1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608388 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Kul med Högström. in med fler unga spelare! precis vad Timrå behöver fart, talang och hunger! =)

behåll Lander, Klingberg, PW och Erixon en säsong till iaf! =)

HappyX3: Perra J stannar!

Johnny Rocker: Jaha, det där var ju som slutspiken i kistan på att vi inte kommer få någon sparkning eller avgång högre upp heller. Samma gamla visa.

På sin höjd sparkar man Jokela men, nja tveksamt det också...

Johnny Rocker: Du måste nog länka till "Linkan slutar!" för att folk ska reagera här. Eller förresten: Vad som helst med Linkan duger.

Redigerad kommentar

Johnny Rocker: Är naturligtvis väldigt nyfiken på vilka svar han fick som han tyckte var bra!

Kattgubben: Vi tänker långsiktigt. Truppen var alldeles för tunn förra året. Vi avvaktar. Alla är aktuella, ingen har fått nej. Vi har som motto att inte sparka folk kors och tvärs. Vårat mål officiellt är slutspel men inofficiellt är det kvalserien.

Där hade du nog svaren.

T T: Trevligt att Det finns dom som verkar gilla Linkan. Det gör allt så mycket mer intressant.

Johnny Rocker: Hade ärligt talat inte räknat med nåt annat.

Johnny Bravo: Jag har ingen favorit i klubbledningen, jag hoppas bara att allt löser sig till det bästa. Men jag är framför allt inte lika tvärsäker som många här är om vad som är rätt och fel.

Redigerad kommentar

Mackelito: Men Perra är väl för sjutton inte född i farstun får man väl anta? Han torde väl ha högre krav på nästa säsongs lagbygge än så.

T T: Ja vem gör inte det? Själv tycker jag att det resultat som visats o hänt de senaste åren talar sitt tydliga språk. Det kan ingen blunda för eller ha missat. Hur naiv man än kan tänkas vara.
Edit: jag är själv väldigt naiv som alla vet.

Redigerad kommentar

Kattgubben: Linkan kan med sin magiska blick övertala alla att lita på hans "Vi avvaktar"

hehe

Jag litar stenhårt på Perra, det är nåt med den karln.

KORITFW: Det är ju nått med den där Jokela också..

Mackelito: Faan hur är det med han nu? har han avgått? att man inte kan lita på nåt som skrivs här utan tydlig källhänvisning. :(!

Mackelito: Är det dig dom kallar Mr. Positiv? ;)

Mackelito: Hahaha, vad kan det tänkas vara? Att han är barnsligt förtjust i colagroggar??

Kan inte inbilla mig att det handlar om hockey iaf

Dahlroth har kritat på ett två-års kontrakt verkar det som.

Sorry glömde att notera att Styf lägger av, tack för allt Styf du kommer att saknas.

Redigerad kommentar

Johnny Rocker: Nu är det bara och hoppas att Perra och Clabbes andra säsong som tränare i Timrå IK blir bättre än den första. Även om de inte kan ställas till svars för allt som gått snett under säsongen så finns det en del bitar som jag tycker måste förändras till nästa säsong.

Bl.a. så måste det jobbas på ett grundspel som gör laget mer lyckosam på hemmaplan. Där har det brustit rejält under säsongen och jag vill nog påstå att det skrala hemmafacit till mångt och mycket beror på det.
Jag hoppas också att de har förmågan och kuraget att bänka spelare nästa säsong om det skulle behövas. Linkan har lovat en bredare trupp och då går det inte att skylla på "för få spelare".
Utan att veta för mycket så tycker jag att laget såg slitet ut stora delar av säsongen. Möjligen berodde det på alla skador och ett för hårt matchande av friska spelare. Men jag skulle nog se att det finns en rejäl plan för hur försäsongsträningen läggs upp och genomförs. Alla befintliga spelare skall vara bra tränad.
Vidare så ser jag gärna att Perra jobbar hårt för att bygga en PP och BP-formation som inte bara ser bra ut på papperet, utan fungerar i verkligheten också. Här måste alla inblandade vara ruskigt nogrann för att hitta rätt.
Svaren som Perra fått när han talat med vissa personer i föreningen, som uppenbarligen gjort att han bestämt sig för att stanna, hoppas jag han fått av spelare som Sebbe, PW, Lander (om än tveksamt) och från sportchef Stefan Lindqvist. Hoppas bara Perra fått skriftligt på det Linkan lovat och att dokumentet undertecknats av Thomas Johansson.

Nåja, jag hade nog gärna sett en förändring på tränarsidan. Men nu får Perra chansen att visa mig, och alla andra belackare som trodde på honom när han presenterades som vår huvudtränare, att det var rätt beslut trots allt.

ÖstrandsNisse: Jag tror på Perra som tränare. Grundar detta på att han, under den gångna säsongen, nog haft ett av de mest otacksamma jobben i hela elitserien - bygga en RollsRoyce av material till en Vaz Niva, där det dessutom fattats och försvunnit delar under byggets gång.
Hoppas bara att han får material att jobba med till nästa säsong så kan det nog bli bra.
Sen har, även jag, inget förtroende för Linkan på sin position inom Timrå IK.

LennartA: nja . se på en sån som roger melin . han har byggt en rollsroyce av delar från en moped . de e gerjer de

Perra kvar, se där. Var helt övertygad om att han skulle dra, och jag hade inte blivit ledsen om så skett heller. Men: nu stannar han, och då kör vi på det.
Nu vill man se dom 'organisatoriska förändringar' han blivit lovad. Ska Linkan lämna över till en sportchef värd namnet bör det ske hyfsat snart.

F ö börjar jag redan bli trött på sommarlovet. Är det verkligen tänkt att man ska få vänta ett halvt jävla år innan man får se Timrå igen?

dr-nix: Bra händelser där.

Kan man inte iallafall gå ut med att man brytit kontraktet med någon av Linkan och Jokela så blir jag glad...

superfalle: Uncle Fester kan trolla med knäna tydligen. Å andra sidan är han den i familjen Addams som kan tända en glödlampa genom att sätta den i munnen så jag är inte förvånad.
AIK har och gör det skitbra - hoppas att dom slår ut HV ur slutspelet. Sen är det bara att hålla på Skellefteå under resten av detsamma.

Är vissa verkligen så säkra på att kontrakt är rivet med Joke(la)? Med tanke på vem som fortfarande är SC och vem som tränar även kommande säsong så har jag väldigt svårt att tro det. Hans istid och förtroende i såväl PP som BP talar inte emot.

Ambroo: Kalle K is still going strong! Släng iväg ett mail till linkan, underteckna med något finskt agentnamn!

Mackelito: Är det inte jobbigt att ha ständig PMS??

Några ord om Perra som tränare på "systerforumet" Flashback ;-)

"Perra är bra när det gäller gruppen och att få alla att dra åt samma håll. Däremot är han en ganska medioker hockeytaktiker, och han snällhet är även en svaghet. Enligt Micke Renberg som hade honom i Skellefteå AIK så fanns det uppenbara brister i hans sätt att träna laget, då han lite väl mycket litade på att spelarna själva skulle ta ansvar för fysiken. Får han en riktigt bra istränare och en grym och elak fystränare vid sin sida, så kan säkert Timrå rycka upp sig rejält. "

Kattgubben: Efter att ha sett säsongens prestationer så kan man väl ana att det ligger en hel del i det där. Dock kan man väl även ifrågasätta hans fantastiska egenskaper att få en grupp att dra åt samma håll. Såg inte så mycket av det alla gånger heller i matcher som gällde. Visst, vi vann sista matchen men ärligt; ett ganska omotiverat DIF hemma SKA vara seger en sån gång.

Tycho: Haha, man måste ju få vara sur ibland ju!

Perra om varför han stannar:

"Vad ville du få svar på?

– Det handlade om organisatoriska frågor.

• Du har uppenbarligen fått bra svar?

– Ja, det har jag fått, men det är något som vi får återkomma till."

Intressant.

Laine är visserligen Laine, men han är en sån som jag skulle älska att ha i mitt lag och jag är nog inte ensam:

hockeysverige.se/article/11496587/vill-varva-teemu-laine

Inga diskussioner förs med Björn som är sugen på utlandet. Bra så. Det som däremot känns sådär är att man heller inte verkar särskilt intresserade av att behålla Axelsson:

dagbladet.se/sport/ishockey/tikkollen/1.2838866-utlandsintresse-for-svensson

Ambroo: Fimpar vi Axelsson, då är fan råttet mågat!

Kevin O Shea: Är det bara jag som skulle vilja ha någon typ av bekräftande att Pärssinen lirar nästa säsong också? Jag känner inte att det är värt hans lön mot vad vi får. Risken att han blir skadad återigen är ju väldigt stor...

Per Åslund skulle jag gärna se att vi värvade. Tror han kan få sitt riktiga lyft i Timrå.

Man kan inte släppa Axel o sedan ersätta honom med ett oprövat kort.
Man gjorde den missen med Oscar Sundh.

In med en ny ledning nu för fan!, klockan går.

Kevin O Shea: Instämmer! Det är svårt att få mer BANG for the BUCKS än Axelsson.. Rena vansinnet om man släpper honom. Säg nån som jobbar hårdare än Axie liksom.., Lander undantaget..

En länk med en intressant artikel om hur man bygger ett lag med små resurser. Kan någon maila Linkan...

El_loco: Ja jag gillar detta med scoutingen.

"Vi har inte obegränsat med pengar att röra oss med. Det kommer inte att förändras till nästa säsong, bara för att det har gått bra i år. Vi bär fortfarande på en ekonomisk ryggsäck från tidigare år, men det är inget att klaga över. Det som det rent praktiskt innebär är bara att vi måste vara ännu mer noggranna när vi värvar spelare, säger Anders Gozzi.
– Vi varken kan eller vill chansa. Därför måste vi kartlägga de spelare som vi vill ha in i minsta detalj. Det är inte alltid som den bäste spelaren individuellt också är den bäste spelaren för just vårt lag. För oss är spelarens karaktär det viktiga. I det här laget har vi ingen stjärna. Ingen som kräver mer speltid än någon annan. Det gör att det finns en harmoni i laget, och att gruppen är stark."

Johnny Bravo: Så där snackar ett proffs!

"Det som det rent praktiskt innebär är bara att vi måste vara ännu mer noggranna när vi värvar spelare"

"Därför måste vi kartlägga de spelare som vi vill ha in i minsta detalj"

"För oss är spelarens karaktär det viktiga".

Inget jävla skitsnack och inga undanflykter. Däremot har jag synpunkt på en sak: "Ingen som kräver mer speltid än någon annan"

Du vinner förmodligen inget SM-guld utan att BÅDE ha klass och motivation. Om mitt påstående vore falskt så skulle vi redan haft ett guld. Gnaget kommer inte att räcka hela vägen, däremot har dom byggt en stabil trupp för ändamålet att klara sig kvar i elitserien. Det finns saker att ta efter men definitivt inte hela deras koncept.

fick höra att nubben är nästan klar för sundsvall och det är inge bra tik måste byta ut likan annars är tik ur es
flyttad

Ambroo: hur i helvete kan dom inte vara intresserad av Axelsson!!?!?!?!?!?!!?!?

KORITFW: Han kanske vill ha betydligt mer än 75 papp/månad....?

Timrå Icon: av han vet vi iaf vad vi får, visst införskaffa någon ny med samma spelstil som kör för 35-40 papp/månad men risken till flopp är mycket högre hos den nye än hos Axie.

Fan vad besviken jag blir på Linkan ifall han fimpar Axelsson. Precis som när han gick för Jokela istället för förlängning med Caslava..

KORITFW: Förlängning med Caslava var väl aldrig aktuellt? Det kan man inte lägga på linkan.

KORITFW: Ja men är han värd ~150....?

Olle: nä kanske inte, man är ju inte sportchef men vafan tycker han kunde behållit Petr på nåt vänster iaf..

Olle: Nä där kunde vi ju knappast konkurrera

ÖstrandsNisse: Riktigt bra intervju med Nubben och bekräftar lite av det som vi supporters till svulstlaget i Gbg har länge känt  - alltså ang hans felbeslut.

« · 1359965 · »