1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg · 6216 ämnen

IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24

1865693 · » Till forumet


Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Woody: även säcken är väldigt sympatisk tycker jag.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
El Maco: Jag har samma erfarenhet. Om de så hade vunnit tio matcher i rad, lyckades de alltid förlora när jag var på plats. Men den trenden bröts i och med segern mot AIK i december (om än med två bortdömda mål för motståndarna), så nu KAN det faktiskt gå vägen!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
mikenomad: och jag ska gå på matchen. Säker förlust. Ser få matcher på hemmaplan och har inte sett Timrå vinna hemma på flera år.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Ryckläge hemma mot Troja i morgon då. Omgångens säkraste 2:a mao.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
JonteD: ang domargnäll: Jag tycker själv det är lite löjligt att gnälla på domare men va fan. Dom är spelar en STOR roll i matcherna.

Därför kan jag känna att det är odugligt att helt freda dem från focus. Vi har inte de bästa i den här ligan men de flesta är dock klart godkända! Vissa är riktigt bra med!

Man saknar 4domaresystemet dock. Det är jävligt effektivt när det gäller efterslängar under matcher. Det ger en bra utmaning för domarna med att hitta en gemensam nivå och vara konsekventa.

Jag inbillar mig inte att det är lätt att vara domare i ishockey, absolut inte dom har ögonblicket på sig att avgöra vad dom ser. Det är minst sagt orättvist att sitta som supporter och se en match i soffan med hög attackvinkel, zoomfunktion och repriser men samtidigt så bör man aldrig vara nöjd. Man måste alltid utvecklas aldrig vara nöjd och rycka på axlarna och säga det är som det är! Så jag gnäller på i vilket fall men försöker att hålla mig saklig i kritik och en sak ska jag kanske vara tydlig med.

Jag är inte ute efter att någon domare inte ska vilja fortsätta utan jag vill att dom ska bli bättre dom är avgörande för sporten och jag respekterar dom för den roll dom väljer att ta på isen!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Woody: Jo, han är ofta objektiv i sina analyser Fagerwall.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
sargad: Jag hade inte möjlighet att se matchen live i kväll, men jag såg den i efterhand och vill bara säga:

- Timrå vinner och konkurrenterna förlorar. Förläng med alla!!
- Fagerwall måste vara en av de mer sympatiska tränarna i den här serien.

Livet leker! :)
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Sputnik: Wunderschööön seger. Tycker det påminer om Kill-Lenta tiden när vi körde med extrem disciplin och ödmjukhet inför uppgiften.
Keep up the good work.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Jockz: Virus och Styf i samklang även här. 😉
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Raggaren Putte:
Minns när Virus kommenterade som om han vore pucken i en situation där Styf gör mål på direktskott och säger under slowmotion reprisen -"Det är som att pucken säger hej Pär! Här kommer jag, slå till mig!"
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Enough: Ok hoppas det inte är något allvarligt utan bara att han stod över som säkerhetsåtgärd då.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Sputnik: Skadad, tydligen. Inga övriga detaljer.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Sputnik: Hållander har en hemlig skada enligt kommentatorn
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Sputnik: Virus var ju så "bra" just för att han var så förutsägbar. Var en riktigt skön känsla kommer jag ihåg när man varit på match och just avnjutit en seger samt sett Virus ljusa kalufs på plats. För då visste man på vägen hem i bilen att man med ett leende snart skulle få kolla genom efterhandssändningen och förlusta sig i Virus krumbukter när Timrå gjorde sina mål. En riktig "klassexpert" i mina ögon.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Sputnik: Fören annan som inte sett matchen och försnack och dylikt, varför var inte Hållander med ikväll?
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Raggaren Putte: Hahah fast Virus var ju en klass för sig!!!! Gjorde Timrå nått bra så var det givetvis det andra laget som gjorde nått dåligt och vice versa. Minns att jag satt med neutrala åskådare framför tvn som reagerade på hans partiskhet. Vet inte vad det var men nånting hade Virus mot oss. 😋
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
söder över: mycket bra inlägg om matchen och laget kan inte annat än instämma på allt jag brukar inte gnälla på zebrorna gör det inte nu heller huvudsaken är att laget fortsätter att spela för varandra och märket på bröstet plus att vi har leksingarna efter oss!!!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
TikShank: Nä, ingen höjdarmatch det här. Iaf offensivt. Men faen vad jobbigt det måste vara att möta Timrå nu. Det är tätt bakåt, det gnetas och det nöts. Och rätt vad det är så klickar det och målas.

Kul att #10 börjat producera, han har spelat med en jävla pondus sen återkomsten.

Och övriga resultat var ju småmysiga. Bara att fortsätta gnugga och försöka få lite mer tyngd och kontinuitet framåt. Men att det var trögt framåt idag är inte så konstigt med tanke på defensiven. Den hamrinska filten.

En liten segerlagga på det här nu, sen slafen. Grymt jobbat Timrå!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Gorkyman: Jag tyckte att han var ganska tydlig att han menade att vi gjorde en mindre bra insats relativt vår egen nivå. Skönt i alla fall att vi börjat att störa oss på kommentatorer, intervjuare, domare och dylikt, då det är ett tecken på ökat engagemang i supporterskaran. Kan inte Virus göra comeback så att vi får en riktig klassisk expert att onda oss på...
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
14 omgångar kvar, 23 poäng och 12 placeringar ner till Västervik under nedre kvalstrecket. Mycket tyder på att vi inte åker ut. 19 poäng ner till niondeplatsen. Det går inte att helt utesluta slutspel ändå.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
TikShank: kolla in tabellen jävligt skön läsning!!!!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Alltså löven stör mig verkligen!

Det är moviestar hockey där tycker jag! Man faller så jävla enkelt! Alltså dom får Enock att framstå som en blandning av hulken och Chuck Norris! Sedan är det en smula orutinerat att inte se detta från Timrå spelare som tex Johan Johnsson i periodpaus situationen där löven fjompen drar i honom och sedan slår på en framåtvolt när har trycker tillbaka! Det här behöver Freddan prata med lirarna om att se till att dom alla trots upphetsning kan identifiera vad motståndaren är ute efter och bjuda på leenden isst. Johan skulle erbjudit lövenfjåset en arm att hålla i så han kunde ta sig av isen tryggt...

Enock ska kolla på situationerna han åker ut för och se till att jobba annorlunda med klubban för att inte bjuda på något!

Gallo ska säga: pffft amatörzebra! Och jobba på som han gör! Han är en riktigt härlig spelare!

Jag håller inte alls med Helber.

Jag tycker Timrå IK gör en sjukt bra borta match!
Täcker en miljard skott och är samlade och kontrollerade suger fast löven vändningarna om o om igen samtidigt som man håller dom utanför större delen av hela matchen.

Helber bör ju fatta att vill man behålla sin första plats i serien så behöver man vara noggran!

Att låta defensiven leda vägen när man gjort fler mål framåt än motståndaren är hållbart!

Timrå IK känns jääääävligt hållbara i år!

Kan inte någon media snubbe be Timrå IK profilerna som var med och stöttade föreningen under ekonomiska stålbadet inför arena släppet kommentera Timrå IK anno 17/18? Vore det inte trevligt att lyfta dessa framgångar lite? Ni vet Zära Lander och någon till kanske?

Känns som att man ska fan lyfta dessa killar som gör jobbet åt föreningen!

I övrigt vill jag även lyfta MoDo efter våran match mot dem senast!

Känner ni igen deras sportsliga resa? Gör massor av bra och rätt saker men räcker inte till utan får ett gäng ”hedersamma” förluster. Jag hopas det går bättre för MoDo framöver för våran länsderby känslas skull!

Lättare att vara ödmjuk nu känner jag!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
kulltorp: jag slapp na, jag såg matchen på plats. Och mycket kan man säga om lövenfans men helvete, blixtlåsprincipen i perfektion på den parkeringen. Hade det varit på fjällräven eller nhk hade jag fortfarande stått på parkeringen.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Raggaren Putte:
Håller helt med dig, TIk var inte speciellt elitseriemässig i afton, men försvaret höll ihop & 3 points bärgade. Ibland måste det se ut så här också,med tanke på både LIF å Modovinst.Fet verka finnas en bra mentalitet i laget & det lovar riktigt gött.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Sputnik: efter lite forskning så la Helber av 2002 och blev klubbdirektör direkt och va verksam fram till 2014. Så Manderville har nog satt djupa sår i karln. 😉
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Olle: Det är definitivt en styrka i sig.
Sen måste man ju bara konstatera att Marika kanske är den sämsta reportern man sett och hört..vilka jäkla dåliga frågor...
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
det tyder ändå på viss klass när man kan spela som en säck potatis i 60 min och ändå stjäla alla tre poängen.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
El Maco: Tror inte han spelade, dock så var han nog verksam i klubben om jag inte minns fel?
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Raggaren Putte: Var ju bara i 3:e som Löven fick lite snurr, i andra var de helt off, pga Timrås defensiv, som helt tog udden ur dem. Att sedan inte offensiven var så lysande håller jag med om, men då klämmer MH till med att man är dåliga ? Möjligen för att han inte uppskattar bra försvarsspel eller helt enkelt inte förstår bättre. I tredje kan jag hålla med honom, men då höjer Löven sig oxå, och får verkligen fart på grejerna. Helt klart nöjd med poängen idag, som lika gärna kunde varit 0, samt att övriga topplag tappade poäng.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Sputnik: Picking up the garbage...
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Spelade Helber än då? Däremot var han med säkerhet på isen när vi spelade ut LHC ur elitserien 2000. Och de mysiga hatmötena i allsvenskan 97-99.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Gorkyman: Kan bero på att Arto var försvarare och Hellber forward
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Gorkyman: Manderville vs Linköping. Nuff said..
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Gorkyman: Håller inte med där. Vi är faktiskt inte särskilt bra ikväll förutom defensiven. Är ju även vad man själva säger ifrån omklädningsrummet. Vi grisar oss till en seger.

Det här var en typisk sån där match som vi tidigare förlorat när vi varit nere i Småland och hamnat i underläge från början istället för ledning. Helber jämför ju dessutom Timrå mot oss själva och där har han ju helt rätt. Vi var mycket bättre än så här i förra veckan.

De tre poängen satt dock jävligt gött när dessutom alla utmanarna torskade.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Gorkyman: Nog kan jag tycka att han har mycket rätt i det han säger idag. Marika däremot
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Storebrorhär: Det är till å vara långsur :-)
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Gorkyman: LHC har alltid haft svårt mot just Timrå, därför han är sån. Ta det som en komplimang vettja :)
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Propagandus: Hellber är verkligen en Timrå hatare, påstår att man är dåliga, när man i stora delar stänger ner Löven, nä tacka vet jag Arto, han har iaf lite koll på saker och ting.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
El Maco: ja vilken sjukt bra poängfördelning i denna omgång men huvudsaken vi tar 3or!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Propagandus: okej omgång. Vi vinner och lag 2,3,4 tar totalt en poäng.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
AIK förlorar i sudden, och Leksand under fulltid. Gott så!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Så då var ”3:e perioden”( period 1 och 2 mot Leksand, Modo) över. Vi tar alltså 9 av 9 poäng. Oerhört stark insats idag trots att vi kan mycket bättre. Får spela defensivt o tight. Även om löven var värda poäng. Men vi visar vi är ett topplag.

Didrik bäst på banan idag, oerhört bra insats. 👍🏻
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Oskar leder också. Kan bli storslam ikväll!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
IF Björklöven - Timrå IK 1-3
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
jå1: Topplagsbeteende! Vinst trots knackigt spel. 💪
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
kulltorp: Vad bjuder löven på då? Fina resultat för övrigt.
Kommentera


Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
Sputnik: Jaaarrrååååå!!!!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
kulltorp: Men fy faan vilken skithockey vi bjuder på. Stackars Löven. Tycker nästan synd om dem..
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2018-01-24
roger_sundsvall: Johan "snajpern" Persson dessutom. 😎
(från och med nu glömmer vi all skott i plexit)
Kommentera

1865693 · »