Knylan: Åhman har blivit stabilare för varje säsong och varit bra i år. Men jag har inte hört nåt om att Lakers kommer släppa honom. Som sagt, väldigt vagt rykte skulle jag tro.
Cobbel: Det där måste vara något av det vagaste man läst i ”ryktesväg”. Abrahamsson nämner att Dichow ”ska vara ett spår”, sen att Åhman och Hellsten ”kan bli aktuella” vilket faller sig väldigt naturligt utifrån att båda har utgående kontrakt. Han hade väl kunnat klicka på ”free agents” 2026/2027 i hela världen på Eliteprospects och lista alla de namnen lika gärna.
Montén Python: Är lite tudelad till att tappa Juel. Tycker han verkar vara en härlig kille, har ju varit en bra sparringpartner till JJ (som gjort att JJ utvecklats ännu mer).
Har ingen åsikt kring de namn som ploppat upp, annat än att jag inte är jätteimponerad av det jag sett i Dichows spel när han spelat. Hellsten är i Leksand va, och Åhman i Växjö?
Nisse på Mon or: nu tror ja också juel vill ha mer pröjs men kan ju finnas fall när man trivs så bra o kan nöja sig med en viss lön men med löfte om spel tid. så ja tolkar de som att timrå letar nått billigare än de han har nu, för sin andre målis.
Smörgåsen : Hoppas inte på Dichow. Sprattel målvakt som lever på flax. Visserligen har vi ju JJ och han lär kanske vara billig. Men då känns Åhman som ett betydligt säkrare kort. Men lär också kosta mer därefter.
Men Aftonbladet är Aftonbladet. De brukar mest killgissa om det mesta inom silly.
Att inte varenda gång Timrå dyker upp i media så är det ekonomiska problem, organisatoriska problem, förluster av profiler eller gamla spöken som vrålar i garderoben!
Verkligen kul!
Om man gör hemläxan ordentligt så kan man satsa helhjärtat på grabbarna sedan!
Nisse på Mon or: nä men låter ju som de menar att timrå letar billigare än så. timrå har inte ens erbjudit juel nytt kontrakt så hur ska ab kunna ta hänsyn till va en eventuellt skulle vilja ha ?
Peja: Allt kring det önskemålet handlar ju om logistik och närheten till faciliteter. I en perfekt värld vore Timrå huvudorten med allt vad det innebär i form av nöjesliv, hotell och kommunikationer inom gångavstånd från arenan och ... | Läs mer
Skjuter ständigt från höften och drar några randoms från Elite prospects som kan vara aktuella. Mer än att dom har nått kött på benen.