1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580560 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2019-10-19

1996848 · » Till forumet


Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Hassan: Den lilla hallen borde heta A1 om man ska följa Audis nuvarande modellprogram, mitt tankemönster.

Men jag tänker att du kanske relaterar mer till papper.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
dr-nix: Heter den lilla hallen A4?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
JanneH: Arenanamnet är sponsrat. T3 är en internetleverantör som gått ihop med några andra företag och bytt namn till A3.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
mikenomad: ja verkar som de bytt namn från T3 center till A3 Arena. Hämtar de inspiration från nån jävla biltillverkare när de kommer på de där namnen?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
lungan: l love it, mer sån anti-jinx tack!!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Onsdag kommer bli ett uppvaknande!

Kolla bara antalet spelare som har minusstatistik och jämför den med Björklöven.

Björklöven har att ett topplag som jag ser det, Timrå har en superkedja.

I längden kommer Björklöven segla ifrån och nu när alla lag mött alla engång, kommer Timrås superkedja inte få det lika lätt.

Något måste göras en till formation måste komma igång minst, men helst hela kollektivet som hos Björklöven.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Kerstin_k: Det känns som ett 0-0 spel är infört igen , man ger inte bort något och då blir produktionen lite sämre .
Timrå gör det bra och vi svettas .
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
mikenomad: A3 heter det visst däruppe
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Pinus sylvestri: Ingen mår bra av att vara som brynäs, inte ens brynäs
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Jockz: Tänker också på Hardegårds mål. Även på situationen där Lerebäck får sin klubba bortslagen i matchens sista minuter. Timråspelarna skulle kanske behöva bli lite bättre på att vara som Brynäs... Fem spelare åker till domaren och gnäller på att denne missat "solklara" händelser.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
mikenomad: Ska bli spännande att se Timrå möta ett annat topplag till veckan. Vi har ju inte mött nått sånt än.

Om matchen då ser ut som det har gjort hittills lägger jag mig på knä och bugar inför all-mighty-freddan. Då är GRUNDSPELET att få matcherna att se ut som idag, det är planen liksom. Timrå vinner utan att imponera mot ett motstånd som inte tillåts vara riktigt lika bra. Sedan kryddas det med effektivitet och ett par pp-mål.

Det vore väl ett bra grundspel om nått?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Vi fortsätter vinna tighta matcher. Vet inte vad som är bäst i slutändan, om det fortsätter så och vi står i en allsvensk final. Känslan är ju ff att spelet lämnar mkt i övrigt att önska och att några 5-0 segrar skulle vara sköna.

Samtidigt är ju det i nuläget ett riktigt lyxproblem, treorna ramlar in i strid ström och vi har tillsammans med Löven gjort ett litet miniryck. Dessutom kan det ju faktiskt vara nog så karaktärsdanande att inte räkmackevinna men ändå vinna i det här skedet av serien.

På onsdag är jag på plats i T3 med äldsta dottern. Förutsättningarna så här långt in i säsongen kunde knappast varit mer raffinerade
Kommentera


Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Duncan: Kanske men (och här baserar jag enbart på känsla och inte nåt svart på vitt, så jag kan mycket väl ha fel) jag tror inte man kan spara på något krut och vinna i den här serien. Möjligen att man inte behöver gå för fullt efter 55 min och ledning med 5-0 men annars tror jag inte man kan åka runt och glida.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Clay.2: och Modo har en gubbe på plats 5 och nästa på 42. Jag vet inte om jag påstod nåt annat än att en modoit låg före tre timråiter. Vad menar du?

Sedan vet jag inte var man vinner på att ligga högt i TOI-tabellen men det kanske du kan upplysa mig om?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Hassan: Timrås spelare 12 , 13 ,20 plats... vad menar du .
skärp dig
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Hassan: Kan det kanske vara så att man sparar lite på krutet för att ta fram det när det verkligen behövs. Man skall ju spela 52 matcher i serien o mycket kan ju hända på vägen. Tror faktiskt att det är en smart tankgång. Man vet t.ex, att förstafemman kan avgöra vilken match som hellst i dagsläget. Är ganska så säker på att Freddan tänkt igenom hur säsongen skall fungera.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
hockey_21: Korrekt! Grattis! Har du kollat in poängligan? Poängligan i PP (1,2 och 4)? BP? Eller för sjutton, du kan kolla in den allsvenska tabellen när du ändå är igång. 😎
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Clay.2: Så är det säkert men har du kollat på länken jag gav dig så slipper du sitta och gissa på saker du inte kommer ihåg.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Hassan: Det var inte bara IS tid ...det visades i en period paus och det var FLER MoDo spelare och andra lags spelare som låg före Timrå spelarna i olika statistisker .
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Hassan: Kolla plus minus😉 9/20 är MoDoiter
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Clay.2: Givetvis hade jag sett samma sak som dig om jag tittat på samma sak som dig. Jag kollar såklart den officiella statistiken. Länkar den nedan så kan du också kolla om du vill. Det är ganska intressant. Nu vill jag inte verka dryg men jag misstänker att det sportkanalen visade var istiden ikväll och inte totalt över säsongen, där kan jag dock ha fel.

Kollar man dock statistiken nedan så ser man att det är som jag skriver.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Hassan: Såg du på Sportkanalen , om du gjorde det så skulle du sett samma som jag .!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Sputnik: Ingenting kring det ev 1-0 målet? Det är katastrof om det är mål med tanke på tekniken vi besitter idag, kunde varit förödande för TIK ikväll.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Clay.2: Känns ju kanske inte superviktigt men visst, Hedberg Modo är femma där, sen har du tre timråiter innan nästa modospelare, Enström som är 42a....
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Hassan: is tid , hur länge man är på isen under en match
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Tikkare: Kan ändå se en viss fördel med skott i magen. Riskerar ingen kontring mot sig och en tek i offensiv zon för förstalinan. MEN det kan väl ändå inte vara deras enda uppgift på den offensiva fronten.....elller?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Clay.2: Tid på isen?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Hassan: Tekningar ,tid på isen , + - , och några fler
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
kulltorp: Uppspelen i 5 mot 5 är väl kanske den tydligaste idén man kan se tycker jag. Handlar om att vårda puck och hellre spela hem, runt och börja om än att slå långt på forward. Korta passningar i egen zon för att spela sig ur en trängd situation istället för sarg ut. Sedan kanske vi inte har spelarmaterialet och eller erfarenhet av det för att fixa det till 100% än och ibland spelar vi fast oss rejält. Men det spelet är väl supertydligt eller?

Sedan om det är ett grundspel eller inte det vet jag inte men det är uppenbarligen så man vill spela när man äger puck i egen zon.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
goleafs: Grattis till segern på förhand. 6-1 vinner ni med.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Laffe: Berglund för mig är en gåta att han är kapten, han må vara en hyvens kille som håller laget i gott mod, men för mej ska en kapten åtminstonde nå upp till axlarna på motståndarna. En härförare med pondus. Sen att karln skjuter sämre än en full kråka gör inte saken bättre. Sätt målburen nere i hörnen och sikta mitt på kortsargen då kanske han träffar målet.(magplattan)
Boyes och Lillen borde bänkas. Särskilt Boyes. För mjuk och tam i spelet. Övrigt glad över 3 nya pinnar!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Grattis till segern! Blir en häftig match på onsdag.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
hubbenorlen: En spelidé innebär i min värld att man har tydliga riktlinjer på hur olika spelsituationer på isen ska se ut.
Uppspel, försvar, spelvändningar, boxplay, PP mm mm.
Jag ser att man har det i PP och BP, och att man försöker checka med en gubbe.
Men i 5-5 så tycker jag att det saknas, eller inte funkar.
Men det kanske kommer, eller man sätter det, som Freddan brukar säga.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Clay.2: PP? BP? Målliga? Assistliga?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
roger_sundsvall: Nej han sinkar kedjan med Ohlsson och Hartmann just nu. Men Nubben har ju sagt att man inväntar status på Nässén, plus att Freddan nyligen var inne på att han skulle vilja ha en center om det värvas nått. Så jag tror nog Wahlgren hänger löst.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
hubbenorlen: Det fanns fler listor .
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
härlig med 3 poäng
Wahlgren..njaa..händer inte mkt
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Kerstin_k: Vi har inget grundspel!!!
Men lik fan vinn vi matcherna!!!
När " SUPERKEDJAN " fix att...

En liten notis ifrån " M stämman " i Västerås...
De vill driva på att vin och öl ska säljas i vanliga mataffärer..
Plus söndagsöppet på bolaget!

Det handlar om frihet och ansvar, sa ungdomsförbundets ordförande Benjamin Dousa.

Och visst har han rätt rabben...vi lev på 2000-tale å vi vill ha ansvarsfrihet!

Timråååååå Timråååååå vi ska UPP i SHL....
Vi ska dit IGEN....!!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Charliejfz: Grattis själv. 😊
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Grattis till vinst :)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Clay.2: Etta, tvåa och sjua på topp tio. Köpdo har en "spelare" på topp tio
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
hubbenorlen: på Sportkanalen visade dom topplistorna inte var vi så långt framme på dom , MoDo hade fler bättre än oss .
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
kulltorp: ? Jag är nog mest avgå alla av alla. Jag håller med dig till 100%.

Brukar vända på tabellen och kolla in svartvita Ingmar Bergmanfilmer i drivor för att ändå känna mörksvart hockeyångest.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
kulltorp: Jo man kan faktiskt agera proaktivt, kolla på Kentää, Björklöven har gått som tåget men plockar ändå in han Amerikanen till andrekedjan.
Timrås högstanivå har visat sig vara hög och jag hoppas Nubben och sportsliga ledningen ser potentialen att få kvala uppåt till våren. Men då måste det värvas en center med offensiva egenskaper då inte Wahlgren håller som sagt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
SMÅLAND: Hur gick det i tredje? Vann vi? Förlorade vi?

Missade den perioden. Jag var ute i skogarna i Sörberge och letade ett grundspel.

Viktigt i det här läget att alla hjälper till med det man kan, tänker jag.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
kulltorp: Saker och ting kan absolut bli bättre men så länge vi spelar såhär stabilt och tar poäng så sitter jag ganska lugnt i båten. Vi ska inte vara som bäst nu utan det ska vi vara till vår kanten.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Knylan: Ja men är det oklart med status på Nässén så hoppas jag Nubben har andrecenter klar snarast. Wahlgren verkar inte bli bättre och har mäktat med en assist på 8 matcher som andrecenter. Våran 1:a kedja är klass. Hartmann, och Ohlsson måste ha bättre center mellan sig för att få ett rejält hot med en producerande 2:a kedja med. Sen har vi spelare som Berglund, Lindholm, Kaijser och Madsen som gör sin grej bra och där man inte förväntar sig poänpriduktion i första hand
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Ja ja nu torkar vi röven med Löven på onsdag och går upp i ensam Majestät på toppen!!👏👍🏼🤟
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
jå1: Som sagt. Jag är inget vidare på att analysera hockeymatcher, så jag undrar: vad är ett grundspel egentligen? Vi vinner matcher, toppar serien och har tre spelare på topp fem i poängligan. Räcker inte det? Vad är det som saknas?
Detta är alltså en ärlig fråga och inte ett ifrågasättande.
Kommentera

1996848 · »