1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580374 inlägg · 6216 ämnen

Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06

2044148 · » Till forumet


Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Smokey: Aa då ska vi ta över isladan
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
RasmusVS: Västerås? Vi har täljt om kalendern. Tisdag är det nya fredag. Plockar ihop 4-7 TIK:are och drar dit.
Aftonen till ära kan det bli klassisk huvudbonad. Då brukar det funka. Det är en tre poängare!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Sputnik: En jävligt rolig bortaresa dock. Hyffsad stad, bra bortapub, schysst hall, lagom avstånd, bra bortastå och pizzaslice till försäljning.

Synd att det är en tisdag bara..
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
roger_sundsvall: bokat och klart... Match 1 och match 5...👍😁
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Andersson: Jag ser nog Västerås som svårast, bortamatch och vi har haft svårt mot dom spelmässigt genom säsongen.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
bokat o klart👍
1,a match
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Vi börjar direkt med svåraste matchen , BIK . Tur den är hemma då
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
sargad: visst bor du i Tälje? Kanske kunde samåka till Gurkstan?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Sputnik: Nu ser ni till och blåser igenom kvalserien och tar Leksand i bara farten. Så möts vi nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
roger_sundsvall: Vi har lättare för löven än timrå.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
DalleRalle: Nu är det ju Johnsson som slagit rekordet men den starkast lysande stjärnan är givetvis Tambellini. Om Johnsson varit utan Tambellini så hade Dahlén förmodligen varit i ensam poängligatopp, och om Tambellini spelat i Modo från säsongsstart så hade Tambellini skopat hem poängligan utan problem. 28+35 för honom, på 37 matcher. Han snittade alltså 1,7 poäng per match, det hade blivit 88 poäng sett över 52 matcher.

Det har varit en minst sagt anmärkningsvärd grundserie detta.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
tycker vi sitter i förarsätet
stora möjligheter o få möta leksand
som blir näst sist..shl.
löven blir för svårt för modo
vi har lättare för modo än löven
..spännande
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Nu släpper vi gårdagen. En match som var svår att ta sig an för grabbarna, tänker jag. Ställa om från kampen om finalen, tvingas ösa in mål och spela alla puckar på Dahlén. Det gick inte vägen trots stor dominans långa stunder av matchen. Hur många puckar hade vi i virket?

Nu är det bara samla sig inför vad som komma skall. Skönt att få SSK hemma i alla fall, och kul för mig med Västervik borta så man kanske kan se någon match i år. Jag tror vi har goda chanser att ta hem denna slutspelsserie och hoppas vi får möta Modo, då vi haft tämligen bra matcher mot dom i år.

Mot eventuellt motstånd från högre division kan uppenbarligen allt hända, det såg vi inte minst i fjol.

Nu är det upp till oss likaväl som laget att ge det sista vi har. Högst 15 matcher till!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Jag tänker mig lite den där liknelsen mellan Hjalmarsson och Crosby som de tog upp i "HockeyLabbet", ni som sett det vet precis. Det är precis samma typ av grej, kring Dahlén och Johnsson. När jag såg den så tänkte jag faktiskt på dessa två på en gång.

Dahlén har gjort 8 matchavgörande mål, dubbelt än vad Johnsson mäktat med. Har även gjort 7 baljor fler. Spelarna i sig är helt olika, det tror jag nog alla förstått.

Johnsson är mer en spelare som är i större behov av sina medspelare. Skulle Lundin och Lööke vara sjuk, då löser Dahlén det ändå, om och om igen! Det är ju detta som särskiljer dessa två markant skulle jag påstå.

Jag försöker inte förminska Johnssons seger eller så på något sätt, utan bara en ren sammanfattning nu efter grundserien, av vad man uppfattat av dessa två lirare under spelets gång.

Men men, nu är det ur världen, nu siktar vi på att skapa historia va? 18p i Ss-serien vore inte helt fel, därefter är det bara 6 matcher till, visst låter det bra?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Tikkare: Går inte sticka under stol med att Boförs hemma o Vsås borta blir nycklarna. Nugller det att ha rätt mental fokus för grabbarna. En match i taget.
Som fan kan man fundera och spekulera framöver. Där ser jag fara i Vsås borta., känslan är att vi har haft lite klurigt mot dom sett över säsongen.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
PezN: allt sitter i skallen på spelarna nu. Orka ladda om! Kan tänka mej att det varit en mental urladdning för laget sista 10 omggr och sen missa finalplatsen på upploppet!
Så jag tror det kommer bli tufft. Gäller för Freddan nu att få spelarna tömma det sista som finns kvar, och tron på att DET KAN GÅ! Annars blir vi överkörda.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
roger_sundsvall: Nej , vi möts i SHL snart
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
vi är i bra form
börjar på 3poäng
bra spelschema
...fiasko deluxe om
vi sabbar detta...
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Ni får säga vad ni vill... 2 lag som ska vara i SHL är Timrå o Modo. Båda ska vi upp... Blötröven får vänta. Vore katastrof om vi ska kämpa om den sista platsen. Modo får gärna gå upp om vi oxå gör det... möts vi om den sista... så lär vi gå upp. As simple är that!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Är Modo redan i SHL? Efter vissa inlägg så verkar det nästan så. 🤣
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
roger_sundsvall:

Jaja , vem bryr sej, jag är i fel bok du är i fel bok blablabla.

det är vad man skriver som är viktigt, tycker synd om Er idag, men samtidigt lycklig för mitt lag.. Njut av detta, vi ses förhoppningsvis snart i SHL,
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Hakning-Henrik: It a'int over yet!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
DalleRalle: jag hoppas förstås på mer bjäbb nästa säsong, fast i shl. Jävla vattenprodulten behöver norrlandsderby för att bli rolig igen.

Tänk på Luleå vad glada de skulle bli att slippa föyga 120 mil för varje match!
Låst ämne


Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
DalleRalle: tror det kommer direkt i andra matchen, borta mot Västervik 👌
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
PezN: Rent statistiskt så kan det faktiskt räcka med att vinna 3 hemma. Men poäng på bortaplan lär nog ändå komma👍
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
73Sjöbba: Japp. Å 50 assist är inte fy skam.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
bisterfinnen: Alla kassar är tomma när Jonte gör mål.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Andersson: Cirka fem minuter beroende på MODOrator.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Sputnik: Enligt mig har vi drömschema i slutspelsserien. Borta emot västervik och västerås, hemma emot bofors, hästen och Södertälje. Plus start med 3poäng.
Klarar vi inte detta, då har vi inget där att göra.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Sputnik: ja den här kvällen sög ju rätt hårt. Fel kille slår rekordet och fel lag blev tvåa men jag hoppas alla modolider gläds med oss sen när vi slagit ut Trottoarkantens IF. Då är ni välkomna här inne!!!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Sputnik: Får övik ordning på målvaktssidan så slår dom löven. Timrå har utvecklats hela säsongen ( tack Ante) och kan mycket väl fortsätta att överraska! Säsongen fortsätter! 👍
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Vi får skapa historia helt enkelt, vi gjorde det mot KHK och vände 3-1 underläge. Kan vi trotsa naturlagarna igen? Saxat från Aftonbladet.

"Resultat i slutspelsserien sedan det nya kvalsystemet infördes.
Inte en enda gång har trean gått vidare till play off. Fjärdeplatsen = 👑."
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
camara...haha..
den va kul
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Rytter: En sällsynt hedersknyffel 👍🏼
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
En lirare som ska vara klar för modo nästa säsong, passar perfekt in både som spelarprofil men framförallt personlighetsprofil.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Rytter: Kan inte rå för det men jag har gjort fem bataljoner i Bosnien under krigsåren där o därför står jag upp för alla som blir nertryckta på ngt sätt plus att Uffe Dahlén är min kompis!! Men grattis till er!!!!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Sune: Sune hjort, är det du?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
JonteD: får jag gissa att du har hans autograf på en idolbild ovanför sängen?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Linkovich:

Vad säger du? Vill du att jag ska hålla tal? Tja, det kan jag väl om ni tjatar.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
Bad_Brett: helvete vilken drabbning jag hoppas det blir. Kanske Sune håller tal igen. Han hade väl några Ööh-vikare kvar att nämna vid namn vill jag minnas 🙂👍
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
bisterfinnen: Ok men sluta med påhopp på ngn som faktiskt är en bra spelare!!!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
JonteD:

Jag gillar hur du står upp och försvarar människor, det är egenskap många saknar i dessa tider. Få som vågar sätta stopp för mobbare.

Grymt att se hur du tar tag i påhoppen på dahlen men även på enström från timråiter när han kallas alkoholist, fet, föredetting mm.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
JonteD: Gläds med mig då. Känns otroligt skönt att vi lyckades hålla undan och att Johnsson fick visa för Hockeysverige varför han är Hockeyallsvenskans näst bästa spelare efter Adam Tambellini.

Vi lär mötas snart igen i kampen om sista kvalplatsen. :-)
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
tack
biljettsläpp?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
JonteD: Jag får be om ursäkt.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
stoff:
Omgång 1: Onsdag 11 mars 19.00
3:an HockeyAllsvenskan - 4:an HockeyAllsvenskan
BIK

Omgång 2: Fredag 13 mars 19.00
8:an HockeyAllsvenskan - 3:an HockeyAllsvenskan
Västervik

Omgång 3: Söndag 15 mars 15.00
3:an HockeyAllsvenskan - 6:an HockeyAllsvenskan
Hesten

Omgång 4: Tisdag 17 mars 19.00
5:an HockeyAllsvenskan - 3:an HockeyAllsvenskan
Västerås

Omgång 5: Torsdag 19 mars 19.00
3:an HockeyAllsvenskan - 7:an HockeyAllsvenskan
Södertälje

Lagen börjar med bonuspoäng
TIK 3p
BIK 2p
VIK 1p
Resten 0p
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
bisterfinnen: Över min döda kropp att jag skulle glädjas med dig!!!! Du som gör ner en av ligans bästa spelare hela tiden!!!! Men andra modolider kan jag glädjas men inte du! Du beter dig som ett barn när du pratar om O'boy nån filt m.m.m.😈
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
fermo: Inte alls omöjligt 👊🏻
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2020-03-06
bisterfinnen: Vi tar alla lag köksvägen! Så kan det bli avancemang.
Låst ämne

2044148 · »