1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580615 inlägg · 6216 ämnen

Njurunda Comments

« · 1273081 · » Till forumet


Sv: Njurunda Comments
jens_88: Klart han har ju blivit fostrad i MODO så takterna har inte gått ur trots många säsonger i medelpad.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
jens_88: Låter kanon
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Frella: Gillade verkligen Nordlöf, tvekande inte en sekund på att slänga sig på psykopaten Blomdahl efter knätackligen.. Och jävlar vad het Pelle Hallin var när han flyger ur båset och på Blomdahl när han var påväg ut också.

Det var verkligen mycket markering ikväll om man jämnför med tidigare säsonger. En ökning med iallafall 99%
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Corso kommer att spela med Hynning och en tredje länk(Svensson) i sådana fall.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
El Maco:
"Och Njurunda Comments startade väl i förra gästboken?"

Yes :)


"Njurunda Comments
Vissa trådar måste bara få följa med när man ändå flyttar...
Smokey Kommentera 2001-07-01 18:49 "
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Frella: Bra att Nordlöf visar hjärta. Timråhjärta.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments

Kul att gå till trådstarten på Njurunda comments. För nio år sedan spelade vi också träningsmatch i Njurunda (NSK jubilerade), Laken vann en brandsläckare av (en nu anonymiserad) Bo Wasa och nya målvakten DeRouville släppte returer.

Sen blev det en riktig skitsäsong som sluttade med Willy naken på isen i Karlskoga.

Och Njurunda Comments startade väl i förra gästboken?

Kommentera

Sv: Njurunda Comments

Ambroo: Möjligtvis hjärnskakning på Hallin då han såg rätt groggy ut ett tag efter pälan runt ögonbrynet. Mest noterbart är att TIK minskat antal burskydd med ca 90% motför under Challe om man ser till hur det såg ut idag.

AIK hotade aldrig och hade det varit tävlingsmatch är frågan om TIK ens släppt till 10 skott mot det AIK vi såg idag. Den blåa kedjan visade upp fin karraktär i de byten man fick. Nordlöf markerade på Blomdahl efter dennes knätackling på Granath.

Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Hyfsad match idag, då Timrå var det klart mycket bättre laget. 3-0 speglar matchen ganska bra tycker jag. AIK hade ingenting, medans timrå hade kunnat gjort både 4 och 5-0 med lite mer flyt och fokus. Men en fullt godkänn insatst från dom flestast händer och fötter idag.
När Mikko Jokela drog på med ett riktigt hårt slagskott rakt i huvudet på pelle (Hallin) så såg de dock inte så lovande ut. Bara att hoppas att Hallin är tillbaka i SCA cupen. Granath kom ju tillbaka i matchen efter en idiot tackling av Blomdahl. Hör väl dock inte till ovanligheterna att det just är nämde Blomdahl som delar ut sånna tacklingar..
Men nu till något roligare. Planens gigant idag var endå Kim Hirschovits, enligt mig iallafall. Vilken lirare! Assistet till Jokelas 3-0 var riktigt snyggt. Hans första mål som också var matchens första var det inget fel på heller. Otroligt kul att se på honom.

Och det här om Sonnenberg, det är bara att vänta och se om det blir någon förlängning även om det ser riktigt mörkt ut just nu. Hur som helst så behöver Corso en ny radarpartner om det inte bli Sonnie, även om jag hoppas att de blir han. För om kedjorna skulle se ut som följande tror jag inte Corso skulle bli allt för glad.

Timo Pärssinen - Kim Hirschovits - Ilkka Pikkarainen
Fredrik Hynning - Gabriel Karlsson - Björn Svensson
Martin Röymark - Daniel Corso - Per Hallin
Anton Axelsson - Anton Lander - Alexander Larsson

Det ser inte allt förlovande ut för Corso. Inget ont om Hallin eller Röymark. Men det är fel spelar typer för honom. Nej, så förläng med Sonnenberg eller in med en ny bra ytter som vet var målet är beläget, men för en lite billigare prislapp..
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Laken: Instämmer, Backar Centrar känns bra och stabila, Målvakterna verkar visa god form också.

Forwards ser också lovande ut, dock tråkigt att vi inte har tillräkligt många spelare för att fylla upp frånvaro.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Andersson: Träningsmatch!

Inte en enda andra assist idag heller.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Timrå känns oerhört stabilt defensivt, en enorm bredd på backsidan.
Powerplay uselt ikväll.

Känns redan nu att Antti Halonen kommer bli en Laken-favorit i vinter.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Tror att Bloggrin kommer att vinna på TKO, men jag gillar att de åtminstone har en intern poängliga på sin sida. Kom igen Sandström, fram med kulramen!

Heja matchrapport;
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
lungan: "Pucken tråcklades till slut fram av Timo Pärssinen till Hirschovits som från dålig vinkel satte pucken via målvaktens benskydd."

Varför fick inte Timo assist-poäng ?
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Känns som att Pitkämäki stärkte 1:a-spaden. Lite synd egentligen att de verkar stå varannan match. Då får man inget svar på om Åke kan göra två bra i rad nu
Kommentera

Sv: Njurunda Comments Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Skellefteå har tagit full pott hittills, känns som vårat genrep emot dem den 8 september, kan bli en bra match.

Timrå har hittils tagit 2,75 poäng per match om man räknar med att Timrå fick 2 poäng i straff vinsten som inte Hockeyligan räknat med, enl deras beräkningar får man bara extra poäng om man vinner i overtime.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Ambroo: Haha! Hoppas det hamnar i målprotokollet...
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Övriga matcher idag.

Södertälje 3 - 6 Skellekfteå
HV71 6 - 0 Oulun Kärpät
Frölunda Indians 4 - 1 Tappara
Djurgårdens IF 5 - 3 HIFK
Linköpings HC 3 - 1 Jokerit
Vålerängen 2 - 7 Färjestad
Timrå 3 - 0 AIK
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Timrå Icon: Ja, det blev en hel del rött till höger om vänstra tekningscirkeln.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Timrå Icon: Hirso, Svensson och Jokela =)
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Ambroo: bilder från matchen samt intervjuer kommer även dyka upp på st-tv.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
lungan: Målade Hallin innan han klev av ikväll?
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
lungan: Bra jobbat av twittraren. Det ska bli spännande att jämföra matchrapporterna. Tikare-bloggen vs. aik.se.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
lungan: Det vet jag inte. Det kan vara en skada, men förhoppningsvis var det bara en ren försiktighetsåtgärd.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
AIK-supporten tillila pressansvarig som ska vara partisk AIK:are framställde matchen som att Timrå hade mera puck och bättre spel, ska bli intressant att se hur Hamrin Timrå partisk framställer matchen.

Hamrin är grymt bra på att vara objektiv vill jag även kommentera men hejjar man på att lag, kan man inte vara annat än lite partisk.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
lungan: Starkt ingen torsk än !
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Slut 3-0 känns väll helt ok, vi tappade inte en 2 måls leding, äntligen :)
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
lungan: ja det gjorde hallin också
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Ambroo: Åkte han av självmant?
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Ambroo: de var väl han som delade ut en emot mora också va eller var det emot LIF....
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Granath åkte på knätacklingen och klev av men det såg ändå ok ut.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
lungan: Se på Jonte, han blev inte fulare av att täcka lite skott med ansiktet då och då
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Ambroo: Men då kan man hoppas på att visiret dämpa farten lite i alla fall.

Hoppas det inte är någon fara.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
3 - 0 inte bra. Kan vi inte ta tillbaks Challe så vi avvaktar kraftigt de första 38 omgångarna ?
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
lungan: Får du ett stenhårt skott på visiret så kan jag lova dig att det tar ändå.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
dr-nix: Tydligen satt den i krysset också. Skönt att finnarna levererar.

Är det förresten nån som har koll på den interna poängligan så här på försäsongen. Brukar ju vara nån driven person som lägger upp en sån här.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
3-0 Timrå efter en märklig situation där #23 bli screenad på blå. Skottet sitter i krysset. #AIKishockey
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
berra: Men visiret då? Hur lyckades pucken trockla sig upp i pannan!
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
53.07 3 - 0 EQ TIK 9. JOKELA, Mikko

(44. HIRSCHOVITS, Kim)
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
berra: 3-0
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
lungan: det gick bra ingen fara där

hallin fick pucken i pannan blödde lite men verar ingen större fara
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Juha verkar tät i allafall.... så här långt.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Kerstin_k: JA
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
berra: Du som rapporterar om att Hallin fick puck i ansiktet vet du vem som fick knä tacklingen och hur det gick med honom?
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Är det Pitkimäki som står förresten?
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Ambroo: Det vi absolut behöver nu är en spelare med krossat käkben - Konvalescenstid på 6-8 veckor.
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Berglund: det är Hallin
Kommentera

Sv: Njurunda Comments

Föresten angående dålig effektivitet i PP. Är inte defensiven något som AIK levde på förra säsongen ?


Har inte Viasat Hockey så jag har inte sett dom speciellt mycket men jag har för mig att det är något jag hört i någon kvalseriematch.

Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Berglund: Även om han kunde åka av för egen maskin så kan det mycket väl bli soppa.
Kommentera

« · 1273081 · »