1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581221 inlägg · 6216 ämnen

Meca Race 2017

1809615 · » Till forumet



Sv: Meca Race 2017
Sputnik: Kämpa Almtuna
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Stene gjorde mål?
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Mekkaskitet är slut....
Vi rasade ihop fullständigt de 15 sista omgångarna...
Det blev pinsamt på slutet..
Lika pinsamt blev det för Boobs...
Ute mot Vimmerby...
Ja tänk att lilla Vimmerby och Västervik har slagit ut Medelpad denna säsong...
Det är inte klokt vad pinsamt...
Ja.....
Det är fan bar och bryt ihop och invänta nästa säsong...
För just nu ger ja FAN i att!!!!😬😬😬
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Andersson: Det är målskillnad som gäller först i Meca rejs, sen inbördes möten.
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
T T: inbördes möte då ?
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
T T: Med tanke på målfesten mellan Timrå-Tingsryd kanske det är lite fördel Västervik som möter Tingsryd hemma i sista och AIK har Almtuna borta.
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Det blev bara en ointressant match i sista omgången då.

Målskillnadsrysaren blir kul att följa.
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Sputnik: Live Arena tror jag.
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
T T: Skapligt vad sugen man blir att se J20 med E.P, Dahlen och Lööke i laget! vart kan man förresten se j20 matcherna?
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Puckat: Du nämnde inte Lööke när du räknade upp vilka som kan förstärka J20. Eller tvekar du om han platsar? :)
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Otto1: Idag passar det minsann att ställa upp med typ full trupp...😅
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Dagens!
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Kongo: Skit också, du avslöjade mig. Säg det inte till någon bara. ;) Nej men klart det hade varit intressant om Västervik går upp och rör om i grytan lite. Sen är ju inte ens Västerviks hall godkänd för HA utan man har fått dispens för denna säsong. Dessutom har kommunfullmäktige gått ut och sagt att man inte kommer satsa på ny hall och sporsliga ledningen själva har sagt att man inte kommer kunna gå upp i SHL. Mest av allt är det nog bara besvikelsen som talar, att man är omsprugna av brorsans bondgäng med klart sämre resurser och förutsättningar. Man får helt enkelt ställa sig in på Silly season och framför allt med spänning se hur Nubben kommer lösa tränarfrågan och att E.P och Dahlen försvinner.
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Sputnik: Företräder du SHL:s förstedirektör? ;) Bättre att en mindre klubb går upp och pissar på SHL:s allt mer kommersiella drivning. Och - inte minst - det är strategiskt bättre om en svagare klubb går upp och kan ersättas av TIK om några år.
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
DJ Hemp: Vill att AIK vinner, mest för att dom är de enda som har resurser för att spela i SHL. Sen är vore det gött att få tyst på brorsan som är Vikare och börjar bli lite kaxig. ;)
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
AIK vs Västervik i dag. Seriefinal. Det är kul med hockey. Spännande!
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Publiksiffra: 2500

Närvarande: 700?
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Nisse på Mon: Tycker nog allt att Stene skall ge pengar till oss fans istället, för att vi fått stå ut med han i en säsong. ;) Har missat laguppstllningen, kommer det in nån ny junior istället för stene nu?
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
T T: det får han betala själv. Sen tack och hej!
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
T T:

Man får personligen sona för sina synder. Stene är inget undantag. Nu tar vi nya tag. Laddar upp på Donken Triangeln med en deal bestående av en liten cheeseburgare, fyra chicken mcnuggets samt medhavd dryck där jag har tänkt på pocenten, hege. 1:45 kvar till första tekning nu. Nedräkningen är igång för fulla spritmuggar...
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
T T: :-)
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Ska vi starta en insamling till Stenes böter?
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
jå1: Kan ingen starta en riktig matchtråd. Känns ju fel att dunka vidare i den här? 👍
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
JanneH: Beslut tas 17.30
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Hälge: Vad är senaste nytt ang vilka som spelar ikväll? Det jag lyckas få fram hittills är att David Westlund, John Westin och JP är skadade och att Stene och Didde är avstängda men vad är status på Mattsson, Basse och Jens Westin?
Snacka om direkt avgörande om dessa tre kan spela eller ej. 1a målvakten, bästa backen och den mest rutinerade av våra topp forwards. Snacka om centrallinje...
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Avstängning och böter för Stene.
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Nu, efter en intensiv förmiddag på skolan, börjar den komma igen - abstinensen. Då talar jag inte om sprit m m - i går tog man det lugnt för att spara sig till i kväll - utan hockeyabstinens. Den här gången är man betydligt mer optimistisk än senast - och varför inte? Pessimismen inför AIK-matchen betalade sig ju inte direkt. Så nu kör vi långväga telepati härnere i från. Jag säger som SMÅLAND: KROZZA TAIF!
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
JanneH:

Ja, det här lovar ju verkligen inte gott. Bakfylla i samband med viktig Meca-match. Jag får genast negativa vibbar vad gäller vårt fortsatta öde i racet...
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
RunarUp:

Ja, där föll slutligen bitarna på plats. Klart fan att ett gäng käringar spöar TAIF på Kvinnodagen. Vi har ju hemmamatch dessutom - som gjort för alla hemmafruar i laget. Det här tar vi med besked - 3 P i kväll!
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
JanneH: Nu är ni negativa. Det är ju Internationella kvinnodagen idag.
Med tanke på att handväskor är en vanligt förekommande accessoar i laget, enligt allas vår Modano, så måste väl detta vara vår dag?

Bäva månde Tingsryds AIF.
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
jå1: Basse kaskadspydde på Dalle, EP och Lööke så de missar också men Nubben lyfter upp några 45 kilos bjässar från Kovlands J20. Allt medan Boyce, Ludde och Molinder sitter och taggar för att slewfoot'a första bästa Tingsrydare.
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
+ulfberth+: Vinna ikväll är en bra start. Läser i ST och ser att det finns hopp om Mattsson, Westin och Basse. Vad blir utfallet tror ni? Att alla 3 missar + att Dahlén snubblar på smutstvätten och bryter foten kanske?
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
luffaren: såg att Timrå har varit hos Kronofogden 40 ggr senaste 4 åren???? Ska det va så jävla svårt att få ordning på ekonomin?
Helt klart blir spelarna påverkade av sånt. Negativ energi som sprids. Kan ju knappast kännas motiverat att spela i ett lag som har dom framtidsutsikterna? Anställ Kamprad så blir det nog fason på skutan.
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
sargad:
Fin vinnarskalle på Dahlén igår, som i alla andra matcher. You have to utföra/leverera också.

Mot AIK var han blek,dålig smartness.

Men fin revansch mot TIF blir bra.
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Vet inte varför, men jag unnar faktiskt Mora deras framgång.

En fantastisk tränare som har lyckats få detta lag till stordåd!

Tog idag sin 37 seger på 54 försök. Inte ens ett lag i SHL har förlorat färre matcher än vad Mora gjort iår!

Jag är imponerad.
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
SMÅLAND: Wow, nu känner jag igen gamle Småland.
Way to go!

Det kan gå fullständigt åt helvete. Men man hade i varje fall lite roligare på vägen.
Vinn imorrn!!
Jag har några riktiga TAIF:are på jobbet som jag vill kunna se i ögonen utan att skämmas.

Alltid rött, alltid rätt!
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
DJ Hemp: Ja jädrans trams med allt kvalade...
Inte konstigt att klubbarna dras med miljonskulder med allt trams...

Nog om det!
Jag ser på tabellen och spelschemat inför morgondagens fighter...
Vinn Almtuna mot Västervik...( Vilket är troligt).
Pantern lyckas skrälla mot AIK ( Kan mycket väl hända).
Och vi gör våran plikt mot Tingsryd...
Då är tabellen enligt följande imorgon kväll.

Västervik 6
Pantern 5
AIK 4
Timrå 3
Tingsryd 3
Almtuna 3

Då är vi fasiken med i Racet igen...: )

Västervik Borta på fredag....
Det KAN gå....

Ännu finns chansen 👍😊
Vi tänker ta den..vi gör en bok som Ulf Lundell!!!

Apropå annat....
Boobs spelar Playoff 2 i Vimmerby på torsdag...
En kanske skulle dit i Timråtröjan och skrika 😫 Timråsånger???
Jag går ju in GRATIS på alla Smålands arrangerade arrangemang... 👍😊

Nåja..nu knyter vi ihop brallorna och laddar miljarders inför morgondagen...!!!
KROZZA TINGSRYD!!!
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
SMÅLAND:

Där är vi rörande överens. Ungefär som inom fotbollen. Fattar ibland inte vad hockeyn sysslar med. Bara vi inte närmar oss NHL-systemet. Det känns fruktansvärt ointressant med det upplägget. Jag vill ha svängdörrar och variation över divisionsgränserna!
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
DJ Hemp: Jag skiter i vilket helt enkelt.
Låt Lag 13-14 åka ur SHL på stört...
Lag 11-12 få kvala....
Ut med Rögle och Leksand!
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
lungan:

Ja, vilka genuina klassiker det kan bli! Undrar om de spelar någon utomhusmatch inför 19 000 åskådare samt en match i Globen i så fall? : )
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Vilken batalj det kan bli!

Vinner Mora över BIK i finalserien så verkar det som att de får spela emot Leksand i bäst av 7 om SHL nästa säsong.
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Sputnik:
Dahlén-Johnsson-Wedin
Pettersson-Boyce-Lööke
Hållander-Olofsson-Berglund
Wiberg-Molinder-Nilsson
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Tvåtallar: Var på Hovet igår. Visst är det så att alla går in och gör sitt bästa, inget snack om det, men generellt känns vi lite små mentalt och då blir man uppäten av mer rutinerade motståndare och/eller motståndare med fler vinnarskallar.
Älskar dock Dahlens vinnarskalle. Det är shining runt den som någon gammal FK skulle ha uttryckt sig.
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Sputnik: Kunde gott levererat den 'pizzan' i AIKs bås och då gärna på #51. Han åkte runt och störade sig igår.
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Sputnik: Timrå IK har skulder på nära två miljoner kronor till Skatteverket och Kronofogden.
Nu kommenterar föreningens vice ordförande Jörgen Wahlberg den ekonomiska situationen.
– Det är våra avtal som gör att vi sitter i den sits vi gör, säger han. Timrå IK har en skatteskuld på 1 221 695 kronor som förfaller till Kronofogden den 27 mars, vilket SVT Nyheter Västernorrland var först att berätta om.
På måndagen berättade P4 Västernorrland att Timrå IK hade en skatteskuld på 758 447 kronor – som gått till Kronofogden.imrå IK:s vice ordförande Jörgen Wahlberg uppger att föreningen känt till problemet en längre tid.
– Vi har för avsikt att betala innan det går till Kronofogden. Vi har haft dålig likviditet sedan augusti och det kämpar vi fortfarande med, säger han.
Enligt Jörgen Wahlberg beror de ekonomiska bekymren på avtal som föreningen har.
– Vi ser över alla avtal som Timrå IK sitter i och det har vi gjort under flera månader. Avtalen är inte fördelaktiga.
Vilken typ av avtal handlar det om?
– Jag vill inte gå in på det närmare, men det handlar om affärsuppgörelser sedan rekonstruktionen och försäljningen av arenan.

Enligt Wahlberg har föreningens marknadsintäkter varit något lägre än förväntat. Däremot har publikintäkterna varit som förväntat.
Trots den svåra ekonomiska situationen Timrå IK befinner sig i är Jörgen Wahlberg förhoppningsfull.
– Jag är nöjd om vi klarar ett nollresultat till säsongens slut. Det är ganska troligt att vi gör det, säger han.
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Kongo: Ja visst har vi väl en ganska hög Ishallshyra, som dessutom kommer att höjas nu ett par år i rad om jag inte minns fel?
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Sputnik: JP verkar vara borta resten av säsongen enligt ST....
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Sputnik:

Bara själva rubriken gör ju mig betydligt lugnare i alla fall. : )

Vi har väl förresten ännu inte uppmärksammat här på forumet att den gamle sovjetiske hjälten Vladimir Petrov avled häromveckan. Så nu gör jag det.

Petrov - Charlamov - Michajlov

Det var en riktigt vass kedjeformation det!

Nu är enbart Michajlov kvar i livet.

Petrov + Charlamov = R.I.P.
Kommentera

Sv: Meca Race 2017
Sputnik: Hur föreningen hanterat balansen mellan sportslig satsning (för att driva en verksamhet och finansiera kostnader) och ekonomin återstår att se. Förutsättningsmässigt så har föreningen en exceptionellt hög ishallshyra.
Kommentera

1809615 · »