1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580660 inlägg · 6216 ämnen

SHL-kval Timrå IK - Karlskrona

« · 1890799 · » Till forumet


Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Klart som fan att planet är rött

www.flightradar24.com/DTR959/10f61376
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Nån som har koll vilka krogar vi kommer fira på i natt? Oscar?
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
nr.1 LANDER
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Otto1: Petersson, Kellman och Cruseman kan jag tänka mig alla tre.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Otto1: Medhåll. Men Bobbo, han måste ha varit oönskad av sina föräldrar.

Cruseman gillar jag också.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Bobbo är en utav spelarna i KHK som jag tyckte gjorde det bra mot oss. Han hade jag mer än gärna sett i Timrå nästa säsong. Riktigt bra på skridskorna och har bra speluppfattning.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
mikenomad: Väldigt viktigt att gå upp till SHL. Nu kommer vi få en ännu större dragningskraft att få hit unga talanger till J18 och J20, visst är det väl så att våra juniorlag ibte kan åka ur sina serier nu när vi är i SHL?
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Kerstin_k:
Att göra: Förlänga c-moreabonnemang 😁
Nä skämt åsido, nu är vi en del av etablissemanget och då vore det jävligt fräscht och klädsamt ifall klubben än hårdare stod upp emot försöken att öka klyftorna mellan serierna.

Annars, bjussar på ett gaddningstips:
2018-04-06 21.45.07
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Kerstin_k: För en gångs skull känns det inte som om denna någon var Quentin Tarantino.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
WifstaÖstrand: Jag kör fortfarande denna kombo. Sa alltid att jag skulle uppgradera när pippin var borta, men grejorna hänger med!
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
WifstaÖstrand: Måste erkänna; jag har fortfarande svårt att få in i huvudet att Timrå gjorde något så "otimråitiskt" som att vinna en avgörande match. Vara som bäst när allt står på spel.

Vaknade upp smått bakis imorse. Av någon anledning hade jag svårt att varva ner igår kväll. Klev ut i pisten här i Vemdalen som ett SHL-lags supporter. Mäktig känsla.

Sedan glömde jag bort allt i fokuset på skidåkningen med två barn. Tills det kom två killar i Timrå Ik-tröjor i liftkön. Då sköljde allting över mig igen, jag fick ett fånigt leende på läpparna och kände hur ögonen tårades.

Det som hände igår - i år - är faan i mig inget mindre än en bragd, en saga som fick ett lyckligt slut. Det är som om någon från Hollywood har registrerat filmen om Timrå Ik anno 2017/2018
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Tikkare: måste få säga att utan den grymma klacken hade det här nog inte gått. Vilka jävulska supporters alltså.! Sista 2 matcherna har dom sjungit oavbrutet i 120 min. Snacka om en 6 spelare. Så alla ni ska ha stor eloge. Respekt!
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Hassan: Idag blir det inköp i webbshopen av årets replicatröja för mig. Den jag burit senaste 18 åren införskaffades givetvis -00

Det är vårt jobb som supporters att bära matchtröja på matcherna, sedan kan man diskutera skrock hit och dit hur mycket som helst.

STÅ UPP FÖR RÖTT OCH VITT
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
roger_sundsvall: Får verkligen hoppas att så inte blir fallet. Skulle kännas olustigt och väldigt märkligt. Så hoppas hoppas... 😀
Nu börjar det i alla fall att sjunka in det som hänt...😀👍! Helt underbart!!!
Och hoppas verkligen stommen nu blir kvar. Det är verkligen LAGET som gjort det. Sen måste truppen naturligtvis spetsas till. Blir intressant att följa utvecklingen nu framöver!
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
sargad: Ja det var en magisk afton. När Dahlén vallar in den på hjälmen inser man ju att det nånstans sitter en hockeygud med en rödvit tröja.

”Den som ger upp nu förlåter jag aldrig” det är vad som borde stå vid skylten på E4an
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Rogersson: Det är bara att kopiera nästa år. Bättre med bägge lagen i SHL!
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Bara att gratulera, ni var värd det hela men känner samtidigt lite bitterhet över att ni är där uppe medans vi är här nere och lär så förbli!
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Tikkare: Har någon av de som blev kvar o firade i Kk vaknat?
Avlägg gärna rapport om natten tack😎
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
roger_sundsvall: idag känns inget trist. Bara ren och skär lycka och glädje. Idag är himmeln röd och vit!!!
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
{Hassan "Jag hade på mig tröjan. Den sist blev den första"}: Tajming. It's all about tajming 😊
Bra känsla för feeling som Charlie Norman sa.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Jag hade på mig tröjan. Den sist blev den första. Tröjan vill hem till högsta serien. Cirkeln är sluten. Trodde helt ärligt att jag kanske inte skulle få vara med om avancemang under min livstid. Har svårt att greppa det här, kan inte förstå.

Hjärta vinner över plånbok. Sagan får ett oförglömligt slut.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
eltifoso: Det här är ju faktiskt bara hockey men... det är svårt att ta in. Som Kristoffer skrev upprepade gånger så får man upprepa det för sig själv, vi har avancerat..
En annan brukar ju ha mest koll på hur många poäng det är ned till negativt kval... då blir det svårt att förstå den här utgången på säsongen.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
mikenomad: Ja det var en poetisk rättvisa över hela denna serie. Jag var i något slags harmoniskt lugn att detta tar ni ända sedan ni enkelt avfärdade leksand i första matchen.

Vaknade lätt seg i kolan idag i ett tomt hotellrum, var tvungen att fira dels er återkomst , och dels några tunga bet på Timrå i gårdagens match.

Var ju tvungen att betta när jag var så säker, under hela dagen igår och under hela matchen kändes bara harmoni , sån där känsla som är svår att ta på och som bara infinner sig under vissa perioder. Inte ens den märkliga fyra minutersutv rubbade min tro på seger

Men pengarna i alla ära, den stora sköna känslan med segern igår var att sporten segrade, att ungdom slår rutin, att speed vinner över fysisk storlek, att hjärta krossar stora löner, att ett lag besegrar individer med tankar på nästa arbetsgivare

Njut nu under dagen och fira som om det vore sista dagen, upplevelser som denna är få förunnat. Njut!
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Grattis Timråiter, vilken jävla bragd! Hoppas att vi gör samma resa som er inom några år så att vi återigen kan visa er vilken klubb som är herre på täppan i västernorrland 😉
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Trist om strömberg lämnar
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Det finns en hockeygud. Det finns rättvisa även i hockey. Eller snarare, man skapar sig rättvisan själv.
För efter klackmål, skridskoskenor och Gud vet allt så var det precis det Jonte gjorde. Gick ut och pratade om rättvisa. Sen leder han oss till en 7:och avgörande match och väl där skickar han den avgörande pucken i kolan på kola...nä sorry, det hade nästan varit FÖR bra. Men väl i knoppen på Murphy och låter honom n i c k a in pucken!
Det är tamejfan helt galet jävla sjukt 😂
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
SMÅLAND: Du har kämpat väl! Grattis!!
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
K70: JAAAAAAAA
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
K70:
Tack! Vi håller ju båda på lag med hårt prövade supportrar, även ni vet vad begreppet kvalångest innebär. Den här gången kom vi dock från "rätt" håll och med tanke på förväntningarna innan säsongen överskuggades nog ångesten av glädje och stolthet att ens ha chansen. Och vid 1-3 i matcher släppte det nästan. Sen bara körde vi.

Vi ville mest. I slutändan kom det ner till det 😊
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Hahl Bundy: Ja vilken underbar känsla det var att vakna i morse. Jag är fortfarande helt omtumlad. Vilken bragd!
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Vaknade upp med ett leende på läpparna o en skön feeling i kroppen. Drömde världens dröm att Timrå gick upp i SHL...
Efter en stund gick det upp ett ljus... Det var ju det vi GJORDE !
Fattar ingenting... men känslan är underbar.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Veteranolle: Då är du nästan jämngammal med farsgubben. Han är född 1950.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Ja vilken bedrift! Tacksam att slippa det nervkaos som det måste ha varit fram till slut över sju matcher - MEN när slutet då blir gott så är ju känslan om möjligt ännu mer eufori. Stort grattis alla trogna och hårt prövade supportrar, och välkommen tillbaks!
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Simmalugnt: Jag kanske tänkte som din gamle far att jag aldrig skulle få se mitt älskade Timrå IK i högsta serien något mer.
Tänk dig en 67 årig man som sitter och gråter en sen fredagkväll och som har svårt att fatta att detta är sant, Timrå IK i SHL.
Jag som stod där som 12 årig grabb vid sargen bakom målet och såg när bl.a Bert-Ola Nordlander värmde upp. Och i alla år har jag följt detta lag i glädje och sorg.
Men för några år sedan höll det på att ta slut om vissa politiker hade fått bestämma. Jag skrev det förut och jag säjer det igen att det var tur att vi hade några politiker med vett i skallen som vågade tro på en framtid för Timrå IK.
Att Timrå IK tog steget upp är inte bara en sportslig framgång utan även en stor framgång för hela kommunen Timrå.

Nu har jag mått mitt mål.......jag får se mitt älskade Timrå Ik i högsta serien igen och jag hoppas det blir för evigt.

Tack Timrå IK
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Fan vad kul att ni är tillbaks på Karlskronas bekostnad. Riktigt starkt jobbat att vända denna serie...
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Simmalugnt: Återigen. Välomna tillbaka. Jag ser fram emot våra möten nästa säsong.
Så jävla skönt att slippa Karlskrona i SHL..
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
5 år. 5 jävla år. Vem fan trodde att vi skulle vara tillbaka efter 5 år? Jag hade pessimistiskt räknat med en betydligt längre ökenvandring. Gladast är jag för min gamle far som jag aldrig trodde skulle få uppleva hockey i högsta serien igen under sin livstid.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Bigthelin: När jag såg bilden så är jag rätt säker på att det är samma kille.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Simmalugnt: Ok vad skönt! Håller tummarna för att han får tillbaka allt.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Bigthelin: Läste i en Facebookgrupp att en kille hävdade att han hade masken. Han skrev att handskarna fanns på någon av bussarna också. Så de är i princip återfunna och antagligen snart återbördade.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Appropå Haukens utrustning så står det en kille med hans mask i en video jag såg på Twitter. Längst till vänster.
Nån som känner igen honom? Betyder ju inte att killen tagit hem den men är ju en bra start att kolla upp om Haukeland ska få tillbaka den.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Säsongen 99/00 kom en kille vid namn Fredrik Andersson till Timrå IK och alla vet vi hur den säsongen slutade. Säsongen 17/18 kom samme Fredrik Andersson tillbaka och här står vi nu.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Heisenberg: Jag kan fortfarande inte fatta det. Detta är helt jävla sinnessjukt.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Heisenberg: Jag kan fan inte sluta gråta, och det är så jävla underbart.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Jag gråter fan fortfarande.. Med jämna mellanrum får jag gråtattacker... Tack Timrå Ik. Det är fan i mig helt jävla sjukt.. Jag har sagt det till mig 1000 gånger ikväll.. Helt jävla sjukt.
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Grattis Timrå och välkomna tillbaka till SHL! Grattis till alla ni som slet dag och natt och räddade föreningen för fem år sedan när man var timmar från konkurs. Såklart också laget som Kent Norberg och Fredrik Andersson satt ihop.
Njut nu alla mina Timråvänner och välkomna tillbaka till SHL.
Fira ordentligt 😀
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
kulltorp: Att Strömberg lämnar känns precis som när Östersund FK bästa mittfältare nu vad han heter lämnade för MFF och var inte med på europa leauge resan. Bra talanglöst!
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
lungan: jag säger bara.. helvete vilken kamp
Vilka killar.. jag är helt slut..gick på söder och leta Timrå fans.. fan jag e tagen alltså..
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
JanneH: Lyllo mate! Själv har jag lika tjockt hår som en biljardboll. (Olles dna du vet) det är bara att gilla läget.😀
Kommentera

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Rikky: Crazy liksom
Kommentera

« · 1890799 · »