Forward: Japp.... men som han Niklas sa i studion igår. Det här var Timrås första dåliga match under slutspelet. Bättre match idag och vi har matchboll på hemmaplan.
Jensen_12: Sant.... egentligen skiter jag dock om vi gör en sämre match än igår bara vi vinner. 1-0 till TIK, Moe snubblar på egen blå och Liv släpper in pucken mellan benen. Det blir videogranskning eftersom pucken gick så jävla sakta över mållinjen att man funderade på om pucken verkligen kan röra sig så sakta.
Hassan: Tror också att Moe är den som kan komma att avgöra - till våran nackdel. Om han ens får spela idag, det vill säga. Igår gjorde han ett antal dundermissar, tror inte Challe matchar honom mer än kanske i PP.
Tikinmyheart: Det positiva är att det knappast kan bli sämre. Lance Ward kommer att tappa fattningen och få matchstraff relativt tidigt. Thörnberg åker ut tot 10 min för Diving eftersom han inte kan ta emot en tackling. Och sen vinner ju TIK efter Moes myra från egen blå i slutet.
tycker det är bedrövligt att se Thörnberg. Att han får lägga sig ner och dö när han känner för det och inte få utvisning. Alla snackar om att han e så jävla tuff och stor och att han skulle klara sig galant i NHL.
Finnarna blir sågade i medierna idag med all rätt de MÅSTE kliva upp visa vad de kan för alla vet vilket kvalité de besitter. En annan sak vad gjorde Jämtin egentligen vid 3-0 målet?? Är det någon som var på plats och såg det?? Så här skriver Mattias Ek Expressen:
"HV 71 gör 3-0 i tredje perioden mot Timrå. Hela Kinnarps Arena jublar. Utom Andreas Jämtin. Han snackar till sig en tiominutersutvisning. Korkat är ett väldigt snällt ord i sammanhanget"
Känns dumt att skylla förlusten på Moe. Visst med Sanny och Moe och Kalle Koskinen som backar så skulle inte jag heller vilja heta Johan Backlund en sån här match.
MEN.
framåt?
Stämmer det som de andra lagens supportrar gnäller om?
Utan finnarna är vi ingenting.
I går stämde det.
Men nu är det ny dag, ny match! NU JÄVLAR trampar vi gasen i botten från start.
Simmalugnt: i vanliga fall så brukar andra ha kunnat kliva fram dom få gånger finnkedjan varit bleka. men vad gjorde tenkrat? regin? hynning? Jag somnade ändå med en positiv känsla igår, så här dåligt kan det inte bli ikväll igen
Det som kan vara till våran fördel ikväll, är att HV körde slut på sig själva i gårdagens måste match. Sen att Moe gjorde en riktigt dålig insats igår vet alla redan, och det gjorde tillomed Finnair, så varför inte släppa Moe-disskusionen nu? Han har fått krikit så det räcker, jag tror han OCH Challe är medveten om hans insats, och hoppas på att han gör det bättre då inga reserv backar finns på lager ..
Spelar ju noll roll hur vi supportrar känner hopp eller förtvivlan så länge spelarna tror på det fortfarande och vi har ett så pass proffisionellt lag att de absolut inte ser något annat än vinst i matchen ikväll
Maggan: Han har helt rätt i det han säger. Men på något sätt så påminner detta om Andreas Salomonssons uttalande i kvartsfinalerna, vi ser ju hur det gick för MoDo så fort det blev lite negativ stämning. Bara hoppas att vi hanterar detta bättre.
janssonovich: Jag tror också helt seriöst att Timrå kan vinna ikväll och en match till. Varför tveka?? Det är så jävla tätt att det kan gå precis hur som helst. Kom ihåg första matchen.... det är ingen omöjlighet att upprepa det, inte ens i Jerusalem.
nectis: Jo, det kanske står så. Sen skrev jag fel, vore dumt OM han vilar pga trötthet, inte ATT han är trött. Man vet ju aldrig hur bra det som skrivs i tidningar stämmer.
T T: tveksamt, men gör han det så vinner vi, det är ju en hockeyestetisk naturlag.
Gött med uppehåll, men mysigt att det drar igång igen. I synnerhet på bortaplan, mot en motståndare som på alla sätt bör betraktas som "bättre än oss". Läs mer