1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580355 inlägg · 6216 ämnen

Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29

2018986 · » Till forumet


Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Hallå! Varför skriver ingen om Anton Karlström här inne?

Undrar åt en ”kompis”
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
MrLöven: Det är ändå humor hur ni Löven-töntar dyker upp här på forumet nu när det går bra. Lika dumma och förvirrade som Skellefteåborna. Lite kul att jag sa det en gång här, vänta tills ni mött en Lövare med lite framgång i livet.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Costanza: fortsätt skratta...vi har toppat serien i 90 dagar nu och tänker fortsätta göra det länge till!! Ni har en bra arena men det gör inget lag! Arenan ger inget avancemang...men det fattar ju inte du förstår jag 😂😂!!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
MrLöven: Vi skrattar alltid då vi hör om Löven. Stor-Fifflare kommer in varje år med stålars. Ändå hålls A3 ihop med häftmassa. Luktar lim och plywood. En pub där man köpa en varm Norrlands Guld om man har tur och hinner fram innan matchen är slut.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Costanza: du är största tönten ever 😂😂😂!! Tror att MoDo-rövarna ska kunna hota oss om 1:a-platsen...jobba på "agenten" 😆😆😆!!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Yoda Marklund: Bra att du visar lite respekt för MoDo-kungar som tog upp er. Ser ekonomin bättre ut i år? 24 mille minus senaste säsongerna är ju Vännäs-nivå...Har ni asbest i arenan?
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Costanza:

Ja, av respekt! :-)
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Yoda Marklund: Förstår inte varför du inte vände uppåner på tröja efter gårdagens match .då har man förstått det där med tröjan .
MoDo blir veka och ängslig ibland som igår ..när det gäller .
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Yoda Marklund: Har du redigerat bort Werner i MS Paint?
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
sargad: De enda 75:or man släpper in i kylen sedan Explorer lämnade den klassiska skeppetettiketten och gick ner på 70 cl.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Karlsson74:

Uj uj uj vilken slakt assa.

Far bjuda pa en riktigt snygg matchtroja och klubbmarke, eller vad sager ni? Tummen upp for Modo!
Uppladdat:

450x300-modopng.pngmodopng.png

Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Clay.2: Jag bryr mej. Alternativet hade varit Ulf Kristersson, en brud från Livets Ord och allas vår Jimmy. Ni vann rättvist igår, inte mer än så. Är du inte snäll Clay, så måste jag byta namn till Ali!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
kulltorp: jag har ingen aning om vad som stoppas eller ej...Jag svarade bara Hassan. Jag tycker det är kul om det finns vettiga inlägg från andra klubbar på vår sida såklart. Det finns ju en del skribenter som gillar hockey så mycket, att de står över att tjafsa vem som är bäst idag...blablabla. Man kan ju skriva vettiga saker/t.o.m hålla med någon även om det är en s.k. 'rival' som tycker nåt.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
sargad: Kan ju inte vara kvar många Arboga 7,3 på Bolagen i Medelpad nu. Nån från SMÅLAND parkerade tydligen vid lastbryggan vid 10 i morse.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Clay.2:
Ingen alls.. Den Sundsvallsborn grina nog ända ner till Leipzig..
Och stadsminister är nog van vid förluster... 7-3 alltså 3 av 10 är nog ungefär den propotion av S väljare som gått över till SD.. 😂
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Smokey: Är det ett gäng Leffe Blond på bordet. De e gött 👍
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
kulltorp: Vem bryr sig om en misslyckad Statsminister och en Fd Hockey legend och en Fd Sundsvalls bo när Timrå vann ..?
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
God förmiddag! Här i Umeå skiner solen alltid då MoDo förlorat. Nu ska man ut och halka runt lite som en riktgt MoDorööööv...
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
puffe: "Anständigt sätt"?
=Positiva saker om Modo.(Sekten framförallt!!!)
EJ kritik, ironi, vi är bättre än er, domaren hade inte fel, vi gjorde inte er sämsta match för i år, motståndet var bättre mm mm mm
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Woody: Jag vet inte hur många ggr de portat mig. Oftast för att "jag tramsar".
Själv så "snuttefiltar" de Dahlén titt som tätt i alla gästböcker, men skriver man en mening, och sanningen, att deras kapten gillar att dricka öl, då portas man illa kvickt.
Nordkorea 2.0
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Att vakna upp och känna lite SMÅLAND...
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Grattis till segern igår!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
SMÅLAND: Vi får hoppas han nyktra till en snabbis innan de fortsätt å rinna lätt. Grattis förresten. Vilken jävvla tilltvålning! Det behövde vi ✊🏼
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
mikenomad: Herrgud ska du svik oss i slutsprutet utav säsongen???
Är du int klok männska!!!!
Eller dyk du upp mä nytt namn imorgon???
Ja har fan haft mitt Nicknamn sedan 2001...
Varför i helvete ska man håll på byt å trams???
Nä nu kör vi ända in i roten till tolvslage imorgon kväll...
Sen tar vi nästa decennium mä bravur 2020!!!
Vakna upp i dimman nu majken och häng på tåge till SHL te våra!!!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Charlie2: obra!
Lööke och Madsen är tongivande och duktigt viktiga kuggar i maskineriet!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Vi vann ikväll!!
Halleluja å ja va i Skånelann på broa ifrån ett rögit Christiania!!
Nä...två raga fighter och Täppas är på topp!
Ty riket ä ditt å härligheten i evigheten!!
Amen
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
söder över: Lööke föll på Berglund i början på 2:a perioden. Låg kvar en stund, kan vara knä tro? :(
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Många spelare i Timrå IK som saknades när matchen var klar?

Madsen borta inför va?
Nässén med...

Men vad hände Lööke?
Wahlgren bänkad?

Matchens kämpe måste väl ändå 19 Limpan vara va?

Jag kallar honom det efter att han täckt skott med ädel del...
Sedan vänder spelet och han får första ass på matchens snyggaste mål...

Jag vet att det nämnt många ggr ikväll men när Berglund gör sina baljor så vet man att målisen är på läktarn och mumsar korvmäsvängdörr!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Trilske: Alla kommer jämt kolla på vad den andra gjorde, bara så det är.
Man kan koka i stundens hetta av förluster, vissa tar mer än andra, som denna. Men i slutet av dagen är allting detsamma.

Säg att nån i Modo knockat ner nån i Timrå så han blir helt mörbultad, vecka senare knockar nån i Timrå ner nån i Modo så han blir helt mörbultad. Vi supportrar kommer bara försöka hitta ursäkter till att motståndarens attack vara så mycket fulare. Typiskt, så ditt försök till att vända Modo-flaggan till någon slags finare version av hockeytugget härinne blir otroligt fånigt.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Nevink: Härligt med seger. De var stor misströst efter torsken hemma för en vecka sedan.
Vi får inte vackla i tron på rätta läran, in Nubben we trust o Jonte o Boyce o Berglund m fl.
Den gamla bondepraktikan "När Boyce målar blir det 3 poäng" är drypsäker.

För övrigt finns det ju många skribenter i de olika böckerna som har en sympatisk framtoning i med som motgång. Sedan finns det förstås oförsonbara retstickor i alla böcker.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Nevink: Inte direkt. Men ni har ju fler aktiva som skriver här så det vore inte jättekonstigt om ni hade fler rötägg. Även om jag såklart förstår att jag har väldigt lite att hämta här.

Kontroversiellt och iögonfallande kanske, men jag sitter i alla fall och "tjafsar" med er efter ni har vunnit och inte vice versa. Nog från mig, allt gott.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Trilske: Du ser ju uppenbarligen det du vill se. Du vill tro att ni modoiter alltid är större och inte beter er lika kasst, men sanningen är att ni likt alla andra är lika jävla kassa, ingen skillnad alls.

Återigen, som förra derbyt ni vann, då var det bra med syrliga inlägg här, men sen är du modoit också, så därför sitter ju inte du och räknar ihop alla skitinlägg härinne då. Men nu när vi slog er, då kokar du inombords, för det värsta som finns för er är att torska mot Timrå på hemmaplan, speciellt i en sån här tillställning.

Alla supportrar är enögda, samma med mig. Du är inget undantag heller direkt.

CHERRY PICKING, googla det :)
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Bragd-Birger: Handhjärta.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Trilske: ja, som sagt. Du är modolid, och då är det där med slagsida ett normaltillstånd.
Snart är det nog färdigrensat och fint på er sida, så då kan du husera där igen.
Hockeykramizzz!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Bragd-Birger Tycker mig se att det är ungefär samma folk som skriver här och i modoboken regelbundet, men jag kan ha fel. I så fall backar jag ut långsamt, om en stund. Det finns absolut rötägg i alla led, men tycker mig se rejäl slagsida. Whatever... Detta kommer inte leda någon vart.

Admin är fri att ta bort mina frivola skitinlägg, och jag kommer inte lägga full böl.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Trilske: min poäng är att du kommer in hit och grinar över "gubbar i lådan" i modolidboken när vi vunnit, samtidigt som det var sju resor värre åt andra hållet när n i vann. Capische?
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Bragd-Birger: Jaha? Min poäng är ju att de som gnäller låtsas som att det regnar, som att dom inte har gjort något fel och yada yada, de är ju bara konstant missförstådda, vad det verkar.

Och jag har försökt förklara varför de hela tiden blir missförstådda.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Trilske: men jeeez. Gå tebaks och läs inläggen här efter förra derbyt. Du verkar ha samma syn på "forumrättvisa" som den genomsnittlige modoliden har på domaren.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Woody: Humor bygger på tajming, den känns väl rätt missriktad i detta fall. Men kom gärna in och skoja efter ni har torskat och vice versa (jag anar en viss skillnad i mottagande).

Jag tror inte alls att du var provocerande. *insert gråtskrattspyemoji*
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Trilske: Jag ser dig helst i Modin-Zetterberghallen i division 2.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Hassan: Du kanske hellre ser mig här när vi har vunnit istället? Det skulle ju iofs förklara varför poängen fullständigt flög dig över huvudet.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Trilske: Varför ska man bli raderad av den anledningen att man inte skriver regelbundet?

Jag har väl noll åsikter om modo när ni spelar mot KB65 och halva Småland.... när ni spelar mot Timrå så bryr jag mig såklart. Fast att behöva kommentera ert PP i 48 andra matcher för att kunna skriva en kommentar efter matcher mot oss.... ja det är rätt mastiga krav ni ställer då måste jag säga.

Kul för dig att du inte blir raderad i vår bok trots att du dyker upp som gubben i lådan efter ett derby...
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Nevink: Grejen är att många modoiter skriver här regelbundet (inte undertecknad) och verkar försöka föra nån sorts diskussion samt delar ut en och annan glriing med jämna mellanrum. Så är inte fallet med vissa timråiter som enbart dyker upp som gubben i lådan i modoboken efter vinstmatcher, det är en viss skillnad i min bok. Men vi har alla olika böcker, no pun intended.

Å andra sidan verkar ni ha fler aktiva skribenter i er bok (och sannolikt fler rötägg).

Men allt tjafs åt sidan, ni var bättre idag och vann välförtjänt.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Nevink: Fullständig utskåpning! Ordningen återställd i västernorrland.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Trilske: Som att det inte lät likadant efter er derbyseger? Då var det minst lika mycket tjabbel och syrliga kommentarer. Så ta ett steg tillbaka och chilla lite nu va.

Vi ägde ut er idag! Punkt slut.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
JoseGonzales: Du har alldeles rätt. Huvudet på spiken. Jag blev också portad och alla inlägg rensade senast vi spelade. Anledningen ska ha varit att jag provocerade. Själv tyckte jag att det var humor med glimten i ögat. Det är helt enkelt oerhört lågt i tak där inne.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Hockeyoraklet: Har inte varit i SHL på 18 år så jag kan inte svara på hur SHL är.. kollar endast på Löven när det kommer till svensk hockey faktiskt så kanske sett 2-3 SHL matcher senaste 5 åren!

Men tycker av det jag sett att SHL är själlöst som du säger. Styrspel med hög fart men ingen känsla i spelet. Hoppas inte jag känner som dig OM nu löven skulle gå upp, att det är tråkigt, för det vore ett jävla antiklimax att ha längtat i 18 år sedan känna att det vore roligare i allsvenskan. Nu vill ju vi lövare få möta lillebror från schtan så det kommer iaf vara 4 heta möten per år :)
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Trilske: Har ett konto? Tänkte skaffa ett till men eftersom ni MODOiter är fullkomligt insnöade utan självinsikt och har diktatorer som moderatorer så orkade jag inte lägga energin som krävs. Tog för givet att jag skulle bli portad direkt jag inte höll med om att allt är emot Modo :)
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
Trilske: Aldrig skrivit på flera konton.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2019-12-29
RasmusVS: då skyller jag på ST eller de som bråkat tyckte som de flesta Kung Dahlén och Timrå klacken kan aldrig ha fel
Låst ämne

2018986 · »