Det är väl sättet vi förlora på som är bekymret. Ikväll vi inte ens nästan nära att röra HV. Matchbilden i fredags var mycket tightare när HV förlorade. Det är inte bra att det blir så här, men jag är inte speciellt förvånad när det nu var två mål ner efter första. Visserligen har man vänt några gånger, men det går inte varje gång och nu verkade det som om Timrå inte hade förmågan eller orken. De sista två PP var bedrövliga att skåda, fanatasilösa och utan spets. Experterna harangerade Liv, men vadå , han fick väl inga svåra skott på sig precis.
Härlig match. Timrå lägger sig med öppna munnar och dricker girigt av HV:spelarnas gyldene nektar. En av de värsta avklädningar jag skådat.
Nu gäller det att hitta medel att vinna i morgon. Eller vinna och vinna. Låt oss sätta ribban lagom högt. Nu gäller det att komma på ett sätt att få ner HV:s genomsnittliga anfallslängd till ca en halv minut. Därefter, åtminstone några ggr/period, komma ur zonen med pucken i kontroll. Sedan vore det mysigt med lök på laxen i form av ett eget anfall som faktiskt är något mer än ett par stötpass fram och tillbaka i rundeln.
Individuell kritik tänker jag inte ens ge mig in i. Då blir jag bara förbannad. Låt oss konstatera att Styfen var löjligt mycket mer saknad än jag på förhand befarade. Och att en av kvartsfinalseriens mest framgångsrika kedjor är helt under isen, i kväll igen. Och att vi har ett PP som är något av det mest impotenta som skådats sen John Holmes sista, sönderknarkade lägringsförsök.
Jaja. Det är bara att ta nya tag. Tror att det kommer att gå jättebra i morgon, verkligen. Finns väl ingenting som tyder på en ny förnedring och sedan ett nackskott i Timrå. Näppelinäpps. Nu darrar dom nog, HV-spelarna. Hur ska dom kunna vinna sin måstematch i morgon?
Ambroo: Den här matchen glömmer vi! Trist att läsa timråboken så fort det blir förlust. En del supportrar verkar vara som rädda småpojkar, skiter på sig så fort det går lite emot!!
ja fy fan sitter man och laddar för en härlig match och va fan får man se ingen vilja och ingen som kämpar och sliter nä det där är inte timrå har man kastat bort en massa tid till att kolla på eländet nä i morgon tänker inte jag se bedrövelsen tror inte timmrå vinner i morgon heller finns annat att göra än att kolla på vårat timrå när dom är utan vilja blir ju så jävla elak bara måste i väg och avreagera mig nu på något
MB: Jag hoppas att Challe har en plan med spelet idag. Han såg inte nämnvärt frustrerad ut efter dagens utskåpning. Han var besviken, visst. Men han var ändå inte så förvånad.
Jag hoppas att det är som några varit inne på. Timrå lurar upp HV på läktaren genom att byta skepnad till i morgon. Men jag är skeptisk. Jag har svårt att se varför man förlorar en match i Jönköping för att vagga in HV i någon falsk förhoppning. Näej, HV visar idag upp ett spel som Timrå inte är i närheten av. HV har ett spel som ingen i elitserien är i närheten av. HV är helt enkelt så bra som man visade upp i afton. Timråspelarna var inte duktig, tyvärr var det HV som gjorde dem dåliga.
Jag har sagt det tidigare och säger det igen: Denna serie kommer att spelas i sju matcher. Frågan är bara hur vi ska kunna vinna i Jönköping? Jag begriper det intel.
Ambroo: vet inte , men får väl skylla på psykologi, hemmaplan och att HV faktiskt ha ett helt gäng med duktiga spelare ;-) om man då också hamnar i underläge (som vanligt) så blire tungt förstås, vi kan inte vända varenda match.
Sen spelar HV idag på Timrås akilleshäl från hela säsongen i princip hela matchen, dvs nedlägg på Backe, som inte är bäst med klubban direkt, och med våra lite "tröga" backar så får dom snabbt press. Detta tvingade också Backe att blockera fruktansvärt mycket, vilket då i sin tur automatiskt ger tekning i våran zon.....ofta fick ju HV press även om dom förlorade tekningarna, och så har det sett ut väldigt ofta hela säsongen, eller hur?
250kg kärlek: inte jag heller, när våra spelare har så stor respekt för HV i deras tempel och faktiskt verkar rädda för dom så känns det tyvärr omöjligt att ta en match där nere
Kramer: Supportrarna rädda små pojkar??? Hade laget haft en promille av mitt engagemang framför TV hade vi haft en chans, det som gör en så förbannad är att spelarna uppträder som små rädda pojkar och totalt viljelöst, DET ÄR JU FÖR FAN SEMIFINAL!!!! och bjuder HV på en match utan motstånd, är vi så jävla bra eller???
Kramer: En (1) dålig match i slutspelet och majoriteten som känner sig manad att uttrycka sig på hockeysnack gör det precis innan de ska lägga sig i ett varmt bad och skära upp handlederna. Ibland är det tungt.
Min åsikt: det såg jäääävligt dåligt ut idag. Innebär det att det aldrig kommer att se bra ut igen? Nej.
Min oro: det som talar för att det faktiskt kan se risigt ut även fortsättningsvis är att Challe matchat första och andrafemman väldigt hårt. Någon HV-sajt som jag passerat senaste dagarna hade en statistik över genomsnittlig speltid per spelare i slutspelet och minns jag rätt låg ett bra stort gäng Timråiter före den förste HV-spelaren. Vi ska inte glömma att vi gått runt på sex backar och i princip tio forwards hela slutspelet. 16-åringarna har inte haft mycket speltid. Jämför med HV:s forwards 10-12.
Jag håller med om att man fpr var apissed off över dagens match - men varför måste alla dra ut den linjen till att gälla nösta match och sedan hela semiserien??? Vi har väl vänt negativa lägen förut??
Enligt vissa här verkar det som vi skall kalla hem spelarna, lämna WO och sätta oss på Domustrappan och sjunga We shall Overcome - bara för att slippa spela av de kommande meningslösa matcherna som ju HV redan vunnit..
Är det så vi hoppas att spelarna resonerar? Om vi resonerar så - vad kan vi då kröva av spelarna? Varför bryter inte den här GB:n ihop och sedan kommer igen!
SM semi för h-vete....2-2.... Vi är inte döda ännu. Vi har ju bara börjat!!
Blizzard: Håller med MOE har ingeting att göra på isen i ett slutspel hänger inte med alls. Kör på fem backar med Erixon som avlastare vågar i alla mer och starkare i kroppen än MOE. Men alla måste veta att Hv kommer ut hårt som fan och vara tajta och vända spelet fort som fan när lägen kommer. Går inte och bjuda på skitmål hela tiden i första. UT OCH KRIGA NER GRISLAGET IMORGON IN I KRIGET FRÅN BÖRJAN MED TUFFT SPEL INTE KLIVA UNDAN SOM IDAG.
Efter den öppning ni haft på slutspelet så är det väll egentligen inte konstigt att det kommer en plump i protokollet med. Sådana här matcher får man räkna med att det blir i bland i slutspel.
HV har ett bättre lag, undrar hur många spelare som är födda 86-91 dom har i laget under denna matchserie, ju närmare avgörandet man kommer desto mer nytta har man av rutinen att spela just såna matcher och visst ser Timrå lite valpiga ut på vissa håll.
Får nog hålla med Putte C att Timrå inte var med fysiskt och mentalt idag. Det hade blivit en annan match om Sundhs ribbskott gått in det är jag säker på.
Förra matchen hemma i proppskåpet såg ju stundtals likadan främst i 2:a med uselt PP men HV spelar faktiskt fantastiskt bra över hela banan i BP.
HV är rädda för att åka ur i semi medan Timrå som säsongen sett ut egentligen inte behöver skämmas om man nu åker ut mot seriesegraren.
Att ett lag med så många skickliga spelare måste hålla på med filmningar, gnäll på domare gör en ytterst förvånad och jag måste säga att jag blir en aning konfunderad på Kenta J som överhuvudtaget låter en sån som Jämtin vara på isen em vi tackar och tar emot förstås.
Chansen finns än - hoppas Styf kommer tillbaka - på dom igen bara...
Ice Tea: Jag tycker väl ändå att det är valparna som försöker idag. Björn Svensson är ju exempelvis klart bäst i TIK. Näe det är de rutinerade som sviker.
Cyklob: Jo men lite vilja måste det ju finnas, i och för sig 4e kjedjan försökte, men resten då, det är inte match 37 i serielunken och är man inte taggad i en semifinal, då vet inte jag vad som ska till, sen när PP är ett skämt så duger det inte att bjuda på matcher med dålig inställning..... sen ska man inte förringa HVs taktik och spel, helt rätt att lägga puckar på Backis, det ramlar ju lätt in handväskor lite då och då och våra backar är ju inte greyhounds direkt på skridskona och tanke.
MB: Nu spottar vi i nävarna och tar en gnet 2-1 vinst imorgon. Sedan en rullande våg hela 3:e perioden på onsdag där vi vinner med 4-0. Kom igen Timrå!
Med två så kallade rollspelare "poliser" som tar hand om dårar som ward jämtin ledin har vi varit i final nu eller haft 3-1 i matcher. Fattar inte att man markera och hjälper varandra när det blir bråk alltid tre spelare mot en Timråspelare ingen som backar upp utan alla står som skolpojkar och ser rädd ut. SNÄLLA POJKAR VINNER INGET SM_GULD.
Eran 4e kedja var ju riktigt pigg idag, tycker personligen Björn Svensson tillsammans med Falk i Hv var matchens lirare. 2 ganska anonyma killar som sällan får nå stora rubriker men idag var dom klart bäst på isen.
janssonovich: Inte säkert att det blir så mycket bättre i morgon heller med tanke på kvällens match, Det som talar för en bra match i morgon är revanschlusten och att HV kan också känna ett viss övermod. Och inte ska det vill bli en vana för Timrå att ge bort två mål i först perioden eller rättare sagt nu är det dags att bryta den vanan, hålla upp spelet ordentligt och blåsa på genom mittzon. Dock, powerplay och målvaktspelet är två avgörande ingredienser för att lyckas i ett slutspel. Det måste lossna i PP annars är det gonatt och Backe kan ännu bätrre än vad han visat hittills.
MB: Måste säga att det är anmärkningsvärt hur Timrå uppträder idag. Beklämmande helt enkelt. Och de s.k. ledarna svek mest! Lika anmärkningsvärt var det att Moe inte blev bänkad efter första perioden! Var nog en av hans svagaste insatser i TIK-tröjan! Vet inte vad Challe tänkte på där. Bara hoppas på grym revanschlusta imorgon!!! ALLA måste prestera imorgon om man överhuvudtaget ska tänka på vinst.
Riktigt kul å se Sanny nita till Ledin och hur Ledin står som en liten fegis och inte vågar ge tillbaka men när Vinnerborg kommer då börjar han gapa och gestikulera. Lille fege Ledin. Kan inte någon bara proppa honom ur slutspelet.
U137: Jo håller med dig, i PP fattar jag inte vad killarna håller på med! Det är allt annat än bra, det är så otroligt frustrerande eftersom vi vet att dom kan så mycket bättre. Men en sak som faktist kan sänka HV tills imorgon, är att de (precis som MoDo i dubbelmötet i övik i första matchen) helt enkelt körde slut på sig i kvällens macthen eftersom den var så otroligt viktig! Om nu så är fallet, och Timrå kan använda den här matchen till tändvätska inför imorgon så kan vi avgöra hemma på onsdag inför ett (förmodligen) fullsatt e-on. Usch, det här är ruskigt nervöst ..
FreddanVF: Du måste skoja? Sanny kommer in med en armbågtackling och blir utvisad för den, varför ska han göra något mer då? Matchen är avgjord i det läget och det finns väl ingen anledning för Ledin att bjuda TIK på bråk i det läget?
Och om du tycker Ledin var feg i det läget, vad tyckte du sanny var när Ward kom och ville snacka? Känndes som om fanny ville komma till utvisningsbåset fortare än fan.
Timråit H-sand: Visst Moe gjorde inte en bra match idag, men får han inte mer kritik än han verkligen förtjänar? Det var inte många i Timrå tröjan som gjorde en bra match idag, men Sundh, Svensson, Regin, Pääjärvi (det han spelade) och Kapten Lindström förtjänar en elogoe för att de faktist försökte och ville idag. Men det räcker inte att 5 spelare vill. Hela laget måste vilja.. Tänk att detta kunde få ske under en semifinal.
Modano: Yepp, hoppas att dom som skrek i falsett efter Moe när det gick tungt efter jul, inser att det är en jävla skillnad på juniorhockey och toppmatcher i elitserien. Pojken kan nog bli en riktigt bra back med tiden men idag var han en fullständig katstrof. Jag tror han tog alla felbeslut som gick att ta, plus några till.
Nu känner jag mig nästan rockroffe. Det är första gången jag sågar en Timrå-lirare i hockeysnack, och förhoppningsvis den sista också.
För övrigt var det mer än lovligt blekt över hela linjen ikväll. Bot och bättring imorgon, nu är slutspelets skitmatch avklarad. Rock on!
T T: tveksamt, men gör han det så vinner vi, det är ju en hockeyestetisk naturlag.
Gött med uppehåll, men mysigt att det drar igång igen. I synnerhet på bortaplan, mot en motståndare som på alla sätt bör betraktas som "bättre än oss". Läs mer