1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580921 inlägg · 6216 ämnen

Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15

1907299 · » Till forumet


Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Reign in red: Det är möjligt att det är obegåvat. Men just nu har vi inte råd med att vänta in Molinders eventuella formtopp om 20 matcher. Det jag säger är att vi ska spela med det bästa laget just nu och då finns inte Molinder med i min trupp. Om han visar på något annat under träning och sen visar det på planen så är han välkommen tillbaka i laguppställningen.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Reign in red: Molinder har väl dock varit relativ svag även i AS?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
FH - avdammad: Nej det här med att döma ut spelare hit och dit efter första matchen det känns så oseriöst eller mer obegåvat vi är i en helt ny serie där vi håller på att anpassa oss på alla plan! . Lite tålamod måste vi ha innan vi dömer ut någon, spelar Molinder exakt lika i omgång 20 då håller jag med...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
jå1: den där Jalasvaraa är väl säkert klar även om man inte gått ut med det än. Han blir ju artistkontraktspelare i s f och frågan är om Nubben letar ytterligare en artistkontraktspelare eller om det är svenskt som gäller. Artistspelare säger plånboken, svenskt om lagbygge och karaktär ska premieras. Fäldt känns mer och mer som ett namn vi behöver och så jävla dyr kan han väl inte bli nu när ingen annan har nappat
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Det finns ju trots allt mycket positivt att hämta från matchen. Förstakedjan var bra och skapade nästan alltid tryck i offensiv zon. Collberg och Gallo vågar utmana och Rensfeldt gör ett bra defensivt arbete som inte syns lika tydligt. Svedberg var bra och hade vi haft backar med förmåga att rensa i försvarszon så hade matchen fått ett annat utseende. Printz är ingen glamorös back, men jag har specialstuderat honom några matcher och han gör många rätt som defensiv back. Han spelar enkelt och tufft och står för stabilitet och rutin som den här backuppsättningen behöver. Hoppas att man behåller honom. Molinder är den som borde parkeras på läktaren. Sen om vi kan lyckas få in 2(?) stabila backar vore det toppen. Våra unga backar kommer att växa med lite trygghet och rutin bredvid sig. I övrigt måste Freddan leta upp nya forwardskonstallationer spm fungerar. Wedin kan bli riktigt vass om han får rätt lekkamrater vid sin sida. Guter måste det också finnas mer att hämta av. Han var oerhört blek igår. Såg närmast ointresserad ut. Nåväl vi åkte hem igår med en positiv känsla. Några justeringar i leden så kan det här bli riktigt bra.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Tikkare: ja! Helt klart bäst!!!!

Jag var på plats men sittplats då...

Hörde och såg klacken från andra sidan isen mest hela matchen!

Dom var grymma!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Bäst ikväll, Timrå klacken.! En eloge till dom som for ner och sjöng.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Olle: En som skrev det på Timrås twitter, inga namn nämndes.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
jå1: var läste du det och vilka spelare handlade det om?
Kommentera


Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Jag tar med Gallo, Wedin och hardegård på plus från premiären!

Resten var godkända eller sopiga. Jag väljer att inte hänga upp mig på dem än så länge...

En omgång spelad! Jag har inte givit upp iaf.

Tyckte 3e perioden var stabilare. Nog för att LHC lirade mindre desperat mot oss då med 3-1 på kontot men jag tycker tydligt att vi ger inte upp ramsan kommer skjutsa laget framåt i år med!

Håller med vem det nu va som skrev om att man gott kan sluta ta ut målvakten kämpa på med 5-5 eller filma in ett pp. Finns ingen anledning att bjuda på målskillnad...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
FH - avdammad: Tyckte att Drugge spelade upp sig betänkligt vad matchen led. Klart godkänd i slutet. Han är konstruktiv med pucken även under press. Visst blev det en del fadäser, framför allt inledningsvis.

Tänker att man får räkna med sånt hos en sån här spelare. Jag har ändå vissa förhoppningar att Drugge kan bli en back som bidrar även offensivt.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
FH - avdammad: I fallet Drugge / Kinnvall finns det ju chans till förbättring vad tiden lider. Molinder har nog inte sin bästa ishockey framför sig dock. Läste på twitter att 2 backar på artistkontrakt är klar, någon som vet sanningshalten i det?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Sputnik: Drugge gjorde faktiskt ett antal misstag . Framför allt i första. Dribblingar i egen zon och en del felpass. Han skärpte sig i sista, men jag tycker definitivt inte att han var bra. Printz, Falk och Larsson var enligt mig de som var godkända backar. Molinder måste lyftas bort.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
palleparling: Kinvall borde se o lära av drugge, snabbt enkelt uppspel.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Alla som ifrågasatt Printz, tycker han var bästa back idag. Sen har vi vår Hampus som nästan aldrig gör dåliga insatser. Drugge var bra också, han kommer vara viktig i år. Gallo absolut bäst annars, såg het ut, hoppas det inte bara är för att vi mötte hans gamla klubb.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Laken: Första omgången avklarad, 51 kvar av Timrås försäsong 2.0 att växa in i det innan allvaret börjar. Ungefär så 👍
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
En hyfsat okej premiär. Delar av första och hela sista perioden godkänd. Tyvärr slår Molinder bort pucken vid 2-1 och förlorar en närkamp vid 3-1. Det håller inte på den här nivån! Gallo-kedjan klart bäst i TIK! Får vi in två nya backar så kan vi absolut växa in i detta.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
sargad: nä, låt oss avvakta några omgångar till innan vi dömer ut det här laget. Med det sagt: den där defensiva backen det letats bör nog komma snart.

Ska bli kul att se laget mot lite sämre motstånd. Tyckte LHC såg vassa ut, och inte enbart beroende på Timrås lallande i egen zon. Förhoppningsvis var det inte seriens (näst) sämsta lag vi mötte, då blir det en riiiktigt lång vinter...

Skönt schema kommande matcher. Har vi någon poäng efter 4 omgångar? Låt oss hoppas att elefanterna är trögstartade.

Hursom: känns väldigt mycket roligare att åka hem med 0 poäng från Linköping än Panter-land. Nu vet vi hur det är att torska i SHL. Bara att kötta på!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Veteranolle: Tänker inte kasta yxan i sjön idag ;-)
Ännu mer disciplin, slipa bort lite av de segaste besluten och visa lite mer hjärta än motståndarna.
Gallos är ju underbar. Collberg riktigt fyndig.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Faktum är att i tredje när vi ska forcera, så såg det ganska jämnt ut iallafall.
Bara hoppas att vi kan växa in i detta och att spelarna och publiken orkar härda ut alla torskar..
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
roger_sundsvall: nu går det snabbare....nu är det inte Modo eller vita hästen vi möter. Men det kommer att bli bättre bara grabbarna får växa in i shl kostymen.
Ingen har väl trott att vi ska vinna alla matcher......Nya friska tag mot Växjö och då ska vi vara med och bära fram grabbarna till seger.
Vi är Timrå och vi ger aldrig upp.........
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Nisse1: 9 poäng, lätt!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Olle: Tur att vi har några lätta matcher framöver, Växjö, Skellefteå, Färjestad. När kommer backförstärkningarna?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
kulltorp: Föga förväntat blev det mest bara skit av det här. Vi var aldrig riktigt nära. Linköping var bättre på allt.

Backarna dräller i egen zon, dåliga avslut, få avslut, pucktapp i fel tillfällen, slarviga förstapass, tveksamt ingripande av Svedberg på 3:an, osv...

Men; jag inbillar mig att man planen är att vi inte ska vara som bäst just idag. Säsongen är lång och det finns tid att växa in i det här.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Olle: Det lär bli tungt att vänta till mitten/slutet av okt på artistbacken. Vi får hålla tummarna på att våra befintliga backar kommer in i tempot rätt omgående. Vill minnas att vi spelade fast oss i egen zon långa stunder förra säsongen med. Vi blir dock hårdare bestraffade för det på den här nivån.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
kulltorp: Collberg, Svedberg, Larsson, Printz och Gallo är helt ok idag. Resten är ren skit. En av dom mer deprimerande premiärerna jag kan minnas. När vinner vi första matchen?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
kulltorp: kommer aldrig att fatta detta med att ta ut mv. Är TIK bra i pp? När blir det inte mål i baken?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Ett bra lyft i tredje, lite väl sent dock.

Men kinnvall är jag verkligen besviken på idag. Vet inte hur många puckar LHC tar från honom idag för att han är för kör i pucken. Skärpning!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Nehe. Inte ens nära. Bara bryta ihop och komma igen.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
kulltorp: 3 stabila backar o en förstecenter in tack!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Linköping HC - Timrå IK 4-1
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Inte Boyce när man ska toppa tack..
Kommentera


Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
ser bättre ut
anfall...rätt bra
försvaret som e svagt
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Olle: Ser ut som att vi gått ner på folk nu i tredje. Ser lite bättre ut. Kämpa!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Olle: De va väl rensfeldt som passa back? Va en leftare iaf. Förstår inte varför man inte tittar mot mål, målvakten låg ju förfan pladask.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Bra öppning men herregud. Collberg har ett halvt mål öppet från 1 meters distans och missar. Sen nu på returen är hela målet öppet och då vänder karljäveln ut och spelar upp på back istället. Målsinnet behöver vi fila lite på :)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
sargad: samtidigt, som Kerstin påpekar, så skjuter vi ett skott på en hel period och åtta totalt.

Visst kanske vi kan äta oss in i matcher, första perioden var helt ok. Andra var ju dock katastrof, vi var helt uddlösa och chanslösa. Två olika divisioner på lagen på banan. Svedberg har varit riktigt bra men han är ju också chanslös till slut. Kinnvall spelar fast hela laget i egen zon TVÅ gånger i samma byte trots att han är ohotad och ska starta uppspel. Sån skit finns det inget utrymme för.

Nu är ju en hockeymatch tre perioder och inte två, jag hoppas på en rejäl uppryckning i tredje, dock utan förhoppning om att plocka någon poäng. Det är vuxna karlar i motståndarlaget och vi förlorar nästan alla närkamper, hela tiden. Tyvärr tycker jag det ser ut som det gjorde mot Luleå. Aldrig riktigt nära trots att motståndarna inte direkt är några övermänniskor.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Mm korrekt bortdömt.

Bäst hittills:

Det blir minst sagt intressant att se vart det här landar... de två perioderna än så länga har bjudit på krystat spel. Sopig kemi, taskig teknik, svaga avslut och förlorade närkamper...

Det borde rimligtvis inte vara såhär värdelöst mot allt motstånd...

Lägger märke till att den där kylan i försvaret där man lät motståndare ha puck ut med sargen och fokuserade på de områden där motståndaren kommer att vilja göra målet...

Nu går vi hårt på allt men har ingen lösning med pucken om vi vinner den... känns ganska onödigt ödsla energin på det viset...

Är detta högstanivån i år så blir det sådär det här...

Meeen det tror inte jag på!

Kööör nu!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Olle: Positivt ändå att det inte känns som vi är hästlängder från LHC. Någonstans känns det som att vi kan jobba oss in i säsongen tror jag. Gäller som vi alla varit inne på att vara mentalt starka och stå pall för några torskar utan att tappa tilliten.
Klart det kommer underlätta om försvarsspelet blir lite noggrannare och rejälare. Sedan kommer det behövas att vakterna kommer upp i närheten av vad Hauken var förra säsongen. Låt Svedberg stå några matcher men hållar han ungefär den här klassen som första 2 perrarna så bör man inte tveka att ge Brattis spaden. Han är ju i den åldern att han kan blomma ut till en Lindbäck i år om alla stjärnor står rätt i skyn.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Olle: Ett skott på mål på en hel period är inte bra. Å andra sidan är andra perioden alltid den sämsta för Timrå.

Minimera istiden på Molinder. Släpp på lite och våga anfalla så kanske det går.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
forwards helt ok
backar...njaaa
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Pojkar vs män. Tyvärr. Målet korrekt bortdömt, hade blivit vansinnig om vi fått det emot oss.

Vet inte vad man ska hoppas på i denna match. Hålla nere siffrorna, försöka förkorta tiden i egen zon. Poäng känns hyfsat avlägset...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Olle: Såg reprisen med rätt vinkel nu. Tycker den är tveksam.

Jamen dåså. Nu vet vi hur jävla dåliga vi kan se ut när vi uppträder som i andra perioden. Nu är det bara upp, Upp, UPP som gäller.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Olle: tycker Timrå strävar på bra. Det är trots allt första SHL matchen. Laget är nytt. Tids nog blir det bra det här. Men Molinder håller inte måttet tycker jag.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
JobbaPuck: haha nej men ge dig. Vi får väl förutsätta att videodomarna inte är köpta, har den bästa vinkeln och helt enkelt göra ett till mål.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
JobbaPuck: Spontant kändes det högt
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Olle: Solklar? 50/50 när man får det i rätt vinkel. Större klubb, ex. LHC hade fått den med sig.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Kerstin_k: tyvärr men det där var solklart hög klubba. På’t igen bara.
Kommentera

1907299 · »