1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613945 inlägg · 6214 ämnen
« · 1598196 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Mariestad är alltid rätt.

mikenomad: Gott!!
Nu blev jag sugen på glögg

Timrå Icon: Har precis dragit i mig två Mariestads med pepparkakor som tilltugg....det kändes jävligt rätt i tiden.

mikenomad: Vi har faktiskt en intressant diskussion just nu om vad som gifter sig bäst;

Öl & chips
Vin & Ostbågar
Whiskey & Rökt korv.

Jag håller en slant på GT & Hockey med en ambivalent dragning åt Öl, Jäger & IBU-Cupen

Nä det krävs nog snart en omröstning i frågan här

Hahl Bundy: Ja och gul i hyn av leverskador så man mest liknar en RGB-kabel

DJ Hemp: Nu dricker ju iconen ganska bra. Hela hans uppenbarelse tyder på det. Hans rödvita ögon matchar hans TIK outfit perfekt

mikenomad:

Verkligen lysande! Precis vad man ville läsa i nuläget. Det blir nog svårt med poäng där. Och fortsatt bottenstrid...

Varken Wedin, Hallin eller Molinder med mot DIF. Hallin kan möjligen bli borta en längre tid ("veckor")...

Timrå Icon:

"Nu dricker ju inte jag alkohol..."

Verkligen!? Hur som helst är det INTE särskilt gott att halsa en sån där. Förslag: Tillsätt en minst lika stor del Tonic Water.

DJ Hemp: Se där! De har tonat ned själva skeppet ser jag. Nu dricker ju inte jag alkohol men om jag gjort det så skulle jag nog halsa en sån där innan matchstart på lördag.....

Timrå Icon:

Jaji, seglet har de rätta färgerna till och med. Bara att vaska leken och lätta ankar, med andra ord - skepp ohoj!

DJ Hemp: Självklart! Skeppet med det röd/vita seglet som stadigt stävar i stormen! Bara att blanda och ge...

Timrå Icon:

En kvarting Explorer då förstås. Eller två eller fler. Ingen dum idé faktiskt! Då kan vi HS-are delta själva också. Det borde ju vara lättare att lära sig ett kortspel än att på rekordtid förvandlas till en hockeylirare av allsvenska mått.

Herminator: Jokrarna..... ;-)

Timrå Icon: New cards please. Byt ut Huntefunte och Wade Börgman genast..

DJ Hemp: Ja eller så skiter vi i allt och gör om det här till en bridgeklubb. Tänk vad billigt det blir! En kvarting och en kortlek :-)

Det är bara att inse att förnyat kontrakt är en rimlig målsättning och inget mer. Vi har blandat och gett så här långt och annat var väl knappast att vänta heller med detta orutinerade lag. Bland annat har vi slagit serieledaren och krossat SSK, men å andra sidan svarat för en del riktiga djupdykningar som mot BIK hemma och förlorat oproportionerligt många OT-matcher. Nytt kontrakt - gott så!

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2013-11-13

mikenomad: Men uppehåll och Timrå IK verkar inte vara någon bra kombination kan vi vara överrens om.

Ett till uppehåll så måste de nästan åka skridskor bakom en kona sedan

Smokey: Ja det är sant. Ungt lag och tungt ansvar är sällan en bra kombination.

Men det finns två spekter i det här. Både a-lag och klubb skall må bra. Båda behöver en troligen omstart ända från barn- och ungdomsgrupper som skall vara basen ända upp till elitnivå. Det tar nog betydligt längre tid att få ihop än en liten spetsig trupp på kort sikt. Men går gör det ju. Och är det några som kan fixa det så är det denna ledning tror jag

Timrå Icon: Det är också sjukt mycket stolpe ut och unga misstag i jobbiga lägen.

Men jag vidhåller att det finns möjligheter i det här laget. (Om den möjliga möjligheten är att överleva i den här serien)

Det handlar nog också mycket om psykologi. Gruvan blir tråkigt nog bara djupare och djupare och leran allt svartare och mer blötkall.

Vi behöver få lite syre nu.

Vi har spelat jämt mot Västerås, Djurgården, Oskarshamn och några lag till. Ge oss syre nu!!!

mikenomad: Byter tråd....

Jag säger bara Jimmy! Att man inte nyttjar hans kunskapsbank är för mig en gåta

Att pantsätta sitt hjärta för en klubb är förknippat med lidande o tungsinne. Man får dessutom aldrig tillbaka sitt hjärta.

hubbenorlen: Frågan är väl hur mycket kräm det är kvar i Nubben eg. Men de är ju en hel liten kommité numera iofs...vore lite trevligt om de steg ut i ljuset i nån artikel el dyl och gav sin syn på vilka steg som ska tas. Det är ju ett infomöte inom kort, måhända rätas ett och annat frågetecken ut då.

Smokey: Tror nog att Österrike kan tänkas vilja ha honom. Han är ju trots allt landslagsman och inte den första som misslyckas i en bättre liga.
Ungefär som när vi får tillbaka en svensk SHL-stjärna som misslyckats i KHL.

Bragd-Birger: Ja han har inte gjort mycket rätt heller. I den situationen vi är i just nu så måste Nubben visa lite handlingskraftighet. Annars ger man ju signalen att man bara accepterar sitt öde och inte är beredda att kämpa.

hubbenorlen: Vill lägga till Hult där. Hand upp alla som trodde att han skulle vara poängsämsta center efter 19 omgångar?

hubbenorlen: Lär vara lättre att sälja en rostig Simca av årsmodell 1978 (minns någon den jävla bilen?) än att kränga Hundertfund i dessa dagar.

hubbenorlen: Korrekt!

Och dessutom borde vi ha ett totalt generellt förbud mot att målvakter med flyt går ut i pressen och slår sig för bröstet. Fast i det här fallet kanske det underlättar för oss att få behålla honom i och för sig......

jå1: För att undvika det måste vi för i helvete göra oss av med Hundertpfund och värva någon bättre- Helt sjukt att ha en förmodat ledande spelare på 1 (!) poäng efter 17 matcher.
Om Nubben inte arbetar för att få till en försäljning är det fan i mig tjänstefel.

Dream Team: Om bobbarna tar sig dit..

Andersson: Vilken vill förknippas med en looser? Se till att vinna så kommer publiken tillbaka. Själv är jag så jä...la tokig så att jag som vanligt löste årskort. Som tur är så har jag inte möjlighet att se alla matcherna.

Dream Team:

ja de var ett tag sen vi hade utsålt sist , kan de ha varit 2009 mot Modo ?

Dunc: Man börjar så smått ställa in (läs: sänka) siktet på klassiska hatmöten mot Bobcats i kvalserien framåt vårkanten. Garanterat utsålda hus, det är precis vad vi behöver!!!

mikenomad: Dags att ändra målsättning. Håll kvar laget i Allsvenskan.

Andersson:

Ja, vi höll jämna steg med f.d svenska mästarna. Det är inte kattskit.

Dream Team:

ja ...  nu ja

Andersson: Nej, 2 mål, 4-2 i öppen kasse.. :(

mikenomad:Mmm..snart är det ingen klyscha längre, vi hittar alltid ett sätt att förlora....suck

mikenomad:

de skiljer ett mål  , inte kanonbra att släppa mål från mittzon heller

Smokey: Men vi faller alltså på att Löven nätar när vi har pp. Det är inte kanonbra.

Fy vad jobbigt! Men jag tycker nog att vi faller ett steg framåt från förra matchen!

Och bara därför att det här inte är en vanlig jävla dag, då beslutar jag att alla 24 sköna typer som nu gillat min utmaning. Får en ny chans!

Så fort Timrå tar en trepoängare, då kommer inbjudan om datum och tid på Curres!

Kan någon moderator se vilka jag ska bjuda?

Annars får Ni väl skicka ett PM om att Ni gillat det jag också gillar!

Be there!

Andersson: Man ska väl förstås inte vänta sig annat...men fanken vad lyckliga kommentatorerna blev när Löven gjorde3-2...och shit vilken gravstämning när TIK gjorde 2-1

men men...det är väl så det är

Dream Team:

det är en rungande .... islada  här      lika bra kvalite på kommentatorn också 

plexit gick sönder nu

Redigerad kommentar

Gladh: ..nä vi låg under, tydligen... :(

skrev precis ett mindre smickrande mail till hockeyallsvenkan om kvaliten på webbsändningen. Detär ju inte första gången webbsändningen är så här brukar ju alltid vara en period som laggar kan inte dom fixa en kvalitet på sändningen som funkar får dom fixa nån som kan eller sända det som idagsläget är mer som stillbilder gratis

Dream Team: Mm, får bli den varianten i 3e.

Andersson: T3 Center o nätet fungerar inte..;)

jå1: Här får du nog mycket bättre koll på matchen än via en heldassig webbsändning.. du slipper i vilket fall irritera dig att kvaliten suger!

jå1:

jag har skickat argt mail .  Håller mig till viaplay o s24 istället    HA play får ge mig 89 kr om  ja ska se nästa match

erathoo: Går inte se på den här skräpsändningen, jag stänger av o håller tummarna ist.

« · 1598196 · »