1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580648 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 09/10

1235731 · » Till forumet


Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: så kan man göra men jag tror nog att bägge nappar om man erbjuder dom kontrakt.

"Det har spekulerats en hel del kring framtiden för talangerna.

När det gäller nästa säsong så råder det ingen tvekan – Edmonton kommer erbjuda Timråspelarna kontraktsförslag.

– Det är klart att båda två kommer att få kontraktsförslag, klargör Kenta.

Men trots att duon kommer att erbjudas kontraktsförslag kommer det att ske en diskussion mellan samtliga parter innan det tas ett beslut om de åker över redan nästa år.

– Ja, vi kommer prata om det. Sedan handlar det om Edmonton är redo att plockar över dom också. Vi har ett bra lag på gång nu. Om några år kommer vi att vara starka, förklarar scouten.

Kenta Nilsson har en tydlig bild över hur framtiden ska se ut.

– Båda kommer att spela i NHL. Det är inget snack om det. Därför är det ingen brådska att åka över. Det vara bättre att stanna i Sverige en säsong till och få utvecklas. Kanske även testa på spel i Tre Kronor"

notera: detta är bara en del av artikeln.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
dr-nix: Ursäkta att jag lägger mig i men Lander kan oxå skriva kontrakt med Timrå med NHL-klausul.

Pääjärvi är nog närmare NHL än Anton är för tillfället så jag hoppas mer på att Anton stannar nåt el. några år till, med Magnus som bonus nästa år.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
dr-nix: Jo, den möjligheten finns ju så klart - som med Wandell.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Kattgubben: Det har inte slagit dig att Edmonton kanske kan skriva kontrakt med grabbarna och låna tillbaka dom till Timrå igen.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
dr-nix: Men är dom redo för spel redan nästa säsong? Tror det är bättre att de får ett år till i ES (Timrå såklart), än att de ska harva på i AHL ett år.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Kattgubben: nope räkna med att Lander skriver på för Edmonton. Både Lander och MPS ska bli erbjudna kontrakt om jag minns rätt (tror det var dagbladet som skrev om det för en tid sedan).
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bigthelin: Mycket bra! Lander nästa?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bigthelin:

"– Mycket positivt att Sebastian blir kvar hos oss. Sebbe har utvecklats enormt denna säsong och vuxit ut till en av våra främsta backar. Han har egentligen inga svagheter och har potential att bli riktigt duktigt, säger Stefan Lindkvist."

Skottet måste vara Sebbes främsta vapen, där finns verkligen inget att klaga på. Eller hur Linkan?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Nu är det i alla fall officiellt det som många sagt här på forumet.

Sebbe förlänger med 3 år!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
250kg kärlek: Owuya har varit med i de tre senaste.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Laken: Den som följde gårdagens match mellan SSK-LHC fick också vara med om riktigt bra intervjuer och inslag om dels SSK men också om Luleås behandling av Jonathan Hedström. Luleås sportchef Osten Bergström blev uppringd och fick förklara den uppkomna situationen mellan Luleå och Hedström.
Utan att veta för mycket framgick det ganska klart att dessa två herrar har hamnat i en rejäl kollisionskurs med varandra. Starka människor som har en egen vilja och står för den till 110%. Jag kan hålla med om att Luleå gjorde det svårt för Hedströms agent att hitta en annan klubb när man slängde ut Hedströms namn ungefär ett dygn innan "grindarna" stängdes. Den klubb som dessutom var villig att ta Hedström och försökte pruta i affären fick nobben. Där står dom nu.

Luleås övertro på Hedström är, tycker jag, en aning naiv. Hedström är  en liten strimma av sitt forna jag. Det hade vem som helst med lite research insett när man plockade honom inför säsongen. Och pengar lär han kosta, massor dessutom.

Men, för att återgå till Timrå och våra förehavanden. Såg att Sebastian Owuya tar plats i truppen i stället för Sean-Michel Sunnqvist.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Simmalugnt: Skellefteå kanske ringer?
Nä, nu skämtade jag igen! :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Laken:

Linkan skulle ha ringt. Han hade kanske fått en nytändning!

Nä, nu var jag så där ironisk igen.
Kommentera


Sv: Silly Season 09/10
Bragd-Birger: hehe.. du borde sätta ut [SARCASM]-taggar på såna där inlägg, Birger. ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Fan, vilket flyt vår klubbledning har. Här har dom inkompetentat sig genom värvningsdeadline utan att fatta att vi måste värva backar och så visar det sig att såväl Karlsson som Styf förmodligen är tebaks mycket tidigare än vad man först trodde.
Nu kanske dom rent av kan spela båda två mot SSK.

Helt sjukt. Nu kommer säkert en del tro att dom gjorde rätt, fast dom var för handlingsförlamade för att göra någonting! Förutom att sitta på sina feta arslen och fundera på hur dom ska förvandla Timrå till Sundsvalls farmarlag!!1
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
T T: Ah den var okej iaf, lite bakgrunds check och anledningar.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Blizzard: Den är inte mycket bättre i original men det är oftast bättre att länka till källan (liten passning till Laken).
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Laken: haha vilken meningslös artikel, helt - tom, fanns ju ingenting att läsa helt slätstuken den där hade jag kunnat slå ihop på lunchrasten.

Undra om de är han som vågat prata med pressen nu efter några mål också.....
Kommentera


Sv: Silly Season 09/10
TRL: hahaha
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Vi borde värva Rögles Sportchef... han verkar duktig att skaka fram nya spelare. Sedan har han väl lite mer meriter också och med största sannolikhet lite mer kontakter också. I den här föreningen kan vem som helst vara sportchef verkar de som. Ja föreslår Ewa Lindestrand eller varför inte Kjell Lönnå? Eller Ove Öströms mamma.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Jag säger, 10% chans på slutspel. 70% chans ingenmansland och kanske ~20% kvalserien
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
KniveN: En mums-mums-bit menar du? Jag tvivlar...
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
hubbenorlen: Eller en bit av en mums mums?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
purpleburn:

Eller så kanske det rör sig om en munsbit? Vem vet....
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
mattias - 74: och skulle de bli så..blir Lif en mumsbit för Timrå ..
Timråit i Leksand :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10

T T:

Bara så ni vet så är de flesta av oss leksingar överens om att vi hellre möter SSK än Timrå i en eventuell kvalserie. Nu kan ni sova lugnt :)

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: oo7 ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Viklund: X9 eller 007? :)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: Känner en agent så ja fråga :)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Viklund: Sitter du på förbundet eller på Rögles kontor? :)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
T T: Eftersom han är kanadensare så skulle Kanadensiska förbundet också godkänna transfern, vilket dröjde till någon timme sedan. Men alla papper var klara och påskrivna innan deadlinen.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Mackelito: Rögle kan. Är fönstret stängt så sparkar de in det.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Kattgubben: Är det äns möjligt att fortfarande presentera värvningar?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bragd-Birger: Poängleveransen skrämmer ju inte direkt.
Att dom fick igenom det där förvånar mig inte.
Sitter väl nån rögleentusiast på hockeykansliet o drog tillbaka klockan lagom till signeringen.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Kattgubben: Enligt mästerbloggare Ros iaf =)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Frella: Nej, det är högst troligt fria fantasier, men silly är silly :)

Sa verkligen Osten att han var orolig för att de skulle hamna i kvalet?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Kattgubben: Skulle det stämma hade man väl inte tvingat kvar Jonte för rädsla av KS?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy:

"Kl 16 kommer både Luoma och Dimitrakos presenteras som nya spelare för Luleå enligt källor inom LHF. Luoma har skrivit ett 1plus2 kontrakt medans Dimitrakos endast skrivit på för resten av säsongen, Dimi betalas av en extern sponsor. "

Taget från luleås forumdel av SvenskaFans
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: Eh...ok. Hur fan gick det där till. Slängde dom honom genom det däringa transferfönstret, månne?

Hursom, ser rätt b ut. Pålitlig gnuggarproducent i nylanderklass?
Kommentera


Sv: Silly Season 09/10

Hahl Bundy: Det man bör ha i åtanke är att föreningen har (får man tro) rätt bra koll på skadesistuationen hos våra backar, och har så haft sedan Karlsson gick sönder. Det har funnits tid att scanna av marknaden sedan dess. Den här panikvärvningen som många väntade på fick gärna utebli för min del om inte värvningen var av riktigt hög dignitet.

När pengarna sannolikt inte finns (tror nog att herrar Johansson och Ericsson omdisponerat ekonomiska medel på alla möjliga sätt så att sätten tagit i princip slut), ja då är det kanske ett klokt val att låta saker bero. Det enda som jag tyckt varit klok, utifrån den tro jag har på föreningen till dags datum, det hade varit om en riktigt duktig spelare tillkommit.

Hade man vetat hur det sett ut idag, för ungefär 5 månader så hade det varit lätt att vråla: "-Gör om, gör rätt". Nu är verkligheten en annan. Hade föreningen lyssnat på de personer som verkligen besitter sportchefskunskaper - gedigna sådana - så hade förstås situationen varit annorlunda. Dessa proffs finns faktiskt på så nära avstånd som i denna gästbok...

Jag tycker att när styrelsen nu beslutat sig för att fortsätta på den väg man bestämde sig för i höstas så måste vi ge det stöd som behövs. Man behöver inte gilla det som gjorts, man kan ha invändningar och åsikter om det, men: att ge laget den stöttning de behöver just nu, det är nog den viktigaste uppgiften för mig som supporter. Sedan när säsongen är över, när jag och andra summerar det gångna året, så finns det säkert en hel del frågor som kräver ett svar från styrelsehåll. Men just nu känns inte den frågan riktigt aktuell.  

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bragd-Birger, 250 kg: Ju mer jag tänker igenom vår situation ju mer övertygad blir jag att vi gjorde rätt.
Eller rätt o rätt, det fanns ju inte så mycket kvalité att välja på.
Vi har inte dom päninga som det handlar om. Kan inte nåt annat ES lag få nåt etablerat namn, hur klåen skulle vi då få det med vår ekonomi?

Nä, det enda vi har att hoppas på är att laget går samman som EN MAN, jobbar, sliter, köttar o kämpar så att mjölksyran sprutar ur öronen o blodsmaken är det enda som existerar efter VARJE byte hädanefter.
HAR vi den inställningen så kan vi lyckas att hålla SSK bakom o kanske kanske kan det räcka till...........

Sen gör vi processen kort med topparna.
Franska revolutionen kommer att likna Fia med knuff i jämförelse. :)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: Caslava hade vi inte kunnat täcka upp för ändå. Alla lag som befinner sig i måste-ta-poäng-svängen har spelare som inte får gå sönder.
Tack och lov är Caslava ingen Foppa, i det avseendet.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Nybbe: Vad ska dom annars säga då?
Nu har det blivit som det har blivit klart laget ska ha 110%-igt stöd.

Det gäller även från vår sida hur frustrerande det än är.
Det övriga får vi ta sen, att rensa i leden med början från toppen.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Frella: Klart det är ett vågspel.
Vågar inte tänka tanken på om Caslava blir skadad.
Nu verkar ju Sonntag bli borta länge så det vill till att de två andra kommer tillbaks under OS -uppehållet.

Det är bara att gilla läget. Vad har vi för val?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bragd-Birger: Det känns skönt att tränare och ledning tror på laget!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bragd-Birger:

det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete i alla fall, för om man drömmer om ...

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bragd-Birger: För närvarande är jag inte lika bedrövad som många andra härinne. Visst hade jag gärna sett en backförstärkning inför slutspurten, men då den mest tillgänglige backen under gårdagen var Erik Tägtström så känns det på något sätt lite bättre. Att värva för värvandets skull ser jag ingen anledning till. Spelaren man värvar ska åtminstone platsa i laget, och jag får en föraning om att det var svårt att få tag i någon tillräckligt bra. Budgeten är för skral helt enkelt.

Jag tycker ändå att trenden känns positiv. Timrå har spelat bra på slutet och plockat en del poäng, och jag tror att man kan fortsätta med det. Något slutspel blir det sannolikt inte, men jag tror inte heller att det blir kvalserien.
Kommentera

1235731 · »