1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580066 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12

1216979 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
zita: Ja, verkligen skoj. Hoppas att han får lira lite i Tre Kronor också och att det går bra.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Vad roligt för Mattias Karlsson att han blev "bäst på isen" i gårdagens match. Hoppas det går bra för han i Tre Kronor också.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Pätr: Pärssinen har, tyvärr, varit blott en skugga av sig själv så här långt in på säsongen. Magin är helt borta. Nu har jag visserligen inte sett alla matcher, men än har han inte kommit upp i mer än en trea i den birgerska betygsboken någon enda match. Det är jävligt opärssinskt.
Om inget radikalt händer ska han givetvis inte vara kvar nästa säsong. Det tror jag han själv håller med om.

Angående matchen i går är jag fortfarande lätt chockad och förbannad. Att Pärssinen och Hynning skulle utmärka sig negativt i den typ av match det blev (icke-resoluta spelare i en match som helt bygger på kamp) var kanske inte förvånande. Eller borde inte ha varit det. Sonnys nervikning var dock oväntad. Precis den här typen av match borde passat honom som hand i handske.

Men, självklart är det så att det mentala spelar in. Man har levt under konstant press från omgång 5 och framåt. Och, under senare tid, presterat jävligt bra. Någon gång tar soppan slut. Förjävligt bara att den gör det just mot Rögle, och att det är förstafemman som drar ner dom andra.

Nu känns det löjligt skönt med ett uppehåll. Jag vill ha tebaks Erixon, Gabbe och Frenchy. Samt en ny forward in. Frågan är vilken typ av forward man vill se, dock. En komplett lirare likt Pyrret är ju bara att glömma. Någon 'vek' målspottartyp behöver vi inte heller. Den enda platsen som en sådan spelare skulle passa på är den Hynning har i dagsläget. Då får vi en hyperfarlig, men defensivt vek förstakedja. Problemet är att det inte finns någon alternativ plats för Hynning.

En elak, superintensiv brunkare vore lite skönt. Tänk en blandning av Frenchy och Mäkiaho, med respektive spelares bästa kvaliteter i en.
Alternativet är att satsa än mer på spelskicklighet och snajdighet. En Piros-typ, med förmågan att hålla puck och ge lugn och längre anfall.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Mackelito: Vilken rensning. Angående Pärssinen är jag beredd att hålla med. I grund och botten är det en riktigt bra spelare, men skadorna har förstört karriären, tyvärr. Det som känns så jobbigt är att han antagligen kommer topp tio i Finlands poängliga nästa säsong, helt enligt lagen om all jävlighet.

Hynning producerar mycket poäng, men jag har en känsla av att han kostar en del också. I hans fall är jag kluven, känns som om jag inte kommer att jubla oavsett vad som händer med honom efter säsongen.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Johnny Hazard:

Challe matchar konstigt. Varför får t.ex Kirill inte chansen när hela Sverige ser att Hynning är under isen?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
T T:

Jag har redan läst om eländet. Inga länkar är nödvändiga för min del. Sedan att man kan få någon slags "in your face-känsla" gentemot grannen varenda söndag bidrar till en skönt förhöjd nattlig stämning. Vårt förhållande påminner lite om Homer Simpson vs Ned Flanders (där jag spelar rollen som Homer)...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
T T: .. och jag som trodde att det var kvinnorna som gick upp i vikt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
DJ Hemp: Skona grannen och läs på nätet i stället.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
I dagens ST:

- Det har inte varit optimalt att bo så långt ifrån min underbara fru nu när hon är gravid. Men i övrigt vet jag faktiskt inte varför det gått så dåligt, säger Niklas Anger.

(Snodde i enlighet med traditionen grannens tidning. Lagom rolig läsning...)

Ja, men då vet vi. Tack och hej, Niklas. Lycka till i La Suisse!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Mackelito: Pärssinen blir kvar i Timrå hur kan du bara tänka tanken....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
IDAG var vi tillbaka i det gamla, ETT SPARKMÅL EMOT OSS, SOOOM VANLIGT. OCH ENDAST EN FEMMA SOM VAR BRA OCH DET VAR AXIE MPS O LANDER, PRECIS SOM STOOOORA DELAR AV SÄSONGEN.

Två stycken som jag hoppas man släpper efter säsongen är Hynning och Pärssinen, precis som Nyström skrev om Pärssinen, exakt sammma är de för Hynning t.sk från att han inte är skadad lika ofta.. Men ingen av dessa herrar har något att tillföra -.-
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Bragd-Birger:

Ha ha, och det bästa/värsta av allt är att det är alldeles sant. Antar att det hade en del med hans fysiska litenhet att göra? Det var i alla fall inte jag som hittade på "the Snutt"...

Gratis öl!!!1 Där vill man vara. Hade man inte varit så förb... gammal skulle Kårhuset ha varit ett alternativ i dag. Pubtömning. Ölen kostade visst lika mycket som tidpunkten. T ex kl 13 = Öl för 13 kr. Men så kollade man upp sin ålder och... D´oh!

Nästan lika patetiskt var det att sitta och se sitt favoritlag torska på O´Learys och att dessutom misslyckas med att bli full, men bara nästan...

Men hur fan boffar man tändargas med lågan släckt? Nej, men nu jävlar har man fått något att fundera på. Boffa tändargas. Intressant.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12

Jag hittar inte en rad om Kolan på nätet mer än ett grattis på hans sambos blogg...

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
jonmannen: Kanske dags att lämna Walk Over i alla matcher mot bottenlagen...WÖ-Kalle blir väl WO-Kalle på nätet?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
jonmannen: Du kan vara lugn. SSK är det ena laget så vi slipper RBK hur det än går och i ett ev. slutspel så ryker de och förmodligen även vi direkt.

Edit: Nej men visst är det bedrövligt. BB författar några väl kloka i sitt senaste.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Anonymous: Ja i en kvalserie med Rögle är det ju lika bra att kasta in handduken på förhand. Fattar inte att de inte kan motivera sig till att kämpa lika hårt som Röglespelarna gör iaf. Till och med hemma i Eon så körde de över oss
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Anonymous: Till viss del kan det möjligen vara så. Men exempelvis LHC hemma var en klockren 'coachvinst' (cred till Challe). Man visste hur dom ville spela och stoppade det klockrent hela matchen.

Att Rögle går ut och tokkör i dag ska inte behöva framkalla panik. Eller vara förvånande. Är det något man borde ha erfarenhet av så är det detta. Dessutom bör man ha ett antal matchvideos i 'hur förlorar man i Ängelholm?-arkivet.
Hade Rögle gått ut så här mot FBK hade dom åkt på tre i arslet i den första perioden. Och hade Timrå mött samma FBK hade man tagit tvärsäkra poäng.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Anonymous:
Det är nog lite av varje..
Detta har ju varit timrås aber i flera år nu.

Tar oss till slutspel med strid på kniven men väl där kan vi hota vilket lag som helst, förutom Rögle då...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Anonymous: Inte då. Däremot så kämpar de "sämre" lagen ner oss och vi lider även av brist på förmågan att föra matcher mot lag vi normalt anses ska ha bakom oss.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Bragd-Birger: Vi blir underskattade av topplagen helt enkelt, de skänker oss poäng. Ett lag som Rögle däremot de visar ödmjukhet inför uppgiften och inser att de ska möta en möjlig kvalserie kamrat.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
DJ Hemp: Haha, Snutten är ett skönt smeknamn.
Han kanske kör det, i dom trängre kretsarna, fortfarande? Kan möjligen förklara värvningsproblemen.
"Hello, I am the spåårtschief in Timrå, you can call me 'the Snutt' '...

Här är ölen gratis, men dom biter inte ändå. Heroinraggningen i kvarteret gick trögt. Sänkte ribban efter ett tag, men fick varken tag på tjeckiskt fultjack eller flygplanslim.
Tänkte göra som kidsen och boffa tändargas. Borde dock ha listat ut innan att man inte skulle göra det med lågan tänd.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Äh, vem bryr sig längre om denna skitmatch? Dagens torsk var inget annat än programenlig. Jag bänkade mig i puben fullt förvissad om att vi skulle förlora. Fokuserade därför lika mycket på att bli full, men det gick väl så där med den saken. När ölen är dyr tar det emot att dricka, så enkelt är det...

Nu vill jag se på fan, det vill säga att "Snutten" (ja, så löd faktiskt hans smeknamn i högstadiet - "Linkan", who?) ersätter Anger illa kvickt. Med såväl tillgängliga spelare på marknaden som ekonomiskt utrymme är minst en förstärkning en självklarhet inför den framtid (som är vår?). Kör hårt, "Snutten"!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12

T T:
quod erat demonstrandum (vilket skulle bevisas)

Kommentera


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
250kg kärlek:
Har alla svenska backarna tackat nej, och siste snigel på skansen fick frågan i ironiskt syfte, men fattade inte ironin från bengan och tackade ja??
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Jämtlandsfil: Ja, skulle vi bara spela mot topplagen resten av serien skulle vi hamna topp 4. Skulle vi däremot enbart spela mot bottenlagen hade vi legat på sisådär tolv poäng nu. Vet inte riktigt om jag ser den direkta kopplingen till spelarmaterialet här. Man kan ju matcha topplagen jävligt bra, uppenbarligen.
Paradoxen är än mer absurd när man tänker på att vi förmodligen skulle klara en kvart mot LHC betydligt bättre än en kvalserie.

Färjestad är vår direkta motsats. Dom vinner det dom ska och en hel del till mot lagen under i tabellen, med torskar med tennissiffror mot dom ovanför.
Här kan man verkligen dra kopplingar till spelarmaterialet. Dom får ut i princip max av laget när dom ska, men räcker inte alls till mot dom bättre lagen.
Väldigt behagligt i grundserien, men ett stort bekymmer i playoff. Å andra sidan har dom både tid och råd (poängmässigt) att jobba med detta.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Per HApps: Han är uttagen i BÅGs stjärnspäckade lag som ska spela Kalle Anka-turnering. I brist på andra, men ändå, liksom....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Per HApps: Mattias kan ju visa dom rätta takterna i landslaget,han är uttagen till ryssland.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Bragd-Birger: Ähh, det är laget Timrå som förlorarar idag, inte Challe allena.

Man måste förstå att vi har ett av seriens minst namnkunniga/billigaste material. Sett mot det så tycker jag Challe får ut en hel del, förutom den enorma svackan för ca en månad sedan.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12

Vi ligger utanför slutspel och nosar på kvalserien trots att vi är det formstarkaste laget. Det visar med all önskvärd tydlighet hur satans svårt det är att avancera i tabellen om man envisas med att torska mot sina bottenkollegor.

Kul att vinna borta mot HV, men man MÅSTE bara vinna mot bottenkollegorna och inte bara snacka om att man skall "tömma" sig.

Mattias Karlsson snackar på om att han skall visa varför han värvades till Timrå, det är dags för snigeln att börja leverera lite mer med kroppen än bara med käften.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Johnny Hazard: Han hade ju varit sjuk, han vågade ju inte agera något. Han riskerade ju både håll och brock idag den stackarn...not
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Johnny Hazard: Chansen att Challe ska få sparken nu är ungefär lika stor som att Foppa ska spela mer än 40% av Snippans återstående matcher. Tyvärr. Han blir kvar, och förmodligen också de suveräna gejmplänsen mot dynggängen.

Skulle inte förvåna mig om vi lyckades torska mot Framstjärten på annandagen också. Ett snippelipp som nu gått om oss på kraft av målskillnad. Känns lite högtidligt att fira Jesus födelse genom att ligga bredvid vårens SM-guldvinnare.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Jämtlandsfil: Okay, jag hade gärna sett en annan tränare och hade förhoppningar inför Karjala Cup men då slog vi till och spöade Frölunda. Nu har jag ännu större förhoppningar om att vi byter tränare till annadag jul. Challe är inte rätt man att coacha Timrå i en stenhård kvalserie. T o m Boorken skulle vara bättre av alla onda ting.

PS. Molla, vilken köng!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Heleniz: Jag såg då enbart beckmörker. Det var en förlust lika drypsäker som den hade varit i oktober. Typ.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
lincoln: NEJ - allt var inte helt värdelöst, eller NEJ- det fanns inga ljusglimtar? :)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Johnny Hazard: Visst fan kan man ifrågasätta Challe ibland.
Men jag tycker nog att han har en av dom större rävarna bak sina öron av de nuvarande elitserietränarna.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Heleniz: NEJ
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Frågan är om Starkov går in i Sundsvall hc mycket blek än en gång, Sälja honom också..
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Jag har varit bakis hela dagen och sov til 20.00 så jag missade matchen. Var allt helt värdelöst eller fanns det ljusglimtar?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Jämtlandsfil: Du är som ett skottår. "Challe är helt okej", men herregud, t o m farmor (Anna) Anka skulle coacha bättre än vad Challe gör i utsatta lägen. Om Mattias Karlsson har sniglar under rören så måste väl Challe ha en snigel på hjättegärnan.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Per HApps: Hihi den var faktiskt riktigt skojsig!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Hej!!
Längesen man skrev här... snart fyra år sen...

Jaherregud, tappa 0-3 sist och nu torsk mot lill-rögle!
Allt är tydligen möjligt med detta gäng.

Svårt att sia om säsongen i övrigt.
Pos: Caslava,Piros,Gabbe som back, Mps,Lander,Sonnenberg (tycker att han överlag är bättre än ifjol), Challe är helt ok.
Neg: Styf (va f-n), Åkerlund (faktiskt), Anger, Starkov, Karlsson, Pärssinen alldeles för lätt vissa matcher.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Ambroo:
Såg att Mattias Karlsson fått ny "grillor"
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Skönt att vi verkligen går in och tömmer oss, precis som Nygge talade om på förhand...

Näe, det är bara konstatera att TIK INTE kan vinna sexpoängsmatcher, men likförbannat så blir man lika förvånad och förbannad varje gång.

När förstalinan (och Caslava) är så bleka som idag så slår vi inte ens Leksand. Många gnäller på Hynning och ja vad ska man säga? Akta er för Sked...ehh...KniveN.

Sen är det frapperande att se vilka otroligt tröga backar vi har och speciellt i speluppbyggnaden och powerplay. Den som tror att exempelvis Karlsson kommer att bli bättre är förmodligen utrustad med en eller annan kromosom för mycket. Karln är seg i såväl tanke som ben och händer. Han är dock suverän på träning sägs det, eller ja, det har iaf bloggats om det. Skönt att veta.

Edit: Kamil Piros frisyr vill jag ha.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Mycket rabalder idag, men zääitan in hell vad det kommer skällas om några dagar då det inte känns allt för otroligt att laget drar till med en hästfylla ikväll.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Bragd-Birger: hur bra grundtränade är årets Timrå IK? Här kan vi nog hitta en orsak. En annan är hög belastning på 3 femmor fast vi har 4:e lina spelare på bänken... Hynning är nog inte så bra tränad i a f och jag tror det gäller fler..
men den största orsaken till kvällens usla insats tror jag är att vi inte har tillräckligt skickliga spelare mot såna här typer av lag, Brynäs inräknade..
Eller så har de helt fel gameplan mot dessa lag.

Vilan gör gott men hur blir det med träningen under uppehållet med så många skador som måste rehab tränas?
Nytt folk in - PP MÅSTE skärpas upp och till det krävs nytt folk
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Et tu Brute: Haha, only the fantasy sätter gränserna. En odé är en odé är en...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12

Johnny Hazard skrev:"Där du var din mästares bästa slangspolning"

Kan det här vara en finare omskrivning för ett lavemang...soooo kinky :-)

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Johnny Hazard: Mmm, dizzy feeling...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Lumber Jack:
Meeeh, kan du tat lugnt nurå. Int faan kommer det ikväll allafall. Jag tycker i alla fall att knarket var bra ikväll, bra skit asså!
Kommentera

1216979 · »