1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580379 inlägg · 6216 ämnen

Silly season 08/09

1123283 · » Till forumet


Sv: Silly season 08/09
falo: Ursäkta min ton men jag blev mest förvirrad och trodde att jag missade något med den där killen.

Till något mer allmänt och inte relaterat till just ditt inlägg: Jag har kommit att hata eliteprospects. Hur den sajten används här och länkas till står mig upp i halsen. För ett par år sedan så såg man en länk i någons inlägg som innehöll ordet "rykte/ryktas" och man blev nästan lite halvt förväntansfull. Numera är det mer i stil med:

"Vad tror ni om den här killen till nästa säsong? www.eliteprospects.com/player.php?player=4231 "

Nu är detta naturligtvis bara min åsikt men vad som vore önskvärt är ju att om man ska länka till eliteprospects, utan att spelaren ens står under doubtful rumours eller utan att på något sätt sitta på inside info om killen så borde man åtminstonne kunna få en motivering i inlägget till VARFÖR killen är intressant och inte bara en massa planlöst länkande till nån kanadensisk brunkare i AHL eller en deltidsjobbande skomakare från Schweiziska Div 2.

Återigen, ta inte ovanstående som personlig kritik på något sätt.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
falo: silly season 08/09 är väl ändå tillända eller? transferfönstret stängde ju för flera dar sen, skriv i 09/10 istället.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
falo: Du skriver ju i fel tråd..
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Olle: men ursäkta mig då var bara ett tipps, skriver man något är det fel men skriver andra samma sak så gör det inget och häromdagen fick jag för att ha skrivit i fel tråd men skit i det då för fan skriv i era trådar för er själva då ni kan ju göra egna hemsidor och sitta och ha egna trådar och forum jag skiter i deta iaf

tack o hej
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
falo: Va? Han har alltså gått från luleås J20 till Boden, är leftare och blott 178 cm lång. Känns det inte som att Timrå har värvat klart från Div 1 nu?

Vi har redan dom mindre, unga spelarna, det är dom rutinerade med lite klass som saknas ju.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
falo: Låt den här tråden somna in nu.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
T T: kanske skulle vara något för timrå tillsammans med en rutinerad back ?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Andersson: Skriver man inte i en tråd så tynar den bort av sig själv. Som den här tråden nu kommer att göra.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Petriläinen till Löven. 1.45 kvar av det internationella fönstret.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Bragd-Birger: Jo, onekligen ovant att se så många finnar i laguppställningen. Dock skulle jag vilja skippa teminstingen Snällman, kanske Tuokko. Hoppas Torkki blir den 'elaking' vi såväl behöver, i ett eventuellt slutspel. Nu verkar ju ALLA vilja spela med MoDo.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Bragd-Birger: Känns redan bättre då Moe kliver in i handlingarna istället för Lotvonen. Undrar om inte Kimmo lider av någon skada. Han är verkligen under isen och har så varit en längre tid (med några få undantag).
Sedan blir väl jag halshuggen när jag säger att jag hoppas att Dennis Persson kommer tillbaka. Han kan gärna ersätta Robin Jonsson. Det kan inte bli mycket sämre och dessutom slipper vi att spela BP p.g.a. puck out.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Ja, Modo börjar se lite intressanta ut. Intressant också att laget vars supportrar efter kvartsfinalförlusten skrek om främlingslegioner, finnkolonier o dylikt nu är uppe i tvåsiffrigt på legionärskontot. Schmuckert. Man snor tydligen inte enbart Moras avlagda tränare, man snor värvningsfilosofin också.

Och Timrå står nöjda i stormen. Hm. En back hade ju suttit fågel, onekligen. Men nu är det som det är. Så länge vi slipper köra Jonsson/Lotvonen så får man vara nöjd.

Hoppas på en ordentlig urladdning i eftermiddag. Vibbar dock slaktömning. Stort frågetecken för Backlunds förmåga att bryta ihop och komma igen. Detta kommer aldrig ens vara i närheten av att gå vägen med mindre än en stark målvaktsinsats.

Annars: fortfarande urlakad sen torsdagen. Den smällen visste sannerligen var den tog. Ge hit ett uppehåll nu. Detta är inte roligt längre.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
TIKbiff: tror du att dom kommer att införskaffa en back då dom är säkert nöjda med rj han är ju så kass
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
RocknRolf2:
Det är ju inte försent ännu? det är ju 10 timmar och 45 minuter kvar ;-)
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Frella: Helt plötsligt ser faktiskt nolaskogs spännande och intressanta ut.
Sami Torkki är en skön jävel som jag gärna hade sett i TIK. En tuff och ful powerforward, tillika fotmannens polis ;)

Synd vi inte vann mot banjos i torsdags.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Laken: Ja, att man inte har förstärkt med en back under säsongen - framförallt att man inte gjorde det INNAN säsongen - är obegripligt och ett fiasko. Men på något vänster hade man väl övertro på RJ och Lotvonen inför säsongen hur nu det är möjligt...
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Alla övergångar...
Jag är ganska besviken att vi inte kunde stärka upp med åtminstone en back!
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Och Modo knöt till sig Sami Torkki också vad det verkar. Kan ju hoppas på en MIF-knut i laget när skapliga spelare får harva i fjärdekedjan och sura till.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Tycker att det är högst anmärkningsvärt att Styrelse och sportchefer anser att vi helt plötsligt inte behöver den defensiva back vi sökt hela denna säsong.
Otroligt dåligt att inte hinna skaka fram en defensiv kraft inför slutspurten utan man lutar sig tillbaka och tror att Lotvonen Jonsson och Styf skall fixa detta spel.
Tillåt mig småle ,den enda som håller måttet är Styf för tillfället.
Högmod leder ofta till fall kom ihåg det TJ.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Ser inte ut som någn skrivit det men med tanke på att Andreas Falk skrivit på för 2 år till Hv borde det väl vara större chans tt Bagarn stannar eftersom han var tänkt som ersättare ifall Falk flyttade till FBK??
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
För övrigt är det ju löjligt att förbundet inte orkar med att bemanna faxen på en lördag.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
– Vi tror på den trupp vi har och vi har redan en bra bredd.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
T T: Kanske läge att starta en tråd med namnet "övergångar 30/1 -09" eller nått för känslan är ju att det kommer att hända en del före midnatt...
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Vi kan väl försöka att hålla de sena övergångarna här, det lär hända en del.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
250kg kärlek: Beror väl lite på vad han helst vill åt. Hos oss lär han ju garanterat få speltid åtminstone. Men är väl alltid kul med storlag och chansen till guld.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Timrå är tydligen på jakt efter Malmös Johan Björk. HV och Frölunda finns också med i bilden. Det skulle kunna bli ett riktigt bra tillskott på backsidan. Men frågan är vad vi har att sätta emot lag som HV och Frölunda?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
T T: Högtrafik och högertrafik är det skillnad på, dock tog det en liten stund innan jag upptäckte mitt lilla läsfel.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Nu är det högtrafik.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Snoop:

Jo, men om det är det enda kriteriet så ställer jag upp.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Simmalugnt: Ja varför inte, han är ju snanbbare än Lotvonen i svängarna iaf.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
T T: Hahaha. Herregud. Ja så kan det gå.

Men jag vill inte ha någon i Malmö. Ska vara Calle Söderberg då kanske. Men inte denna säsong. Äh, inte nästa heller för den delen. Lägg ner skiten.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
3st som jag skulle kunna tänka mig iaf

Marcus Paulsson - www.eliteprospects.com/player.php?player=547
Niclas Hardt - www.eliteprospects.com/player.php?player=15201
Carl Söderberg - www.eliteprospects.com/player.php?player=665

möjligen - Jan Öberg och/eller Fredrik Eriksson
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Hahl Bundy:

nääää jag vill ha tillbaka Cassel! =oD

En av min stora( jaja 1 å 75) favoriter i TIK-tröjan.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Simmalugnt: Isåfall ta Björk. Han ryktades väl hit ett tag?
Kicka Lotvonen i såna fall.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Dalan: Mif skulle vara med i Nordic Trophy, va?! Men juniorlaget antar jag då? :)
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Hugg Casselståhl nu då för fan!

En legends återkomst, sen kan vi sätta Lotvonen på ålderdomshem i Tallnäs.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Hahl Bundy: Gamarna cirkulerar.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
T T: Nu är det fest bland klubbarna :)
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Vilken rysare. Två dagar kvar och plötsligt är alla dessa på marknaden.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Jens: Bättre med direktlänk. :)
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
ANGÅENDE PAVEL ROSA
Så tror jag att han väljer mellan FBK och LHC ev hv
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Nu ryktas Pavel rosa vara påväg till sverige enligt eliteprospects. Undra om Timrå har någon chans att få hit honom?
Det är en kille jag gärna skulle villja se i tik-dressen nästa sesse.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Angående kontraktsförlängningar nästa säsong. Skulle vara lite intressant med era synpunkter och kommentarer på det här!
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Ska bli intressant att se hur eller om Hr Nyström kommenterar Anti-Jussi Niemis 80 000 kr/match i Leksand eftersom han hade räknat ut att Sonnenberg får 46 000 (nästan hälften) per match i TIK och tyckte det var horribelt.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
KniveN: Shit glömde ja länken de va ju knasigt, här kommer den iaf ;P
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Snoop: Länk?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Här har Timrå IK en back att försöka värva när han gått klart College, om de inet blir NHL så klart.
Kommentera



Sv: Silly season 08/09
TIKbiff: zatan nästan 2,2 miljoner för resten av sässen. Va blir det, ~700,000 i månan? Inte konstigt isåfall att vi inte va med i leken, dom pengarna får du ju en helt ok back en hel säsong för ju.
Kommentera

1123283 · »