1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604861 inlägg · 6213 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Simmalugnt:

om inte annat skulle det ju stå

T T:

Om inte så lär han få skämmas inför far sin.

Om det finns någon anständighet i Thörnberg så sprider sig en rodnad över hans kinder när han läser Anrell i dag.

Hela Sverige skrattar.

Jensen_12: Det sköna med den artikeln är väl att Styf lirar torsdag i alla fall....!!

nectis: Jo, det kanske står så. Sen skrev jag fel, vore dumt OM han vilar pga trötthet, inte ATT han är trött. Man vet ju aldrig hur bra det som skrivs i tidningar stämmer.

nectis: nu börjar nerverna komma igång har 5 timmar i buss framfrör mig nu

Jensen_12: Står det inte att han vilar för en fotskada och sitter på motionscykel istället?

Jensen_12: Kalle som var trött, Anton kände av en fotskada, då blir det genast mer förståligt :)

jonmannen: Jo, det är klart. Jag förstår dock inte varför Axelsson hoppar dagens pga trötthet, den killen verkar ju ha energi som ett duacellbatteri.

Hassan: Inget att tveka om, Timrå kunde vinna i swedbank med 0-5, varför inte göra om det ikväll KA? :)

Jensen_12: Ganska vanlig då det är så många matcher på få dagar

janssonovich: Jag tror också helt seriöst att Timrå kan vinna ikväll och en match till. Varför tveka?? Det är så jävla tätt att det kan gå precis hur som helst. Kom ihåg första matchen.... det är ingen omöjlighet att upprepa det, inte ens i Jerusalem.

Tycker att det händer väl ofta som spelare hoppar över vämrningar/träningar nu.

jonmannen: Kan vi spela som i första semi-finalen med hög fart och massa skott på mål, då kan vi ta det här!

tk75: Helt rätt, han måste upp ett par snäpp själv också. gick bort sig ganska brutalt ett par ggr. Men HV är inte omänsklig detta går att vinna!

Maggan: vi ska spela vår bästa hockey vissa varför vi slogg ut modo . tar fram den hockeyn vi spela då så får hv71 det svårt

Maggan: Han har helt rätt i det han säger. Men på något sätt så påminner detta om Andreas Salomonssons uttalande i kvartsfinalerna, vi ser ju hur det gick för MoDo så fort det blev lite negativ stämning. Bara hoppas att vi hanterar detta bättre.

Hahl Bundy: vi måste tro.. alla kommer att vara på tårna i kväll . moe har fått en match i kroppen och kommer att göra sitt livs match.. nu jävlar...

tk75: Gjorde han ju helt rätt i. Alla måste verkligen höja sig jämfört mot gårdagen.
Nej, nu jävlar ska vi visa vart skåpet skall stå!

Om inte vi tror på att grabbarna fixar de här, vilka gör det då?

Simmalugnt: vet inte om ni läst om Kaptenen sågade sitt eget lag

jonmannen:

Jo, men det är ju det som är så irriterande. Jag blir så innihelvete påverkad detta och ändå så kan jag inte påverka.

Det enda jag kan göra är att jubla och må bra eller lida och pinas.

Jag föredrar det första därför så vill jag ha en seger i kväll...=oD

Simmalugnt: Jo för intresset spelar det såklart roll, men jag menade för matchens resultat :) såklart jag hoppas också!

jonmannen:

Spelar noll roll?

Det är väl det allt handlar om...

Om vi inte brydde oss då kunde de spela matcherna på en tjärn i Jukkasjärvi.

Vi sitter ju här för att vi bryr oss. Vi går på matcherna för att vi bryr oss. Tidningarna skulle inte ha något att skriva om om vi inte brydde oss.

Du har rätt i att vi inte kan påverka något. Men det gör ju saken bara ännu mer jobbigt.

jonmannen: Det har du rätt i. Ny match nya förutsättningar.
Tror jag på det själv? Nej.

Spelar ju noll roll hur vi supportrar känner hopp eller förtvivlan så länge spelarna tror på det fortfarande och vi har ett så pass proffisionellt lag att de absolut inte ser något annat än vinst i matchen ikväll

othan:

Canal +....

janssonovich:

Är det bara jag som försöker intala mig själv att vi löser detta fast jag på riktigt är VÄLDIGT skeptisk.

Eller finns ni där ute som helt seriöst på fullaste allvar tror att vi löser detta?

Jag har inte gett upp, jag hoppas fortfarande, jag ser bara inte hur fan det ska gå till...

MEN

Det här laget har motbevisat mig många gånger förut. Utdömda och borträknade har de gjort det som ingen trodde var möjligt.

vilken kanal visas timrå-matchen på ikväll?

Det som kan vara till våran fördel ikväll, är att HV körde slut på sig själva i gårdagens måste match. Sen att Moe gjorde en riktigt dålig insats igår vet alla redan, och det gjorde tillomed Finnair, så varför inte släppa Moe-disskusionen nu? Han har fått krikit så det räcker, jag tror han OCH Challe är medveten om hans insats, och hoppas på att han gör det bättre då inga reserv backar finns på lager ..

Come on, nu kör vi!

Simmalugnt: i vanliga fall så brukar andra ha kunnat kliva fram dom få gånger finnkedjan varit bleka. men vad gjorde tenkrat? regin? hynning? Jag somnade ändå med en positiv känsla igår, så här dåligt kan det inte bli ikväll igen

Bergius:

Känns dumt att skylla förlusten på Moe. Visst med Sanny och Moe och Kalle Koskinen som backar så skulle inte jag heller vilja heta Johan Backlund en sån här match.

MEN.

framåt?

Stämmer det som de andra lagens supportrar gnäller om?

Utan finnarna är vi ingenting.

I går stämde det.

Men nu är det ny dag, ny match! NU JÄVLAR trampar vi gasen i botten från start.

-Vi ska köra över dom igen, säger HV:s Martin Thörnberg till Expressen.

Säger killen som blev mest överkörd av alla, typ.

Finnarna blir sågade i medierna idag med all rätt de MÅSTE kliva upp visa vad de kan för alla vet vilket kvalité de besitter. En annan sak vad gjorde Jämtin egentligen vid 3-0 målet?? Är det någon som var på plats och såg det?? Så här skriver Mattias Ek Expressen:

"HV 71 gör 3-0 i tredje perioden mot Timrå. Hela Kinnarps Arena jublar.
Utom Andreas Jämtin.
Han snackar till sig en tiominutersutvisning.
Korkat är ett väldigt snällt ord i sammanhanget"

tycker det är bedrövligt att se Thörnberg. Att han får lägga sig ner och dö när han känner för det och inte få utvisning. Alla snackar om att han e så jävla tuff och stor och att han skulle klara sig galant i NHL.

i NHL hade han dött på riktigt

Jensen_12: Som man spelade igår vinner man inga matcher oavsett vilka som är p banan.

Tikinmyheart: Det positiva är att det knappast kan bli sämre. Lance Ward kommer att tappa fattningen och få matchstraff relativt tidigt. Thörnberg åker ut tot 10 min för Diving eftersom han inte kan ta emot en tackling. Och sen vinner ju TIK efter Moes myra från egen blå i slutet.

Hassan: Tror också att Moe är den som kan komma att avgöra - till våran nackdel. Om han ens får spela idag, det vill säga. Igår gjorde han ett antal dundermissar, tror inte Challe matchar honom mer än kanske i PP.

Kära goa kamrater. Jag somnade i vredesmod runt fyrasnåret i morse. Är det någon som kan ge mig något positivt inför kvällens drabbning?

Själv sitter jag på jobbet och får absolut inget gjort. Matchen igår ger mig bara negativa tankar.

Jensen_12: Sant.... egentligen skiter jag dock om vi gör en sämre match än igår bara vi vinner. 1-0 till TIK, Moe snubblar på egen blå och Liv släpper in pucken mellan benen. Det blir videogranskning eftersom pucken gick så jävla sakta över mållinjen att man funderade på om pucken verkligen kan röra sig så sakta.

Jensen_12: om det nu skull vara till nån hjälp så åker jag hem till Sverige
i dag

Hassan: Vi vinner inte ikväll bara vi gör en bättre match, vi ska öra en kanonmatch för att vinna. Då har vi matchboll.

Forward: Japp.... men som han Niklas sa i studion igår. Det här var Timrås första dåliga match under slutspelet. Bättre match idag och vi har matchboll på hemmaplan.

Åh vad man hoppas att finnkedjan trampar igång ikväll!

T T: Och i HV-tanken har vi hällt socker. Nu kör vi!

T T: Det hade du redan gjort, bytt tråd alltså...=)

Alla: Jag tycker vi byter tråd.

I dag är det nytankat.

Selina: Till våra gubbar Ta fram Timrå hjärtat Åk skriskor
Tackla sönder hv71s anfall
Men fram för allt våga För snälla pojkar vinner inga sm. guld

Red Rocker: Nä, jag skrev inlägget till Jimmy som ett tack för omnämnandet.=)

« · 1020977 · »