1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613945 inlägg · 6214 ämnen
« · 1598373 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
zigge: Kevin sjöng inget vidare heller och vi åker nog på stryk i Portugal också. Skitkväll !

Hälge: Å inte gåre nå bra för SmåTallarna, 5-0 i arschlet. 10 min f Abuse of officials...

...så vann Almtuna ikväll. Kändes onödigt.

Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Bergman som forward bl.a...

mikenomad: Metero....svårt ord det där.
Ääh väderflicka säger vi

Timrå Icon: Hehe...det är väl han som spelade med de där SHM? Som dottern var på Friends och såg förra året när jag trodde hon skulle på nåt konvent för Sveriges metereologer...

Redigerad kommentar

mikenomad: På tal om idoler så gjorde jag bort mig kraftigt på träningen härom dagen.
Alla tjejer skrek plötsligt "AVICII!!!!" när vi hade radion på.
Jag skrek spontant "PROSIT" men det var inte så uppskattat....

DJ Hemp: Ikväll blir det fotboll för hela slanten hemma i familjen iaf. Frugan och döttrarna tycker nämligen också att de nästan ska ägna sig åt det. Ja fokusera på nåt med fotbollsanknytning alltså.

Dvs sukta efter snygg-Kevin på Idol.

mikenomad:

Man tackar! : )

Timrå Icon:

Låter bra det. Även de oinsatta bör ha rätt att yttra sig. Ungefär som jag i ämnet hockey... : )

Nu: Hemåt - mot spånken!

DJ Hemp: Okejrå...gick på icke faktaunderbyggd känsla så jag viker mig. ;)

sargad:

"Off tonic"... Är det sånt där som brukar kallas Freudiansk felskrivning? : )

mikenomad:

Det finns en del undantag dock. Vi behöver inte gå särskilt långt tillbaka. Hösten 2007 gick GIF upp i Allsvenskan och Sverige kvalificerade sig för EM-slutspelet. Exakt samma sak inträffade hösten 2011. Omvänt så misslyckades Giffarna att ta steget upp hösten 2009, samtidigt som Sverige missade VM.

Känner du att det finns en del som talar emot din teori nu eller...? : )

mikenomad: Off tonic: Skulle ha skrivit detta SvenskaFans - Norrlandsfönstret men jag har tappat bort login. Nåväl, huga, huga om Portugallien kommer med sin kejsare(CR7) ackompanjerad av Countraho på vänstra flanken. Då blir Lustig av med moppemuschen. Jag fruktar Countraho lika mycket so CR7.

DJ Hemp: Kikar in under pågående jinx-VM ser jag, vidskeplig som jag är låtsas jag som att jag öht inte sett nedanstående inlägg. ;)

Fast ska jag ändå spä på lite så konstaterar jag att GIF:s debacle kan vara landslagets lycka. En gammal sanning är nämligen att det inte kan gå bra för GIF samtidigt som vårt landslag skördar framgångar eller vice versa...

DJ Hemp: Utan att kunna ett enda skit om fotboll så håller jag med dig

Snoop:

Utan att vilja vara alltför kaxig, så räds jag inte Portugal särskilt mycket. Traditionellt har vi haft ganska lätt för dem och de har visat tidigare i kvalet att de har problem mot betydligt sämre motstånd än Sverige. Vi har slagläge!

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Plus bilen, plus treplansvillan, plus det kraschade äktensk.... nä, det tar jag ut på kommande helgs fylla istället! 

Dream Team: Kanon!!

Egentligen borde de få ersätta all whiskey man blev tvungen att tröstdricka istället.

Och tv:n som ligger ute på gården

Ni som betalat för matcher på HockeyAllsvenskan Play men inte kunnat se matcherna kommer inte förlora några pengar.

"Under den senaste veckan har HockeyAllsvenskan Play vid två tillfällen drabbats av problem med livesändningar, vilket vi självfallet beklagar och ber alla Er fans om ursäkt för! Ingen kostnad kommer heller att utgå för de biljetter som köpts till de drabbade matcherna."

Det verkar vara tekniskt strul rakt igenom. Underkänt med råge förstås.

DJ Hemp: Kommer bli ruskigt spännande detta, vi får hålla tummarna att dom kommer hem med ett bra resultat och att vi går till brasilien !

Snoop:

Jag tippar kryss. Men 0-0 är ett överskattat resultat på bortaplan, så jag går för 1-1. Och visst, Ibra nätar. Samt den där andra.

Idag glömmer vi att Timrå är ett bottengäng i hockeyallen, idag ska vi njuta av att se Ibraa bomba Sverige mot Braaaziiil !

Hoppas och tror på 1-2 till Sverige med Zlatte som segerskytt och där han efter matchen hånar hela Portugal.

Berka:

Javisst, nu känns det tungt i ca ett halvår framåt, men sedan lär man väl orka ladda om förr eller senare. Nu väntar framför allt play off till VM och därefter lär man främst följa Timrå IK:s vidare äventyr...

DJ Hemp: ruskigt trist, man hade ju en ganska komfortabel 0-1 ledning borta och pa dibba fick ett friläge att göra 0-2 men missade, ett mål där då hade giffarna lirat allsvenskt, men nya tag till våren :)

Kongo: Haha plus på den ;)

Kongo: Ja han bara måste ju besöka Kioskenkorva hehe

Berka:

Låter kanon det! Inte minst det att du har varit på Norrporten också. Där bor en annan under sommarhalvåret. Tyvärr, dock inte helt ovanligt, så slutade säsongen i moll. Med minsta möjliga marginal... : (

Timrå Icon:

Ja, bland annat för att få de där årsunika flaskorna. Tyvärr "glömde" jag att göra det 2010 och grämer mig än i denna dag.

Tänker nog sluta lite tidigare i dag, jag också. Blev så grymt abstinensstingslig efter allt detta läsande om ädla drycker, hmmm...

Berka: Välkommen och tack för ditt stöd! Handla gärna i kiosken också 😊

Oscar Sundh har väl känts som en högoddsare och nu är han klar för Linköping.

DJ Hemp: Precis! Den vanliga klassiska Blossa Starkvinsglöggen är bäst men man måste alltid köpa årets smak bara för att liksom....

Ja vi säger whiskey och rökt korv! Det är en höjdare! Nää man kanske skulle ta och flexa ut *host*

Timrå Icon: Nä inte står jag i 08 klacken inte, tänkte mest visa mitt stöd för länets hockey, har även hunnit med att stödja dragons och giffarna på norrporten, mycket trevligt :)

DJ Hemp: Man pluggar i Dalarna men är på arbetspraktik i sundsvalll

Berka:

He he, hur blir man "halvt nybliven"?

Timrå Icon:

Glögg - helt ok! Jag brukar köpa årets Blossa-glögg. Kanske inte alltid så fantastiska smaker, men flaskorna är jävligt fina. Annars föredrar jag den "klassiska" smaken. Huvudsaken är att det är så många promille som möjligt...

Whiskey och rökt korv - den köper jag!

Berka: Det var fasen inte dåligt! Om du nu inte står i DIF-klacken vill säga...

Ja då ses vi!

Berka: Åfan, nästan så att majoriteten kmr vara Modo o Dif fans imorrn

Som halvt nybliven sundsvallsbo och stort modofan så skippar man modos match på tv i morgon för att befinna sig på sittplats i E'on i mötet mellan Timrå och Dif .

Ses där! :)

Timrå Icon: Ha ha bra fråga. Allt är en gråmassa som flyter ihop. ;-)

Hahl Bundy: När börjar dagen då.....? Eller slutar snarare kanske....

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Om du låter bli spånken under dagen så är du nog vaken vid 20.00 ;-)

mikenomad: Ja jag tror att jag hänkar på det upplägget. Om jag inte somnar i soffan vid 20.00 som vanligt förstås....

Timrå Icon: Jepp. Ikväll blir det förresten fotboll och öl, det är i sina bästa stunder en alldeles strålande combo. Faktiskt nästan bättre än hockey och öl, där passar Explorer bättre. Har jag hört.

mikenomad: Asså 90 mille....MoDo ska då alltid vara värst dom

mikenomad: Ja så nu blir det alltså ett gäng komunalarbetare på isen där också

Öviks kommun går alltså in med 90 millar till Modo, så de behöver knappast ligga sömnlös över ekonomin längre. Men precis som var fallet hos oss när vi först spydde galla över Leksands räddning och sedan gjorde samma sak själva så vet jag ett stort antal Modoiter som kastat rejält med sten i glashus.

Oscar Hedman matchens lirare igår förresten. Kul eller nåt.

Timrå Icon: Du läste den snett. Förståeligt.

Hahl Bundy: Jag läste en artikel där det stod att glögg enbart stimulerar människor med hög intelligens

Timrå Icon: Glögg är alltid fel.

« · 1598373 · »