1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18

1924231 · » Till forumet


Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
nectis: enok håller inte får knappast vara kvar i Leksand Dahlroth tveksam men den form han hade i kvalet så överglänser han molinder
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Veteranolle: den inställningen och attityden gillar iaf jag. Tycker du resonerar klokt och som en riktig supporter 👊
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Veteranolle: I kväll står jag där och håller på mitt Timrå och hoppas på poäng. Jag hejar och stöttar alla i dom röda tröjorna oavsett vilket namn som står på tröjorna.Jag håller på det lag vi har idag, jag står inte och tänker på det lag vi har haft eller kunnat ha.
Är helt övertygad om att alla gör sitt bästa och för mig räcker det även om det inte blir poäng i varje match.
Vi har ingen serielunk som många lag och supportrar upplever, för oss är varje match och poäng en överlevnads fråga. Jobbigt och spännande i varje match men är det inte så det ska vara ??
När vi vinner är det lätt att leva.....förlorar vi är allt skit till nästa match för då tänds hoppet igen.....visst är väl hockey helt underbart !!!
Om tomten finns så önskar jag mig att Timrå spelar i shl nästa säsong och att Modo går upp för finns det något skönare att vinna slaget om Västernorrland . Det sista får kallas svammel av den som vill,
Heja Timrå ,Boyes,Berglund och övriga i laget !!!!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
JonteD: Jag skulle då inte tacka nej, var bra i Läjkers ifjol. Erbjuds nog ett lukrativt avtal i forna Sovjetligan gissningsvis. Vill han spela i Sverige letar väl inte så många SHL lag backar i första hand, å andra sidan har vi redan tio backar på kontrakt...
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Veteranolle: Pajas snack du svamlar om tycka synd om sig skälv haha visste en 5 åring om att det blir kval. Derby mot Modo ???????? som möjligen är ett menlöst mittenlag i korp allsvenskan . Tror de tyvärr blir att de snålar sig ur . Topp lag i allsvenskan finns inte en chans att den här truppen klarat det flera klasser sämre än laget som gick upp. Diidde Jonte Jonsson Hauge Karlsson mfl borta ersatt med sämre spelare förutom Johaness S
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Tittar in här lite snabbt och frapperas av mängden läktarcoacher, och en smeknamnshysteria som.. ja, vad är meningen med det?
Jaja, det ska väl va så då :)

Viktigare dock , alla till ladan imorrn mot SAIK!!
Dom har varit starka på slutet och vi måste ta till allt vi har, publiken inräknad!

Forza TIK!!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Vi är nykomlingar och ska förväntas harva på plats 13 - 14. Allt annat är osannolikt med tanke på de andra lagens resurser.

Repeterar följande mening som jag nämnt tidigare:
Så länge vi vinner sista matchen för säsongen spelar vi i SHL även kommande säsong.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
JanneH: Årets upplaga av Timrå Ik är ett bra allsvenskt lag som skulle ha legat i topp i den allsvenska tabellen och troligen gått till SHL kval.
Nu får vi kämpa för varje poäng i SHL och det har vi gjort bra hittills och än är vi inte avsågade. Vi har det lag vi har och vi kan glömma någon förstärkning som gör någon större skillnad.
Nu stöttar vi laget och gör vad vi kan för att vara den där sjätte spelaren som kan vara tungan på vågen i jämna matcher.
Ge inte upp hockey vänner utan tänk på Jonathan Dahlén....han skulle aldrig ge upp och det ska inte vi heller.
Vi ska spela i SHL även nästa säsong och gärna derby mot Modo men det ser dystert ut även för dom.
Heja Timrå !!!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
JonteD: han var rätt bra när han spelade i växköp om jag inte minns fel
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Sputnik: Finns ju en kille som verkar intressant Erik Martinsson. Något för Timrå kanske? Vi behöver en bra back vad jag förstår!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Sputnik: Jimmy Hamrin är i senaste avsnittet av Tinråpodden inne på just matchningen av Drugge. Även han är väldigt fundersam på vad man håller på med i Timråstaben.

Som Jimmy säger, ge Drugge en match med 15 min istid och låt han visa vad han går för, det finns andra backar som inte håller måttet ändå.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Sputnik: det verkar inte finnas någon logik i detta, tyvärr. Det är ju vansinnigt att inte testa Drugge där han har sina styrkor, i PP. Han är ingen boxplayspelare.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Hugo Enock & Jesper Dahlroth skulle inte ha gjort bort sig i dagens lag.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
TIK-Lund: Hahaha!!! Han väljer alltså att köra Drugge i BP?!? Sen låta Hardegård få fortsätta i PP istället för att sätta in Drugge där han har sina styrkor i spelet, kan knappast bli sämre än Hardegård i PPi allafall. Man får ju ångest varje gång killen har puck vid offensiv blå... Kan nån vänlig själ förklara den logiken för mig? 🤔
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Den enögde: Nu ligger vi väl förvisso ganska bra till i PP-statistiken tror jag. Den enda synpunkten jag har egentligen är väl Hardegård i andra uppställningen. Skall man prompt inte spela doktor Druggels, ens på träning, tycker jag ändå att man kan ge den backplatsen till HåLarssa istället.
Kommer garanterat inte bidra mindre framåt än Ohårdegård samtidigt som man slipper "mål i röven feeling" i någon större utsträckning.
Hampus har gjort sig förtjänt av speltid för att bygga tvåvägsspel för sin utveckling i mycket högre grad än 4HardeGÅRD gjort. Nu tror jag inte att Larssa någonsin kommer premieras för sina offensiva kvalitéer a'la EK65 men så länge han klarar av att göra ingenting i 5 mot 4 är han iallafall lika bra som 4Hgården om inte bättre.

Och vem vet, Larssa kan mycket väl utvecklas till Timrås egen "lill-Lidas" på sikt.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Den enögde: Ingen Berglund och Boyce iaf 😊👍
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
TIK-Lund: vilken överraskning att han INTE gör ngr.ändringar i P.P uppställningarna. Det är väl ett tecken att han tycker det fungerar klanderfritt.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
NDR: Han behöver väl inte säga något mer än att nu är JJ tillbaka och då får vi mer bredd på baksidan. Nu får han ju det att låta som det är nån jävla kombo av Brent Burns och Erik Karlsson som kommer tillbaka i laguppställningen.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
TIK-Lund: Formationerna som Freddan kör i specialteams idag på träningen enligt uppgift:

PP
Wedin - Hållander - Salmonsson
Palmberg - Kinnvall

Galló - Olofsson - Rensfeldt
Törnqvist - Hardegård



BP
Madsen - Ohlsson
Larsson - Söderberg/Printz

Berglund - Boyce
Jalasvaara/Druge - Molinder/Falk
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
NDR: ”Nu får vi tillbaka Janne som faktiskt inte bidragit med någonting såhär långt. Svag framför mål och väldigt seg i uppselsfasen. Han tillhör dock laget och ska således få spela som alla andra, kul.”
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
JanneH: Vad tycker Du att man som huvudtränare skall säga då, tror Du på fullt allvar på att man skall slänga spelarna åt vargarna i pressen om man inte levt upp till dina förväntningar efter månader utan matcher?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
JanneH: det håller jag med dig om, men det känns som inga förändringar kommer att ske från deras håll. Man rullar på . Tror inte truppen är så homogen som man vill visa upp. Känslan är att det finns ngt.som gryr under ytan. För vi kan ju inte förväntas oss att Wedin ska hålla oss kvar i matcherna i 34 omgångar till.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Den enögde: samtidigt får vi väl ha lite tålamod med både spelare och ledare men ibland blir jag orolig när jag hör freddan låta som att allt är frid och fröjd.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
JanneH: kan inte annat än hålla med dig. Har han överhuvudtaget varit med under matcherna eller är han i en bubbla???
Känns som en förändring på ledarskapet.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Va faaan yrar Freddan om i artikeln från dagens ST??? citat "Jalasvaara är viktig på det sättet att han har styrkan i försvarsspelet som vi pratat om. Med honom kan vi få stopp i spelet lite snabbare och vi blir starkare defensivt på det sättet. Då kommer vi inte behöva tillbringa lika mycket tid i egen zon utan vi kan vinna pucken lite snabbare och på så sätt spara kraft och då kunna lägga lite mer energi på anfallsspelet, menar Andersson." För det första har jag inte sett nån av dessa egenskaper hos JJ, för det andra skulle han ju behöva spela non stop i s f.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
JanneH: ja inte sämre än innan iaf
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Affe_TIK: Ah, kul med lite formationstänk! Du kör på den gamla hederliga 2b3f formationen alltså! Spännande!
Jag är ingen motståndare till två rightare i PP, det kan ha sina fördelar!

Min första PP-line hade dock sett lite annorlunda ut, bytt Drugge mot Collberg och spelat Collberg/wedin på samma kant och låtit dem alternera point beroende på vilken sida teken hålls. Vid vunnen tek eller puckkontroll i zon flytta ner Collberg alt. NHLWedin till en 1-3-1 uppställning med skinnvägg på point i konstellationen:
Wedin LW(egentligen vartsom) - LW Collberg - Palmberg RW och Mister Fisk på mål. Låt Palmberg styra PPt från högra tekningscirkeln, behåll övriga positioner med undantag för WCWedin som får utrymme att spela vartfan han vill, med fok på att vara ett spelbart alternativ för I am Robot. Dock blir han också den svaga länken i uppställningen vilket ändå känns okej eftersom han är bäst i laget, men skulle han ha en dålig dag kan man alltid spela en fast 1-3-1. Detta resulterar då i att vi har rättvända blad i nästan alla situationer, med rätt typ av spelare på rätt rätt ställen, ett ganska okomplicerat positionsspel (de enda som behöver ha någon större koll på någon annan är Wedin och Collberg, kanske MrFisk om Wedin förlorar puck på fel sida), och utrymme för gubben i lådan Anton att kapitalisera på specifika situationer, vara kreativ, utan att offra en stabil uppställning.

Enda potentiella svagheten som jag kan se är väl egentligen högra sarghörnet, fast jag skulle inte vilja byta ut Fisken till förmån för valfri rightare bara därför, och ju bättre Kinnvall blir, desto mindre bekymmer får man där. I övrigt har denna typen av uppställning oändlig utvecklingspotential men ändå goda grundförutsättningar för gubbarna att växa in i.

Andra PPt:

Doktor Druggles - HåLarssa (vågar för stunden inte ställa någon annan bredvid Drugge, kanske Reinholtsfeldt eller ZebOhl på sikt)
LW Hållander - CE Olofsson eller Rensfeldt - RW Thörnqvist

Ge Drugge chansen att bevisa sig, håller han så är det bra, håller han inte så kan vi sluta spekulera sen, alternativen på positionerna i andra PPt är ändå inte särskilt bra, värt att chansa.
Vill man vara fancy, byt plats på backarna efter puckkontroll så bladen hamnar inåt, sök backskott, skym målvakt, jobba in returer, KISS. Fasta positioner, inga krusiduller, en uppställning som man kan falla tillbaka på om första PPt inte klickar fullt ut någon match och levererar efter grundspel och statistik i kontrast till dagsform och självförtroende. Litet frågetecken på Olofsson som center i en sådan uppställning, känns som han har lite problem med att spela "enkelt" samtidigt som man inte vill hämma hans utveckling i det konstruktiva spelet, sedan är han en ganska svag tekare. Samtidigt har Reinholtsteinfeldt mycket kvar att bevisa, men skulle nog ha lättare att ta till sig ett enklare spel, och känns liiiite stabilare ändå på något sätt, även om jag kan tycka att ingen av dem är helt självklara.
Skulle nu Drugge visa sig vara nån form av PPmessias byt plats på honom och Kinnwall i första.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Powerplayline 1: Kinnvall på vänsterbacken, kanske den enda spelaren vi har som någon gång får till ett slagskott av värde.

Drugge på högerbacken, ja jag vet att det inte är optimalt med två rightare. Drugges uppgift här att använda sitt fenomenala passningsspel som pojken besitter. De som sett västerviks powerplay förstår vad jag menar. Där kan klubban mot sargen vara föredömligt med samarbete med högerforwarden i formationen där givetvis wedda skall föra spelet.

Palmberg är självklara centern i den här PPformationen. Han har allt som krävs för att bli en riktig målspruta i den här spelformen och briljerar slottet när han vill.

Sista pjäsen här är givetvis Laxen, visat stor tyngd, vilja att ta snurra bakom målet och visat prov på fina mackor över hela banan. Kan definitivt hitta bladet på palmberg eller varför inte en zorro bakom förlängda :D Hade givetvis varit optimalt med en rightare även på pointppsotionen men Collberg som vore en sniper i den positionen har inte direkt visat storform se senaste 13 matcherna.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
TD: vad är tjänstefel att reagera på?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Den enögde: jo det är nästan tjänstefel reagara på det det skulle varit straffslag sen går han bort sig alldeles innan så det gick men inte bra coachning.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
JanneH: känslan är Coacherna inte har ngn.koll Alls. Söderberg har spelat upp sig men tror nog Drugge skulle göra samma resa om han fick samma chans att misslyckas som de andra backarna. Men att kasta in honom sista 5 min är inte ett bra coachande, det är att göra spelaren en otjänst.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
JanneH: håller med angående detta. Söderberg får ju mycket förtroende och har fått växa in i de. Fått spela de senaste matcherna. Känns orätt att utvärdera någon som nötte bänk 56 minuter och gjorde 3 byten eller vafan de nu blev.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Dessutom vill jag föra till handlingarna att jag nu köpt en Volvo lott, så må bäste riddare köra iväg med den vita springaren den 9 mars!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
TIK-Lund: Jag håller med dig i det mesta. Speciellt vill jag lyfta fram din analys av Söderberg, jag tycker han skötte defensiven mkt bra mot Miffona. Följde med, boxade ut, stod upp och blev sällan eller aldrig överspelad. Dr Druggles insats däremot lämnade mkt övrigt att önska. Endera är karln inte redo för SHL eller så behöver han få förtroende från start. Som det var mot Malmö kändes det ju nästan som att Freddan och Tellan "set him up for failure", ungefär som att visa fansen att "titta va dålig han var" och "now step of our dicks"
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
TIK-Lund: Härligt fulländat inlägg!
Inför nästa match(Skelet tror jag) kan det ju vara lämpligt att studera MIFs försvarsarbete mot just Skelet, 9 kassar i röva ;-)
Kanske den insatsen låg som grund för det enklare o rejälare försvarsspelet mot oss?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
kulltorp: va? ger du upp redan? Medgångssupporter`? Det var svagt.

Laget och spelarna behöver stöttning nu. Det kommer ett kval som ska genomlidas och vägen dit ska laget trimmas och formas OCH få stöttning.!!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Jaha unghöns och gammtuppar, förlust igår.
Eftersom jag efter min flytt till näst-Danmark förlorat all möjlighet att diskutera hockey i allmänhet och TimråIK i synnerhet så får ni kära HS-medlemmar hålla till godo läktarcoachens egna utsvävningar och gisserier tills jag blir åter kommenderad till ett vettigare geografiskt område!

Igår fick jag även möjlighet att för första gången denna säsongen byta dubbelslag hemma i soffan mot dubbelslag i Malmö arena istället, kul! Hoppas inte Timrå IK tagit efter MIFs "arena upplevelse" framförallt i avbrotten bara, denna ledde mest till kroniska hörselskador och skämskudde - på.

Matchen då?

Här vill jag bara börja med att (beroende hur man väljer att tolka det) vara lite positiv!
Malmös backsida var denna matchen kanske t o m sämre än vår på pappret, När speakern presenterade NICHLAS THOOOORP i första linen under introt till Malmöpublikens försiktiga skruvande, upptäckte jag att undertecknads mungipor försiktigt letade sig i riktning uppåt. Och det fick mig osökt att tänka på Christer Abrahamssons legendariska citat: - Kom igen grabbar, dom har också en dålig målvakt!
Med modifiering på just målvakten då.
Spelade nu Malmö sin defensiv som speglar kvalitén? Nä, de spelade såklart bättre. Anmärkningsvärt är också att Malmös backar absolut inte haft tillfälle att "spela ihop sig" då de flesta är inlånade från diverse A.H/div-1 och andra klubbar i närtid. Vilket i förlängningen säger något om våra egna backar, det är inte helt deras fel att försvaret ser ut som det gör, för det hade iallafall kunnat sett ut som Malmös. Nu har vi kanske inte den offensiva uppsidan för att kapitalisera på Malmös svaga backsida i samma utsträckning som andra lag, eller för den delen Malmös offensiv för att blotta vår, men jag hade iallafall varit 627% tryggare om vårt backspel motsvarat Malmös, även om inte Malmö gjorde någon höjdarmatch, vilket på pappret inte bör vara någon som helst omöjlighet.
Då vårat eget "backspel" inte verkar ge någon frukt, sno Malmös bara, finns 18 omgångar av materiel som Thellan kan studera och 38 kvar att applicera.

Korvis får gärna fortsätta stå för min del, enda anledningen till att spela Svedberg nästa match är för att se om han taggat till som satan av att få vakta lite båsdörr, för inte i ska Brattwurst kunna spela bort bästigaste Svedberg från första spaden eller?
Är jag ensam om observationen gällande det defensiva spelet Wurst kontra Svedberg förresten?
Undra sa flundra om Svedberg ställer högre krav på utespelarna när han står vilket skapar lite extra osäkerhet hos dito, han kan ju ha ett jäkla humör också, till skillnad från Korvis? Upplever det som att exempelvis skott-täck är mer kvalitativt när Bratten står, kanske för att spelarna inte behöver fundera på "hur" de ska täcka utan mer instinktivt då Korven klarar täcka målet på de skott han inte ser med sin kroppshydda, något som N.S har svårt med?

Spela Palmberg som center, inte bara i PP, tillsammans med Wedin och Fisken, och låt Madsen ta Berglund plats. Om inte annat för att I am Robot verkar ha fattat dedäringa med tekningar till skillnad från övriga och det borde nästan vara tillräckligt för att kvalificera sig, men han verkar ha kommit in i spelet i övrigt nu också, jäkligt kul att se, bör premieras!

Ge doktor Druggels "the Palmberg treatment". dvs, matcha honom i de situationer han förväntas prestera, i Powerplay mer specifikt, ge honom chansen att visa upp sina uppsidor på ett rättvist sätt, och är han lyckosam, matcha in vidare i 5 mot 5, den speltiden kan Ohårdegård efterskänka då det ändå inte gör till eller ifrån. Nu är råttet mågat på den fronten, kan jag tycka, här är det dags att testa något nytt. Det kanske t o m är det Hardegård behöver för att lyfta sitt spel fortsättningsvis. Glida runt som nån helig ko kan ju inte vara allt för utvecklande för en spelare i karriärens vagga, när prestationen inte kan motivera det?
Nu är jag i grund och botten en Hardegård-believer till skillnad från de allra flesta andra, Nubben undantagen, men inte ens jag kan stå bakom den istiden han lyfter fortsättningsvis. Och även om jag inte tycker Drugge har presterat i närheten av vad jag skulle vara komfortabel med inledningsvis kan jag hålla med om att han inte nyttjats i de delar av spelet som denne historiskt haft sina styrkor. Tror inte vi har så mycket att förlora på att testa i nuläget.

I ett annars ganska mörkt Movember så skulle jag iallafall vilja lyfta fram några spelare som trots allt visar på att inte laget helt stagnerat på alla fronter, det är lätt att kasta bajs och säga skit skall skit ha när det går dåligt och långt mycket svårare att se det positiva, här kommer ett försök det till trots!

Wedin - all agreed, här kan det inte gulligullas och särbehandlas tillräckligt, bör vara vår heliga ko. Fantastisk utveckling, komplett spetsforward på denna nivån, otroligt!

Laxen - Grymt nyförvärv, även om spelare tenderar att överprestera en aning inledningsvis tycker jag Herr Fisk visat styrkor i sitt spel som bådar väl för framtiden även om det är naivt att tro att denne skall bli en bärande poängspelare.

I am Robot - Får han vara skadefri är jag övertygad om att han klarar av att vara en poängspelare även i SHL, kul att se en positiv utveckling!

Hållander - Lite beroende av medspelare för att producera även om han inte är helt främmande för att komma till lägen på egen hand, klarat steget uppåt i seriesystemet på ett föredömligt sätt.

Thörnqvist - skämmer absolut inte ut sig, gör många bra saker ute på isen, värd att få lite uppmärksamhet.

Hå-Larssa - Bästa back, inget snack!

Skinnvägg - här kommer kanske lite backlash från övriga men tycker att grabben blir bättre och bättre, framförallt om man jämför omgång 1 med 18, värd att satsa vidare på, kommer bli en bra allroundback i SHL, skall spela i första PP.

SöderBERG - Okej, här kommer nog ingen hålla med, men "hear me out", i nuläget kanske ingen som får en att dra ner doseringen på waranen, men jämför honom med hans första insats och dagens, jäklar vilken skillnad, kan han fortsätta hålla denna kurvan kommer han garanterat peta ned JalleJanne, Prinsen och The falcon i backhierarkin, även om det kanske inte är någon större bedrift, men Printz såg ju ändå ut som typ Brent Burns i jämförelse för någon månad sedan. Och det är bara Laxen och Hålarssa som har bättre + - i laget.

Korvström - Har lite att jobba med i sidledsförflyttningarna och returkontroller men har alla chanser i världen att vara förstamålis i SHL inom de närmaste säsongerna.

Avslutar med en uppmaning till allmänheten! Skulle den som stulit Timrås A-lags förmåga att skjuta slagskott vilja vara så vänlig att under amnesti återbörda denna oavsett nuvarande skick. Sprid och förstärk!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
T. Tenglunds: suttit i 55 min & ska hoppa in, känns inte som man ger honom chans att lyckas eller ?
Smart hade väl låtit han spelat lite under matchen för att vara uppe i tempo..
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Den enögde: Drugges kvalitéer ligger ju i det offensiva. Så vad var fel?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
kulltorp: ngn.som såg presskonferensen efter matchen? Känns som Peter Andersson är mer proffsig är analysera matchen.
Sedan Freddans svar på varför man kastar in Drugge sista 5 min.känns lite krystat: vill nyttja hans offensiva kvalitéer 🤔
Ger man Drugge rätt förutsättningar?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
kulltorp: Många frågor men inga svar, vem skall stå för dem om Du nu skall ta en paus?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
The great one: helt sant. Ungt lag, nykomlingar. Vi ska stötta och ha rimliga förväntningar. Vi vinner tillsammans och förlorar tillsammans. Heja Timrå
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Olle: Håller med.
Man måste ändå kunna analysera läget.
Vi vinner allsvenskan och tar steget upp med avsevärt större plånbok, får man anta.
*Vart gick alla extra pengar i år?
*Vad hände efter de första omgångarna? Varför kan vi inte bibehålla åtminstone kampen..
*Varför har Svedberg slutat leverera?
Bratten ska inte kunna ta första spaden från honom.
*Varför kan inte Freddan coacha laget?
Boyce å Berglund i PP mm.
*Varför sätter inte Freddan ihop en förstafemma?
*Varför lämnade Guter egentligen?
*Hur kan Madsen vara vår förstacenter?
*Hur kan ett lag slå så mycket felpass?
*Hur kan försvarsspelet brista så enormt? Vi skulle ju bygga på det.
*Hur är det möjligt att inte se att vi är i fritt fall just nu.

Jag hoppas att det vänder snart, att alla frågetecken rätas ut till positiva saker.
Jag mår riktigt illa av att se Timrås matcher nu, tyvärr.

Men nu tar jag en paus härifrån ett tag. Tror det är bättre att alla glada optimister får härja här ett tag. Laget och supportrarna behöver det.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Bragd-Birger: Ja...de matcherna var ju i början på serien, när vi tog i stort sett alla våra poäng. Då var vi ju bra som jag skrev...även om vi förlorade skotten stort så kämpade vi och åkte skridskor, tacklade och höll en bra defensiv. Plus att Svedberg var bra.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Olle: Dålig förlorare = vinnarskalle 😊👍
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Olle: Vi ligger på plats 8 i serien på hemmaplan och nu har vi dessutom 3 hemmamatcher av de 4 kommande!. Hoppas det blir lapp på luckan så grabbarna får det stöd dom behöver.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Olle:

Vem har sagt vi ska ge upp? Inte jag i alla fall, tvärtom.

Jag blir besviken när vi spelar dåligt och inte ger 100% och förlorar. Spelar vi som idag så kan jag inte vara besviken på insatsen o laget. Finns liksom ingen anledning.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
The great one: jaha vi har yngst lag i serien, vi är nykomlingar och dessutom har vi nästan bara allsvenska spelare? Lika bra att lägga sig på rygg och ge upp då.

Erkänner villigt att jag är en dålig förlorare, det tror jag många kan använda till sin fördel när det gäller tävlingsidrott. Det kan inte vara fel mindset att bli besviken efter en torsk eller att ställa krav, oavsett vem man förlorar mot. Den dagen man förlorar med inställningen ”det är ok, dom har bättre spelare än oss” då kan man börja spela boule i den lokala PRO-föreningen.

Bästa start efter omgång 8 menar du då, va? Gäller det fortfarande nu då efter 18 omgångar? Leva på gamla meriter funkar sällan, fråga valfri modoit eller leksing.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
Andersson:

Modo borde väl satt något sorts rekord med 34 raka powerplay utan mål? Någon som har koll?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
För övrigt .... Hyfsat flyt för modo idag . Segermålet 19.49 i tredje
Kommentera

1924231 · »