1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581061 inlägg · 6216 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04

1876927 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
DJ Hemp: Instämmer angående uppflyttning/nedflyttning. Tror det i det långa loppet skulle göra ekonomin inom svensk hockey mer sund. Det skulle inte längre finnas "ett visst år" när i stort sett varje lag toksatsar om några få platser. Däremot skulle det ge bottenlag i högsta ligan mer "what-if"-tänk, alltså att de måste ha en plan för agerande om de skulle åka ur.

Sen ska vi väl inte hymla om att om Timrå skulle kravla sig upp så lär vi vara ett av de lag som skule drabbas av just denna rotation. Men den smällen är jag villig att ta, speciellt med tanke på att detta är bättre för hockeyn i stort. Det kommer ju ge ett större intresse för andraligan också, vilket på sikt ger mer sponsorpengar även dit. Eventuellt minskar spons till högstaligan dock, men jag är för en utjämning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Bragd-Birger:

Det förslaget kan vi klubba igenom per omgående och så kan vi ställa in HA-finalen sedan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
jokklas: det där med instant-rewards efter seriespel är dock inte hockeypraxis. Det ska till någon form av slutspel för att kora vinnare/förlorare. Vore lite ologiskt om vinnaren av SHL:s grundserie bara får lite cash + hemmaplansfördel i slutspelet, medan vinnaren i allsvenskan belönas med cash + uppflyttning.

Men, ok. Vi kan pröva direktuppflyttningsvarianten den här säsongen, och utvärdera sen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
DJ Hemp: Om vinnaren av HA hade direktuppflyttning skulle det även vara mindre hemskt för ett SHL-lag att åka ur. Hoppas de gör så på sikt men är väl utopi. Även en fin morot för klubbar, sponsorer, fans etc som lägger tid, energi, pengar på att utveckla framtidens stjärnor i svensk hockey. Finns hoppet på en realistisk nivå blir intresset större helt enkelt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Bragd-Birger: Bara 4010 åskådare i derbyt! Det är svårt att locka folk till arenorna...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
tjobba:

Känslan påminner också lite grand om när vi gick in i Kvalserien 2000. Man hade på känn att vi var bäst (på den nivån) och att det var vår tur att äntligen ta steget upp efter 18 långa år i skymningslandet men det finns ju inga garantier på SHL-kvalets krokiga vägar. På den tiden såg det helt annorlunda ut med rakt seriespel och sånt medan vi nu tvingas till serier om bäst av fem eller bäst av sju matcher mot en och samma motståndare. MoDo visade för två år sedan att mardrömmen kan bli verklighet. Det gjorde förvisso även Malmö för tio år sedan i Kvalserien. Nej, fy fan, jag gillar inte det här riktigt. De två bästa lagen i HA borde ta klivet upp direkt och de två sämsta i SHL kan åka ur direkt. Sedan är det ok om lag 3-4 i HA får kvala om fler platser däruppe mot lag 11-12 i SHL. Jag är med andra ord öppen för en större rotation i seriesystemet. Vill absolut inte ha någon halvt stängd liga. Det känns bara meningslöst. Ligor typ NHL är inte min melodi.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
sargad:

Håller med på alla sätt och vis. Självklart förtjänar vi en SHL-plats efter att ha dominerat HA totalt. Men å andra sidan kände man ju till premisserna då serien startade. Vet inte hur ni andra tänker men det är ju nu man börjar bli en aning nervös. Hittills har det varit en behaglig transportsträcka men nu när man har känslan av att vi egentligen är bäst (på den här nivån) kan vi ju bara ta steget upp eller så misslyckas. Vi kan inte vinna en ”nästan SHL-plats” utan bara vinna en SHL-plats eller förlora en SHL-plats. Av den anledningen är det nu det börjar kännas lite jobbigt när man egentligen bara skulle vilja njuta av den spänning som HA-finalspelet m m erbjuder. Men så fungerar tyvärr inte jag. Kommer bara att vilja kräkas om vi måste börja om från noll i HA till hösten igen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Räknade med en given förlust i dag men jäklar i min låda vad detta lag hittar vägar att vinna. Hur många matcher denna säsong har vi inte vunnit med uddamålet? Det är inte tur. Det är skicklighet!
Jag är stolt och nöjd, och jag längtar fruktansvärt mycket efter finalen. Äntligen är det good times igen som Timråsupporter! Känslan är på något sätt densamma som när vi skulle gå in i en kvartsfinalserie back in the days.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
DJ Hemp: Nicht fyr mich, Peter Wahlgren. Habe keine Sundsvalls Zeitung premunizationen.

Superstort grattis till alla spelare o ledare för ett fantastiskt seriespel. Kriminellt att inte en sådan här stor serieseger belönas med direktuppflyttning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Modano: Håller med , femman med Berglund har verkligen lyft sig. All heder åt dem. Dock så är Berglund en oduglig målskytt, vilket han visade i alla missade lägen mot Leksand.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Andersson: kostade mig 40 lakan den kvitteringen hade iko säker på powerplay!😠
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
El Maco: Haha nej vill inte köra över han så de måste kalla på båren i första byte. Nä skämt och sidå båda knähundarna gör det jävligt bra nu sen jag fick köra extra pass med de krigar på bra nu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
El Maco: Bofors slog Lekis...2-1...de maskerar formen underdogsarna...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Modano: nu har du chansen att slå Enock
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Undrar vad ¤"#¤#" som hände med Oskarshamn ? Med 3.25 kvar gör man 4-2 klockan står sedan på 59,51 när Troja gör 3-4 och 59,59 kvitterar man , snacka om att klappa ihop
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Otto1: 4e gången man är här och gratulerar till segern, känns som femtioelfte!

Ja vad ska man säga, eran defensiv är outstanding och ni stänger ner oss totalt, Modo har lägen men vana trogen så bommar man och samtidigt ger vi bort några billiga efter slarv i defensiven.
Skulle vilja påstå att offensiv är vi ganska lika men defensivt var det seriens bästa mot seriens sämsta som möttes ikväll.

Övrigt var detta inte mycket till derby, när man tänker tillbaka 10 år så är det en helt galen skillnad!

Men iaf Gratulerar och lycka till i finalserien!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Bragd-Birger: Den röda(svartvita) tråden..kan man säga...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Olle: Tycker fortfarande inte att han gör en speciellt bra match överlag. Ramlar, ger bort puckar osv. Kanske kan målet ge tillbaka lite självförtroende.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
DJ Hemp: Ja såg ut att bara behöva gå på 50% och ändå full kontroll och 5-6 spelare borta. Träningarna säkert tuffare än den här matchen ........
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
DJ Hemp: Studerade er lite extra och ör imponerad. Ni förtjänar verkligen seriesegern.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Bragd-Birger: för övrigt gör Olofsson mål ikväll och det var kanske det viktigaste som hände, för honom behöver vi få igång igen. All heder till honom, hoppas hans tunga period är över.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Olle: sorry, tyckte Modo sög ballé i den här matchen. Viljefattigt, tempolöst. Visst, man möter seriens bästa lag och sådär men...man uppträder ju helt menlöst.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Fullständigt överlägsna seriesegrare. Sug på den! Vi blir bara bättre och stabilare. Nu flödar optmismen inför vad som komma skall. Trevligt nog sändes matchen i hesgoal.com. Jävligt starkt jobbat!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
jå1: Haha. Ja, sett tugget på vissa i modolidboken. Apselut domaren som fällde Modo i den här matchen. Också.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Bragd-Birger: tycker du är lite hård, vi har seriens bästa försvar och stänger ner Modo precis som vi gjorde mot leksand i tredje. Precis som leksand så blir Modo sämre ju längre matchen lider och kan vi fortsätta stänga matcher på det här sättet och göra motståndarna sämre så kan vi gå hur långt som helst.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Bragd-Birger: Modo kan inte prestera, allt pga domarn..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Åh, herregud. Sämsta derbyt på, ja...jävligt länge. Obegripligt enkla 3 poäng med tanke på det Timrå presterade. Att Modo är dåliga i år (också) visste vi, men att dom är så h ä r dåliga i en för dom så viktig match förvånar. "Forceringen" i slutet: Kristina Lugn på neråttjack.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Stabilt bakåt
härligt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
LYTH domaren missar en utvisning armbågstackling på Johnsson men gör en dunder bra match vad man är van..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Bragd-Birger: det var en klok leksing på deras forum som uttryckte viss oro över det faktum att Timrå har byggt ett lag från försvaret och framåt, han menade på att leksand har byggt från andra änden (i hans mening fel).

Jag är beredd att påstå att Modo har samma problem. Dom har mer fantasi i anfallen och använder försvaret på ett sätt som vi sällan gör. Däremot har dom stora problem i defensiven, om Modo går till slutspelsserien så vågar jag påstå att deras chanser är 0% (i år) däremot finns det ju en massa andra fördelar med att gå till slutspel och det unnar jag dom för inte är Tingsryd, Pantern, Oskarshamn osv. värst mycket bättre?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
MODO Hockey - Timrå IK 2-3
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Bragd-Birger: vi var ju vi taggade mot LIF det gäller hemmaMatcher och kosing
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Svårt att tro att det är samma sport som man bevittnade i fredags. Så här slött och oengagerat tror jag inte jag sett Timrå uppträda den här säsongen. Gå-temp-hockey FTW.

Modo är verkligen jättedåliga. Hade vi spelat så här mot Almtuna eller Pantertanter skulle det varit avgjort redan.

Skulle vara lite mysigt med fart i tredje. Modo verkar inte kunna sätta upp någon dock, så det lär hänga på Timrå isf.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Rip Kirby: Slovakien 0-3 OS var det 👍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
SMÅLAND: ändå bra att man får träna på att spela mkt ett offensivt lag som Modo. Men man börjar tycka att våra forwards ska kamma till sig i egen zon, öppnande pass till deras back som får gå in och avsluta, tre gånger i rad. Hur svårt kan det va?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
De rinn lätt ikväll igen 👍
Jävla svängdörrar i båda lagen..
På kommer Drinko igen ..
Så en klar sig hela vägen till SHL 👏👏👊👍💪
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Bragd-Birger: det är ju svängdörr i modos försvar, det känns som signifikativt för deras säsong (åtminstone baserat på matcherna mot oss och diverse strömatcher). Timrås spel å andra sidan är ju inget att skriva hem om men jag är bara glad om vi slipper få några skador. Parks skulle behöva några veckor till, han placerar sig fruktansvärt dåligt i banan hela tiden.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Jeez, vilken skitmatch. Timrå ser ju jätteintresserade ut, verkligen. Modo vill nog men är ju ärligt talat skitkassa.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
MODO Hockey - Timrå IK 2-2
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Olle: ser inte fukuserad ut inte bra
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Andersson: Vinner dom inte mot dagens Timrå så har dom nog inte så mycket i topp 8 att göra heller, det är inte direkt någon bländande hockey vi visar upp.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Olle: Gör ju ingenting ifall vi pressar Modo utanför topp8
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
DJ Hemp: vi får hoppas att det där var Haukeland sista målvaktstabbe på ett tag. Inte för att dom varit många men att försöka tunnla en modoforward bakom egen kasse, det kan han gärna få upphöra med.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Hälge: Swehockey är det officiella.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
En del spelare borta i dagens match.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Perkele2007: Var skrev jag att man skulle vila sina bästa spelare ? Jag ville att de skulle vila de som haft det tungt ett tag eller är lite småskadade.
Kommentera

1876927 · »