1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02

1943655 · » Till forumet


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Hockfan: Jo jag fattade det till slut.
Annars har du helt rätt om avtal som skrivits med ledare sen många år tillbaka. Verkar inte finnas nån direkt kravprofil för vissa trots återkommande dåliga resultat och tveksam rekrytering på juniorsidan verkar det som.
J20 har väl inte rosat marknaden de senaste åren man fick ju t o m ta hjälp av Elias o Jonte för att klara sig kvar i superelit för några år sen....
Här måste det till en förändring....
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Öndulat: Nej, du kom med ett påstående och jag bemötte det. Du skrev att alla spelare köper freddans koncept (inte ordagrant) och jag undrar om det verkligen är så. Freddan säger ju ofta i intervjuer att ”vi har pratat om det här och vi har pratat om det där” men nästan ingenting verkar bli bättre. Inget pepptalk i världen kan ju få våra backar att börja agera världsbackar men det är ganska enkla misstag som begås på isen.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Icetea: Det va ironi...
Mycket föräldrar och andra "konstiga" kopplingar samt avtal i ledningen från J18 till A-lag. Blir ju lite pajasvarning.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Hockeyoraklet: absolut gjorde jag de, därför jag skriver här. Då ord börjar läggas i min mun tappar jag lusten rätt fort dock. Får jag inte säga mina egna ord och åsikter finns det ingen mening att argumentera. Jobbigt som fan att försöka försvara sig mot saker du har sagt i mitt ställe.

Men skit i de nu. Match igen om 10 dagar! Nån som är taggad eller? Ingen? Näe inte jag heller. Shls spelschema är sämre än Timrås försvar, på den punkten kan vi nog alla va vänner.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
roger_sundsvall: AIK har ett bra och jämt lag utan några speciella svagheter. Har inte lika mycket spets som Timrå. Dem spelar i ett högt tempo och är väldigt aggresiva i sin spelstil. Mycket bra offensivt lag som är jobbiga att möta både på hemmaplan (där dom har ett stort publikstöd) och bortaplan.Spelar med stort självförtroende nu då man ser chansen att gå upp i SHL igen. Har några riktigt duktiga spelare som tex backen Daniel Muzito Bagenda.Dem är också väldigt effektiva och är en bra fungerande lagmaskin; Idag krossade man Löven med 7-2 och hade 6 olika målskyttar!. Skottstatistiken 23-23! Minus är väl trycket man har på sig att ta sig upp i SHL efter flera misslyckade försök. Ska kolla lite extra på dom nu framöver för att upptäcka deras brister. Det mesta pekar på att Timrå får möta AIK i kvalet. Det är två offensiva spelglada lag som då möts i bäst av sju matcher med hemmafördel för Timrå. Det kommer garanterat bli en nagelbitande rysare!
.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Icetea: Du har så rätt! Vet inte hur många gånger man skakat på huvudet när en ENSAM anfallare får komma in helt ohotat mot 3 försvarande Timråspelare och ändå få gå på hyffsat avslut.
Som jag varit inne på förut så tycker jag vi saknar djup i centersidan. Skulle behövt 2 st Centrar av SHL klass.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Icetea: klockren observation! I vissa avseenden skulle jag vilja påstå att det tom blivit sämre. Tidigt på säsongen kunde vi, defensivt, studsa tillbaka lite och spela rejälare på ”varannanmatchbasis” Nu har vi släppt till väldigt många spelvändningar i många matcher i följd tycker jag.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Vad som skrämmer är ju att laget inte har förbättrat försvarsspelet inkl målvaktsspelet under resans gång.
Tittade lite på Luleå-DIF där ser man skillnaden på försvarsspelet. Timrå sjunker ned i egen zon oftast med centern i knät på backar o målvakt o sorterar dåligt, stirrar på puck. Det blir lätta ingångar i zon för motståndarna och enorma ytor i slottet och lätt att ta vara på andra puckar. Dessutom alldeles för långsamma beslut när vi väl vinner puck vilket gör att det blir tidsnöd.
Stå upp vid egen blå, låt motståndarna få jobba för att ta sig in zon. Vet inte hur många mål motståndarna gjort där
de fått en evighet att sikta in sig.....
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Öndulat: nu vill jag påstå att det var du som bjöd in till diskussion och jag besvarade ett av dina påståenden. Det måste väl få finnas utrymme för kritiskt tänkande på ett diskussionsforum? Tycker du beter dig lite likt Svedberg just nu, du känner dig ”träffad” lite väl enkelt.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Hockeyoraklet: ni lägger ord i mun på mig nu. Har aldrig sagt att laget ska lägga sig platt bara för man är inställd på kval. Man kan använda matcherna för att försöka utveckla spelare och sätta en spelstil också.

Sen har alla som lämnat varit från Timrås sida eller ömsesidigt. Ni letar problem som inte finns, förstorar problem som finns och lägger ord i mun och idiotförklara alla som tycker eller ser på saken annorlunda.

Bortkastad tid att diskutera saker vidare för om någon vågar sig på att säga något optimistiskt eller positivt får man fan höra.

Hörs nästa förlust då du inte kan hålla dig från att kasta bajs på mitt optimistiska inlägg som jag inte kunde hålla mig från att skriva.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Sputnik: jag försvarar inte Guter, ren spekulation från min sida men han verkar vara en komplicerad filur. Samtidigt lyckades ju ändå Karlskrona kräma ur 82 poäng på tre säsonger från honom så det finns ju två sidor av det myntet.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Hockeyoraklet: Tja i fallet Guter är det bara han själv att skylla kan jag ändå tycka. Funkar ju inte ens i bättre omgivning i Luleå.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Vi har 9 stycken uddamålsförluster! Det saknas inte mycket för att vi skulle haft ännu fler poäng än idag. Vi måste förstärka framförallt målvakts och backsidan + behålla de bästa spelarna. Då har vi ett SHL lag.Härligt att höra Hampus Larssons kommentar efter matchen då Timråspelarna gick in på isen igen 10 minuter efter matchens slut för att tacka för stödet; " Jag är inte minsta tveksam.Det finns ingen därinne som inte tror att vi ska klara det" säger han och nickar mot omklädningsrummet. Spelarna tror på det fortfarande och vi supportrar måste också tro på det och hjälpa fram laget; Det är i motgång som vårt stöd behövs som mest!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Öndulat: inte dra ner deras humör skriver du? Helt med på noterna? Vänta få se...
Guter lämnar mitt under säsong - missnöjd med speltid.

Tränaren klarar på att man blir diskriminerad av domarkåren i media.

Drugge klagar i media på lite speltid och brist på förtroende.

Printz lämnar i bytesaffär med Frölunda. Westerlund går omgående ut och kommenterar Timrås backträning.

Inga Corso-skandaler direkt men det andas ju inte direkt total harmoni. Om det dessutom ligger något i ryktena om spelarnas krogvanor så är ju inte heller det strålande nyheter.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
NDR: Madsen, Berglund och Boyce uppenbarligen då han slänger i dom frekvent i 2 målsunderläge. 🤔
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Öndulat:

Varför inte lämna WO då i allla matcher i väntan på kvalet och förbereda laget optimalt inför kvalet? Dummaste jag hört att ge upp något på förhand.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Hockeyoraklet: men det är det väl inte? Är det nordkoreanskt att inte straffa? Du får fila på dina liknelser.

Jag är av åsikten att hela föreningen tillsammans har jobbat för att klara ett kval sen säsongen kickade igång. Att de inte stämmer överens med dina förväntningar är ditt eget problem och inte lagets. Du kanske hört i intervjuerna att spelarna är helt med på noterna att säsongen ser ut såhär och det drar inte ner deras humör.

Jag väljer att se situationen med möjligen en aning naiv optimism. Det hjälper mig att sova bättre om nätterna.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
RunarUp: vem som helst men inte tränaren som blev sparkad?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Matsg: Det man frågar sig då är, vilka tycker han är dom bästa spelarna?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Hockeyoraklet: På tal om päron och äpplen?
Som att jämföra en Ferrari mot en Skoda. Vem von helst hade kunnat dra igång HV.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Öndulat: Snacka om nordkoreanskt resonemang. Varför byter något hockeylag någonsin ut sin tränare? Är det alltid ett dåligt drag? HV71 verkar ha blivit ett helt annat lag sedan deras tränarbyte men dom kanske bara hade lagt om kostschemat och det sammanföll med tränarbytet...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Åter igen förlust och åter igen vansinnig bajskastning här inne. Vissa här inne skriker efter mentalcoach (befogat kan jag väl i ärlighetens namn erkänna), men tycker vissa här inne hade behövt en mentalcoach själva. Var ni verkligen inte förberedda på en tuff säsong? Vi VISSTE ju att vi skulle ligga sist, det tog bara längre tid för oss än förväntat att bli avsågade. Att nubben skulle ha begått tjänstefel eller att Freddan måste få sparken eller att vissa spelare ska bänkas eller säljas är ett sinnessjukt tankesätt. Vad ska de hjälpa, helt ärligt nu, bänkar vi någon eller säljer någon sätter det skräck i spelarna vilket leder till ännu sämre spel och ännu större behov av en mentalcoach. Vi är redan skadeskjutna, stötta istället, det är det vi som supportrar kan göra för att hjälpa laget. Det är därför det heter supporter..

Kan dock hålla med om att bratten ska få stå några matcher, men inte på grund av någon illvilja mot svedberg utan för jag tror att de är hälsosamt för laget på sikt.

Mvh den evige optimisten...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Matsg: släpp av Freddan nubben i hudick så kan dom fundera på kval serien
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Matsg: Och med tanke på vilket spel vi stundom presterar denna säsong ska vi banne mig klara av AIK också!
Kommentera


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Matsg: Freddan säger i ST att ofta vinner man med de bästa och förlorar man med de bästa spelarna; Jag håller inte med honom på det resonemanget; Man vinner med de bästa spelarna och förlorar med de sämsta ( ett lag är aldrig starkare än dess svagaste länk) Det finns ett antal spelare i Timrå som inte håller SHL klass medans de övriga lagen har spelare av SHL klass rakt igenom (möjligtvis med Mora som undantag men det är ju bara deras andra säsong i ligan.) Vad som är frapperande är dock att vi har SHLs bästa PP spel! (mycket tack vare Palmberg) Vi har också Wedin som ligger i topp i skytteligan. Vi har en bra chans att hålla oss kvar i SHL
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
RunarUp: Wennerholm får ju rätt . AIK slår ut Mora
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Hockeyutv: vi har inte set samma matcher eller är de hocky
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
hur ser aik ut?
plus o minus?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
RunarUp: Jag är övertygad om att Timrå kan slå AIK i en matchserie bäst av 7. Om de spelare vi har idag spelar på topp + att vi får in en förstärkning på målvakts eller backsidan så har vi en mycket bra chans att vinna; Givetvis kommer Wennerholm att tippa att AIK vinner men det passar oss bra då Timrå spelar som bäst när man ryggen mot dörren
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Enda glädjeämnet idag.
”Det börjar luta åt AIK som SHL-lag nästa år”.
Vore väl fan om Wennerholm skulle få rätt för första gången sen finska vinterkriget.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Icetea: Hjärtproblem ska de vara därför han klev av efter 2:a.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Hockeyoraklet:

Såg det nu. 👍🏻
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Icetea: Hjärtfel på Jallasvaara enl ST😬
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
The great one: tolkade kommentaren som att Olofsson spelat så bra att han skulle haft 10 poäng till i år.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Hockfan: NEJ! De måste sluta föda gamla avdankade tränare nu! Vi måste utveckla juniorhockeyn o framför allt rekryteringen av spelare. Plantskolan håller på att vissna ihop. F.n sist i J20 och långt ner i J18.
Kommentera


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Icetea: Har tänkt precis samma sak om det där med att Westlund direkt kommer in och mer eller mindre kritiserar hur man tränar/lägger upp taktiskt hur man spelar försvarsspel. Är tacksam för att Freddan tog upp oss, men nog va Dahlen typ 40 procent av anledningen...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Hockeyoraklet:

Ja, vi skulle haft 10 poäng mer då vi spelade grymt bra där under 8-10 matcher. Men tyvärr hade vi en förstakeeper som slängde in puckar bland annat. Vi var ju bättre än motståndarna i flera matcher men lyckades torska ändå i slutet, ibland av otur ibland av oskicklighet.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Hockeyutv: Han kan ju knappt ta emot en passning?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Hockeyutv: ”skulle haft 10p till”, kan du utveckla detta? Du menar om motståndarna inte hade haft en målvakt i målet?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Icetea: Anlita Leif "Lelle" Lundberg från J20. Verkar ju rulla på där..

stats.swehockey.se/Game/Events/433549
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
She: olofsson får för mycke skit, ser bra ut o enda centern med fart. Skulle haft minst 10p till iår. Berglund rensfeldt hardegård Svedberg dåliga hela säsongen!! Wedin kom igång
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Nisse1: Ingen kommer att sakna dig, gå till Modoliderna istället.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
..tyvärr..luktar kval
titta hur vi spelar
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Icetea:Bra analys! En 19 åring från Frölunda (Westlund) kommer in och har synpunkter på hur försvarspelet borde vara är för mig en riktig alarmklocka för Freddan efter så många spelade matcher. Jag håller också med dig att målvaktsspelet är för dåligt och att vi behöver få in en förstärkning där eller på backsidan (Nubbens ansvar) Vad Freddan direkt kan göra är att skicka ner en spion till Hovet för att börja kartlägga AIK som jag är ganska säker på kommer att slå Oskar i den allsvenska finalen och bli vår kvalmotståndare. Jag hoppas fortfarande på en 13e plats men det gäller att vara realist!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
roger_sundsvall: det är ju förjävla komiskt att det finns ett helt gäng tomtar här inne som IDAG insåg att det blir kval...vad fan gör ni till vardags? Säljer ni postkodsmiljonärslotter eller är ni dom där vilsna själarna som står och delar ut ”proletären” utanför Systembolaget?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
ser inge bra ut
men höjer vi oss..är ja ej orolig i kvalet
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Nisse1: vi syns på e stret nubben,bytt plats med Fredde i boset sälj Svedberg +släkten Molinder Gallo .Olofsson vilar sesongen ut.va fan sitter de i
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Känns inge bra alls nu,hur ska de här sluta för Timrå IK..
Kommentera

1943655 · »