1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580361 inlägg · 6216 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01

1408775 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Har nu kommit hem från Lule och gårdagens match! Sjukt stolt över grabbarna, vilket jobb dom gjorde i egen zon igår! Täcker skott, slänger sig och gör 4 fina mål framåt! =)

Det var värt att sitta i en bil i 60 mil och få träsmak i arslet! HELT KLART! =)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: Han fick automatiskt en match p g a match penalty.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
JimmyH: I den där årskrönikan säger dom att han klarade sig utan avstängning men var det alltså så då? Att han fick en match i väntan på beslut från DN eller?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
ÖstrandsNisse: Haha ja huvudet var inte på skaft där iaf ;)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: Manderville blev avstängd en match och Norrena två.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
hubbenorlen:
Jag önskar honom lycka till som hemmasupporter i gärdehallen .

Var och en är salig i sin tro.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Mangy92: "- Det är alltid frustrerande att spela, speciellt nu när det är en skada som inte gör ont, sa Jonsson."
Avdelningen "trött journalist"?!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: Inget expertkommentatorsämne där inte. ;)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
T T: Det jag gillar bäst i den länken är RJ:

"Robin Jonsson - som har tre frakturer i ansiktet - tyckte att det var svårare att analysera en match som han hade sett från sidan än en match som han är med och spelar i."

Skall man alltså dra slutsatsen att det är frakturerna i ansiktet som gör att det är svårt att analysera matchen? Vem har klockat honom med spadn i ansiktet då?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
T T: Haha "Det är alltid frustrerande att spela!" ;)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
"Efter samtalet med Harju gick jag in i Timrås omklädningsrum. Där sjöng några spelare att Jonathan Hedström var både kung och hjälte."
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
ÖstrandsNisse: Du kan inte vara seriös? Obs, retorisk fråga men du får gärna skriva ett brev om du vill förklara.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle:T T och jag har ett förhållande som skulle skita sig dag 1, jag lovar. Han gillar inte mig och jag gillar inte honom. Klart han har rätt att hacka på mig när jag inte skriver 03/04. Det borde jag ha begripit.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
T T: men du, öh! ööööh! Nu när du ändå är så där övernitisk så måste man väl ändå kunna säga att Ö-nisse har rätt eftersom -03 innefattar säsongen 03/04 som alltså var året vi mötte LHC i kvarten? Även om slutspelet inleddes -04?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
T T: Alltså när man ser situationen med Norrena så här i efterhand så går det ju bara att konstatera att Manderville verkligen var en mästare på att dölja grisigheterna på banan :)

Idag hade han garanterat blivit avstängt för tilltaget. Handen på hjärtat, i den där situationen kan han med enkelhet undvika att sätta armbågen i huvudet på Norrena men på äkta nordamerikanskt manér så får han det bara att se ut som att situationen går att undvika även om armbågen råååkar ta i huvudet :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: åh... manderville!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
ÖstrandsNisse: När vi ändå talar om den gamle guden så kom jag att tänka på detta. Jag hoppas att nostalgin väger upp det bristfälliga ljudet och den kassa bilden.

www.youtube.com/watch?v=E-qk6bexURQ
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
ÖstrandsNisse: Du har både rätt och fel. Han fick en match men året var -04.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Hälge: Vampola håller i pucken, definitivt. Både för länge men också alldeles perfekt för länge. Han är puckkär men också fantastiskt pucksäker, han är en lirare av gammalt mått. Vi får acceptera hans spelstil tror jag, han letar trots allt hela tiden passningsvägar. Det vore en annan sak om han höll puck enbart i syfte att göra mål på egen hand.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
ÖstrandsNisse: Ja nu är det visst jag som fått en liten brainfreeze för han står inte med i laguppställningen i den matchen enligt swehockey. Men var det kanske så att han blev avstängd en match i väntan på disciplinnämnden som sedan friade honom?

Detta måste grävas i...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: Men visst var Manderville avstängd i tredje matchen eller minns jag så fel?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
ÖstrandsNisse: det man minns mest från den kvarten var hur gräsligt dålig Lärking var!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
ÖstrandsNisse: Korrektion: Manderville klarade sig utan avstängning men däremot buttendade Norrena robban i ansiktet framför egen kasse och blev själv avstängd :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01

73Sjöbba: själv är mitt bestående minne av Manderville kvartsfinalserien mot LHC -03. Minns jag inte alldeles fel så "körde" Manderville över Norrena i den andra matchen varpå han blev avstängd i en match och Norrena fick utgå skadad. Tredje matchen vann LHC och den fjärde vann vi klart (vill jag minnas). Men det som finns där i bakhuvudet är Mandervilles revansch då han i den femte matchen med 5-6-7 minuter kvar (vid ställningen 1-1) trycker in 2-1 och vi går vidare till semi.

Det finns en massa saker att skriva om den mannen.

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: Visst kan det vara så, den kan även vara så att Larssons (trots skadan) fysiska status är bättre än i fjol samtidigt som kanske spelet Timrå vill spela den här säsongen passar honom bättre också.

Jag hoppas han fortsätter spela bra.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
73Sjöbba: Men det var Manderville som fick ett citat på t-shirt. ;)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
T T: För mig handlar det inte bara om intervjuer. Jag minns när Tommy Sjödin var impad över Manderville när han skar upp Tommys skridskosnören med sin skena så Tommy var tvungen att byta. När Cristian Berglund rappade Mandy på vaden och Mandy svarade med en dold buttending. Dusterna med Norrena..
Sonnie var mer intervjuerna.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Har alltid på mig min röda stjorta som fick 09/10 laget att gå 13 matcher obesegrade. Går alltid på toa i andra paus och köper aldrig lotter på chokladlotteriet trots att jag alltid vinner, för då förlorar dom.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
73Sjöbba: Jo, det kan jag också men jag skulle ändå inte kunna göra samma intryck som Sonnie och Manderville kan göra i intervjuer.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
T T: han kallades tydligen för "the man in black" (iaf enligt en tidningsrubrik) eftersom han alltid hade nåt svart på sig. Vem vet..det kanske finns Johnny Cash-anspelningar i det smeknamnet också, och då har vi ju helt plötsligt en riktigt cool center utöver att han är otroligt kompenent på alla sätt och vis :)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
T T: Han kan säkert engelska.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
73Sjöbba: Det har ju förstås med språket att göra också. Vampola kanske är hur skön som helst. På tjeckiska.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Mackelito: Jag gillar Vampola, men han har långt kvar till Manderville och Sonnenbergs personligheter i min bok. Puckkär och skicklig, men inte samma personligheter.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: Haha..ja minns toalettbesöken. Själv kollar jag aldrig upp motståndarnas spelare på Eliteprospects under matchen. Dom gör nämligen mål då.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Hälge:  Jag tycker också att Hedström har varit den som överraskat mest. Heder åt honom och Sjöstedt.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Var i ett läge ikväll där jag inte kunde följa matchen live alls, inte ens via mobil. Men har nu sett den i efterhand och kan bara säga shit, vilken insats! Det här var precis den rebound vi behövde.

Robinson, Önerud, Pikken och Murran får extra plus i min bok. Och Jocke dårå.

Arbetsro? Njäe, men absolut andrum!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
hubbenorlen: Börjar man skrocka så måste man skrocka hela vägen in i kaklet, glöm inte det! Det är ett jävla ansvar som vilar på dina axlar nu! ;) Glöm inte bravos jobb från förra säsongen då han snällt fick sätta sig på WC när timrå behövde ett mål. Jag själv har exempelvis inte på mig timråhalsduken på bortamatcher som geografiskt befinner sig NORR om timrå. Vidare så har jag den ut och in på alla hemmamatcher och sedan förra säsongen så dricker jag ALDRIG kaffe i paus mellan 1:a och 2:a. Jag misstänker nämligen att detta tyvärr bidrog till vårt usla spel under 2:a perioderna.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01

Knylan: Jag tycker att Vampola håller i pucken lite för länge.

Nu har jag dragit...

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Knylan & dr-nix: Kan det vara så att man äntligen funnit en bra omgivning till honom? (bara två matcher, jag vet). Skulle man kunna landa honom och Hedström på 20-25 pinnar var så tycker jag ändå att man har fått ut mer än förväntat av dessa herrar. Med den farten Larsson visar upp just nu så verkar det långt ifrån omöjligt, snarare motsatsen.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01

Mackelito:Jag hade nästan glömt bort hur det kändes. Man blev inte så våldsamt bortskämd under fjolårssäsongen om man säger så. Vampola har redan gjort fler bra matcher där han varit dominant (på sitt sätt) än vad Hirscho gjorde under hela förra säsongen. Jag tycker att han styr det här och håller i taktpinnen.

Vampola kan nog bli en spelare man för alltid kommer minnas.

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: Fin och bra analys.
Min gamla skrock kommer tillbaka; spelade dom bra för att jag inte kollade?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Jag säger det igen... tänk er warg istället för vampola.. kunde ju blivit så..
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: Jag har sett Alex en del på träning även om han var skadad i princip hela försäsongen och det finns väldigt mycket att få ur den mannen. Framförallt så har han ett väldigt bra skott. Han har väldigt låg tyngdpunkt dock, han åker väldigt lågt vilket det känns som en av anledningarna till att han kommer till få rena lägen. Han behöver få smaska in någon trasa, det kan verkligen lossna där. Jag tror definitivt att han är god för en sisådär 30 stickor egentligen varav majoriteten är mål.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Andersson: Manderville klår han inte än.

Men för mig klår han Sonny alla dagar i veckan. Oavsett Sonnys "Lagkänsla" för Timrå.


Man kan i varje fall säga att vi aldrig haft en spelare i TIK som är SÅ bra både offensivt och defensivt.

Edit: Skulle vara Z då isåfall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Andersson: Tack! Ungefär vad jag ville höra.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
ÖstrandsNisse:

Nästan i klass med Manderville och Sonnenberg
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Mackelito: Ja, alltså: man kan inte ge nog med beröm till Vampola. Det är verkligen en klasspelare. Tror inte jag sett en sån personlighet i det här laget sedan....sedan....sedan...någon?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Även den inte alltid så positive Mackelito stämmer in i körsången.

Sammanfattningsvis : Vi löste ALLT på ett extremt SMART och BRA sätt.


* Vampola spelade hela matchen kändes det som o är lika bra offensivt som han jobbar hårdast av alla hemåt. "Legend redan"

* Hela laget gör en gedigen insats och gode gud låt det fortsätta på detta vis i kommande matcher.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: Jag tycker Larsson glimtade till några ggr förra säsongen. Problemet är bara att när hans kedjekompisar inte utnyttjar lägena som uppstår så glömmer alla bort vad snubben gjort så bra till att börja med.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
ÖstrandsNisse: Jo men det var arto som sa det. 73Sjöbba och jag har redan konstaterat att han ser sämre än en mullvad med en sopsäck över huvet ;)
Kommentera

1408775 · »