1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580184 inlägg · 6216 ämnen

J20

« · 1929723 · » Till forumet


Sv: J20
jå1: eller hur.. Oskarshamn i kvalet typ! Haha
Kommentera

Sv: J20
Nisse på Mon: Fast du kan ju inte tro att Timrå vill åka ur oavsett hur det ser ut?
Kommentera

Sv: J20
Nisse på Mon: Viljan från klubb/styrelse?
Freddan och laget och Nubbs ligger väl i för att lyckas så bra som möjligt och inte åka ut?
Kommentera

Sv: J20
jå1: som sagt...men prio ett måste vara att göra allt för att inte ramla ur. Den viljan har jag inte riktigt uppfattat. Än...
Kommentera

Sv: J20
Sputnik: skrev ju det också...
Kommentera

Sv: J20
Sputnik: Klart det är positivt att scouta HA. Det kommer spelare från HA varje år som gör det bra i SHL utan att kosta massvis.
Kommentera

Sv: J20
Nisse på Mon: Just det här med Gunno som scout i HA är väl positivt, då kan Nubben ägna sig åt andra ligor i Europa.
Kommentera

Sv: J20
Timråit H-sand: Frågan är väl om TIK egentligen vill vara kvar i SHL denna säsong. Aktieemmissionen skulle användas till juniorlag och sociala projekt. Det är ju vällovligt på alla sätt. Men kanske kan diskuteras när man blivit lite mer etablerade. Idag läste jag om Niklas N. som tydligen jobbar ideellt som scout. Företrädesvis bevakning av HA och juniormatcher? Också vällovligt på alla sätt. Men just nu torde kvoten vara full både av HAspelare och juniorer. Inte ens några egna juniorer är tydligen aktuella. Om man inte tänkte satsa på att klara sig kvar, hur tänker man sig nästa säsong? När nästan halva laget försvann trots att man gick upp, vad händer när man ramlar ur? Och än en gång...var är alla 30-40 miljoner?
Kommentera

Sv: J20
Sputnik: Ja det känns som det lag vi hade i våras nog skulle kunna rå på oss just nu. Det tror jag!
Tänker man på dessa spelare så är det nog inte så konstigt: Dahlen, Karlsson, Jonsson, Didrik och Haukeland!
Inte vilka som helst det o väldigt speciella egenskaper hade ju var och en...
Nä gäller verkligen att undvika ett kval och allt vad det innebär. För att möta ett ex AIK med vind i ryggen o förmodligen nån till förstärkning blir inte lätt!
Tror ju ändå att vi skulle ha god chans att klara av det men är så väldigt mycket psykologi det handlar om. Så det skulle kännas oerhört mycket värre nu än i våras med såna matcher...
Törs knappt tänka på det! Nä på nåt sätt måste vi bara undvika detta jävulska kval😈!
Kommentera

Sv: J20
Kovalchuk: Väljer nog att vara lite ödmjuk. Med tanke på hur vårat försvarsspel sett ut mellanåt med öppna spjäll, så är det inte en garanti att vi kommer klara av ett AIK med vind i seglen tex. Lägg till den psykologiska aspekten där ett lag från SHL har så mycket mer att förlora och har dåligt självförtroende med många förluster i bagaget. Sen tänk tanken att spela matcher i mardömsarenan HOVET... Hua...

Jag skulle för övrigt våga påstå att förra årets Timråupplaga med Dahlen i spetsen hade kunnat slå årets SHL upplaga av Timrå i bäst av 7.
Kommentera

Sv: J20
Sputnik: men vi ÄR kvar. Herregud
Kommentera

Sv: J20
Sputnik: Beror på vart vi själva spelar nästa säsong :-)
Kommentera

Sv: J20
Sputnik: Om vi är kvar i SHL nästa säsong alltså.
Kommentera

Sv: J20
NDR: Skriva kontrakt och låna ut till lag i HA kanske?
Kommentera

Sv: J20
Jensen_12: Englund har väldigt bra händer och blick för spelet, i övrigt en del att jobba på men jag tror att saker och ting går åt rätt håll. Tränat med A-laget har han gjort, redo för SHL är han inte men förhoppningsvis nästa spelare från de egna leden, nått år bort dock.
Kommentera

Sv: J20
tjobba: Japp. Straffmålet senast gjorde honom gott 😊
Kommentera

Sv: J20
Heisenberg: Ny assist nu, gav kamraten öppet mål. Elias har lekstuga!
Kommentera

Sv: J20
Pettersson 1+2 18 minuter in i första mot St Louis 😁
Kommentera

Sv: J20
Heisenberg: har för mig det, men han tyckte att hans humör är för svajigt, dålig disciplin med för många utvisningar, och blir sämre när det hettar till om jag minns rätt. Men man kan ju prova honom på träning.
Kommentera

Sv: J20
EArk: Inte illa pinkat! Speciellt för en back. 12 mål imponerar trots att det är j20. Var det inte denna kille som Jimmy nämnde i podden?
Kommentera

Sv: J20
EArk: Kanske skulle få var med och träna nån A lags träning och få visa upp sig lite?
Kommentera

Sv: J20
J20 backen Pontus Englund som gjort 12 mål i superelit, är numera utlånad till Ö vik Hockey i Div.1 och gör hat-trick i sin första match där. Två första målen på pass från Conny Strömberg dessutom.
Kommentera

Sv: J20
kulltorp: Jävligt viktigt att slå arvfienden!
Synd att junisarna bara fick 98 åskådare..
Kommentera

Sv: J20
Hälge: Och här kommer en ny viktig seger kanske..
m.stats.swehockey.se/Game/Events/395981
Kommentera

Sv: J20
Här blev det nya poäng. Starkt !
Kommentera

Sv: J20
Härlig helg av J-20 laget.
Segrar mot AIK och Djurgården.
Kommentera

Sv: J20
Starkt !
Kommentera

Sv: J20
Kom igen Timrå ... och hoppas Gallo hittar målet
Kommentera

Sv: J20
Hälge: Kan man nu i den viktiga matchen mot Luleå imorgon vinna så har man riktigt häng på 4-5 :e platsen!
Vad gäller de "stora" pojkarna i Timrå så kommer det nog bli tufft idag. Men förväntar mig en rejäl uppryckning för som det såg ut sist har jag svårt att tänka mig att det kan vara lika dåligt igen!
Men Rögle kommer fortsätta sätta rejäl press på våra backar. Så hoppas på snabbare lösningar o rejälare spel bakifrån idag.
Vore grymt med en seger där nere mot ett sånt"pack" som Björn Svensson en gång i tiden sa...😁✌!
Kommentera

Sv: J20
Det gick ännu bättre idag.
Kommentera

Sv: J20
kulltorp: Han är rightare och inte leftare som det står på eliteprospects iaf. 9 mål på 13 matcher. Stor och stark, inte just några svagheter. Blev uttagen till någon turnering med småkronorna förra säsongen
Kommentera

Sv: J20
Skaplig vändning och viktiga poäng.
Kommentera

Sv: J20
Hälge: Pontus Englund i J-20 laget sprutar in poäng som back. Ngn som har koll på killen?
Kommentera

Sv: J20
Händelserik match ser det ut att ha varit.
Kommentera


Sv: J20
roger_sundsvall: Ny tung torsk för J-18 idag.
Kommentera

Sv: J20
fälth
spelskicklig o snabb med pucken?
Kommentera

Sv: J20
Pontus Englund, back, moderklubb Timrå IK, med 5+1 på 7 perioder i J20. Dominerar fullständigt. J20 påväg mot tredje raka segern, 1-3 mot Mora nu efter första period. Viktigt för framtiden att J20 studsar tillbaka i år och gör en bra säsong.
Kommentera

Sv: J20
Hälge: J-18 hade väl inte lika lyckad start. Känns ju inte bra att forska mot Kramfors.
m.stats.swehockey.se/Game/Events/402251
Kommentera

Sv: J20
Bra start av grabbarna. Returmatch i morgon.
Kommentera

Sv: J20
El Maco: Det kan SHL tacka Tommy Boustedt för som mest verkar för SHL :s välbefinnande än svensk hockey.......
SHL och deras lakej (Boustedt) på svenska hockeyförbundet har som ambition att allsvenskan ska bli så försvagad att ligan kommer att bli en farmaliga.
Kommentera

Sv: J20
Man kan prata om att det är tufft att gå upp i SHL. AIK och Mora fick ju kvala för att försvara sina platser i Superelit. AIK vann med 7-1 och 8-0 mot Nacka och Mora vann med 5-3 och 10-0 mot Tingsryd. De allsvenska lagen som inte är i superelit har ju en enorm begränsning jämfört med oss när det gäller att locka spelare. Samtidigt har lag som KHK och Växjö utan juniortraditioner fått sina platser till skänks. Färjestad som valde att inte ha några juniorer alls för ett gäng år sedan behövde bara ringa förbundet när de ändrat sig och kunde börja om högst upp i seriepyramiden. Sen är det ju så att pengar räknas så väl där har de råd att satsa.
Kommentera

Sv: J20
El Maco: Underbart och otroligt viktigt. Juniorlagen är stommen till den nya satsningen.
Kommentera

Sv: J20
Helgens andra glada besked - J20 slipper kvala för att klara platsen i Superelit nästa år. Stark räddning av säsongen!
Kommentera

Sv: J20
Puckat: Ja, det är ju tragiskt men också ngt som kan bli än mer vanligt med de ökade SHL pengarna. Att man värvar redan på juniorsidan.
Kommentera

Sv: J20
kulltorp: Gick dit för pengarna
Kommentera

Sv: J20
Noterbart är att Axel Sundberg(nu i växjö j-20) ligger 11 i poängligan i superelit topp 10.
Kommentera

Sv: J20
El Maco: J20 har överraskat. Trodde de skulle få det tufft. Både kul och viktigt för föreningen.
Kommentera

Sv: J20
Seger på bortaplan för både J18 och J20 idag. J20 har väl säkrat kontraktet och får kanske spela om SM-guldet istället. J18 är väl klara för slutspel mer eller mindre men jag kan inte strecken i den tabellen. Får de möta ett lag från J18 elit i första rundan medan topp 4 står över den rundan eller hur funkar det?
Kommentera

Sv: J20
Ny j20 seger denna gång mot Frölunda. 4-3 efter vändning i slutminuterna.
Kommentera

« · 1929723 · »