1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577864 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2019-03-14

1957794 · » Till forumet


Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Öndulat: gött det! Jag kommer upp till match 3. Ev match 5! 6 kan jag iofs se såg ja!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Kovalchuk: kommer gå på minst 2 i NHK. får se om det ens blir en 3e.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Kerstin_k: Jo men det är väl betydligt lättare kliva upp till HA än SHL, NHL, KHL, SM LIIGA lite så jag menade!:)
Det är ett svårt läge tror nästan jag väljer Brattström i dagsläget, sen oavsett så tror jag övriga spelare i laget kommer bära hem detta åt oss! Jag är så galet taggad, bor 500m från hovet men kommer bara se 1 på plats! :(
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Kovalchuk: Brattström gjorde väl heller inte jättemånga matcher i HA ifjol? Hauken stod väl de flesta?

Prekärt läge; välja en orutinerad målvakt som aldrig lirat den här sortens täta matcher. Eller gå på en mer rutinerad målvakt som gjort sin karriärs bästa matcher när matcherna i sig har varit av vikt men som hela säsongen varit mindre stabil? Frågan är hur Freddan och co värderar det.

Jag vet själv vilket val jag hade gjort. Misstänker dessvärre att Freddan inte tänker som jag.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Hockeyoraklet: Ok, såg inte den, trodde den var i plocken.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Knylan:
Sen mäste man förstå att det Brattström första SHL säsong, det är inte bara gå ut å rädda puckar å tro det ens är närheten av HA..
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Knylan: Tack. Svart på vitt, Svedberg är en stor, fet bluff. Han var en medelmåtta innan slutspelet 2012 och har inte levererat nåt som sticker ut sedan dess
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Affe_TIK: Jag har slutligen landat i att det inte finns något försvar för att lindra vad vi fått se från målvaktsposten den här säsongen. Svedbergs 88,88% är den sämsta noteringen av en förstekeeper sedan Björn Bjurlings 88,72% säsongen 2009/2010. Har vi då mästrat det sämsta försvaret sedan den säsongen också? Rent statistiskt så är vi inte ens sämst den här säsongen. Åtminstone om man tittar på de där enkla värdena, så som skott mot eget mål och framförallt skott i skottsektorn.

Vår placering när det kommer till skott mot eget mål: 11.
Vår placering i skottsektorsligan: 10.

Mora är överlägset sämst när det gäller båda de värdena. Vi är alltså fyra från botten när det gäller att släppa till målchanser, Mora trumfar det genom att släppa till 200(!) skott fler mot egen kasse. Janne Juvonens stats? 92,32%. Jag får det inte att gå ihop. Svedberg har knappt varit över 90% på hela säsongen. Unikt usla siffror.

Vill man roa sig med att jämföra med en annan målvakt som har precis samma försvar framför sig så landade Brattström på 89,56%. Den enda riktiga streaken han fick på hela säsongen var nu under de tio sista matcherna, på dessa matcher har han 91,59%. Tio matcher när vi lirat med halvt lag och inte haft ett piss att spela för. Jag vill nog påstå att det finns anledning att tro att Brattström åtminstone borde ha kunnat vara uppe och snuddat vid 91% om han fått spela mer kontinuerligt. Det hade kunnat göra underverk i alla dessa täta matcher vi torskat den här säsongen, inte sällan genom tveksamma ingripanden precis i slutet av matcherna.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Nu var det slut. Efter kvällens uppvisningar har Svedberg gjort sitt.
Ladda om inför kvalet nu och vinn det här!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Tikkare: kan inte mer än instämma. Med facit i hand så tycker jag att vi ändå tar med oss mer poäng än vad laget på papperet på förhand förväntades leverera. Det är jäkligt lätt att skylla på att målvakten varit kass vilket han också kanske varit med hans lön och varför han värvades. Till hans försvar så är det ju så att vi är laget som blivit stundtals bombarderade med skott, en defensiv som dallrat utan motstycke. Individuella misstag i stressade situationer som satt oss på pottan med mera. Så istället för att endast skylla på målvakten så har det ju varit en mix av både dåligt målvaktsspel och dåligt backspel. Anfallsmässigt så tycker jag ändå att man varit bättre än vad jag kunnat tro i allafall, 115 mål är ändå bara ett mindre än brynäs. Kvalet kirrar vi! Klart slut! Foxstrot, alpha whiskey whiskey.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
mikenomad: det började ju så bra, han var grym första 5-6 matcherna. Sen orkade han inte hålla jämnheten. Men man ska inte bara skylla på målisen. Backarna har ju vart med ett snällt ord..ganska dåliga.! Wedin blev borta länge. Skador hit och dit. Domslut emot oss. En rätt så vanlig Timrå säsong. Ifjol hade vi Jonte som tog upp oss. Med facit i hand kanske vi borde stannat i HA. Det här är för dåligt. Vi har inga klasspelare föutom Wedin och laxen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Tikkare: Vilken tur att han inte är vår 1:e målis 😏
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Kovalchuk: som vanligt, han simmade, stod på huvudet, rullade runt, stod på knäna, på fotknölarna..såg allmänt less ut.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Andersson: värst var ju ändå Axelssons solklara spark, vilken jävla skandal
Kommentera


Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Nisse på Mon: Ja där kastade vi bort viktiga poäng

Nämen seriöst. Hallefuckinlujah! Nu är den här skitjävla tråkgrundserien FINALLY till ända! Nu kan den börja. Vår säsong!
Tiden för rödvita hjältar är här
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
TimraStockholm: exakt...sen det här med ta ut målvakt i slutet. Nån som vet ? Mål framåt och bakåt? Känslan är att det har varit helt bortkastat.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Tikkare: Jag är helt övertygad om att du har rätt. Allt talar för att han inte vill vara här...
Och just därför ska han inte stå i kvalet...såklart..
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Nisse på Mon: I Hockeyallsvenskan var det tvärtom. Det är defensiven som gör ett vinnande lag!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Denna säsong Timrå IK 3 Videodomarna 26
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Nisse på Mon: om jag räknat rätt...24 matcher med minst 4 insläppta vid förlust.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
roger_sundsvall: tror inte det, dom vet ju vart man skall sätta puckarna på honom är som ett såll
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Man blir verligen imponerad av detta tvång med 5 mål i baken...I hur många matcher nu?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Kovalchuk: lika dårlig som backarna
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Värsta möjliga är väl om Patrik Sjöberg dömer kvalet , men risken är överhängande , för han kan väl knappast vara kvalificerad nog för SHL-slutspelet ?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Eftersom jag jobbar natt, såg bara 1 perioden. Hur kändes Svedberg?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Charlie2: Vi får verkligen hoppas att det vänder till kvalet!!!
Har då aldrig varit med om något liknande förut..
Vi gör ytterligare 3 mål....
Men släpper in 5....
Så här det sett ut större delen utav säsongen...
Det rinner för lätt in i baken...
Nä....
DEN 27/3 KL 19:30....DÅ BÖRJAR SANNINGENS ÖGONBLICK TIMRÅ IK!!!
Jag var på plats i Karlskrona i den 7:e avgörande matchen förra säsongen!!!
Då krigade vi satan genom hela kvalet...
Nu fan är det upp till bevis om vi ska ha kvar SHL platsen eller skänka bort den....
Om 12 dagar....288 timmar...då ska vi vunnit första matchen på hemmais NU...!!!
Nu börjar allvaret....
Hem och tagga till tusen...!!!
Vi är TIMRÅ IK och VI ger aldrig ALDRIG upp!!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Kerstin_k:

Tänkte bara på din kommentar om Svedberg skulle stå något mer innan kvalet. Men jag kanske missförstod dig där.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
The great one: bara vänta på allsvenskan de här kan aldrig gå inte ens Hampus får godkänt blir så trött
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
The great one: Nja, vi lyckades ju kvalificera oss till vidare spel. Bäst av 7 tuffa matcher.

Negativt vidarespel förvisso; men lite längre säsong blev det allt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Kerstin_k:

Säsongen är ju slut nu. Nästa match är kvalet.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Gorkyman: pucken ligger ju på axeln på målvakten, som är inne i målet? Zebran ville väl inte döma mål, då skulle han behöva flåsa runt i minst 5 minuter till i förlängningen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
TD: shl domarna är ett skämt ser på Frölunda Brynäs Men Herr Sjökvist jvm domaren vi minns ser på skärmen Danielsson kör upp klubban mellan benen enbart en 2 skrattretande hua om TIK får denna nolla till domare
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Propagandus: Nästa år får dom skicka målvideon till en neutral arena där en domare får se svartvita bilder så inget lag kan favoriseras
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Hockeyoraklet: I en så här betydelselösmatch gör väl måldomaren som han vill..
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Kerstin_k: Var nog inne, men omöjligt att säga då den var skymd
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Mora IK - Timrå IK 5-3
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
SMÅLAND: Vi har verkligen aldrig videon/domare med oss :(
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
TD: Å andra sidan har Mora inget heller att spela för. Så vi är i samma läge (minus hemmaplan) men i en helt annan dimension. Och då pratar vi inte positivt.


Nåväl; utgången är skitisamma ikväll. Men nog hade man önskat lite goda intentioner och stabilt grundspel.

Svedberg vett i faan, alltså. Ska han huxflux bli stabil i sitt spel, täcka ytor föredömligt och bli en matchvinnarmålvakt ser jag nog hellre att han spar det till kvalet. Om han nu nödvändigtvis ska stå mer den här säsongen.

Jansson; positiv injektion. Blir det ett hat trick månne? Inte när det gäller videogranskning va?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Hmmmmmmmm
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
roger_sundsvall: vilka sjuka mål vi får bortdömda. Kollade domaren ens på videon? Han åkte ju bara in i båset och vände? Vilket skämt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
JanneH: nu får domarna förklara sig inför Sanny...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
bortdömt för Vaaad?????????
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Hockeyoraklet: Jansson har fin förmåga att hamna i bra lägen. Snyggt Bilmos :-)
Kommentera


Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
The great one: jag skiter i hur Svedberg positionerar sig i målet, han ska fan inte stå i kvalet. Det jag irriterar mig på är vårt skämt till backuppsättning. Tillåter man avslut därifrån mora får skjuta idag, då spelar det ingen roll vem som står i målet.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
She: Svedberg ser trött och less ut. Vill nog bara ifrån klubben innerst inne.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
roger_sundsvall: Bratten alla dar i veckan. Svedberg ser så lite, ihålig och flaxig ut. Resten av laget suger rätt fett ikväll också
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Vi hade 3-0 i inbördes möte mot Mora denna säsong...
Ikväll blir vi totalt överkörda...
Den 27/3 kl 19:30...
Då JÄVLAR gäller det!!!!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
...är svedberg på top i kvalet
dåå är han förlåten....
men törs man chansa med han?
Kommentera

1957794 · »