör hemma i SHL istället för skitlag som t.ex. Karlskrona, Leksand och Rögle.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Satt i Kinnarps och såg ett hungrigt Timrå i 1:a. Min HV-kompis såg även han att Timrå var hungrigare och först på puck. Som någon sa här var det här en match där första målet skulle bli viktigt, det märktes. Inte nog med att det i 2:a var två helt olika lag på banan så klappade vi ihop efter första pucken bakåt.

Plocka in idrottspsykolog och ta med på matcherna kanske? Såg även att många såg uppgivna ut efter 3-0. Jag kan förstå det till viss del, men någonstans måste spelarna visa lite jävlaranamma!

Wedin visade att han vill, även Berglund såg jag vara förbannad ute i båset. Men de allra flesta såg mest loja ut och verkade mest vilja spela av matchen. Nej, skärpning på attityden. Hade vi varit på tårna och visat lite kamp under HELA matchen hade det kunnat se annorlunda ut idag.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
OsynligePucken: Exakt vad har mitt inlägg med att ni förlorar att göra?
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Kerstin_k: En annan hade hoppats på en ny tränare. Behövs en ny röst, sen om det är via en back tränare eller en helt ny stab låter jag gå osagt.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Sputnik: Tror att man gör smart i att sänka förväntningarna på eventuella nyförvärv. Vi kan drömma om mcdavids men det lär landa någon från div. 1.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Besviken? Njaäaee.
Realist? Yes!

Bra med ett uppehåll.
De fans som har fått spader nu, bör nog ägna sig åt att supporta norsk skidsport över vintern.

Kommer nog att komma nåt nyförvärv till, visst.
Men viktigast att satsa på utveckling av den trupp man har.
Olofsson är ju en överjävel när han vill, han skulle man vilja se mer av.

Uppåt,framåt!!
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Sputnik: Ja, vi vet ju inte hur många aktier som döljer sig bakom .
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Sputnik: Låter mer troligt med Salomonsson kontra Beau o finnen.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
kulltorp: Fast det är väl "bara" intressenter? Har för mig att Backlund sa på presskonferensen att det va en person som skulle köpa det största paketet på 100 aktier. Så det tordeju ligga lite högre öndå om man slår ut snittet på 203 aktieköpare.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Sputnik: 203st just nu. Känns ju magert i min värld.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Sputnik: 6 milj som är minimum har jag för mig. Så drygt 3k st?
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
EArk: Sen är det väl dags att Nubben börjar landa spelare som faktiskt gör skillnad på SHL nivå.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Sputnik: Vågar man drömma om spelare som vi gör? Läste att Johannes Salomonsson skulle vara klar för nått lag i SHL. Skaplig antiklimax om det är Timrå....
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
jå1: nån som vet hur aktieförsäljningen ser ut? Hur många aktier behövde man sälja för att det ens skulle bli av?
Kommentera


Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
kulltorp: Är helt medveten om det men Freddan envisas som du säger och därför eftersöker jag just ledninglinen!
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
kulltorp: Hehe, vi säljer lite aktier o nyper alla 3..
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Sputnik: På min önskelista blir det en bra tekare och en pp back som kan hålla i pucken. Gärna med lite storlek.
Kommentera


Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
EArk: Ös på! Denna finnen då? Nackdel på speed kanske.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Sparkad från KHL för ett tag sedan, iaf ett intressant EP namn
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Sputnik: wopidido! Inte en dag för tidigt!
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Någon EP-nörd som hittar något intressant namn?:)
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Reign in red: Det finns en leadingline i laget. Men när Freddan envisas med att sätta vår mest offensiva spelare Wedin, med två av våra mest defensiva spelare, B&B så blir det fel. Sätt ihop en förstafemma med de hetaste offensiva spelarna.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
kulltorp: Det som skulle behövas är en leading line för just nu känns det inte som att vi har nån speciellt producerande lina..
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Veteranolle: Vad har egentligen hänt på sistone?
Efter inledningen av serien såg man ett lag som hade ambitioner på slutspel och sen från en dag till en annan så är allt bortblåst och man tvekar på allvar om detta lag överlever kvalet i vår.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
kulltorp: Nu går vi vidare och glömmer den här matchen. Före seriestarten var det inte HV och dom andra förväntade topplagen vi skulle vinna över. Mora, Rögle och Örebro och nåt lag till som underpresterar var väl i min värld lag som vi skulle ta kampen mot. Att vi sen nyper något poäng här och där mot dom stora drakarna kan man ju hoppas på.
Hemma gör den röda väggen stordåd så jag har gott hopp om att slippa kval nu när den värsta besvikelsen har lagt sig.
Vi är Timrå och vi ger aldrig upp.........
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
En sniper samt en rejäl förstaback som kan slå passningar och starta snabba uppspel . Hoppas Svedberg hinner vila upp sig under uppehållet
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Sputnik: Haleluleja!
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
ALLA lag har svackor
vi har våran nu
hellre nu än till våren
...enskilda samtal med samtliga vore bra
..att man förlorar är en sak...MEN
att man inte agerar. o kämpar...
bli förbannad...m.m
näe inget...de blir man vansinnig på!!
Kommentera


Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Olle: Mörker....men om man ska se nyktert på situationen...
Det kanske var detta scenario Nubben förberedde oss på inför säsongen. Vi ska vinna de fyra sista matcherna.
Frågor man kan ställa sig är ju hur ekonomin ser ut egentligen. Det känns som att vi har ett rejält sparår.
Men vad kostar det att åka ur och tappa 3/4 av laget och bygga nytt i AS?
Hur funkar Freddan i motgång?
Jag ser brister i coachingen enligt mig.
Jag skulle vilja se en förstaline nu.
Sätt ihop Wedin, Collberg och tex Hållander.
Jag kan tycka att Freddan kör alldeles för demokratiskt i laget, alla ska spela och alla femmor ska vara lika bra. Och hans tilltro till bla Boyce och Berglund är för stort. De ska spela boxplay och i en checkingline på sin höjd. Det fattar tom jag.
Laget och Freddan måste hitta tillbaka till grunderna nu. Det blir tråkigt, defensivt och jobbigt men det är enda vägen med denna trupp. 3 defensiva checkinglines och en offensiv om det behövs.
In å grisa bara, det är överlevnad nu.

Vad gör Nubben med Guterpengarna?
Jag vet inte var vi ska stärka upp först? Det behövs så mycket.

Bänka spelare? Ja vad ska vinna ta in istället? Hardegard kan vi bänka ja, Nubbens svärson..törs Freddan det?

Oavsett så behövs vi som mest nu. Fast det känns mörkt.
Nu lyser vi upp på läktarna och gör vad vi kan. Positivt är som sagt av ngn innan, vi har haft flest matcher på bortaplan.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Kom plötsligt på att när Leksand tog steget upp var de sist efter 20 omgångar i HA.

Vi har bara spelat 15 omgångar och ropar redan efter kvalspel, upp med huvudena. Vi är Timrå IK.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
The great one: det kanske finns en klausul i Svedbergs kontrakt som säger att han har rätt att stå X antal matcher? Så kanske man inte gör men om jag hade skrivit på för en klubb som förväntas hamna dyngsist och samtidigt har Svedbergs CV så kanske man vill försäkra sig om att man får värna om sitt egna varumärke?

Klubbar som Timrå blir ju lite gisslan hos stjärnspelare. Kolla Guter, han kan gå till en konkurrent i samma liga under brinnande säsong för att han inte ”hittat sitt spel”. Om svedberg skulle sura ner sig fullständigt skulle han säkert kunna tjata till sig en liknande deal, vad ska klubben göra? Skicka upp dyraste löneposten man har på läktaren och ställa en junior i båset?

Kolla Nylander i NHL, hur lätt kommer han ha att förhandla nytt kontrakt i ligan efter sitt strejkande? Grabben ska vara glad om han får spela i ligan öht. Samma styrkeförhållande borde råda i SHL också.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Timrå IK tar SM-GULDET 2018/2019!!
Trust me harden..Lall On Lall On..
Älska Timrå IK i vått och torrt och i med och MOTGÅNG ALLTID!!! ❤❤❤
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Enligt modoiter så bryr sig ju Timrå mer om vinsterna över Modo än tvärtom, så det vore väl rena drömmen isåfall?😉 Krossa MODO i 4 raka?

Om det stämmer i ett kval låter jag vara osagt.😉

SHL ÄR EN HELT ANNAN VÄRLD, KOM IHÅG DET FÖRFAN.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Linköping har 5 raka torsk nu med när monstret går skadad. Målvaktsposten är ju i särklass viktigast för ett lag. Hade Svedberg inte varit iskall senaste matcherna hade vi haft 4-5 poäng till och legat bra i tabellen. Freddan får ta på sig detta i och med att han inte vågat köra Brattström.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
josha840: ja du har så klart helt rätt. Kan inte minnas sist jag missade en match och så många gånger har man blivit mentalt förnedrad men ändå är man med igen nästa omgång. Det är svårt att konvertera sig själv till någon ”zombiesupporter”, man måste få brinna. Därför tycker jag vi döper om Timrås hockeysnacksida till ”dårhuset” och sen gör vi vad vi kan för att blanda in lite hockeykuriosa även om det sannolikt kommer att dränkas i den totala ångest som råder här.

Det är med en smula vemod jag konstaterar att mycket vatten har runnit under broarna sedan Timrå och Modo spelade fantastisk slutspelshockey till fullsatta läktare i elitserien. Istället är det lag som knappt var påtänkta på den tiden som har fulla läktare, kolla publiken i Örebro just nu tex.

I södra Norrland hittar vi ett Timrå som spelar respiratorhockey där man blir fullständigt förnedrade och ett Modo som blir nollade mot Uppsala och trycker in 2200 personer på läktaren.
Kommentera

1919946 · »