1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581116 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 2361997 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Hassan: Ty Rattie.. Jaha du menar lag? Joo Frölunda tror jag inte kommer så högt i år.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Pyrret:
Payback, Daniel Rydmark! 100 miljoner ner i avloppet, Percy!
Jag är inte långsint....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: Väl rutet!
Min enda förväntan på säsongen är att vi inte behöver kvala och att vi får se ”timråhockey” där laget bara kör och kämpar ända in i slutet.

Får vi det så tror jag att publiken kommer att tända till rejält och att vi får ett riktigt fint snitt tillsammans med ett jävla ös, kanske tillräckligt för en play-in, men det är en bonus.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zambonin: menar du att det skulle vara fel av Kapanen att nyttja sina kopplingar till Finland för att få bra finländska spelare till Timrå??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Vilka blir årets flopp då? Skulle vara skoj om det blev Frölunda efter deras logga-gate
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Exakt! Går det tungt i år har vi profiler alla känner igen, som kan elda på i Sundsvallarn på ett sätt Rattie, Hanzl, Lodin inte riktigt kunde (lex ”Den som ger upp nu). Vi har ett bra lag, men framförallt har vi ett timrålag! Av min timrågemenskap att döma är intresset för detta år i paritet med 2007 typ.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: ja vore klart önskvärt att om vi kunde bli ett sånt där ruggigt starkt hemmalag igen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rent materialmässigt tycker jag också att vi är jämna med många av de lag som rabblats upp. Vi får mycket minus på målvaktssidan, men som den notoriske optimisten jag är delar jag inte alla domedagstankar som florerat sedan Rautio blev klar. Har tilltro att vi har en relativt stabil uppsättning med JJ på uppgång, och Rautio som är prövat stabil i SHL (inte som Raja). Med andra ord: Tycker vi har en liiiten fördel mot lag som Malmö, IKO, LHC.

Det jag dock väger in jättejättejättemycket, är att jag tror vi också har +1 på många av plastbyggena i form av publiken. Timrå klarade ett existenskval förra säsongen med bravur, bara det skapade sammanhållning. PLUS att vi fått hem en hop av, inte bara kvalitetsvärvningar, utan spelare med timråhjärtan! Jag tror detta kommer skapa en så magisk inramning av publikfest i kombo med kämpaglöd/hockeydynamit på isen att det ger oss en reell fördel. Tänk en halvtom arena i Malmö eller Linköping efter lite knackiga resultat, där gör publiken laget.

I mitt huvud är vi ett kollektiv som tillsammans kommer bjuda på en riktigt rolig säsong, med timråögon sett.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Pyrret: Ja men det sjukt låga oddset på HV71 begriper då inte jag i a f
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Från ST nu: ”Det är en lucka vi måste fylla. Det är en back, men samtidigt väntar vi på vad Jonte gör. Vi har inte bråttom. Vi måste kolla så att hela paketet blir bra", säger Kapanen.

Nubben sa ofta "det finns inga spelare på marknaden" – hur tycker du att det ser ut nu?
– Nu finns det det. Nu är det helt annorlunda, så här har det inte varit på de senaste tio åren. Nu finns det kvalitet om man bara har pengar. Jag känner ingen panik, jag vill att våra unga spelare ska få visa vad de kan, säger Kapanen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
werty: Skulle Timrå komma sist skulle jag klassa det som ett gigantiskt fiasko faktiskt så bra lag tycker jag vi har. Tycker oddsen här speglar verkligheten ganska bra.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rico01: men nu är Stridh inte sportchef, utan är assisterande tränare, så det är inte hans uppgifter, men ändå, så är han och försöker ragga upp Jonathan, enda anledningen till att han gör det, är för hans timrå anknytning, det är ju det som är fel.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Pano : Poängmässigt har Malmö ett bättre lag än oss om man tittar på vad spelarna presterat i jämförbara ligor men det ger ju så klart inte hela bilden. Deras lagmoral var ju ganska kass ifjol och hela historien med Alsenfelt gör ju säkert inte stämningen bättre där nere.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vet inte om jag håller med om att Malmö är så dåliga. Av botten fem anser jag att dem var bästa laget i fjol. De har ändå en stabil grund på SHL-nivå. Sedan har de inte förstärkt så jättemycket inför säsongen, men det i sig behöver ju inte vara dåligt. Vi vet ju inte om HV71, Linköping och Brynäs jättebyggen håller, med Malmö vet man vad man får och de är inte fy skam.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Pano : Den som orkar får väl göra en EP jämförelse vilket poängsnitt de båda lagens forwards hade förra säsongen. Ramlar Dahlén in på kontot så röstar jag på våra forwards oavsett vad poängsnittet säger dock
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Våran är betydligt bättre
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Timrå har väl klart bättre forwards än Malmö och de behövs väl ingen motivering ens?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Ja, efter de fem topplagen är det väldigt öppet, väldigt små skillnader. Alla bottenlagen från ifjol har blivit bättre. Timrå är bättre än ifjol, HV är bättre än djurgården, LHC är bättre. Malmö tror jag är sämre men Kollar kanske får ordning på dem. Mittenlagen från ifjol känns inte blivit så mycket bättre. Leksand har blivit bättre på målvakts och backsidan men tappat Veronneau som kanske var ligans bästa forward, samma med andra lag där i mitten. Örebro? Bromé in men tappat kovac med flera. TImrå kan komma sist, särskilt om vi får skada på någon av de viktigaste, vi har ganska tunn trupp. Men Timrå skulle också kunna komma 7a. Förmodligen blir vi väl 11a eller nått sånt och kommer varken vara nöjd eller missnöjd.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Pyrret: Åt vilket håll har jag fel och vad är din motivering?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Hur får du det till att det är rätt jämt på forwardssidan?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
werty: ja jag hade tänkt fortsätta med samma analys av HV, Växjö, IKO och LIF men om vi har minst ett Småländskt lag plus LHC och MIF bakom oss så är jag nöjd så. Jag tror lag som Brynäs och Örebro har bättre lagbyggen för ett stabilt grundseriespel och kommer sluta före oss (jag har gärna fel). Sedan bör FBK, VF, RBK, SAIK och Luleå tillhöra toppen. Dvs 5 plus 2 lag = 7. Lek med tanken på att alla smålandslagen hamnar bakom oss och jag tror vi kan slåss med Leksand om plats 8.
Mer realistiskt är kanske att slåss om plats 10 men om vi inte är minst 12a blir jag besviken.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smetovish: Stridh skulle i praktiken begå tjänstefel om han inte försökte värva de bästa spelarna till sitt lag. Jag tror inte Nubben skulle tacka nej om Dahlén ringde och ville spela för HV. Sen kan jag tycka vad jag vill om en sådan situation men att tro att en sportchef eller liknande skulle säga "du kan inte spela i mitt lag för du borde spela för X" är inte så lite naivt. Skulle Kapanen säga nej till bra spelare för att deras supportrar anser att den spelaren borde spela för deras lag på livstid? Då skulle det inte bli många värvningar...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Gäller alltså MIF
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Ja, Malmö är ett av lagen vi måste ha bakom oss. Men visst känns det som att alla 14 lagen har en rimlig chans på topp 10? Malmö som jag just nu ser som det svagaste laget har ändå Söderberg och Händemark, det tycker jag säger ganska mycket om ligan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Tycker nog vi är likvärdiga på backsidan, men har överläge på forwardssidan
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Medans jag ändå är igång river jag väl av samma lagdels jämförelse med LHC också. Målvakter liten fördel LHC men då får inte Högberg ha minsta lilla svacka.
Backar: på papper ger jag fördel LHC
Forwards: klar fördel Timrå
Kontentan blir att även detta lag ska ligga bakom oss i tabellen 22/23
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Om man skulle försöka sig på ett aningens mer seriöst inlägg så satt jag just och läste om hur Adam Werner värvades in till Mif, innan de ens sparkat Alsenfeldt.
Mif utan Alsenfeldt känns spontant lite som en försvagning men om man kollar på Adam Werner och Marmeladen så är det ett på papper starkare målvaktspar än vad JJ och Rautio är. Kikar man på backar så är det fördel oss och på forwardssidan är det rätt jämt. Mitt tips är Timrå kommer sluta OVANFÖR MIF i tabellen 22/23!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smetovish: Håller med om att det är småfult. Har han slängt ut en sån trevare till Joel Lundqvist, Per Åslund eller Oscar Möller också?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Vissa spelare behöver man inte ens försöka roffa åt sig, Dahlén anser jag är en sådan. Har själv haft honom som tränare och ingen personlig favorit direkt. Därav min åsikt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smetovish: exspressen premium? nää tacka vet jag SEXpressen PREMIUM. Jävlar vilket extra material man fick där du... kanske inte så mkt om hockey dock men en och annan spelarfru i full frontal var det nog.

Visst skrev jag i rätt tråd nu så ingen blir upprörd?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smetovish: Stridh är röd och vit i själ och hjärta, oavsett om det du påstår stämmer eller inte. Nu jobbar han för Luleå, och är skyldig att göra sitt bästa för dem. Samma sak gällde exempelvis för Ante när han jobbade för Färjestad och gäller för de som är anställda av TIK men har en bakgrund i andra föreningar. Lojalitet till arbetsgivaren ingår i anställningen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Från exspressen (premium) där galenhöken igår skrev om läget angående Dahlén. "-Henrik Stridh som är ass tränare i Luleå har bland annat deklarerat att man finns om han vill" stod det där.

Jag mena, att han ens försöker..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smetovish: Vart kommer detta ifrån? Inte sett något om det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smetovish: Största vette fan, vi har många ikoner i Timrå. Största i min bok är ju helt klart Lill-Strimma.
Men Dahlen är prinsen som har potential att bli Kungen helt klart.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
För övrigt appropå Dahlén. Stridh, vilket Timrå hjärta den karln verkar ha. Försöker locka över Timrås största ikon till Luleå. Nä, hoppas jag slipper se den mannen i ett Timrå bås igen. Aldrig gillat den människan och blev inte bättre nu.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Perreman: Hävdar fortfarande att det är bra att någon/några juniorer får testa på a-lags matcher i träningsmatcher mot Sundsvalls hockey t.ex. Medans vissa hävdar att man måste spela ihop a-laget. Från träningsmatcher till SHL är det ett långt steg. Men känslan att det är möjligt måste finnas hos ungdomarna,
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Jo precis och det är nog huvudanledningen också, att vi inte riktigt haft möjligheten att ställa junisar på isen p.g.a. tabelläget. Det är väl också därför just Örebro kan plocka talanger ifrån vårat hockeygym, för att de har etablerat sig som lite av ett mittenlag.

Man hade ju kunnat plocka in en junis som 13e forward i någon match där vi förväntas åka på stryk under t.ex. senaste SHL åren. Särskilt 18/19 när vi var avsågade i slutet. Då hade vi kunnat lyfta in t.ex. Nielsen och låtit han få runt 5-10 minuter per match eller mer. Det tänket har jag saknat.
Visst, inte så utvecklande att jobba i motgång hela tiden heller, men det finns alltid PP och liknande situationer att låta dem spela.
Kommentera

Sv: Silly Season 2022-2023
Tom Topp: Helt enig! Betydligt mer fysiskt spel i Örebro och mer fart i mittzon än Linköping. Örebro har en del tunga pjäser och OS-backen Holm såg riktigt vass ut, kommer bli nyttig för Närkelaget. Hardegård då, nja fortfarande seg på skridskorna vilket straffades med ett mål i baken.
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Olle: tror du har helt rätt här. Vi har ju pendlat upp och ner, och vi avancemangen finns det minimalt med utrymme för att satsa på juniorer.
Med en stabil stomme hoppas jag att vi kan varva in juniorer i en högre utsträckning.

Sedan har tror jag att många konkurrenter kan lägga mer pengar på sina juniorer(fler klubbor, skridskor, fräschare träningsanläggning etc). Så vi måste hitta sätt att konkurrera med rikare klubbar, samtidigt som vi bättrar på ekonomin lite för att kunna göra oss till ett mer attraktivt alternativ
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Livstidskontrakt där verkar det som, varför?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Perreman: vi har ju inte riktigt haft tid att ”andas” heller utan alltid varit tvungen att ställa det bästa möjliga laget på isen (och det har knappt räckt ändå). Tittar man på Skellefteå tex. så har dom haft råd att matcha in några juniorer hela tiden eftersom de ledande linorna har varit på absolut toppnivå så dom kan bära upp laget.

Nu med en kärna med Lander, Pettersson och Wedin så får vi förhoppningsvis lite mer arbetsro.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Thord J måste bort
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
covfefe: Verkar som intervjumicken är av typen steremikrofon, hörs tydligt i lurar. Den får dom ta och byta ut, men går säkert ställa i monoläge också i och för sig. Bra intervju, värdelöst ljud.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Även Torines.
Det är därför jag är glad att juniortränaren är helt ny utifrån. Bort med det gamla.
Nä bygg upp nåt bra nu. Var noga med med vilka som tas in på hockeygymnasiet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Perreman: Ja det var lite det jag hade i åtanke med.
Freddan och Nubben ihop har väl inte varit en strålande kombo i att släppa fram nya Juniorer som sagt.

Kapanen va ju tydlig med att vi måste bli nättre på att lyckas få fram egna talanger som skriver NHL kontrakt som i sin tur genererar pengar in i föreningen. Hoppas Johansson och Edfeldt tar chansen nu och visar att det går att lyckas slå sig in i Timrås A lag som junior. För sanningen är ju att om Juniorer aldrig får chansen i A laget så finns det ju ingen anledning att söka sig till Timrås hockeygym.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det som får mig att fundera kring juniorernas val av andra lag, det är ju om hur de själva ser chanserna att få lira "sin" roll i A-laget. För rent krasst, hur många juniorer har vi tagit hand om och låtit spela i A-laget de senaste 5 åren?
OJ nu och Gustav Nielsen i kvalet mot IKO förut, men sen då? Och det är tyvärr inte något regelbundet heller.

Sett ur den vinkeln kan jag förstå om det funderas på klubbval.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Annerstedt och Carnbro i -07 och Walldén i -06 är grabbar som vi ska ta hand om. Oerhörd potential!
Kommentera

Sv: Silly Season 2022-2023
Tom Topp: perfekt, låt Örebro va bra på försäsongen o förpassa dom ner till HA i vår.
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Nä det ska vara Zetterberg nr 1, Lander, Pettersson o Dahlén personligheter i juniorleden!
Resten… tack o hej!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: ...och Modo torskade IGEN, allt är som vanligt och man kan sova lugnt.
Kommentera

« · 2361997 · »