1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581227 inlägg · 6216 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28

1933187 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Å var det inte nu precis allt skulle gå åt helvete, med Hållander och Olofsson borta för Jvm?

Nä Nubben, Värva, nu!!

:) :)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
innekillenskomp: När Örebro var här stod han mest och slog med klubban i isen och skällde ut domarna. Han gjorde visst ett snyggt mål också men på det stora hela kommer jag ihåg honom som en omogen grinpitt som mest klagade på allt och alla.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Axle San: ja man får tycka vad man vill om dom men det är uppenbarligen fler än tikarna som ser vad Wedin uträttar på banan. Lite som Hassan skriver så handlar det mer än bara poäng. För mig handlar det om att kunna göra ett bra jobb över hela banan och visa bra karaktär, en lagspelare helt enkelt. Du som har bättre koll på hajen, gör han det?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Axle San: Pengahajen Palushaj skulle nog inte krita på för tre år i ett jumbolag som är vad Wedin gjorde. Man har kunnat se Wedins kapacitet sen han kom upp i A-laget, har liksom bara väntat på att det ska lossna. Det tog lång tid, längre än för de flesta men det lossnade.

Jag skulle välja Wedin före Pengahajen ALLA dagar i veckan, oavsett produktion. Det handlar om mer än mål+ass för mig. Det handlar om hur man är som människa. Vilka som står upp när det blåser, kalla det klubbkänsla om du vill. Det är fan nåt som alla har som var med under konkursmarschen till torget. Det är därför man unnar en kille som Wedin all framgång han får. Visst kommer jag sakna honom när han öser in poäng på andra sidan Atlanten. Fast kollar du på vilka vi skeppat dit på senare år så har du stora Timråhjärtan där. Jag tvivlar på att Pengahajen Palushaj kommer att gråta i direktsänd TV om Örebro skulle nå någon framgång efter att han har lämnat. Framförallt efter att han själv avgjort en finalmatch. Det gjorde Elias ”Baby Jesus” Pettersson. Det skulle Wedin också göra. Det kommer inte Palushaj eller för den delen Sallinen att göra.

Vi må ligga sist men vi har nåt som ingen annan har. En jävla känsla. Vi mot världen. Det tar jag alla dagar i veckan före nån jävla pengahungrig transatlant. Vi kan förlora på isen men vi kommer alltid resa oss igen.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
innekillenskomp: Det blir lite fjanterier med dessa listor då ingen? Ser alla matcher.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Bragd-Birger: Ja hockey är en underbar sport! Nu tar vi Linköping av bara farten. Mirakelräddningar eller sekunddrama spelar ingen roll bara vi vinner! Mitt tips: Timrå - Linköping 4-3
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Törnqvist är även han riktigt het nu, inne på våra sex senaste mål och assist på 5 av dom.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Tikkare: Ett problem är vuxna män som beter sig som barnrumpor.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
jå1: men du älskar ju tjafs, Så vad är problemet?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
oj..vem bryr sig,
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Axle San: Det är ju helt sjukt vad media eldar på om Palushaj så fort Brynäs möter Örebro. Känns som att allt handlar om den mannen.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Synct: Fast han var jävligt bra på att vinna puck, skapa chanser på egen hand även i HA. Största problemet var väl att han inte lyckades peta in pucken?
Kommentera


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Axle San: Jag säger att jag tycker att han är bäst och hetast just nu, jag tycker inte att han är en bättre hockeyspelare än joakim lindström och c.o.

Nej han var inte dominant i HA, 2 senaste säsongerna där hade han mycket skadebekymmer.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Synct: Palushaj är en god kandidat också

Wedins siffror siffror i HA skvallrar verkligen inte om detta. Hur var han i HA, dominant?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Veteranolle: Precis så är det!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Axle San: Han spelar i SHL's klart svagaste trupp och sticker ut som han gör och leder skytteligan, han har inge lekkamrater som sprutar in assist åt han, han bär Timrå. han ÄR bästa forwarden i SHL just NU.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Bragd-Birger: visst är hockey en underbar sport. När vi förlorar är allt skit , vill inte läsa tidningen eller höra på radio och Tv dagen efter förlust match. Om det är någon som frågar hur det gick i matchen vill man bara slå ihjäl dom.
När vi vinner vill man inte missa en sportsändning på någon kanal, läser alla tidningar för att gotta sig i segern,man ringer kompisar som inte alls är intresserade av ishockey och pratar så att dom tror att man är full. Disken,dammsugning och tvätta bilen går som en dans och livet är helt underbart. När barnbarnen frågar om dom kan få en slant ger man dom bankomatkortet med tillhörande kod.
Så visst är hockey en helt underbar sport som försätter en i olika humörsvängningar som man själv inte visste fanns.
Och allt detta bara för man älskar sitt Timrå IK så in i h......
Är det nån som känner igen sig ??
I morgon avslutar vi året med vinst mot Linköping var så säkra.

Gott Nytt Hockeyår på er alla Timrå supporters !!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Synct: Problemet är ju att ingen hinner med att se varje match och varje byte för det är ju 7 matcher per omgång.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Axle San: Ser man varje match och byte han gör är han nog SHL's bästa forward JUST NU, hetast. Det händer något varje byte han är inne, han skapar chanser hela tiden, är dominant och åker runt lite som han vill allt som oftast, då är man inne i "zonen",
han står inte bara där framme och petar in puckar som en måltjuv, han skapar chanserna själv.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Hassan: Det hade jag missat, sjukt imponerande.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Axle San: SHLs bäste målgörare är han, det räcker för mig.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Bragd-Birger: Ja den där Wedin är ju helt fantastisk, jäklar så han tar för dig därute. SHLs bäste forward vet jag inte men han är grym.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Magi igen!

Svedberg magisk även han, men tyvärr för ojämn.
Wedda världens bästa forward typ 👍🏻😎
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Alltså...vilka jävla moralsegrar vi tagit nu. Underläge, tokforcering och tung press i motståndarzonen sista 10, ut med målvakten och kvittering, sen sent avgörande i förlängningen två ggr om. Så grymt jävla mäktigt! Och sjukt välförtjänt, sett till poängfördelningen den senaste månaden som, det överlag rätt fina spelet till trots, varit alltför skral. Hatten av för det!

Och grymt kul att se Svedberg idag. Jeeez, vilken högsta nivå han har. Bratten i all ära, men...nä. Den här nivån har han en bit kvar till. Hatten av igen.

Och, Wedin Wedin...merde. Vilken jävla chef han är där ute. Han har alltid haft attityden, men jag trodde ärligt talat inte att han skulle kunna bli en riktig målskytt ens på allsvensk nivå. Sjukt imponerande. Inte bara målskyttet, utan drivet, viljan, finesserna. SHL:s bästa forward. Hatten av i ödmjuk bugning.

Plötsligt längtar man till nästa match. Kollar tabeller, statistik. Vill se highlights. Kramar surgrannen och kör dubbla omgångar med frugan. Swishar kebabpengar till kidsen fast dom egentligen borde få en uppsträckning för att, igen, travat disk istället för att tömma maskinen. Spontanringer morsan för att gå på djupet med alla krämpor. Betalar räkningar. Längtar till jobbet för att diskutera hockey med såväl leksingar som djurgårdsjävlar. Osv.

Weird egentligen, hur det kan svänga. Var på väg att slänga ut tv-helvetet med en minut kvar av brynäsmatchen. Nu sitter man här, 4 poäng senare. Och konstaterar: mirakel händer! Och: en bortavinst! Mot nästan-serieledarna!

Nu ska det bli jävligt intressant att se vad som händer framöver. Dessa två matcher bör (ska!) sätta sig i huvudet på spelarna, rakt i belöningscentrat. Den som jobbar får tur. Och: den som vill, vågar och tror kan försätta berg. Det tar vi med oss. 28 matcher spelade, 2 poäng till säker mark. Den som inte tänker "det k a n gå" är faen störd på riktigt.

Hockey ÄR en underbar sport!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Axle San: Ja, bättre fingertoppskänsla än att dra en icing med 6 sek kvar i alla fall.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Bra fingertoppskänsla av Freddan att ställa Svedberg i mål ikväll.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Realisten i mig konstaterar att mycket av tabellläget är Brynäs fel. Missar ungefär 12 rena frilägen för att nolla Örebro.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
1:16 kvar, pojkarna hade bråttom ikväll.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Andersson: Haha, underbar kommentar.
Den här inställningen o spel ger mig hopp inför kval.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Det här måste vi göra om snart . Var ju roligt med bortaseger , alla blir så glada
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Det är tamjefan sådana här kvällar man är extra STOLT och LYCKLIG att man är en Timrå IK Supporter i med och i MOTGÅNG som ALDRIG ger upp sitt lag...
Tack för den UNDERBARA lagmoralen och jag älskar er ALLTID oavsett tills döden skiljer oss åt ❤
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
palleparling: troligtvis lax = salmon på engelska
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
En random fråga som jag aldrig förstått? Vart kommer Salmonssons smeknamn "Laxen" ifrån? 😂
Kommentera


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
JanneH: 3e raka på sön gör det till ett gott slut!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Kerstin_k: Hörde jag "Gott Slut"?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Kerstin_k: Inte romantik men definitivt världsklass och magi! Grymt skönt att vinna på bortaplan. 2 stora matchvinnare och ett LAG där alla hjälper varandra. Fram med champagnen!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
NHL-Wedin for president!!!!1
😀
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Som sagt...
Vi VINN ikväll...
42 skott tar Svedda..
Skytteligaledaren Wedda avgör..
En stark lagprestation..
Nu klipper vi Linköping på söndag!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
JonteD: Bara 11 poäng upp till Skellet och slutspel. SM-guld, SM-guld, SM-guuuuld!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Sputnik: Svedberg kung idag! Skönt att ha fel en gång!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Woody: Nu mina damer och herrar.....vi har ett lag som aldrig ger upp. Jag är stolt och glad att vara Timråsupporter. Nu vänder det för vi har ett spel som lovar mer.......
Sov gott alla Timråsupportrar eller vad ni än tänker göra i kväll....själv ska jag tjuvsmaka på nyårs champagnen.....skååååååål
Vi är Timrå och vi ger aldrig uppp.........
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Sputnik: Jaja jag jinxade men.........!!!!!!!! Vi vann!!! Nomaden tyckte de!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Woody: Det är så att man blir tårögd. På riktigt. Anton Wedin vilken jävla - ursäkta språket - lirare. Den utvecklingen som han stått för är inget annat än makalös.

Varje mål han gör unnar man honom. Speciellt sånna här mål. Han drar alltså två - TVÅ - lulelirare med en syrgasare och hänger upp den med en backhand i krysset.

Hörde jag magi? Hörde jag romantik? Hörde jag världsklass?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Riktigt stark bortamatch. Kul!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Sputnik: Jaja jag jinxade men.........!!!!!!!! Vi vann!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Synct: vilken skön syrgas av Wedda!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
roger_sundsvall: Bästa spelare i SHL just nu.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
bar mofftak: UUUUUNDERBAAAAAAART!
Kommentera

1933187 · »