1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Luleå - Timrå IK 2004-09-20

419934 · » Till forumet


Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
redline:
Jovisst! Det ligger mycket idet du säger. Men det finns en risk att Timrå börjar känna sig som det topplag dom varit de senaste åren.. Ivrigt påhejade av oss supportrar. Börjar man känna sig säker så är det fara å färde. Högmod kan fälla de största. Tänk på sagan om kaninen och sköldpaddan eller Tre kronor vs Vitryssland om du vill.
Jag HOPPAS att Kenta och Hussen tar ett ordentligt snack med grabbarna! Jag vill att mitt favoritlag skall kämpa och slita från nedsläpp till den 60:e minuten. Sen är det säkerligen svårt att pussla ihop laget så här i början, med nya spelare och några som inte är på plats än. Jag väntar på Manderville och Modin! Två grabbar med MYYYYCKET rutin. Tryggheten med Kippro i mål.
Jag tror att det blir bra med tiden. Jag tror att Brynäs kommer att få lida för debaclet i Luleå.
RÖD O VIT! HOCKEYDYNAMIT!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Janken: tror allt strulet på sistone har bidragit till att det gått dåligt en tid nu:
1/ Osäkerheten kring Kimmos skada och innan det blev klart med vikarien som vi inte vet hur länge han stannar.
Tror annars Kimmos storspel senaste åren bidragit en del till stabiliten.
2/ Skadade: Koskinen och Rajamäki.
3/ Alla är inte på plats och det verkar omöjligt att spela ihop gänget:
Manderville inte här, Zeta skall in i laget : var?, Modin kommer när?
Kommer fler lockoutade lirare?

Det kan bara bli bättre.....
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Skarin: Minst sagt, ett par backmissar idag. Annars riktigt rolig resa.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Haha! Robert Perlskog hockeykunnig. Lugn i tallnäs nu!
Man kan ju tro att första gången han tittar på hockey när man hörde han på tex slutspelet i våras
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Maggan hade rätt, det var inte igår det började, det verkar som det var långt fler än hon som hade svårt att hitta känslan...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Åke the Myth:
Instämmer!
Förhoppningsvis var detta en väckarklocka som skrällde!
För bövelen! Laget har aldrig sett starkare ut!
Det måste ha varit någon form av snetändning i går. Jag vidhåller att det inte finns några lätta matcher i ES. Inga dåliga lag som man åker och plockar på tre poäng!
Mora visade det för FBK igår om inte Tikare och Jönköpingsbor märkte det i sina matcher...
TIK har levt gott i några säsonger på att vi har varit underskattade. Vi får inte ramla in i den fällan själva. Det är 100 knutar i 60 min i 50 matcher som gäller!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Bragd-Birger: Jag tror att dom har tagit fel på datum. Premiären är hemma på torsdag, det som hände igår var nog general repet i deras huvuden.
Dåligt gen rep bra premiär.
Var det ingen som påminde dom om att det började igår???
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Jojo, så kan det gå. Premiärvinstraden är bruten, och att döma av det man såg på hockeykväll/hörde på radio var förlusten allt annat än hedersam. 5-0 är liksom inget man snackar bort. 5-0 är en fingervisning om att befinner sig på någon helt annan plats än där man bör vara, dvs inne i matchen.

Efter den minst sagt skrala försäsongen var en sådan här premiär knappast det avstamp man ville ha. Hur kommer spelarna tackla detta? Var det ett olycksfall i arbetet, frukten av en håglös inställning, ett kvitto på något som felar i lagbygget?

Den förstnämnda förklaringen är så klart den önskvärda. Och kanske den som ligger närmast till hands, inte minst för att det känns lite överarbetat att skrika kvalserie! kvalserie! efter en spelad omgång.
Förhoppningsvis är spelarna, as we speak, utom sig av skam och raseri och räknar minuter och sekunder innan de får explodera mot Brynäs. Klang och jubel, och säsongen fortsätter i ett enda stort rus av klapp-klapp och förbrödring.

Är alternativet att det var inställningen som felade - vilket Kenta var inne på, är det både alarmerande och förståeligt. Alarmerande därför att man givetvis bör vara på tå och tänd som satan i en elitseriepremiär. Hockey-lunks-koma kan möjligen, högst tveksamt, tillåtas förekomma en gång i typ omgång 23. Men i en premiär? Never.

Å andra sidan: Timrå har de senaste två säsongerna slitit som djur. Match efter match, prio ett: svettas mer än din motståndare. Poängen tas med lungorna utanför kroppen. Kan du stå upp efter 60 minuter? Trist, då bidde det ingen poäng.
Klart som fan att det kan fresta på. Klart som fan att man i svaga stunder kan förledas av Bekvämlighetens Orm, 'Kom igen...vi har tagit oss till semi två år i rad, det vore väl håen om vi inte kunde vinna genom att spela som normalt folk.'
Förståeligt som sagt. Men, tyvärr: den vägen är icke för Timråiter att beträda. Ut och slit, du arvtagare till brukets söner...och fräls oss i ditt anletes svett.

Det tredje alternativet, det felande lagbygget, känns tveksamt. Det ska rimligtvis inte ens vara teoretiskt möjligt att plocka ihop dessa spelare och få dom att agera Sundsvall. Möjligen, möjligen om man heter Hardy, men Kenta? Fan trot.

Nåväl, torsdagen närmar sig obönhörligt. Frågetecken kommer rimligtvis rätas ut, men i vilken riktning? Pest eller kolera? Den som lever får se.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Det här är det bästa resultatet som Timrå kunde fått i en öppningsmatch. Nu har de vaknat och vet vad som krävs, ödmjukhet. Sedan när Kiprusoff går in som förste målis kan vad som helst hända.
Jag litar på Kentas förmåga att inge hopp och mod inför fortsättningen
49 omgångar kvar...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Linda87: ...eller att han visar matchvideorna från slutspelet.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Linda87: Håller med. Fast det bästa är nog bara att han berättar för dem hur fel de är ute och hur fel de tänker.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
orion: hoppas kan man alltid göra du och jag sitter i samma båt som många andra
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Linda87: *utskällning
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
5-0 i baken mot Lulä!

Så mycket för det årskort på stå jag köpte igår.
Dum som jag är köpte jag till slutspelet också.
Det här kommer aldrig att gå!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Rooster23: De behöver en riktig utsällning av kenta så att de skärper till sig till på torsdag !
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Fast jag ska inte måla fan på väggen.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Sedan måste jag ju säga att det kan bli värre nu när Kipper kommer in och spelarna ännu mer litar på att målvakten ska göra jobbet.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
mattis69: Ja det tror jag. Men det handlar inte om nya spelare. Det handalr om att göra sitt jobb så gott man kan och ha huvudet med sig ute på isen.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
tjobba:
Är du medgångssupporter?? Riva biljetten...sluta nu.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Rooster23: Tror du/ni att aki-petri Berg kommer att komma nu?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Jag såg ju bara målen från matchen men måste säga att fera av målen påminde om sveriges försvarsspel i WC nyligen.... Jobbigt.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
JimmyH:
Nja! Jag tror inte man skall måla den lede på väggen redan!
Kapaciteten borde finnas. Men det gäller ju för herrarna Johansson/Huss att ta grabbarna i örat nu.
Ser man ingen förbättring i nästa match så blir jag riktigt orolig, Kommer det inte en övertygande seger på 3-4 omgångar så gräver jag en grop i någon sluttning och gömmer mig!
Risken finns för ett MIF- haveri... Jag menar som MIF förra året.... Att man på papperet har ett starkt lag men saknar viljan, glöden och kämpaandan.
Personligen tänker jag vänta några omgångar med att bli riktigt orolig...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
JD: Ja av de vi fick se idag så blir det en tung säsong vi går tillmötes.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Skarin:
Till råga på allt kunde man inte dränka sorgerna heller.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
JD: Kan bara hålla med. För någon s.k. ishockeymatch fick vi ju garanterat inte se.

Lite försvarsspel, etc etc, på det här så ska det nog gå bra.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Rink rat:
Käftsmäll var ordet, men resan var som vanligt kul. Under dagen och natten har man stött på tyska militärer, en hojåkande Mini Me och rävar i parti och minut.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Fan vad less jag blir! Här har man gått och längtat till premiären, vad händer världens jä***a käftsmäll av luleå!
Det är så tråkigt man har sett fram emot Första hockeykväll, mål, poäng samt att sitta och käka frukost imorgon och läsa om matchen allt blir så tråkigt.
Jag vet att det fortfarande är 147 perioder kvar av serien och mycket hinner hända men 5-0! Det är bara för mycket.
Jag förstår inte riktigt hur Nubben resonerar när han säger att laget är fullt ang Aki-Peteri Berg, jag menar Rajja spelar tyvärr nog aldrig mer hockey på den här nivån, Koskinen borta till november. Alltså har laget för tillfället 7st backar att tillgå. Det är väl lite i tunnaste laget. Är det ngn som faller ur "ramen" så måste man ju kunna kasta om lite i formationerna konkurens situationen måste öka för att hålla killarna på tå som tex på målvakts fronten. Iofs kan det väl mycket väl handla om en ekonomisk fråga men om Berg själv har kontaktat klubben och vill spela här så borde han ju vara lite "medgörlig"?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Vad är det för likhet mellan Tmrås försvarsspel mot Luleå och Elitserien denna säsong? Båda är vidöppna.

Tror att det kommer att bli kanonjämnt i år. Timrå kan komma topp 4 lika väl som hamna i kvalserien.(Tror dock att BIF å MIK hamnar där).

Vad som inte bådar gott är, kanske aningen motsägelsefullt, alla nya stjärnspelare i Timrå. Kenta är ju världsmästare i att jobba långsiktigt med en grupp där disciplin o stenhårt jobb har högsta prioritet (exempelvis Hagos å Robban). Men med spelare som kommer (å går) stup i kvarten blir jobbet lite mer "landslagskaptensartat" d v s matchcoachning är viktigare lagbyggarkunskap. Detta gäller i alla fall på kort sikt.

Får å andra sidan behålla samma gäng hela året och utan att vårt självförtroende blir permanent stukat av första 10-15 matcherna så kan det lika gärna spelas om medljer i SA fram på vårkanten.

I frånvaro av han som neggar bäst av alla så försöker jag mig ödmjukt på att tippa nästa match TIK-BIF 2-5.

Im out of here, amen!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Linda87: ja verkligen. ungefär lika bra som suportermatcherna
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
oraklet: Det är väl mest sättet det förlorar på som oroar, trenden verkar inte vända åt rätt håll precis..
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Ambroo:
Nä! Förvisso inte.... Men det verkar vara premiärnerver lite här och var runt om i landet!
Jag blir inte gladare av det... Men men...Det är lite tröst att vi TIKare inte är dom enda som somnar med en suck i kväll. :-(
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Fan vilken invalidhockey av timrå. Kul att de släppte in så mycket mål också ;)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Redheart: Inget lag vinner alla matcher i elitseriens grundomgång. Dessutom var det match på bortaplan och man vinner inte på papperet. Jag är inte det minst orolig. Denna förlust hade varit värre om det var i mitten av serien.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Ambroo: åhh jippie vad glad jag blir *urk*
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Janken: Kul för oss..
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Jag ser att vi är i gott sällskap!
MIF spöa HV
FBK en pinne mot Mora!?!?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Tribute: jasså det tycker du :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Bra match!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Hör till oss tikare att bryta ihop känns som vi kanske får vänja oss. MORA-FBK var visst en fruktansvärt underhållande match, grattis mora till första poängen!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
OJOJOJ!
Det kanske var lika bra att man aldrig fick igång webradion!
Hoppas att det var ett rent tillfälligt djupdyk!
Jag skakakar ända in i själen!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Tikfanz: Bra sagt. Jag går å lägger mig ...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
mike66: hehe jo det vart 5-0 till luleå. Sov gott du med *suck*
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Tikfanz: Jag då? Är hemma sen länge och bröt ihop gjorde jag redan sommaren -98 när jag såg Kjelle och Liben hångla upp fyllbritta..
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Är det slut nu? Webradiohelvetet fungerar ju inte. Hur mycket förlorade vi med? I vilket fall som helst så får Brynäsjävlarna äta upp det här på torsdag...

ZZZZzzzzzzzzZZZZZZäta på er och sov så inihelvete illa inatt och må hockeyångesten fånga er alla i sitt grymma äckliga grepp...

Nattinatti...ZZZZZZZZZzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZz
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Linda87: vet känns tungt som ba den.. men nu har dom gjort säsongens bottennapp!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Frella: Nu är det bara att packa ihop och åka hem, bryta ihop och komma igen till på torsdag.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
snubbelfinten: De har ju iaf konserverat formen från försäsongen, det känns ju bra...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Happyer: Jippie :/
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Linda87: kan konstatera att det måste varit timrå som spelat invalidhockey idag, och luleå då? vad tycker ni andra...luleå är inte för bra. Så det lirade väl sitt vanliga skittråkiga tacklings-bråk-spel!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Tycker synd om dom tappra själarna som reste dit för att se premiären.
Kommentera

419934 · »